Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,977 záznamů.  začátekpředchozí42968 - 42977  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.06 vteřin. 

Herectví v životě a život v herectví
Müller, Richard ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o hereckých zkušenostech mladého člověka a zkoumá vlivy každodenního života na jeho život v umění, na rozvoj umění v něm. Klade otázky a na některé hledá odpovědi za pomoci odborné literatury nebo dedukce z vlastních zkušeností.

Blaze Gratings with a Ribbed Back Slope
Krátký, Stanislav ; Meluzín, Petr ; Horáček, Miroslav ; Kolařík, Vladimír ; Matějka, Milan ; Chlumská, Jana ; Král, Stanislav
Binary relief phase-modulated gratings provide symmetrical diffraction of the incoming light beam. Asymmetrical gratings, e.g. asymmetrical triangular blazed gratings, are characteristic by an asymmetrical diffraction behavior, where one of the first diffraction orders is more important than the other one. Electron beam lithography is a suitable and flexible tool for patterning of such kind of gratings. High quality results can be readily obtained when the period of the grating is relatively large and the relief depth is relatively low, this is the case of gratings with a small blaze angle. As the blaze angle increases, the quality of result suffers from several patterning-related issues. One of the problems is a reflection of the incoming light beam from the back slope (anti-blaze facet) of the blaze grating. We propose a novel configuration, with a ribbed modulation of the back slope. This modulation is perpendicular to the direction of the grating grooves. This paper presents an analysis of the proposed blazed grating configuration. E-beam pattern generators were used to prepare a few\nsamples of blaze gratings with a ribbed back slope. One part of the experiment was performed with a Gaussianshaped beam and another one with the variable-shaped beam. Results of the experiment are presented.\nFinally, we discuss the optical performance of two blaze gratings with similar parameters, one of them is with the flat back slope and another one is with the ribbed back slope.

Aplikace statistických metod při výpočtu celoživotní hodnoty zákazníka
Samuseva, Katsiaryna ; Vraná, Lenka (vedoucí práce) ; Sobíšek, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje statistickým metodám pro řízení vztahů se zákazníky a různým přístupům k odhadu celoživotní hodnoty zákazníka pro společnost v dlouhodobém horizontu. Jde o empirický typ práce, kde teoretické předpoklady otestujeme v praxi na reálných datech. V průběhu práce zkoumáme a měříme klientské chování s cílem získat kvantitativní výstupy pro přizpůsobení marketingové strategie, efektivní alokaci zdrojů a výběr cílových zákazníků. Na základě chování v minulosti a současnosti budeme modelovat očekávaný budoucí stav nákupního chování a s tím spojené vymezení nejziskovější cílové skupiny pro kvalitnější aplikaci marketingových nástrojů. Mezi hlavní cíle práce patří popis různých přístupů k modelování CLV, aplikace modelu Pareto/NBD na reálná data společnosti Práce pro Vás a zhodnocení využitelnosti výsledků predikování CLV v praxi. V průběhu práce budou řešeny i následující úkoly: uvést základní výhody a nevýhody jednotlivých způsobů modelování CLV, vyhodnotit kvalitu modelu Pareto/NBD a stanovit další náměty při zkoumání této problematiky. Existují různé přístupy k odhadu CLV, které jsou popsané v teoretické části. Praktická část práce je zaměřena především na aplikaci pravděpodobnostního modelu Pareto/NBD. Pomoci modelu Pareto/NBD manažeři získávají informace o budoucí aktivitě zákazníka, tj. očekáváný počet transakcí na základě jeho skutečného chování a pravděpodobnost, že zákazník bude stálé aktivní ve sledovaném horizontu. V současné realitě přetíženého trhu téměř ve všech odvětvích podnikání musí společnosti spoléhat na kvantitativní podstatu marketingu a vybírat si cílové zákazníky, na které zaměří své marketingové úsilí. Přesně této potřebě odpovídá model Pareto/NBD, pomoci kterého odhadneme celoživotní hodnotu zákazníka pro strategické rozhodování a řízení vztahů se zákazníky. Závěrem se nám podaří vyřešit dané problémy a splníme tím všechny stanovené cíle.

Influence of experiences on the pricing strategy of companies in tenders for public procurement
Gavorníková, Katarína ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vaskovskyi, Anton (oponent)
Cílem této práce bylo zkoumání vlivu zkušeností na cenu veřejné zakázky. Výzkumy v této oblasti poukazují na rozdílnou pozici firem, které se v minulosti již zúčastnili výběrového řízení a případně i některé zakázky vyhráli a firmami, které s veřejnými zakázkami dosud neměli zkušenosti. Z dosavadních výzkumů vyplývá, že čím zkušenější je společnost, tím méně agresivní jsou její nabídky v soutěži o veřejné zakázky. Práce analyzovala veřejné zakázky v období od začátku roku 2011 do března 2016. V regresní analýze se zkoumal vztah mezi poměrem konečné a předpokládané ceny, jako vysvětlované proměnné a proměnnými délka existence vítězného podniku a počtem jeho výher v předchozích veřejných zakázkách. Délka existence firmy se ukázala jako nevýznamná. Počet výher působí na výsledný poměr cen negativním směrem.

Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Červenka, Petr ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.

Deformation behaviour of gellan gum based artificial bone structures under simulated physiological conditions
Krčmářová, N. ; Šleichrt, J. ; Fíla, Tomáš ; Koudelka_ml., Petr ; Kytýř, Daniel
The paper deals with investigation of deformation behaviour of gellan gum (GG) based\nstructures prepared for regenerative medicine purposes. Investigated material was synthesized as porous spongy-like scaffold reinforced by bioactive glass (BAG) nano-particles in different concentrations. Deformation behavior was obtained employing custom designed experimental setup. This device equipped with bioreactor chamber allows to test the delivered samples under simulated physiological conditions with controlled flow and temperature. Cylindrical samples were subjected to uniaxial quasi-static loading in tension and compression. Material properties of plain scaffold buffered by 50 wt% and 70 wt% BAG were derived from a set of tensile and compression tests. The results are represented in form of stress-strain curves calculated from the acquired force and displacement data.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.

Partnerství na jevišti a ve filmu
Koudela, Jakub ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.

Analýza sociálního a ekonomického rozvoje města Dobřichovice
Homolová, Věra Terezie ; Husák, Jakub (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociálním a ekonomickým rozvojem města Dobřichovice, které se nachází v okrese Praha-západ a se svojí velikostí nepřesahující 4 000 obyvatel patří k menším městům. V teoretické části jsou vysvětleny za využití odborné literatury základní užívané pojmy jako region, regionální politika, regionální rozvoj nebo obec. Cílem práce v praktické části (kromě zpracování základní charakteristiky obce včetně stručného historického vývoje) je zejména vyhodnotit vývoj v jednotlivých sociálních a ekonomických oblastech. Pro analýzu vývoje v oblastech demografie, vzdělání, nezaměstnanosti, podnikatelských aktivit nebo kvality života jsou využity dokumenty a publikace veřejných institucí a města Dobřichovice včetně údajů Českého statistického úřadu. Primární sběr dat představují polostrukturované rozhovory s politickými aktéry i zástupci městského úřadu a běžných obyvatel Dobřichovic. Na základě analýzy primárních a sekundárních zdrojů je provedena souhrnná SWOT analýza. V závěru jsou shrnuty jednotlivé oblasti rozvoje a navrženy některé body, které by mohly být využity městem při přípravě jeho příštích rozvojových a strategických dokumentů.

Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh
Medoň, Gabriel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních reálných dat z provedených online reklamních kampaní nebo analýzu interních přístupových statistik jednotlivých e-shopů. V závěru jsou prezentovány celkové výstupy analýz a pro každý trh je učiněno shrnutí získaných poznatků a vhodné doporučení pro potenciální efektivní vstup.