Název:
PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
Překlad názvu:
ACTS OF AGGRESSIVENESS AND BULLYING AT THE SECOND LEVEL OF PRIMARY SCHOOLS
Autoři:
KYSILKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Má diplomová práce se zabývá projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu šikany a agresivity, dále se zaměřuji na účastníky, příčiny, následky, prevenci, diagnostikování a vyšetřování šikany. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zmapovat a zachytit projevy agresivity a šikany na druhém stupni daných základních škol, zjistit, zda vysledované údaje souvisí s celkovým počtem žáků školy a zjistit, jaký postoj zaujímají k problematice šikany a agresivity mezi dětmi samotní pedagogové ZŠ. Pro dosažení prvního a druhého cíle je použita technika dotazníku, který byl rozdán na třech základních školách lišící se celkovým počtem žáků. Pro splnění třetího cíle je použita technika rozhovoru s 20 pedagogy daných základních škol. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že až 30 procent dětí se setkalo s určitou formou agrese a šikany, přičemž jejich výskyt není závislý na celkovém počtu dětí školy. Dále z výzkumu bylo zjištěno, že většina pedagogů nedokáže řešit sama konkrétní případy šikany. My diploma thesis deals with the manifestations of aggressiveness and bullying on the second grade of basic schools. In the section dealing with theory I define the concept of bullying and aggressiveness and further I focus on participants, causes, consequences, prevention, diagnosis and process of diagnosis and investigation of bullying. In the section dealing with practice I have defined three aims: To map and depict the manifestations of bullying on the second grade of given basic schools; to find whether the data gathered have any relation to a total number of pupils at school and to find what attitude towards the issue of bullying and aggressiveness among children is held by basic-school teachers themselves. To gather the data for the first and second aim I have used a form which had been handed out in three basic schools with a various number of pupils. To meet the third aim I have questioned twenty teachers of given basic schools. All three aims of my thesis have been fulfilled. My research shows that up to 35 percent of children have experienced a certain form of aggressiveness and bullying while the occurrence thereof does not depend on a total number of pupils. Moreover my research has shown that teachers are not expertly prepared to deal with the issue.
Klíčová slova:
agresivita; agresor; oběť; šikana; aggressiveness; aggressor; bullying; victim Citace: KYSILKOVÁ, Lenka. PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6802