Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná dramaturgie tzv. velkého činoherního domu
Nováková, Hana ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Práce popisuje repertoár Divadla na Vinohradech v pěti sezonách 2007-2012. Zabývá se dramaturgickým výběrem jednotlivých titulů a výsledky jejich inscenací, které posuzuje na základě kritických ohlasů, divácké obliby i vlastní zkušenosti autorky. Snaží se při tom postihnout obecnější tendence, které se v dramaturgii velké činoherní scény, jakou Vinohradské divadlo představuje, opakovaně objevují. Podrobněji se potom zabývá proudem zábavního divadla, které sleduje v průběhu historie Vinohrad a poukazuje na to, že největších úspěchů divadlo dosáhlo v dobách, kdy byl takový repertoár propojen s dlouhodobě prosazovanou koncepcí umělecky vyhraněných režijních osobností. K problémům, se kterými se Vinohradské divadlo potýká dnes, podle autorky přispívají bulvární tendence při nasazování, obsazování či realizaci některých titulů i nedostatečné propojení režisérského divadla s hereckou dramaturgií.
Distribuční a marketingové strategie společnosti Aerofilms
Šilarová, Hana ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Tato práce mapuje společnost Aerofilms, především pak její distribuční a marketingové strategie. První část zběžně popisuje historii Aerofilms od jejího založení a představuje její zakladatele, kteří jsou zároveň provozovateli tří pražských artových kin Aero, Světozor a Bio Oko. Druhá část práce sleduje dramaturgickou koncepci, podle níž si společnost vybírá filmy do distribuce. Nedílnou součástí portfolia Aerofilms je také alternativní obsah, například přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku či Národního divadla v Londýně. Třetí část sleduje vývoj návštěvnosti a tržeb v jednotlivých letech a dále analyzuje způsoby propagace, které Aerofilms využívají, pomocí marketingového mixu 4P.
Dramaturgie artových distributorů
Lísalová, Anna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vyhledat a popsat systém dramaturgie čtyř českých distributorů Asociace českých filmových klubů, Aerofilms, Artcamu a CinemArtu, kteří pravidelně uvádějí do kin artové tituly. Zároveň se zaměřím na srovnání těchto distributorů na několika rozlišovacích úrovních. V první části své bakalářské práce definuji pojem artového filmu z hlediska historického i současného vnímání. Dále se zaměřím na historiii a profilaci jednotlivých distributorů. Stěžejní část práce tvoří analýza filmů uvedených v roce 2012 a srovnání jednotlivých distributorů. V poslední části se zabývám náklady na uvedení snímků do kin, diváckými úspěchy filmů, postavením distributorů na českém trhu a pohledem do jejich budoucnosti.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.
Místo dramaturgie v autorském typu divad la
Pola, Petr ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dramaturgie autorského divadla. V první části provádíme analýzu vybraných představení divadla Anička a letadýlko se záměrem popsat konkrétní způsoby participace dramaturgie jako autorské, koncepční a reflektující činnosti na procesu vzniku jednotlivých představení i na profilaci a směřování divadla jako celku. V druhé části se zbýváme dramaturgií autorského divadla ve smyslu určitého způsob užití a organizace znaků v divadle. Cílem této části práce je vymezit teoretická východiska autorského divadla takovým způsobem, aby otevírala prostor pro širokou škálu dramaturgií autorského typu divadla.
Dramaturgie jako způsob užití světa
Přibyl, Daniel ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (oponent)
Práce se pokouší zkoumat vybrané soudobé společenské a kulturní fenomény a vysledovat jejich dopad na dramaturgii. Ta je chápána jednak jako praktická divadelní činnost, ale mnohem více v širším významu jako uměnovědná disciplína, získávající v chaosu globálního světa důležité třídící a interpretační funkce.
Scénografie jako dramaturgie představení Ekvipáž
Sléhová, Tereza ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
V práci mluvím o postupech v představení Ekvipáž, kde jsem použila výtvarnost jako složku komunikace. Tedy scénografie, fungující i jako dramaturgie. Představení pak působí komplexně a práce všech lidí na představení je založená na spolupráci. Výtvarná podoba je tak povýšená na větší význam, než je jen vizuál a promlouvá k divákovi. Kominikace s divákem je velice důležitá a napojení na jeho zkušenost a jazyk se dá prohloubit i přes vizuální složku .
Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá především dramaturgií zážitkové pedagogiky, jejím využitím i mimo oblast zážitkové pedagogiky. Na začátku práce je popsána zážitková pedagogika a hlavní pojmy zážitek, prožitek, prožívání, zkušenost a dovednost. Práce pokračuje popisem samotné dramaturgie, jejími nejznámějšími druhy, obecným pohledem na dramaturgii a vymezením termínu dramaturgie v pedagogickém kontextu. Třetí část práce pojednává přímo o dramaturgii v zážitkové pedagogice, zde je i stručně popsána pedagogika volného času, výchova zážitkem, kapitola pokračuje základním rozdělením dramaturgie, popisem teoretické a praktické části dramaturgie, dramaturgickou vlnou, obloukem a reflexí. Další část práce je o využití dramaturgie i mimo zážitkovou pedagogiku. Tématem na závěr je využití dramaturgie ze zážitkové pedagogiky ve výchově.
Od Tylových hereček ke Sklenářové-Malé
Marková Chválová, Lenka ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
Dramaturgie a financování artového kina Světozor
Tůmová, Barbora ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce sleduje fenomén artových kin se zaměřením na oblasti dramaturgie a financování. Jejím cílem je obecně představit historické i současné vnímání artového filmu, vznik instituce artového kina a různé možnosti jejich financování prostřednictvím veřejných či soukromých podpor. Praktická část předloží detailnější vhled do dramaturgie a financování pražského artového kina Světozor. Ve svém výsledku text potvrzuje, že přitažlivost artových kin nespočívá jen ve specifické programové nabídce artových filmů a že zaměření se na prezentaci alternativní kultury sebou nutně nenese finanční závislost na veřejných zdrojích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.