| |
| |
|
Strategická analýza podniku
Klůcová, Eva Bc. ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Libánská, Marie (oponent)
Provedení komplexní strategické analýzy ve firmě KSQ, spol. s.r.o. s důrazem na externí analýzu. Cílem práce je odhad důsledků vstupu nového konkurenta na trh a návrh možné strategie, která upevní pozici společnosti KSQ na trhu. Práce obsahuje teoretické zpracování komplexní strategické analýzy a prakticke provedení PEST analýzy. Vzhledem k důvěrným informacím použitým v rámci zpracování dalších analýz, společnost KSQ nedala souhlas ke zveřejnění těchto analýz.
|
|
Strategická analýza společnosti Vishay
Prošková, Valerie Bc. ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Prošek, Vladimír (oponent)
Práce obsahuje proces strategické analýzy,zaměřenou zejména na aspekty související s přesunem části výroby divize zahraniční společnosti Vishay do České republiky.Pomocí strategické analýzy a jejích jednotlivých metod práce posuzuje zda transfer přinesl předpokládané ekonomické efekty a zda byl využit potenciál, který prostředí České republiky nabízí.
|
|
Situační analýza malého podniku
Placrová, Dagmar Bc. ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Mikolandová, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu a zhodnocení situace v malé firmě o počtu kolem 10 zaměstnanců a podat majiteli doporučení v otázkách týkajících se dalšího vývoje firmy, organizování a provádění rozboru ekonomické situace. Teoretická část diplomové práce vysvětluje metody, které jsou aplikovány v praktické části - teorii životního cyklu podniku a metody analýzy SWOT analýza a finanční analýza. Při hodnocení finanční situace podniku byly použity metody horizontální a vertikální analýzy účetních výkazů, hodnocení pomocí poměrových ukazatelů, hodnotového ukazatele výkonnosti - EVA a bankrotních modelů.
|
| |
|
Specifika podnikání v malé a střední firmě se zaměřením na oblast letecké dopravy
Mejdrechová, Monika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Svatek, Robert (oponent)
Tato práce pojednává o nízkorozpočtových leteckých společnostech. V úvodu práce je stručně charakterizován trh letecké dopravy, dále je vysvětlena deregulace trhu a její dopad na rozvoj odvětví. Další část popisuje business model nízkonákladových společností, vyzdvihuje hlavní odlišnosti oproti tradičním dopravcům. Práce obsahuje popis aktuální situace na trhu letecké dopravy v České republice. V závěru práce je vypracována SWOT analýza nízkonákladových společností a nastíněn potenciální vývoj. Ve své práci jsem vycházela především z anglicky psané literatury, výročních zpráv jednotlivých společností a letišť.
|
|
Socioekonomická analýza Prahy 8
Maunová, Věra ; Nezdařilová, Eva (vedoucí práce) ; Macháček, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá socioekonomickou analýzou Prahy 8. Pomocí této analýzy se snaží pojmenovat silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby Prahy 8. Popisuje základní charakteristiku území, strukturu a ekonomickou aktivitu obyvatelstva, místní ekonomiku, sociální a dopravní infrastrukturu. Na základě tohoto popisu je zpracována SWOT analýza, která vymezuje silné, slabé stránky a bariéry a příležitosti budoucího rozvoje Prahy 8.
|
|
Ocenění podniku
Holečková, Silvie ; Metzlová, Hana (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Diplomová práce s názvem Ocenění podniku popisuje, jakým způsobem se oceňují společnosti a následně v praktické části jsou aplikovány metody a postupy ocenění popsané v teoretické části. Oceňovanou společností byl podnik BAEST, a.s. působící v lehkém strojírenském průmyslu. Výsledná tržní hodnota byla stanovena pomocí diskontního model cash flow pro vlastníky a věřitele na základě finančního plánu, který vycházel ze sestavené strategické a finanční analýzy.
|
|
Podnikatelský plán Vinotéky Agrovaria export-import spol.s.r.o pro Slovenskou a Českou republiku
Pathóová, Anikó ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Geonczeol, Attila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vysvětlení teorie tvorby podnikatelského plánu, která je následně aplikována na podnikatelský plán společnosti Agrovaria export-import spol.s.r.o. Dále tvoří část práce i vysvětlení analýz, které jsou obvykle součástí podnikatelského plánu(SWOT analýza, analýza konkurence). Vybrané problémy mezinárodního marketingu upozorní na časté chyby a rizika s kterými při vstupu na mezinárodní trh třeba počítat, dále uvádí možné formy vstupu pro MSP na mezinárodní trhy a vysvětluje postup eurokontroly. Výsledkem praktické aplikace výše zmíněné teorie je podnikatelský plán Vinotéky Agrovaria export-import spol.s.r.o.
|