Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti KRÁLOVOPOLSKÁ RIA, a.s.
Dolejš, Michal ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Kilevník, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na strategické řízení a jejím cílem je aplikace metody strategického řízení Balanced Scorecard ve společnosti KRÁLOVOPOLSKÁ RIA, a.s. Práce je rozdělena do dvou základních částí, z nichž první z nich je teoretická a poskytuje metodický aparát pro druhou část, která se zabývá již samotnou aplikací teoreticky popsaných instrumentů. Prvním krokem praktické části je zhodnocení strategického postavení společnosti KRÁLOVOPOLSKÁ RIA, a.s. pomocí strategické analýzy. V dalším kroku je zhodnocena současná strategie společnosti na základě výsledků strategické analýzy. Posledním krokem diplomové práce je navržení systému strategického řízení, který odráží veškeré silné a slabé stránky vyplívající z provedené strategické analýzy. Finálním výstupem práce je navržená strategická mapa, která vyjadřuje kauzální vztahy mezi stanovenými strategickými cíli napříč všemi perspektivami systému Balanced Scorecard.
Aplikace integrovaného modelu managementu a návrh Balanced Scorecard v organizaci
Janík, Aleš ; Pirožek, Petr (vedoucí práce) ; Tripes, Stanislav (oponent)
Diplomová práce na téma "Aplikace integrovaného modelu managementu a návrh Balanced Scorecard v organizaci" je zaměřena na analýzu managementu a následně na vyhodnocení hospodářské úspěšnosti firmy TOPAZ s.r.o.. Analyzovaný subjekt působí ve sklářském průmyslu, zabývá se výrobou luxusního užitkového skla. Teoretická část práce vymezuje pojmy vztahující se k řešené problematice. V praktické části je pomocí aplikace integrovaného modelu managementu provedeno komplexní zhodnocení úrovně managementu analyzovaného subjektu. Dosažené výsledky jsou použity pro aplikaci metody Balanced Scorecard jako jednoho z nástrojů pro měření výkonnosti organizace. Jsou stanoveny strategické cíle, sestavena strategická mapa včetně volby vhodných měřítek k uvedeným cílům. Pro měření výkonnosti je použit ukazatel ekonomické přidané hodnoty (EVA). V závěru diplomové práce je provedeno celkové vyhodnocení dosažených závěrů.
Implementace pilotního řešení Business Intelligence v obchodní firmě
Spišáková, Katarína ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je pilotní řešení implementace Business Intelligence v obchodní firmě. Tato firma se zabývá prodejem gastronomických spotřebičů a kompletní realizací provozů veřejného stravování včetně servisů. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretickým shrnutím metody Balanced Scorecard a Business Intelligence. Součástí teoretické částí je kapitola, která je věnována fungování BI v malých společnostech a možnostem těchto firem. Druhá část je praktickým řešením, kde jsou na úvod čtenáři důkladně seznámeni s firmou. V následujících kapitolách je cílem určení klíčových indikátorů ve vybrané firmě na základě aplikování metody strategického řízení Balanced Scorecard. Následné vytvoření strategické mapy, která představuje model chování firmy a využití výstupů při reálné implementaci Business Intelligence.
Aplikace Balanced Scorecard
Marounková, Alena ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Láhner, Petr (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje postup při formulaci a implementaci podnikové strategie s využitím metody Balanced Scorecard. Teoretická část práce definuje malé a střední podniky, vysvětluje základní pojmy a postupy strategické analýzy a tvorby Balanced Scorecard. V praktické části je zpracována strategická analýza konkrétní malé společnosti, na jejímž základě jsou pak definovány strategické cíle podniku pro jednotlivé perspektivy (finanční, zákaznickou, interních podnikových procesů a perspektivy učení se a růstu) a navržena vhodná měřítka podnikových cílů. Vyústěním diplomové práce je zpracování strategické mapy společnosti, která přehledně zachycuje provázanost a kauzalitu jednotlivých strategických cílů.
Aplikace Balanced Scorecard
Caklová, Eva ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Beran, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zabývá metodou strategického řízení Balanced Scorecard a její aplikací ve společnosti Léčebné Lázně Bohdaneč a.s. V teoretické části jsou uvedena základní východiska pro aplikaci metody včetně východisek pro strategickou analýzu. V praktické části je nejprve provedena strategická analýza, pomocí SWOT analýzy jsou identifikovány silné a slabé stránky společnosti a potenciální příleţitosti a hrozby. Na základě strategické analýzy je určena strategie společnosti, a následuje definování strategických cílů v rámci čtyř perspektiv (finanční, zákaznické, interních podnikových procesů a perspektivy učení se a růstu), volba měřítek a identifikování hybatelů. V závěru práce je vytvořena strategická mapa, která představuje klíčový nástroj pro strategické řízení na základě metody Balanced Scorecard.
Teoretické a praktické aspekty Balanced Scorecard
Vysloužil, Radovan ; Fibírová, Jana (vedoucí práce) ; Šoljaková, Libuše (oponent)
Diplomová práce nahlíží na problematiku metody Balanced Scorecard (BSC) ze vzájemně spjatého teoretického a praktického úhlu pohledu. Výchozím bodem práce je obsahové vymezení problematiky BSC, kterého je docíleno zmapováním dvou klíčových funkcí BSC -- BSC jako nástroj měření hospodářské činnosti a jako nástroj strategického řízení. Na obsahové vymezení problematiky BSC navazuje popis vhodných metodických postupů, které jsou uplatnitelné při realizaci jednotlivých fází tvorby BSC. Na základě získaných poznatků z oblasti obsahových aspektů a metodických postupů je zpracován návrh systému BSC pro reálnou společnost Train Engineer a.s..
Aplikace Balanced Scorecard na TJ Auto Škoda Mladá Boleslav
Vlk, Václav ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Jaroměřský, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na praktickou aplikaci metody strategického řízení zvané Balanced Scorecard. Nejprve proniká do struktury a fungování neziskového občanského sdružení TJ Auto Škoda. Následně stanovuje SWOT analýzu pro toto sdružení, tedy identifikuje základní silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. To je východiskem pro vytvoření strategických cílů, jejich měřítek a hybatelů. V samém závěru dochází k vytvoření strategické mapy, která je klíčem pro strategické řízení TJ Auto Škoda v následujících několika letech.
Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti Řetězárna, a. s.
Mejzlíková, Michaela ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Vrbský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací Balanced Scorecard (BSC)ve společnosti Řetězárna a.s. Balanced Scorecard je klíčový manažerský systém, který převádí firemní poslání a strategie do uceleného souboru měřítek výkonnosti. Nejprve byla provedena analýza finanční výkonnosti podniku, banchmarkingové srovnání a dále také strategická analýza podniku. Stěžejní část diplomové práce tvoří již samotná implementace BSC. Ta spočívá v přiřazení podnikových strategických cílů a jejich ukazatelů úspěšnosti k jednotlivým perspektivám BSC. Provázanost a kauzalitu podnikových strategických cílů přehledně zobrazuje strategická mapa. Dalším výstupem diplomové práce je podpůrný nástroj v programu MS Excel, který obsahuje data pro hodnocení úspěšnosti jednotlivých firemních strategických výpovědí a procesů.
Implementace Business Intelligence ve firmě ČON s.r.o.
Hofman, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou Business Intelligence a Balanced Scorecard a její praktickou aplikací v Českém odborném nakladatelství, s.r.o., malé firmě o dvaceti devíti zaměstnancích, které vydává časopisy ze světa obchodu, gastronomie, textilu, potravin, hotelnictví a dalších. První část této práce popisuje BI a BSC po teoretické stránce a poskytuje metodický základ pro navazující kapitoly praktické. Seznamuje čtenáře s definicí a strukturou BI řešení, s přístupy k tvorbě datového skladu i s principy budovaní OLAP databází. Popisuje co je to BSC, jaké používá perspektivy i co je to strategická mapa. Z teoretických kapitol následně vyplyne, jaké je použití BI a BSC a jaké jsou mezi nimi vazby. Kapitoly praktické pak pokračují aplikací BI a BSC ve firmě ČON, s.r.o. Seznamují čtenáře s vizí a misemi podniku, které se dále rozpadají do jednotlivých strategických cílu a metrik, rozdělených do perspektiv BSC a zobrazených pomocí strategické mapy. Na základě analýzy požadavků společnosti je dále vytvořen rámec pro BI řešení, identifikovány zdroje dat, navržen a zrealizován datový sklad a vytvořena multidimenzionální OLAP kostka pomocí MS SQL Server 2008. Na závěr následuje interpretace naměřených hodnot (reporting) z dostupných zdrojů firmy ČON, s.r.o. v MS Excel 2007 a porovnání se stanovenými strategickými cíli a metrikami společnosti. Výstupy této práce jsou založeny na reálných požadavcích společnosti a jsou připraveny pro zavedení a používání v praxi.
Strategická mapa cateringové společnosti
Křivánková, Marie ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
V diplomové práci Strategická mapa cateringové společnosti je sestrojena strategická mapa modelové cateringové společnosti působící na českém trhu. Strategická mapa byla zvolena jako přehledný a účinný nástroj, který strukturovaně postihuje důležité části strategie konkrétní firmy formou vizuální zkratky podle známé metodologie : KAPLAN, Robert S., NORTON, David P.: Strategy Maps, Harvard Business School Publishing Corporation, Boston 2004. ISBN 1-59139-134-2. V teoretické části této práce byly popsány základní stavební kameny pro tvorbu strategické mapy a byly též popsány profesionální služby cateringové společnosti. V praktické části je nejdříve analyzován cateringový trh v České republice a na základě zjištěných příležitostí je namodelována nově založená cateringová společnost VIP Catering. Tato společnost oslovuje VIP klienty s nabídkou prvotřídně kvalitních VIP služeb. Dále byla určena její mise, vize, SWOT analýza, byly analyzovány její strategické cíle, které byly rozděleny na základě čtyř základních perspektiv a byla navržena vhodná měřítka těchto strategických cílů. Poté byly navrženy strategické iniciativy a sestavena vhodná organizační struktura. V závěru praktické části byla sestavena konkrétní strategická mapa pro cateringovou společnost VIP Catering, kde byly vyznačeny příčinné vztahy mezi jednotlivými perspektivami její strategie. Hlavním výsledkem diplomové práce je originálně sestrojená strategická mapa nově vznikající cateringové společnosti na českém trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.