Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,240 záznamů.  začátekpředchozí5231 - 5240  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 

Mateřská škola
Hlavinková, Veronika ; Klímek, Karel (oponent) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je vypracování projektové dokumentace mateřské školy v katastrálním území obce Litovel. Jedná se o dvoupodlažní samostatně stojící dům, který svým dispozičním řešením odpovídá podmínkám provozu budovy, tedy podmínkám pro výchovu dětí ve věku od tří do šesti let. V prvním nadzemním podlaží se nachází prostory třídy pro děti ve věku od tří do čtyř let a technické zázemí pro školu. V druhém nadzemním podlaží jsou dvě třídy, jedna třída pro děti ve věku od čtyř do pěti a druhá třída pro předškolní děti a děti s odloženou školní docházkou. Každé oddělení má samostatný vstup, který se nachází na severní straně. Konstrukční systém objektu je navržen ze systému POROTHERM. Svislé obvodové nosné konstrukce 1.NP a 2.NP jsou vyzděny z Porotherm 44 T Profi rozměru 248x440x249 mm. Vnitřní nosné stěny jsou z Porotherm 30 Profi, stěna mezi denní místností a přípravnou jídla je z Porotherm 30 Aku Z Profi rozměru 247x300x249 mm a nenosné vnitřní zdivo Porotherm 11,5 Profi rozměru 497x115x249 mm. V objektu jsou použity SDK předstěny a podhledy Rigips tl. 150 mm. Konstrukce stropu tvoří keramobetonový systém Porotherm (nosníky Pot a vložky Miako) tl. 290 mm. Výše uvedené svislé konstrukce jsou opatřeny z vnitřní i vnější strany omítkou. Střecha je řešena jako plochá vegetační. Okna a vchodové dveře jsou navrženy plastové v barvě mahagon. Podlahové krytiny jsou navrženy s přihlédnutím k využití resp. provozu jednotlivých místností, a to keramická dlažba resp. vinylová podlaha. Provoz školy v 1. a 2. NP je propojen monolitickým schodištěm. Vnější povrchové vrstvy jsou opatřeny minerálním probarveným nátěrem. Hlavním cílem mé práce bylo vyřešení dispozice pro daný účel, tj. návrh vhodné konstrukční soustavy, nosného systému a vypracování výkresové dokumentace včetně textové části. Diplomová práce je zpracována ve formě projektové dokumentace ve stupni pro provedení stavby.

Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.

František Bakule - český reformní pedagog
Zieglerová, Andrea ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce "František Bakule- český reformní pedagog" pojednává o osobě a činnosti českého reformního pedagoga Františka Bakuleho. Ukazuje výchozí stav rakouského a českého školství, přínos českých reformních pedagogů, pokusné školy a ideová východiska Františka Bakuleho. Pojednává o životě Františka Bakuleho a jeho působení ve výchovně- vzdělávacích institucích. Práce popisuje výchovné metody a jejich užití v praxi ve školách, v Jedličkově ústavu a v pěveckém sboru. Cílem práce je představit reformní snahy Františka Bakuleho a jejich přesah do dnešní doby.

Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivce

Monitoring a komparace výuky atletiky na ZŠ v Českých Budějovicích
SAJTL, Ondřej
Obsahem této práce je monitoring a komparace výuky atletiky na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část práce obsahuje poznatky o zdraví, pohybové aktivitě, významu tělesné výchovy a atletice. Dále byl vytvořen dotazník, podle kterého jsme zjišťovali různé atributy ve výuce atletiky na všech školách. Následně jsme vytvořili škálu, která nám umožnila zjistit celkové zhodnocení všech škol. Praktickou část práce jsme soustředili na sběr dat z jednotlivých škol. Výsledky jednotlivých dotazníkových otázek a celkové výsledky jsou zobrazeny v přehledných grafech.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.

Klasický experiment a počítačová simulace při výuce fyziky
PELC, Vít
Diplomová práce pojednává o využití klasického experimentu a počítačové simulace při výuce fyziky na základní škole. Práce vymezuje pojem experiment, zaměřuje se na druhy klasického experimentu a na možnosti počítačových simulací. Klasický experiment a počítačovou simulaci dává ve výzkumné části do souvislosti s motivací k učení v hodinách fyziky. V didaktické analýze v rámci výuky fyziky při zařazení klasického experimentu a počítačové simulace vyhodnocuje efektivitu zvoleného typu pokusu.

Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy
Holemá, Irena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy ABSTRAKT Klíčová slova: dramatická výchova, Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, zavádění nového předmětu do výuky, učitelsky akční výzkum, klíčové kompetence Dizertační práce se zabývá analýzou procesu zavádění nového předmětu zakotveného ve školním vzdělávacím programu dané základní školy do praktické výuky. Tímto předmětem je vzdělávací předmět dramatická výchova. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracována nejzásadnější východiska a okolnosti, která velkou měrou ovlivnila rozvoj oboru dramatická výchova, a přispěla k jejímu vstupu do škol. Pozornost je věnována tématům principů transformace českého školství, principů humanizace škol, projektům školské reformy a problematice klíčových kompetencí. Představeny jsou studie mapující četnost a rozsah zavádění dramatické výchovy v českých školách v konkrétních regionech. Cílem výzkumné části práce je formou učitelského akčního výzkumu, který umožňuje osobní účast v procesu zavádění dramatické výchovy do výuky, analyzovat při realizaci praktické výuky a na základě systematického vytváření podrobných záznamů tento proces a vyhodnotit možnosti dramatické výchovy v rámci základního vzdělávání, především v oblasti rozvíjení klíčových kompetencí.

Specifické poruchy učení u žáků na 1. stupni ZŠ
LAYEROVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení se zaměřením na čtení a psaní žáků na 1. stupni základní školy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je obecně vysvětlena problematika specifických poruch učení, jejich diagnostika a reedukace. Praktická část se následně zabývá různými náměty, cvičeními a pomůckami pro žáky trpící dyslektickou, dysgrafickou a dysortografickou poruchou. Cílem je tak pomoci učitelům a rodičům zlepšit práci s těmito žáky tak, aby jejich znevýhodnění bylo minimalizováno.

Mokřadní ekosystém jako výukový model k poznání koloběhu uhlíku
ŠMÍDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická, část se zabývá definicí mokřadního ekosystému, jeho funkcemi a jeho místem v koloběhu uhlíku. Dále v teoretické části popisuji didaktickou hru, jako možnou výukovou metodu při výuce biologie a ekologie na střední škole. Praktická část práce obsahuje konkrétní didaktické hry, které je možné využít ve výuce. Hry jsou koncipovány podle pravidel badatelsky orientovaného vyučování.