Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řídicí jednotka pro BLDC motor
Krejčí, Ondřej ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou EC motorů. Jsou zde popsány základní vlastnosti bezkartáčových motorů, jejich principy, způsoby konstrukce a metody snímání polohy rotoru. Zároveň jsou zmíněny běžně používané algoritmy pro řízení EC motorů včetně teorie třífázových pulsních měničů. Práce se dále zabývá detailním návrhem univerzálního měniče pro EC motor a jeho praktickou realizací. Je zde proveden výpočet ztrát na výkonových prvcích měniče, návrh chladiče a popsáno měření na realizovaném vzorku.
Simulink model code generation for motor control applications
Otava, L.
This article is focused on the embedded software development using code generation. C-code is generated from Simulink model. Article describes hardware interface of Simulink model for AC motor control applications code generation. Results are presented on platform with ARM Cortex-M4 micro-controller, inverter and permanent magnet synchronous machine. Measurements of speed control loop on a real machine are presented and utilization of used micro-controller are discussed in conclusion.
Implementace algoritmů řízení elektrických motorů v systémech CompactRIO
Gléba, Gergely ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Abstrakt Diplomová práca sa zaoberá implementáciou existujúcich algoritmov riadenia elektrických striedavých motorov v prostredí Matlab Simulink do prostredia LabVIEW Control Design and Simulation. Prvá časť práce sa zaoberá odvodením matematického modelu synchrónneho motora, asynchrónneho motora s permanentnými magnetmi, a teóriu vektorového riadenia elektrických striedavých motorov. V ďalšej časti prace je stručný návod na vytvorenie simulačných algoritmov v prostredí LabVIEW a na vytvorenie modelu motora pomocou EMI funkcií v jazyku C. V poslednej časti práce sú porovnané simulačné nástroje Matlab Simulink a LabVIEW.
Moderní struktury řízení servosystémů se střídavými pohony
Hrnčárek, Martin ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o moderních řídicích algoritmech asynchronního a synchronního motoru s permanentními magnety. Zaměřuje se na algoritmy vektorového řízení, přímého řízení momentu a zpětnovazební linearizace (vstup - výstup). Zabývá se také tvorbou knihovny algoritmů v prostředí Matlab – Simulink a její použití. V poslední části této práce je popsaná implementace vybraných algoritmů na procesor řady Freescale 56F800E.
Koncepce pracoviště pro měření lineárních motorů
Knobloch, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o měření na lineárních motorech. Jedná se o sestavu dvou lineárních strojů na jedné dráze. Jeden je motorem a druhý zátěží. Práce se věnuje jejich matematickému popisu, řízení a měření. Je provedeno měření zatěžovací charakteristiky lineárního motoru. Další měření se týká ztrát v měniči. Je vytipován měřící přístroj vhodný pro měření během pracovního cyklu. Během pracovního cyklu se má určovat účinnost pohonu jako celku.
Control of the Electromechanical System with a Linear Motor
Judinyová, Katarína ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
The submitted Master’s thesis deals with the general principle of the electric drives’ functioning and with the construction of a synchronous electric motor. A comparison of a linear drive and a rotary drive with rack and pinion system is provided, as well as an overview of common type linear drives. A mathematical model of a rotary synchronous motor, the Clark’s and Park’s transformation and the principle of vector control is explained. A method of the linear parameters’ conversion to the rotary equivalents is demonstrated. A block diagram to motor control is designed. The control quality is tested by various criteria. Lastly, there is a simulation provided on how the changes of motor’s parameters affect the control quality.
PMSM Drive Sliding Mode Control
Koňarik, Roman ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
The goal of this diploma work is to design a control for permanent magnet synchronous motor in sliding mode. The introduction describes a synchronous motor, sensors which are used in the control process as well as power devices. Further, there is description of mathematical model for the synchronous motor. Another part of the diploma work deals with classic vector control for this kind of motor followed by the sliding mode control for the motor. At the end, there is presented an algorithm which has been implemented in the processor designed for this equipment. All the controllers used in the equipment have been tested on motor simulations. In conclusion, there is a target analysis and facts finding.
Systém pohonu frekvenční měnič – elektromotor – převodovka
Sochor, Pavel ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je teoreticky popsat funkci systému pohonu frekvenční měnič asynchronní elektromotor, zhodnotit převodovky vhodné pro náhradu hydrauliky u manipulátorů, robotů, coţ je provedeno formou rešerše z literatury, v závěru práce jsou popsány vlastnosti modelových sestav. V příloze je pak výkres obou modelových sestav.
Skalární versus vektorové řízení synchronních motorů
Hořava, Jan ; Szabó, István (oponent) ; Hubík, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá základní teorií problematiky skalárního a vektorového řízení synchronních motorů a následným srovnáním obou metod. V úvodních kapitolách je popsána základní teorie synchronních strojů týkající se jejich konstrukce a jsou zde uvedeny některé vybrané charakteristiky.
Řízení asynchronního motoru bez měření otáček
Kokeš, Petr
Při řízení asynchronního motoru (AM) bez měření otáček řešíme úlohu současného odhadu vnitřních neměřitelných stavových veličin motoru a jednoho nebo několika pomalu se měnících parametrů. Pro řešení byl zvolen algoritmus Extended Kalman Filter (EKF) a navržen EKF 7. řádu pro odhad spřaženého magnetického toku statoru a rotoru, otáček motoru a ohmického odporu statoru a rotoru. Dalším vylepšením byl model AM 9. řádu, který pomocí odpovídajícího EKF 9. řádu umožňuje navíc provádět odhad dalších parametrů statoru. Teoretické závěry byly ověřeny počítačovými simulacemi a pomocí experimentů na AM 2,2kW napájeného ze 4-hladinového střídače.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.