Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku
Smělíková, Petra ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rozpracování studie přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku. Jedná se o pětipolový ocelový trámový silniční most s dolní mostovkou, který převádí komunikaci III. třídy. Statický systém konstrukce je plnostěnný trám výšky 1,3m, který je ve třech středních polích vyztužen příhradovou konstrukcí s horním pasem a soustavou diagonál bez svislic. Výška hlavního nosníku v místě vyztužení příhradovinou je 4,75m. Rozpětí polí v ose komunikace je 18,5+30,525+44,4+30,525+18,5m. Mostovka je tvořena ocelovými příčníky spřaženými s železobetonovou deskou tl. 200mm. Volná šířka vozovky je 7,0m. Součástí mostu je pravostranný chodník na ocelových konzolách s volnou šířkou 3,0m. Jako materiál je použita ocel S355 a beton C30/37, ocel S460 je použita pouze pro trám v krajních polích mostu. Nosná konstrukce je posouzena v souladu s platnými technickými normami, tj. dle Eurokódů. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013.0.
Sportovní hala v Prostějově
Houška, Daniel ; Štrba, Michal (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce víceúčelové sportovní haly v Prostějově. Půdorysné rozměry objektu jsou 38x54 m s maximální světlou výškou 9,5 m. Řešení je vybráno na základě dvou předběžných variant zpracovaných dle normy ČSN EN. Konstrukce je navržena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Halu tvoří 10 příčných vazeb v osové vzdálenosti 6,0 m. Hlavní nosný systém tvoří prostorové eliptické příhradové vazníky, podélná a příčná ztužidla zajišťující prostorovou tuhost. Střešní plášť je nesen vaznicemi uloženými na vaznících. Ve štítových stěnách jsou navrženy ocelové sloupy. Práce byla řešena pomocí softwarového programu Scia Engineer 2014. Vybrané prvky byly posouzeny ručním výpočtem. Součástí práce je řešení spojů, detailů konstrukce a výkresová dokumentace.
Sportovní hala v Písku
Družbík, Jiří ; Štrba, Michal (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh ocelové konstrukce sportovní haly. Návrh je vypracován ve třech variantách podle normy ČSN EN. Práce řeší statické působení této ocelové konstrukce a návrh jednotlivých částí a materiálů konstrukce. Půdorysné rozměry jsou 60x38m, max. vnitřní výška je 9,3m. Konstrukce je navržena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Nosná konstrukce střechy je řešena jako obloukový příhradový prostorový eliptický nosník. V obou štítových stěnách jsou navrženy ocelové sloupy. Součástí práce je i řešení spojů a detailů konstrukce. Sportovní hala byla řešena v programu Scia Engineer 2011 a její součástí je i výkresová dokumentace.
Nedestruktivní metody kontroly svarových spojů
Černický, Martin ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Dohnal, Ivo (vedoucí práce)
Práce vypracovaná v rámci bakalářského studia oboru strojírenství předkládá rešerši současných metod nedestruktivní kontroly svaru. Na základě literární studie problematiky nedestruktivních metod kontroly svarových spojů byly uvedeny současné metody kontroly. Nejdříve je uvedena problematika vad svarových spojů. Poté je uvedeno shrnutí základních principů a využití metod nedestruktivní kontroly svarových spojů.
Struktura a vlastnosti svarového spoje rotoru parní turbíny
Machala, Jan ; Hutařová, Simona (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením strukturně-mechanických vlastností svarového spoje rotoru parní turbíny. Experimentálním materiálem svarového spoje je nízkolegovaná ocel 30CrMoNiV5-11 ve stavu po umělé degradaci. Teoretická část je literární rešerší dané problematiky se zaměřením na svařitelnost různých druhů ocelí používaných v energetickém průmyslu, na metalurgické pochody při svařovaní a obsahuje přehled nejdůležitějších metod svařování. Velká pozornost je věnována hodnocení kvality svaru podle příslušných norem a také destruktivnímu i nedestruktivnímu zkoušení svarových spojů. V experimentální části bakalářské práce bylo provedeno měření tvrdosti a mikrotvrdosti svarového spoje metodou dle Vickerse a vyhodnocení mikrostruktury metodami světelné mikroskopie. Získané hodnoty a informace o vlastnostech materiálu po umělé degradaci byly konfrontovány s již dříve získanými experimentálními výsledky ve výchozím stavu (po vyžíhání).
Elektronové svařování součásti ze slitiny Al
Jirák, David ; Jakoubek, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Téma práce bylo zadáno firmou Valeo Compressor Humpolec, s.r.o (dále jen Valeo). Jedná se o elektronové svařování součásti ze slitiny hliníku, konkrétně o píst, který je určen do kompresoru klimatizace osobního automobilu. Cílem práce bylo vyhodnocení a návrh zlepšení pórovitosti na svařované ploše. Data potřebná pro analýzu a součastný stav svařované plochy byla poskytnuta firmou Valeo.
Analýza svařování rotoru turbíny
Minář, Luděk ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Rešeršní bakalářská práce analyzuje možnosti svařování rotorů parních turbín s důrazem na efektivnost, produktivitu a ekonomičnost svarového postupu. Práce hodnotí možný výskyt defektů ve svarovém spoji a snahu jim předejít. Na základě literárních zdrojů je uvedena charakteristika materiálů turbín odolávajícím vysokým provozním teplotám. Svařovaný koncept rotoru je vyzdvihnut, protože má řadu výhod při užití u velkých parních turbín pro energetiku.
Svařitelnost ocelí pro součásti parních turbín
Jech, David ; Hutařová, Simona (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Cílem současných standardních svařovacích technologií je vytvoření homogenních svarů s vysokými hodnotami pevnosti a houževnatosti v laboratorních i provozních podmínkách. Tato technologie svařování je uplatňována u nových žárupevných ocelí na bázi CrMoV a CrMoNiV, které vykazují vysoké hodnoty pevnosti a žárupevnosti. Bakalářská práce se zabývá problematikou svařitelnosti ocelí pro rotory parních turbín a jejím cílem je vyhodnocení strukturních a mechanických vlastností svarového spoje pro uvažované kombinace materiálů. K vyhodnocení vlastností svarového spoje bylo použito měření mikrotvrdosti a tvrdosti podle Vickerse, mikrostruktura svaru byla pozorována metodami světelné mikroskopie.
Příhradové portály pro dopravní značení
Veselý, Radek ; Liškutín, Ivo (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné konstrukce příhradových portálů pro svislé velkoplošné dopravní značení nad dvoupruhovým a třípruhovým jízdním pásem dálnice. Nosný systém je tvořen vodorovnou prostorovou příhradovou konstrukcí a sloupy z ocelových trubek. Výpočet byl proveden ručně s použitím programu Scia Engineer 2013. Zatížení se skládá z vlastní tíhy konstrukce a zatížení větrem.
Lávka pro pěší
Smělíková, Petra ; Puchner, Josef (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je statické posouzení nosné konstrukce stávající lávky pro pěší a cyklisty v Kunovicích u Uherského Hradiště. Rozpětí lávky je 28m. Lávka je konstrukčně řešena jako prostorová prutová soustava s dolní mostovkou. Hlavní nosník je příhradová konstrukce se sedlovým horním pásem. Výška hlavního nosníku v polovině rozpětí je 2,5m, nad podporami 1,5m. Výpočet je proveden ručně a s použitím výpočetního programu Scia Engineer 2012.0.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.