Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace ekonomicky orientované gramotnosti ve středním odborném vzdělávání v České republice
Kováčik, Peter ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit aktuální stav utváření ekonomické gramotnosti v českém školství a předložit návrh na jeho optimalizaci. Toho bylo dosaženo prostřednictvím rešerše tištěných i elektronických zdrojů, která ukázala zaměření současného stavu budování ekonomické gramotnosti zejména na gramotnost finanční jako jednu ze složek gramotnosti ekonomické. Proto je v diplomové práci zpracován návrh na rozšíření současného stavu o další témata.
Finanční gramotnost vietnamských imigrantů v ČR
Le, Minh Xuan ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá finanční gramotností vietnamských imigrantů v České republice. Práce vychází především z terénního šetření provedeného autorkou diplomové práce. Hlavním cílem je vystihnout reálnou situaci finančních znalostí Vietnamců v ČR a poukázat na některé jejich nedostatky a mylnou orientaci ve světě financí. Snahou je upozornit na některé problémy a předcházet tak mnohým komplikacím, které by mohly vzniknout nedostatečnou informovaností cizinců ohledně finančních produktů. Práce se též pokouší navrhnout způsob, jak zvýšit jejich finanční gramotnost. Diplomová práce se skládá ze tří kapitol. První popisuje základní charakteristiku Vietnamců v ČR. Druhá kapitola prezentuje výsledky šetření a třetí se zabývá analýzou finanční instituce, která by se chtěla zaměřit na vietnamskou klientelu žijící v ČR.
Finanční gramotnost ve výuce ekonomických předmětů na středních školách - didaktické zpracování učiva
Taulová, Jana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou úrovně finanční gramotnosti studentů středních škol. Na začátku práce se především zaměřuji na obecné záležitosti ohledně finanční gramotnosti, vysvětluji podstatu, zdůvodňuji potřebu finančního vzdělávání. Dále popisuji dosavadní vývoj a postupy při zavádění finanční gramotnosti do škol. Nemalou pozornost věnuji i důkladnému rozboru pedagogické dokumentace. Zaměřuji se nejen na teoretický výklad, ale i praktické porovnání úrovně finanční gramotnosti dvou studijních oborů z jedné stejné střední školy a navrhuji didaktické zpracování mnou zvoleného tématu. V závěru zhodnocuji problematiku zjištěné úrovně finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost a její podpora na Mostecku
Jelínková, Kateřina ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Tato práce si klade za cíl postihnout pojem "Finanční gramotnost" jako fenomén dnešní doby v kontextu České republiky, resp. regionu s nejvyšší nezaměstnaností a specifickými problémy Mostecka. Dále vymezit základní pojmy týkající se finanční gramotnosti, její podpory ve vzdělávání v rámci České republiky a možnosti měření. Věnuje pozornost regionu Mostecko, konkrétním příkladům podpory finanční gramotnosti v této lokalitě a následného průzkumu. Závěr patří hodnocení výsledků získaných průzkumem a doporučením k optimalizaci podpory finanční gramotnosti.
Prevence podvodů v oblasti platebního styku
Foglar, Martin ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce)
Práce pojednává o podvodech páchaných v oblasti bezhotovostního platebního styku. Charakterizují se zde nejčastější formy bezhotovostních platebních podvodů. Zabývá se prevencí podvodů ve třech hlavních bodech: finanční gramotnosti a vzdělávání, práva a institucí. Jde o komparaci účinnosti těchto oblastí prevence podvodů páchaných na území ČR a EU za určité období. Je zde také vysvětlováno, jak konkrétně podvodům předcházet.
Specificka ochrany spotřebitele v pojišťovnictví
Marková, Lenka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Řehák, Martin (oponent)
Práce pojednává o ochraně spotřebitele v pojišťovnictví v podmínkách České republiky. Specifikuje službu pojištění a důvody vedoucí k nutnosti ochrany klientů pojišťoven. Stěžejním tématem práce je vymezení prostředků sloužících k ochraně spotřebitele v pojišťovnictví. Pojednává o legislativních normách, o České národní bance jako orgánu dohledu nad pojišťovnictvím, o spotřebitelských sdruženích, o etických kodexech, o finančním vzdělávání spotřebitelů a o u nás doposud nezavedeném institutu pojišťovacího arbitra či ombudsmana. Zmíněn je i návrh Evropské komise na zavedení systému záruk v pojišťovnictví. Práce se rovněž zabývá pojistnými podmínkami, a to z pohledu nutnosti seznámení se s nimi před podpisem pojistné smlouvy a z pohledu jejich transparentnosti, tedy průhlednosti a srozumitelnosti pro klienty pojišťoven. V závěru práce jsou uvedeny nejvýznamnější nedostatky jednotlivých prostředků sloužících k ochraně spotřebitele v pojišťovnictví a doporučení pro vylepšení stávající situace.
Finanční gramotnost
Vébrová, Lucie ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje vládou schválené stěžejní dokumenty, které slouží jako platforma ke zvyšování úrovně finanční gramotnosti v České republice, a analyzuje stávající finanční vzdělanost mezi českými občany, a to na základě subjektivního i objektivního hodnocení. Práce se zabývá také rozborem finanční gramotnosti žáků na základních školách a hodnotí dostupnou literaturu z oblasti finančního vzdělávání.
Finanční gramotnost v České republice
Krouparová, Petra ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce definuje základní pojmy týkající se tématu finanční gramotnost a představuje její současnou situaci v České republice. Věnuje pozornost možnostem měření úrovně finanční gramotnosti včetně návrhu ideálního řešení a porovnává dosud provedená měření v rámci České republiky. Na závěr navrhuje optimální finanční vzdělávání a představuje používané učební materiály.
Finanční gramotnost pro střední vzdělávání
RŮŽIČKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje finanční gramotnosti ve středním vzdělávání a možnostem jejího zvyšování. V práci je popsána administrativní cesta od plánování až po uvedení požadavků na žáky do praxe. Dále je zmíněn význam finančního vzdělávání pro společnost i jednotlivce. Jsou popsány základní dokumenty pro tuto problematiku a role zainteresovaných ministerstev a bankovního sektoru. Řešena je také podpora pedagogických pracovníků, kteří se výuce finanční gramotnosti na středních školách věnují. Praktická část práce sleduje výzkum finanční gramotnosti prováděný na střední odborné škole, jeho organizaci a výsledky. Závěry výzkumu jsou porovnány se závěry kvantitativního výzkumu realizovaného pro Ministerstvo financí v roce 2007. Cílem práce je zjistit, zda žáci, kteří výuku základních prvků finanční gramotnosti již absolvovali, dosahují většího přehledu, vykazují vyšší znalosti a dokáží se lépe orientovat na finančním trhu než respondenti výzkumu z roku 2007. V závěru práce jsou sdělena klíčová zjištění výzkumu a obsaženy návody, rady a doporučení, jak je možné výukový proces více zefektivnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.