Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,350 záznamů.  začátekpředchozí4341 - 4350  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.37 vteřin. 

Mateřská škola Barevný svět
Žižková, Martina ; Jelínková, Barbora (oponent) ; Jelínek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem zadání diplomové práce bylo navrhnout mateřskou školu. Mateřská škola je navržena pro 72 dětí, umístěna na parcele č. 899/2 v Brně, městská část Žebětín. Jedná se o jednopodlažní, samostatně stojící nepodsklepený objekt. Vstupní a příjezdová komunikace je umístěna na severní straně pozemku. Přilehlý terén je mírně svažitý. Nosná konstrukce je navržena ze systému Porotherm. Objekt je zastřešen plochou střechou. Provoz tvoří tři oddělení, zázemí pro učitelky, komunikační prostory a technické zázemí.

Středisko volného času Kostka
Křenková, Romana ; Jelínková, Barbora (oponent) ; Jelínek, Petr (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je novostavba školního zařízení Střediska volného času Kostka. SVČ je samostatně stojící objekt na mírně svažitém pozemku, se dvěma nadzemními podlažími. Objekt není podsklepen. SVČ se nachází vedle mateřské školy a základní školy. Dispozičně zahrnuje objekt 11 učeben a je navržen pro 163 dětí. Obvodové, vnitřní nosné i nenosné stěny jsou navrženy z cihelných bloků. Stropy jsou tvořeny pomocí předpjatých stropních panelů. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou a pochozí intenzivní zelenou střechou.

Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy

Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30.-50.léta 20.století)
Meravá, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Magisterská práce "Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30. - 50. léta 20. století)" srovnává dva časopisy pro mládež, které vycházely těsně před a po druhé světové válce. Oba dva tituly, které spojovalo víc než jen osoba jejich redaktora a do velké míry duchovního otce Jaroslava Foglara, byly ve své době velmi populární a daly by se nazvat fenoménem dobové publicistiky pro děti a mládež. Oba také vycházely v politicky a kulturně komplikované době, Mladý hlasatel v letech, kdy se schylovalo k válce, a v Protektorátu Čechy a Morava, a Vpřed s desetiletým odstupem v době, kdy získávali moc komunisté, a následně po komunistickém převratu v únoru 1948. Práce navazuje na moji bakalářskou práci "Mladý hlasatel a jeho autoři", věnovanou jeho historii, autorům a specifikům. Magisterská práce přidává srovnatelné informace i o časopisu Vpřed, ale jejím hlavním účelem je srovnat ročníky "svobodné", tedy předválečný a předrevoluční, a ty, které vycházely v době "nesvobodné", tedy protektorátní a porevoluční. Práce se snaží nejen porovnat časopisy z hlediska obsahu, úrovně, autorů a podobně, ale zejména je vztáhnout ke kontextu doby, sledovat pronikání politiky a ideologie do časopisu a postihnout způsoby, kterými se politické a jiné subjekty snažily působit na mládež,...

Rodinný dům, Libčany
Michálek, Tomáš ; Kalábová, Tereza (oponent) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešena novostavba nadstandardního moderního rodinného domu. Objekt je osazen na volný pozemek, který byl dříve využíván jako zahrada a sad. Stavba navazuje na okolní zástavbu. Dům se nachází v obci Libčany, v Královehradeckém kraji na p.p.č. 355/7. Zastavěná plocha objektu je 173,44 m2 Budova má dvě nadzemní podlaží. Zastřešení domu je tvořenou ze dvou plochých střech. Stavba je situovaná na mírně svažitém terénu. Jako hlavní stavební materiál byl použit systém VELOX. Vstupní část do objektu je tvořena závětřím, posléze zádveřím, do kterého se lze dostat i z garáže. Ze zádveří se pokračuje do chodby, ze které se dostaneme do schodišťové haly, pracovny, která slouží i jako pokoj pro hosty, WC, koupelny a technické místnosti. Ze schodišťové haly se dá jít po schodech do 2NP, kuchyňského koutu s jídelnou, přes který se dostaneme do prostorného obývacího pokoje. Z obývacího pokoje, jídelny a z pracovny se lze dostat na terasu a přilehlou zahradu. Při vstupu do 2NP na cetrální chodbu, se člověk může dostat do všech místností. Jde o ložnici, dva dětské pokoje, technickou místnost, komoru, koupelnu a WC. Na ložnici navazuje prostorná šatna a zelená terasa.

Volný čas a sportovní aktivity žáků druhého stupně na základní škole
BUDÍK, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem dětí na druhém stupni základní školy, tím kolik času tráví sportem a kolik času tráví na PC. Práce je rozdělena do dvou částí, část teoretickou a dále samotný praktický výzkum. Teoretická část je věnována základním pojmům, jako je volný čas, rodina, sport a média. Tyto pojmy jsou definovány a dále popsány, jakým způsobem ovlivňují způsob trávení volného času. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno na třech základních školách. Cílem výzkumu bylo, zjistit kolik volného času žáci druhého stupně tráví sportem a kolik na PC a dalšími IT technologiemi. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny a porovnány s určenými hypotézami.

Kvalita života a její vnímání osobami s duševním onemocněním v centru Paprsek naděje
BARTOŠÍKOVÁ, Radka
Touto prací bych chtěla čtenáře seznámit s následky, které na člověku zanechává duševní onemocnění. V práci jsem se soustředila na psychosociální důsledky nemoci ve formě opory člověka v nemoci, kvality mezilidských vztahů a kvality sociální interakce vázané na stigma. Podstatou výzkumu v sociální oblasti byla zjištění týkající se životních podmínek klienta, jeho aktivit, trávení volného času či druhu opory v nemoci. Důležitým úkolem klienta bylo odpovídat na otázky po strádání v životě. Práce se dále zabývá poznatky v oblasti fyzických, duševních i duchovních kvalit. Zaměřuje se na srovnávání a uvědomování si role nemoci a farmakoterapie jako omezujícího faktoru v prožívání kvalitního života. Poukazuje na materiální podmínky těchto osob, objevující se závislosti na návykových látkách a subjektivní hodnoty a pocit kvalitně prožívaného života obecně. Za důležitý prvek výzkumu považuji zjišťování životních cílů klienta a zaznamenávání životní spokojenost na ?škálu životní spokojenosti?. Mým cílem bylo zmapovat skutečnou úroveň kvality života klientů centra Paprsek naděje a klíčové aspekty v jeho prožívání a jak z pohledu klienta uspokojování jednotlivých potřeb ovlivňuje kvalitní život. Výsledky jsem následně hodnotila a porovnávala s Maslowovou pyramidou potřeb. Práci dělím do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám klasifikací duševních poruch, jejich prognózou a léčbou, zdůrazňuji onemocnění schizofrenie jako současný fenomén, a konečně kvalitou života a jednotlivými aspekty, které ji ovlivňují ? statusem nemocného v rodině, společnosti, zaměstnání a izolací. V empirické části se pak věnuji samotnému výzkumu. Pro výzkum jsem užila metody kvalitativního šetření a techniky polostrukturovaného rozhovoru doplněného o pozorování. Výzkumný soubor byl tvořen 5 uživateli centra Paprsek naděje ve věkovém rozmezí od 28 do 59 let. Předem provedení výzkumu jsem realizovala jednu pilotní studii. Výsledná data byla zpracovávána a následně umístěna do tabulek a grafů a hodnocena a porovnávána v rámci diskuse a závěru. Část výzkumu jsem realizovala za pomoci Programu hodnocení individuální kvality života, zvaný SEIQoL. Pomocí této metody jsem zjišťovala jednotlivé životní cíle každého klienta a jejich důležitost a spokojenost s jejich dosahováním. Celkem jsem odpovídala na jednu hlavní výzkumnou otázku a dvě dílčí otázky. Za stěžejní výsledky, ovlivňující negativně kvalitu života, považuji zjištění týkající se abnormální invalidizace a nezaměstnanosti, vysokou míru stigmatizujících zkušeností, nedostatek aktivního vyplnění volného času a fyzických aktivit, objevující se závislosti na návykových látkách či chudost v interpersonálních vztazích. Fyzická zchátralost byla vždy přítomnou komponentou. Z výzkumu také vyplynula občasná neznalost diagnózy. Pozitiva lze spatřit v převládající opoře rodiny a kvalitě rodinných vztahů, dostatečném materiálním zabezpečení a v rodinných a duchovních prioritách. Podstatné je, že v porovnání s Maslowovou pyramidou bylo zjištěno, že si zachovala své tradiční uspořádání v postupu uspokojování potřeb. Obsah jednotlivých potřeb se však lišil v každé její jednotlivé části. Zjistila jsem také, že díky duševnímu onemocnění jsou klienti značně omezení například v kontextu kultury a zájmů nebo uplatňování rodičovského pudu z důvodu strachu z velkého množství odpovědnosti nebo dopadu jejich nemoci na potomky. Nečekaným zjištěním byla spokojenost všech klientů s materiálním zabezpečením. Stejně tak vidina duševního onemocnění jako určitá cesta uvědomění si, spokojenosti.

Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století
Šuchmanová, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Diplomová práce na téma Dětství na Zbraslavi ve 30. a 40. letech 20. století se snaží odpovědět na otázku, čím bylo dětství na Zbraslavi v tomto období charakteristické a co je nejvíce ovlivňovalo. První část diplomové práce je veskrze teoretická a zabývá se tím, jaký pohled na dětství a rodinu má sociologie a jaký historie. Vzhledem k tomu, že otázky dětství jsou nerozlučně spjaty s pojmem rodiny, není možné tato dvě témata od sebe oddělit, a proto se zde silně prolínají. Jedná se víceméně o přehled nejdůležitějších vědeckých poznatků a pojetí několika předních odborníků, které se na tomto poli v současnosti vyskytují. Druhá část diplomové práce je zamřena prakticky a věnuje se čtyřem součástem dětského života, které považuji za významné z důvodu jejich vlivu nejen na samotné dětství, ale i na budoucí rozvoj osobnosti dítěte a na jeho další život. Těmito součástmi je rodinný život, škola, četba a způsob trávení volného času. Vzhledem k tomu, že o Zbraslavi sice bylo napsáno poměrně mnoho knih, či článků, ale jen minimum z nich se věnuje 20. století a ještě méně dětství, vycházela jsem zejména z rozhovorů se zbraslavskými pamětnicemi. Přestože každá z nich pochází z poněkud odlišného prostředí, jejich výpovědi ve vztahu ke Zbraslavi bylo díky některým shodám možné alespoň částečně zobecnit. Ve výsledku je...

Pastorační práce se znevýhodněnou mládeží v salesiánských dílech v ČR
Švédová, Zdeňka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce: Bc. Zdeňka Švédová PASTORAČNÍ PRÁCE SE ZNEVÝHODNĚNOU MLÁDEŽÍ V SALESIÁNSKÝCH DÍLECH V ČR Tato práce se věnuje zkoumání toho, jak Salesiánská střediska dnes v České republice uskutečňují pastorační činnost zejména v práci se znevýhodněnými dětmi a mladými lidmi. Práce zkoumá, jak středisko ve své běžné činnosti odpovídá na potřeby integrálního rozvoje těchto klientů, tedy jak se uskutečňuje pastorace. Teoretickým východiskem pro pojem pastorace je zvolena definice: Pastorace je veškerá činnost, kterou vyvíjí církev ve prospěch uskutečnění díla spásy s každým člověkem. První část práce je věnována pojmu pastorace a znevýhodněním, kterými trpí děti a mladí lidé v naší společnosti a jejich specifickým potřebám a následně také charakteristikám salesiánské pastorace. Potom jsou krátce představena salesiánská díla, se zvláštní pozorností na salesiánská střediska, která se věnují znevýhodněným dětem a mládeži V poslední části je představen kvalitativní výzkum. Jedná se o rozbor textové podoby rozhovorů s pracovníky několika středisek, kterých činnost je zaměřená na práci se znevýhodněnou mládeží. Po provedené analýze a syntéze dat je navrženo kritické zhodnocení, toho jak střediska uskutečňují pastorační činnost. Klíčové pojmy: - pastorace - výchova - znevýhodněné děti a mládež - salesiánská...

Srovnání nabídky NZDM s očekáváním uživatelů
Weiderová, Jana ; Holda, Dalibor (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání nabídky NZDM s očekáváním uživatelů" pojednává o nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež jako poměrně novém druhu sociální služby. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první části je blíže vysvětlen pojem NZDM a princip nízkoprahovosti a dále je zde popsána nabídka tohoto zařízení. Součástí je i stručná historie vzniku nízkoprahových klubů v České republice a zakotvení NZDM v legislativě. V praktické části je pak popsána sonda mezi uživateli konkrétního nízkoprahového klubu Jahoda na sídlišti Černý Most v Praze 14. V ní je zjišťováno pojetí uživatelů o pojmu nízkoprahový, o nabídce nízkoprahového klubu a očekávání uživatelů. Sonda je rozdělena na 3 části. První část se zabývá skupinou uživatelů, kteří přišli do NZDM poprvé, druhá část je zaměřena na uživatele, kteří již nízkoprahový klub navštěvují delší dobu a poslední část se zabývá změnou pojetí NZDM u "nováčků" po delší době navštěvování nízkoprahového klubu. Tato empirická sonda vznikla nejen pro účely bakalářské práce, ale je prvním krokem pro další systematičtější zkoumání daného zařízení, tak aby jeho poskytování sociálních služeb bylo co nejkvalitnější.