Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fraktály v počítačové grafice
Heiník, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá historií fraktální geometrie a popisuje vývoj nauky o fraktálech. Po počátečním seznámení se základními pojmy jsou popsány jednotlivé druhy fraktálů a jejich typické příklady. Dále jsou uvedeny oblasti, ve kterých je možno se s fraktály setkat mimo obor počítačové grafiky. Práce seznamuje s praktickým využitím fraktální geometrie. V textu jsou uvedeny v současné době známé programy a softwarové balíky vhodné pro zobrazování fraktálů a jsou popsány jejich možnosti. Praktickou část diplomové práce tvoří slajdy, demonstrační program a plakát. Elektronické slajdy představují osnovou využitelnou pro přednášky o problematice fraktální geometrie. Program slouží k demonstraci vybraných druhů fraktálů. Plakát je grafickým shrnutím výsledků práce.
Realistická krajina s vegetací
Zelený, Jan ; Jošth, Radovan (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
V dnešní době již grafický výkon počítačů stačí na mnohem více než jen strohé interiéry a může nabídnout velmi realistické zobrazení krajiny a vegetace na ní. Spolu s tím se objevují čím dál sofistikovanější metody pro generování takové krajiny a simulaci ekosystému rostlin, které na ni žijí. Tato práce popisuje mnohé z algoritmů pro generování i metod pro interaktivní vykreslování krajiny a vegetace.
Evoluční návrh 3D struktur
Kovařík, Roman ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o evolučním návrhu 3D struktur. Přináší přehled a zhodnocení předchozích prací v této oblasti. Autor předkládá své vlastní řešení založené na obecném přístupu k evolučnímu návrhu struktur. Práce se zabývá především, na rozdíl od předchozích přístupů, možností jednoduché definice fitness funkce v systémech pro evoluční návrh 3D struktur. Autor se snaží udělat jeden z prvních kroků k budoucím  systémům pro evoluční návrh libovolného typu struktury, jako protipól systémům určených pro návrh jednoho konkrétního typu struktury. Výsledkem této práce je jednoduchý systém pro evoluční návrh 3D struktur s možností externí definice fitness funkce formou XML souboru. Tato práce také nabízí rady, pozorování a doporučení pro potencionální budoucí výzkum v této oblasti.
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Libosvár, Jakub ; Láník, Aleš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním modelů budov podle určené předlohy. Předlohou jsou data komunitního projektu OpenStreetMap. Práce dává přehled dostupných metod pro klasifikaci objektů a gramatik pro generování obrazců. Prakticky se práce zaměřuje na návrh klasifikátoru typu zástavby a algoritmu, který generuje modely podle daného typu zástavby. Součástí je také implementace algoritmu a zobrazení výstupu pomocí OpenGL. 
L systémy a jejich aplikace
Koutný, Jiří ; Goldefus, Filip (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá deterministickými bezkontextovými L-systémy, zasazuje je do oblasti procedurálního modelování a staví je do souvislosti s fraktální geometrií. Zabývá se technikou přepisování a jejím využitím pro modelování rostlinám podobných struktur. Dále popisuje složitější typy L-systémů, zejména jejich kontextové a parametrické varianty. Ukazuje oblasti využití L-systémů zejména v oblasti počítačové grafiky a zaměřuje se na jejich využití pro procedurální modelování architektury. V závěru nastiňuje další možnosti využití procedurálního modelování pomocí L-systémů a představuje některá další rozšíření přepisovacích pravidel, která budou předmětem dalšího vývoje práce.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Geršl, Jan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem grafického intra s omezenou velikostí. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje o historii, popisuje obecně principy a techniky běžně používané při vývoji krátkých dem a také detailně vysvětluje vybrané techniky, které byly využity přímo k implementaci praktické části.
Procedurální generování vegetace
Zuzaňák, Ondřej ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití v počítačové grafice. Funkčním výstupem práce je implementace algoritmu pro generování modelů rostlin ve 3D prostoru, jehož výsledek je vizualizován pomocí grafické knihovny OpenGL.
Metody generování rostlin pro počítačovou grafiku
Picek, Jiří ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami využitelnými pro generování rostlin pro počítačovou grafiku. Nejpodrobněji je zde probraná metoda generování pomocí L-systémů. Práce popisuje jednotlivé rozšíření 0L-systémů. Pro získání geometrické reprezentace modelu je výstup L-systému zpracován želví grafikou. Geometrická reprezentace modelu je následně pomocí grafické knihovny OpenGL vykreslena. Textury jsou generovány Perlinovou šumovou funkcí implementovanou v jazyce GLSL.
Mathematical methods of modelling the morphology of spruce trees
Janoutová, Růžena ; Novotný, Jan ; Pivovarník, Marek ; Zemek, František
Radiative transfer (RT) models are simulation tools which can be used to quantify relationships between vegetation canopy properties and observed remotely sensed data. Th is study aims at creating a spruce tree growth model as a key input for use in RT models. Th e spruce tree model is built on data obtained from terrestrial laser scanning of spruce trees. Each tree model is unique. Th is uniqueness is achieved by using L-systems which are able to simulate natural randomness while complying with the given tree parameters. L-systems are established on a theory of grammar that enables rewriting a string of symbols according to specifi ed rewriting rules. In practice, our tree models are generated in Blender visualization soft ware, implementing an algorithm written in Python. Th e algorithm generates the basic parameters of the whole tree and then creates the parameters of the spruce trunk and initial branches. Th e parameters are generated randomly within a range that is calculated from measured data. Th en each branch is grown on the basis of annual increments defi ned by fi eld measurements. Tree needles are distributed with respect to the age of individual branches; therefore, the needles have diff erent colours according to their age. Cones and faces are graphical representations of the spruce model. Branches are represented by cones and needles are represented by faces around the branches. Th e faces are transparent, thus simulating light transmittance in-between the needles. The whole model is highly computationally demanding, especially with respect to computer memory.
Nelineární fyzika a teorie chaosu
NÁHLÍK, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá tématem nelineární fyziky a teorie chaosu od jejího vzniku, přes hlavní osobnosti, až po její uplatnění v různých oborech. V této práci se také nachází část o fraktálech a fraktální geometrii. Součástí této práce jsou též zdrojové kódy různých příkladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.