Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce Šikana pojednává o projevech a prevenci šikany ve škole. V první kapitole jsou popsány příčiny, prvotní zrod agresivity, eliminace. Druhá kapitola vysvětluje historii a pojem šikany, podrobněji se zabývá příčinami, zamýšlí se nad osobnostmi všech zúčastněných. Třetí kapitola je věnována rodině a možným metodám, způsobu, jak minimalizovat šikanu v roinném prostředí. Uvádím zde vhodná doporučení pro komunikaci rodičů s dětmi, neboť jsou-li dodržena, vztahy jsou pevnější a šikana se minimalizuje.Zároveń upozorňuji na nevhodné postupy rodičů a jejich možné pozdější negativní reakce.Čtvrtá kapitola se zabývá prostředky minimalizace šikany ve škole. Popisuje metody prevence, které škola používá, uvádí správné způsoby vyšetřování šikany a opět se zamýšlí nad osobnostmi všech zúčastněných. Zkoumá, zda jsou příčiny šikany v jejich nesprávném chování a zároveň se snaží najít způsoby, směřující k minimalizaci šikany. Pátá kapitola vymezuje hranice pozitivního chování, upozorńuje na hrozící rizika, k nimiž při překročení těchto hranic dochází. Navrhuje možná řešní za pomoci odborníků, odborných středisek a zákonů, jenž se šikanou zabývají. Na konci všech kapitol je vždy stručná rekapitulace napsaného.
PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
KYSILKOVÁ, Lenka
Má diplomová práce se zabývá projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu šikany a agresivity, dále se zaměřuji na účastníky, příčiny, následky, prevenci, diagnostikování a vyšetřování šikany. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zmapovat a zachytit projevy agresivity a šikany na druhém stupni daných základních škol, zjistit, zda vysledované údaje souvisí s celkovým počtem žáků školy a zjistit, jaký postoj zaujímají k problematice šikany a agresivity mezi dětmi samotní pedagogové ZŠ. Pro dosažení prvního a druhého cíle je použita technika dotazníku, který byl rozdán na třech základních školách lišící se celkovým počtem žáků. Pro splnění třetího cíle je použita technika rozhovoru s 20 pedagogy daných základních škol. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že až 30 procent dětí se setkalo s určitou formou agrese a šikany, přičemž jejich výskyt není závislý na celkovém počtu dětí školy. Dále z výzkumu bylo zjištěno, že většina pedagogů nedokáže řešit sama konkrétní případy šikany.
Závislost na počítačových hrách
Nejepínský, Adam ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou závislosti na počítačových hrách, kde pozornost je věnována především online hrám pro více hráčů. Cílem práce bylo danou problematiku popsat a skrze dotazníkové šetření ověřit, zda si závislost na počítačových hrách a dopady spojované s hrami skutečně zaslouží nadmíru odborné i laické pozornosti. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část popisuje možnosti diagnostikování závislosti na online hrách a shrnuje současné poznatky a názory odborné veřejnosti. Dále čtenáře seznamuje s počítačovými hrami, s jejich přitažlivostí pro hráče a s vlivy, které jsou s touto specifickou závislostí spojovány -- agresivita, zdravotní dopady, sociální dopady. V praktické části je věnována pozornost výsledkům dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na hráče potencionálně nejrizikovějšího herního žánru z hlediska závislosti -- MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Games). V šetření byly využity dvě metody určující procento závislých hráčů, jejichž vypovídací schopnost byla posléze vyhodnocena. Praktická část dále ověřuje hypotézy zabývající se agresivitou MMORPG hráčů a pozitivními vlivy počítačových her. Práce díky teoretické i praktické části potvrdila, že závislosti na počítačových hrách je věnována zbytečně vysoká pozornost, neboť většina negativních dopadů byla již vyvrácena či alespoň zpochybněna. Praktická část mimo jiné prokázala, že diagnostické metody prozatím nejsou na takové úrovni, aby mohly s jistotou označit problémové jedince.
Může za smrtelné dopravní nehody agresivita ve společnosti?
Cvrček, Jakub ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Stejkoza, Josef (oponent)
Práce zkoumá závislost mezi mírou agresivity ve společnosti a počtem silničních nehod v zemi na datech v letech 2004 až 2008 ve státech Evropské unie. Jsou popsány socioekonomické determinanty vysvětlující násilné chování ve společnosti a míru agresivity jednotlivců (řidičů) a míru agresivity na úrovni společnosti. Poté je provedena regresní analýza metodou fixních efektů, která potvrzuje pozitivní vztah mezi mírou agresivity měřenou počtem vražd, počtem vloupání a počtem obětí silničních nehod. Dalšími významnými determinanty byly vyhodnoceny vývoj HDP, velikost daňové kvóty, míra nezaměstnanosti, počet lékařů, poměr mladých v populaci, spotřeba alkoholu, používání bezpečnostních pásů a počet pasažér-kilometrů. V práci je nato diskutován mechanismus jejich působení na míru smrtelných silničních nehod. Odhadnuté výsledky posloužily ke zformování doporučeních pro snížení počtu obětí silničních nehod.
"Prožívání agresivních projevů osob s demencí u příbuzných nemocných"
KRZOKOVÁ, Silvie
Dané téma jsem si vybrala nejen proto, že tuto problematiku považuji za důležitou a závažnou, ale také proto, že většina laických rodinných pečovatelů starajících se o osoby s demencí s projevy nevhodného chování, včetně agresivity, prožívají převážně negativní emoce. Z hlediska pečujících je pak důležité jak péči o agresivního člena rodiny vnímají, prožívají a jaký má péče dopad a vliv na jejich psychickou zátěž. V úvodní části této práce jsou shrnuty současné poznatky o dané problematice. V jednotlivých kapitolách se zabývám definicí {\clq}qdemence``, epidemiologií demence, diagnostikou a vyšetřovacími metodami demence, terapií demence, klasifikací demence, stádii demence a klinickými příznaky demence. V další kapitole popisuji agresivní projevy chování u syndromu demence, v souvislosti s tím dále pak věnuji pozornost emocím pečujících, jejich prožívání a v neposlední řadě se zabývám rolí pečovatelů a možnými riziky a dopady na jejich zvýšenou psychickou zátěž. Následující kapitoly přinášejí výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak příbuzní osob s diagnózou demence prožívají agresivní projevy svých blízkých. V rámci této práce jsem zvolila kvantitativní výzkum, který kombinuje postupy kvalitativní a kvantitativní metodologie. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazování, technikou sběru dat byl anonymní dotazník, který posloužil ke stanovení hypotéz. Získané údaje byly zpracovány a vyhodnoceny v grafické podobě, a tímto byly ověřeny stanovené hypotézy. V závěru bakalářské práce bylo provedeno shrnutí a zhodnocení výsledků šetření.
Projevy a zvládání agresivity v předškolním věku
HRBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním projevů agresivního chování v mateřských školách a navržením způsobů předcházení jejich důsledkům. Teoretická část je věnována agresivitě jako problému současné společnosti s akcentem na předškolní a raný školní věk, na její projevy, důsledky a předpoklady k jejímu zvládání. Praktická část se zaměřuje na pozorování agresivity v mateřských školách očima učitelek MŠ, výzkum je proveden metodou dotazníku. Součástí praktické části bakalářské práce je zásobník her, cvičení a aktivit ke zvládání agresivity a videozáznam práce s dětmi.
Problematika agresivního chování u lidí s mentálním postižením
LOJÍKOVÁ, Jitka
Mentální postižení dětí, mládeže i dospělých představuje závažný zdravotní i sociální problém. I když se v poslední době o mentálně postižených osobách stále více hovoří, naše znalosti o konkrétním životě takto postižených lidí jsou velmi malé nebo útržkovité. Lidé s mentálním postižením žijí v naší společnosti a na její péči bývají individuálně více či méně závislí. V úvodní části se zabývám problematikou lidí s mentálním postižením. Rozebírám jejich specifika, potřeby, četnost. Dále se dotýkám ústavní péče jako takové. V souvislosti se změnou zákona o sociálních službách, v rámci které byla zrušena klecová lůžka, jsou nuceni pracovníci hledat jiné způsoby při zvládání agresivního chováním u lidí s mentálním postižením. Pozornost je zaměřena také na agresivní chování a práva lidí s mentálním postižením z různých odvětví práva. Ne každý pracovník má komplexní právní povědomí, které se týká lidí s mentálním postižením. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy, příčiny a možnosti předcházení a zvládání agresivního chování ve skupině lidí s mentálním postižením. Zvolenou metodikou výzkumu pro naplnění cíle bylo využito strukturovaného rozhovoru s lidmi s mentálním postižením a dotazník s personálem, který pečuje o lidi s mentálním postižením.Zpracováním dat bylo zjištěno, že většina pracovníků se již setkala s projevy agresivního chování u lidí s mentálním postižením. Nejčastěji se vyskytuje agrese verbální a agrese fyzická. Potvrdilo se, že ve většině případů postačila použít opatření pro zabránění nebo odvrácení agresivního jednání, jak ukládá zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Pokud mají lidé zájmy, koníčky a jejich potřeby jsou naplněny, snižuje to riziko vzniku agresivního chování. Domnívám se, že agresi by bylo možné předcházet mimo jiné podporou přátelských mezilidských vtahů, emocionální podporou a spravedlivým přístupem ke všem.
Šikana, agresivita a agresivní projevy mezi odsouzenými
KRZÁK, Jiří
Předkládaná bakalářská práce se zabývá popisem agresivních projevů odsouzených a rozborem možných příčin těchto negativních jevů za zdmi věznic. Pozornost je věnována jak agresi mezi vězni navzájem, tak vůči zaměstnancům. Zabývám se též penitenciární problematikou šikany a zneužívání návykových látek vězeňskou subkulturou. V první části je pozornost věnována jednotlivým formám agrese v penitenciární prostředí, které jsou zde členěny dle agresorem ohrožovaných objektů a způsobem agresivního projevu. Další kapitoly se věnují jednotlivým faktorům ovlivňujícím agresivní chování přímo v peniterciárním prostředí. Jsou zde podrobněji popsány příčiny, které objektivně ovlivňují možný výskyt negativních jevů ve věznicích. Na rozbor příčin agrese navazuje část, která se zabývá některými možnostmi prevence nežádoucího chování od pomoci zákonem daných prostředků až po vlastní profesionalizaci personálu Vězeňské služby ČR. Statistický výzkum v závěrečné části je zaměřen na množství výskytu jednotlivých předpokládaných činitelů, které negativně ovlivňují či ovlivnily agresivitu odsouzených.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.