Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza veřejných služeb na municipální úrovni
Rousek, Pavel ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent) ; Šelešovský, Jan (oponent) ; Nemec, Juraj (oponent)
Tato disertační práce analyzuje oblast veřejných služeb poskytovaných na munici-pální úrovni. Na tuto problematiku je nejdříve nahlíženo komplexním pohledem a dále je vytipováno šest služeb, které jsou analyzovány detailně. Touto šesticí jsou následující služby: nakládání s komunálním odpadem, pohřebnictví, péče o podobu obce (údržba veřejné zeleně), udržování místních komunikací, provoz veřejného osvětlení a čištění odpadních vod. Text této disertační práce je rozdělen do dvou celků. První kapitola popisuje teoretická východiska řešeného problému a metodiku zpracování práce. Druhá část analyzuje problém veřejných služeb z pohledu teoretických konceptů, legislativních podmínek a vlastního šetření. Dále tato aplikační část detailně analyzuje vybranou šestici veřejných služeb. Vše je završeno návrhy opatření pro oblast municipálních veřejných služeb. Cílem disertační práce je zjištění současného stavu v poskytování veřejných služeb a navržení možných změn vedoucích k poptávkovému přístupu k poskytování mu-nicipálních služeb.
Korupce ve veřejné správě v ČR
Durnová, Michaela ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Ve své práci se budu zabývat korupcí ve veřejné správě v ČR. Hlavním cílem mé práce bude analýza projevů, dopadů a závažnosti korupce ve veřejné správě v ČR. V tomto zkoumání je nutné položit důraz na ujasnění si příčin této korupce, a to zejména na podněty a situace, které dávají jejímu výskytu příležitost. Budu se tedy snažit nalézt a popsat hlavní předpoklady pro rozvoj korupce. Mezi tyto předpoklady patří především institucionální prostředí státu (kvalita a velikost institucí) nebo míra byrokratizace. Ve své práci se pokusím o komparaci mezi těmito faktory a mírou korupce (pomocí indexu CPI), na základě čehož odpovím na otázku, jak tyto vlastnosti ovlivňují míru korupce. V hlavní části práce se pak pokusím o rozbor vlastního dotazníkového šetření a porovnání jeho výsledků s odbornými sociologickými výzkumy a statistikami týkajícími se korupce. Předmětem mého dotazování bude především orientace respondentů v problému korupce ve veřejné správě, jejich zkušenosti s korupcí a postoj ke korupci. K tomuto účelu použiji typologii postojů ke korupci, kterou uvádí Frič a kol. (1999), kdy definuje ideologizující postoj, moralizující postoj, flegmatický postoj a pragmatický postoj. Na základě výsledků dotazníkového šetření bych pak chtěla ukázat, jak závažná je míra korupce ve veřejné správě v ČR.
Samostatná a přenesená působnost orgánů územní samosprávy
ŠÍMOVÁ, Miluše
Cílem bakalářské práce je porovnat samostatnou a přenesenou působnost orgánů územní samosprávy z pohledu obce s rozšířenou působností a obce s pověřeným obecním úřadem. Současně jsem zjišťovala ekonomický přínos do rozpočtu obce v případě přenesené působnosti a možnost financování zajištění samostatné působnosti v obci s pověřeným obecním úřadem a v obci s rozšířenou působností.
Dávky pomoci v hmotné nouzi v Klatovech v kontextu veřejné služby
MACHYÁNOVÁ, Klára
Práce se zabývá systémem pomoci občanům, kteří se ocitli v hmotné nouzi. Systém pomoci těmto osobám je upraven zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů. Jedná se o právní předpis, který vychází z principu, že osoba, která pracuje, se musí mít lépe než ta, která nepracuje nebo se práci cíleně vyhýbá. Novinkou v českém právním systému je institut veřejné služby. Tato práce je na něj zaměřena. Snaží se ukázat, jakým způsobem ovlivňuje výkon veřejné služby výši dávky pomoci v hmotné nouzi - příspěvek na živobytí. Dalším cílem práce je zjistit, zda bylo zřízení veřejné služby přínosem pro město Klatovy. Tento cíl je hodnocen ze dvou hledisek. Z hlediska ekonomického, s ohledem na rozpočet města Klatov a z pohledu veřejnosti, které by měla veřejná služba sloužit.
Využití aktivní politiky zaměstnanosti na Volarsku
KOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Obsahem práce je přiblížení problematiky nezaměstnanosti, především je kladen důraz na přístup nezaměstnaných ve využívání dostupných nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti v mikroregionu Volarska. Teoretická část se zabývá charakteristikou nezaměstnanosti, jejími dopady na člověka i celou společnost. Čtenář je seznámen se základními nástroji aktivní politiky zaměstnanosti, s veřejnou službou a dalšími aktivitami státu, které přispívají k zvyšování zaměstnanosti. Praktická část obsahuje charakteristiku mikroregionu Volarska a popis zkoumaného vzorku. Z vyhodnocení odpovědí standardizovaného rozhovoru je patrné, že mezi nejvíce využívané nástroje APZ patří rekvalifikace. Veřejně prospěšné práce stojí naopak v pozadí zájmu dlouhodobě nezaměstnaných. Přestože v mikroregionu není prozatím realizována veřejná služba, nezaměstnaní o výkon veřejné služby neprojevují zájem.
"Aktivizační aspekty institutu existenčního minima"
ROTBAUEROVÁ, Alice
Zákon č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a zákon č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu jsou zákonné normy, kterými je v České republice řešen problém chudoby. Dávky pomoci v hmotné nouzi jsou určeny klientům, jejichž příjmy nedosahují částek životního minima anebo nemají žádné příjmy. Institut existenčního minima je opatřením pro klienty, kteří dlouhodobě požívají sociální dávky a jejich pracovní zvyklosti jsou již velmi na nízké úrovni. Cílem tohoto institutu je, aby dlouhodobí klienti orgánu pomoci v hmotné nouzi opětovně získali pracovní návyky. V teoretické části své bakalářské práce se zabývám problémem chudoby a možnostmi, řešení tohoto celosvětového problému. Dále pak v teoretické části zákonem č. 110/2006 Sb. o životním a existenčním minimu a zákonem č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi a prací s klienty orgánu pomoci v hmotné nouzi. Ve vlastním výzkumu jsem na základě metody dotazování a analýzy dokumentů zjišťovala, jaké jsou aktivizační aspekty institutu existenčního minima pro příjemce dávek pomoci v hmotné nouzi. Výzkumný soubor tvořili příjemci dávek pomoci v hmotné nouzi registrovaní na odboru sociálních věcí, Magistrátu města České Budějovice. Podmínkou pro nekrácení sociálních dávek je práce ve veřejné službě. Provedený výzkum zjistil, že ve veřejné službě je ochotno pracovat 59 % klientů. Tento údaj, potvrzuje hypotézu H1 - Institut existenčního minima má na klienty, kteří dlouhodobě pobírají dávky pomoci v hmotné nouzi aktivizační efekt. Dále jsem, na základě metody dotazování, zjišťovala připravenost obecních úřadů (pověřených obecních úřadů i obecních úřadů s rozšířenou působností) při zřízení veřejné služby, a to v roce 2010. U výzkumného souboru obecních úřadů, kterými byly obecní úřady s rozšířenou působností a pověřené obecní úřady na území Jihočeského kraje, bylo zjištěno, že připravenost obecních úřadů s rozšířenou působností na zřízení veřejné služby je vyšší než u pověřených obecních úřadů, a to téměř o 30%. Na základě provedeného výzkumu se domnívám, že hypotéza H2 byla potvrzena ? Obecní úřady jsou připraveny poskytovat veřejnou službu pro poživatele dávek pomoci v hmotné nouzi.
REFORMA VEŘEJNÉ SPRÁVY V SOCIÁLNÍ OBLASTI
TEJNOR, Libor
Sociální oblast je nedílnou součástí veřejné správy v každé společnosti. V každém státě se postupně vytvořil soudobý systém orgánů a organizací působících v sociální správě, které jsou více či méně vzájemně propojeny a doplňují se nebo si konkurují. Přestože se soudobé systémy v jednotlivých evropských zemích od sebe liší, mají společné základy v evropské sociální doktríně. Ta je založena na principu lidského práva na důstojnost, svobodu, solidaritu a participaci na demokratické správě. V rámci transformace systému sociálního zabezpečení na systém sociální ochrany obyvatelstva byly na počátku 90. let, v souladu se scénářem sociální reformy, zahájeny práce na vytvoření tří, na sebe navazujících, relativně samostatných systémů {--} systém sociálního pojištění, státní sociální podpory a sociální pomoci. Aby tato soustava správně fungovala, je podstatný vztah MPSV, jako nejvyššího zastřešujícího orgánu, který řídí, metodicky usměrňuje a kontroluje výkon správy na příslušném úseku (pojištění, podpory nebo péče) a všech ostatních podřízených orgánů v celém sociálním zabezpečení, které se podílejí na pokrytí příslušné agendy. Z uvedeného důvodu bylo nutné zřídit za účelem naplňování cílů i potřebné instituce a instituty. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat platnou právní úpravu veřejné správy v sociální oblasti, provést analýzu legislativních změn právní úpravy veřejné správy v sociální oblasti a formulovat klady a zápory těchto legislativních změn. Pro praktickou část bakalářské práce byla zvolena metoda analýzy sekundárních zdrojů a obsahové analýzy dat, která se týkala veřejné správy pro sociální oblast. Byla provedena analýza, syntéza a komparace dokumentů z oblasti veřejné správy, sociálního zabezpečení, pojištění, státní sociální podpory, sociální péče s důrazem na legislativu vztahující se k reformě veřejné správy pro sociální oblast. Cíl práce byl splněn. Výsledky ukázaly, že současná podoba veřejné správy v sociální oblasti obsáhla legislativními změnami v maximální možné míře veškeré potřeby obyvatel. Reformními kroky byla rovněž zlepšena i dosažitelnost institucí pro občany a díky přenesené působnosti na pověřené obce s rozšířenou působností jsou instituce dostupnější. Výsledky však poukázaly i na některé nedostatky, které reforma v sociální oblasti přinesla a které je nutné v pokračující reformě legislativními změnami odstranit.
Spokojenost s životními podmínkami v místě bydliště
Škodová, Markéta
V rámci dubnového šetření CVVM byli respondenti dotázáni, jak jsou spokojeni s životem v místě svého bydliště, dále hodnotili životní podmínky v místě bydliště a uváděli, zda tam jsou spokojeni s některými vybranými aspekty života.
Motivace zaměstnanců veřejné správy
Zavadilová, Lucie ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Šimek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu motivace zaměstnanců se zaměřením na veřejný sektor. Od výkonu zaměstnanců, se odvíjí úspěšnost každé firmy. Pokud organizace chce, aby zaměstnanci podávali ten nejlepší výkon, musí je dostatečně motivovat. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak jsou motivováni zaměstnanci veřejného sektoru, které motivační faktory je nejvíce motivují, zda se liší ve své struktuře od motivačních faktorů, které považují za nejdůležitější, pracovníci sektoru soukromého. V teoretické části jsou porovnány motivační teorie a motivační faktory typické pro soukromou a veřejnou správu. V analytické části jsou vyhodnoceny odpovědi získané na základě dotazníkového šetření provedeného na úřadech veřejné správy. Dle výsledků analýzy je proveden popis motivačních faktorů, které považují zaměstnanci veřejné správy za nejdůležitější, jak se tyto výsledky liší od sektoru soukromého.
Veřejné služby na úrovni municipalit a efektivnost jejich poskytování
Polák, Petr ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat formy zabezpečování veřejných služeb na úrovni municipalit s důrazem na jejich efektivnost. V úvodní části jsou stručně charakterizovány a zařazeny základní pojmy. Část druhá je věnována efektivnosti poskytování ve veřejném sektoru a jsou zde představeny základní inputově-outputové metody pro její hodnocení. Další část se zaměřuje na teoretické aspekty rozpočtů obcí v České republice a následně analyzuje hospodaření města Tanvald v letech 2004 až 2008. Stěžejním úsekem práce je analýza zabezpečování veřejných služeb na úrovni municipalit. Ta je prováděna na základě dotazníkového šetření mezi vybraným okruhem municipalit. V závěru je formulováno několik doporučení, která vyplývají z výsledků provedené analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.