Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj drogové závislosti u dospělých osob s ohledem na jejich vývoj v předškolním a školním věku.
FENDRYCHOVÁ, Lucie
Tato práce si klade za cíl zjistit, zda sociální prostředí dítěte v období předškolního a školního věku má vliv na vznik budoucí závislosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy předškolní období, školní období, závislost, socializace a vytváření vztahů s rodinou. V praktické části se bude zkoumat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru vztah mezi sociálním prostředím a vznikem závislosti.
Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty
Mejstříková, Renata ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
1 Anotace Diplomová práce Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty. Podstatná část práce je zaměřena na terapii psem, resp. na konkrétní možnosti využití canisterapie v praxi s ohledem na potřeby klienta. Závěr diplomové práce je věnován praktickým ukázkám canisterapeutických aktivit při edukaci a realizaci projektu Nejen lidé pomáhají ve Fakultní nemocnici Motol.
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let)
Daňová Jurčová, Ivana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
DAŇOVÁ JURČOVÁ, I. Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let). Praha, 2011. 125 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, katedra psychologie. Vedoucí práce: E. Bidlová Práce se zabývá Testem pohádek a jeho uplatněním v České republice. Teoretická část uvádí charakteristiku dětí v předškolním, raném a středním školním věku. Zpracovává význam pohádek pro děti a zaměřuje se na pohádky, které využívá test pohádek. Uvádí do problematiky dětské diagnostiky a podrobněji seznamuje s Testem pohádek. Empirická část se zabývá praktickým užitím Testu pohádek v České republice. Test byl použit u 60 chlapců ve věku 6-12 let z hlavního města. Získaná data byla porovnávána u 6-7letých dětí s jiným krajem a u dětí 8-12 letých s testem CPQ a Dotazníkem stylů výchovy s využitím korelační analýzy. Získaná data ukazují, že Test pohádek je i v České republice dobrým diagnostickým nástrojem s širokým uplatněním. Snad bude brzy standardizován i pro Českou republiku. KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, školní věk, pohádky, interpretace pohádek, psychodiagnostika, Test pohádek.
Hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ
Štumpfová, Libuše ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dyslálie. Práce se zaměřuje na hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část poskytuje poznatky, jež se dotýkají této problematiky. Jedná se především o vymezení pojmů: komunikace, narušená komunikační schopnost, komunikace ve vztahu RVP PV a RVP ZV. Značná část se věnuje komplexnímu zpracování problematiky dyslálie (klasifikace, symptomatologie, etiologie, diagnostika a terapie), práce se také věnuje dyslalii a jejím možným dopadům na život (dyslalie a škola, dítě s dyslalií a učitel, společenské důsledky dyslalie a psychologické důsledky dyslalie) Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, bylo tedy použito metod kvantitativního výzkumu. Respondenty dotazníkového šetření byli rodiče žáků. Hlavním cílem této části bylo orientační zjištění hodnot výskytu dyslalií v prvním ročníku základní školy.
Hodnocení stravovacích návyků u dětí předškolního věku
Vaňková, Jana
Cílem bakalářské práce,, Hodnocení stravovacích návyků u dětí předškolního věku," je zjistit stravovací návyky dětí předškolního věku a jejich rodičů, zda má stravování rodičů vliv na stravování dětí. Dalším cílem je zhodnotit týdenní jídelní lístek mateřské školky. Teoretická část obsahuje anatomii trávící soustavy, metabolismus bílkovin, tuků a sacharidů a jejich význam, vitaminy a minerální látky potřebné pro správný růst a vývoj dětí, stravování dětí předškolního a školního věku a kapitolu o obezitě. Praktická část obsahuje kvantitativní šetření na základě dotazníku a energetický propočet týdenního jídelního lístku mateřské školky.
Terapeutické techniky a jejich využití u dětí s tělesným postižením ve školním věku
KOLÁŘOVÁ, Marie
Téma bakalářské práce se zabývá terapeutickými technikami a jejich využitím u dětí s tělesným postižením ve školním věku. V teoretické části práce jsou definovány pojmy terapie, terapeut a systém ucelené rehabilitace, zahrnující kromě pracovních, sociálních a pedagogických především léčebné prostředky, mezi které se mimo jiné řadí i terapie, jakými jsou ergoterapie, animoterapie, arteterapie, muzikoterapie a dramaterapie. Těmto terapiím je věnována podstatná část práce, která se věnuje zejména charakteristice jednotlivých terapeutických technik používaných v rámci specifických terapií. Dále se práce zabývá popisem vývojových fází dítěte ve školním věku, dělícího se na mladší školní věk a starší školní věk. V závěru teoretické části práce se zmiňuji o tělesném postižení, jeho etiologii, druzích a k němu přidružených onemocnění. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit, jaké terapeutické techniky jsou využívány v rámci specifických terapií v centru Arpida v Českých Budějovicích. Pro naplnění cíle byla stanovena jedna hlavní výzkumná otázka, jejíž podstatou bylo zjistit, jaké terapeutické techniky používají terapeuti v rámci terapií u dětí s tělesným postižením. Uskutečněný výzkum ukázal, že terapeuti v centru Arpida poskytují v rámci ergoterapie, především tři základní techniky, jakými jsou ADL, ergoterapii ruky, hry v ergoterapii. Další zkoumanou terapií byla animoterapii, která je v tomto zařízení prováděna pouze formou canisterapie, tedy terapie za pomoci psa a hipoterapie, kde je hlavním léčebným prostředkem kůň. Z výzkumu vyplynulo, že v rámci canisterapie používají terapeuti především techniky aktivity za asistence psa, terapie za asistence psa, edukace za asistence psa. Co se týče hipoterapie, tak zde jsou nejčastěji využívány metody pedagogicko ? psychologického ježdění a hipoterapie, při kterých, jak výzkum ukázal, jsou využívané zejména polohy jako úplný leh, opření o předloktí, opření o dlaně a poloha sed, kdy je dítě vzpřímeno ve směru jízdy. Třetí zkoumanou terapií byla arteterapie, ze které vyplynuly tyto nejčastěji používané techniky, jakými je kresba, malba, využití kombinovaných technik, jako například práce s voskem či akrylovými barvami, dále pak grafické techniky a práce s keramikou. Dále byl výzkum zaměřen na muzikoterapii, kde jsou aplikovány techniky jako hry s rytmem, hry s předměty a nástroji, hudba a výtvarné techniky, hudební drama, improvizace a hry se zpěvem. Další a poslední zkoumanou terapií byla dramaterapie. Zde jak výzkum ukázal, se nejedná o dramaterapii jako takovou, ale o Dramatický kroužek.
Vliv médií na výchovu a osobnost dětí na 1. stupni základní školy
DOBOSIOVÁ, Martina
Mezi masová média současné moderní doby patří periodický tisk (noviny, časopisy), televizní a rozhlasové vysílání a internet. Jedná se o jednosměrný způsob sociální komunikace dostupný každému a významně podílející se na socializaci člověka do společnosti. Díky rozmanitosti jejich obsahů nabízí uživatelům různé možnosti využití (trávení volného času, vzdělávání, zábava, uvolnění). V mnohých z nich nalezneme kromě aktuálních informací, i faktory, které mohou negativně působit na výchovu a osobnostní rozvoj dětí. Jde zejména o prvky násilí, agrese nebo erotiky. Působení médií na děti souvisí s jejich věkem odrážející úroveň rozvoje kognitivních funkcí, kritického myšlení a intelektových schopností.
Adaptace dětí na ZŠ
MUDRUŇKOVÁ, Klára
Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí.
Výživové zvyklosti žáků vybraných základních škol v Třebíči
POSPÍŠILOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na výživové zvyklosti žáků vybraných základních škol v Třebíči. Stravovací návyky i správná výživa je u dětí velice důležitá a lze ji ovlivnit. Dítě ovlivňuje rodina, škola, kamarádi, prostředí, ve kterém žije, reklama především v televizi i na internetu. Správná výživa je taková výživa, která zajišťuje lidskému organismu pravidelný a dostatečný přívod energie a živin. Ty jsou významné pro zdravý růst a vývoj organizmu. Slouží tedy k udržení kondice po celý život. Strava by měla být pestrá a pravidelná. Teoretická část je zaměřena na vymezení charakteristiky školního věku, popis jednotlivých složek potravy, důležitost pitného režimu a riziko dehydratace. Dále popisuje vhodné a nevhodné nápoje pro děti, výživu u dětí i mladistvých a s tím spojené dodržování pravidelného stravovacího režimu a vhodnost určitých potravin, zásady správné výživy a potravinovou pyramidu. V teoretické části je také věnována pozornost pohybové aktivitě, nadváze a obezitě dětí. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu- formou dotazníků. Dotazníky byly rozdány ve čtyřech základních školách v Třebíči. Kvótou pro výběr byli žáci osmých tříd. Sledovaný soubor tvořilo 208 respondentů. Z toho bylo 101 dívek a 107 chlapců. Byly stanoveny 2 cíle a 3 hypotézy. Prvním cílem diplomové práce bylo zjistit stravovací návyky žáků II. stupně vybraných základních škol v Třebíči. Druhým cílem bylo zmapovat Body Mass Index vybrané skupiny žáků. Hypotéza č. 1: Žáci osmých tříd konzumují nedostatek ovoce a zeleniny. Hypotéza č. 2: Žáci osmých tříd nedodržují pitný režim. Hypotéza č. 3: Žáci při stravování nemají zařazenou snídani. Oba cíle byly splněny. První hypotéza se nepotvrdila u konzumace ovoce. Převážná většina žáků osmých tříd jí ovoce každý den v celkovém počtu 130 žáků. Druhá část hypotézy se potvrdila. Žáci do svého jídelníčku zařazují zeleninu minimálně. Zeleninu konzumuje každý den pouze 79 žáků. Druhá hypotéza se nepotvrdila. Většina dotazovaných vypije dva litry a více tekutin. Pitný režim dodržuje 135 dotazovaných žáků. Třetí hypotéza byla potvrzena. Žáci při stravování nemají zařazenou snídani. Pravidelně snídá jen 93 dětí. Závěry práce poskytnu školám, které jsem oslovila, a rodičům dotazovaných žáků.
Role sociálního pracovníka na základních školách
SCHÖNBAUEROVÁ, Lenka
Dítě se na základní škole setkává s různými problémy. V současné době na školách pracuje výchovný poradce a metodik školní prevence. Tito pracovníci jsou však učiteli základní školy a nemohou se těmito problémy zabývat do hloubky. Na školách také chybí hlubší provázanost mezi školním a rodinným prostředím. Pomocí dotazníků a řízených rozhovorů jsem zjistila, že učitelé i žáci by uvítali odborného pracovníka, který by tyto problémy řešil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.