Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,438 záznamů.  začátekpředchozí42429 - 42438  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Zaměstnanost na Novobystřicku
Hanzlová, Věra ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zemanová, Stanislava (oponent)
Teoretické vymezení problematiky zaměstnanosti a nezaměstnanosti v České republice. Rozbor situace na trhu práce v regionu Novobystřicko ke konci roku 2007 prostřednictvím dílčích analýz zaměřených na pracovní příležitosti, lidské zdroje a dopravní infrastrukturu v regionu. Stanovení kritických oblastí z pohledu zaměstnanosti s pomocí SWOT analýzy. Návrh strategie ke zlepšení situace a zvýšení zaměstnanosti na Novobystřicku.

Analýza problémov vo vybranej verejnoprospešnej organizácii
Palicová, Monika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
Cieľom diplomovej práce je svojím obsahom prispieť k oboznámeniu súčasnej úpravy, funkcii a stave neziskového sektora na Slovensku, ale takisto aspoň z časti poukázať na súčasné problémy skoro každej neziskovej organizácie. Charakterizujem Nadáciu Výskum rakoviny so sídlom v Bratislave a zároveň skúmam jej problematiku financovania. Popisujem súčasné zdroje financovania, ale aj navrhujem nové riešenia, ktoré by mohla Nadácia Výskum rakoviny prevziať a odskúšať v praxi.

Strategická analýza České spořitelny, a. s.
Holerová, Jitka ; Sedláčková, Helena (vedoucí práce) ; Nekula, Leoš (oponent)
Zpracování strategické analýzy ČS,a.s. Zhodnocení prostředí, ve kterém se nachází.Analýza makrookolí - PESTEL analýza, mikrookolí - analýza odvětví, konkurence a Porterův model pěti sil. Analyzovány též vnitropodnikové zdroje a schopnosti ČS,a.s. V závěru nastíněna strategie ČS, a.s.

Kvalitativní studie tvorby strategie ve sportovní organizaci
Hartman, Jaroslav ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice strategického managementu ve sportu. Je rozdělena do dvou nosných částí, z nichž v té první je provedena teoretická rešerše nejaktuálnější literatury pojednávající o strategii, strategii ve sportu a strategickém plánovacím procesu. V druhé části je pak analyzován házenkářský klub HC Dukla Praha, který hraje nejvyšší soutěž házenkářů v České republice. Analýza je provedena kvalitativní formou, a to konkrétně prostřednictvím osobních rozhovorů se sedmi vybranými respondenty. Vybráni byli zástupci z řad hráčů, fanoušků, ale především nejvyššího managementu. Cílem získaných dat bylo zhodnotit, jak pracuje HC Dukla Praha se strategií a jak jsou její jednotliví členové obeznámeni s jejími východisky. Hlavní zaměření bylo na rozdílnost teorie a praxe ve výše zmíněné organizaci. Na základě kvalitativní interpretace pak vznikla doporučení, která by mohl klub v budoucnu využít

Analýza komunikační strategie ČSOB, a.s.
Le Thi, Huyen ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Bradáč, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá bankovním trhem v rámci běžného účtu v České republice. Cílem práce je zhodnotit dopady zvolené komunikační strategie na cílovou skupinu v souvislosti se zavedením nových produktů. První část práce se zaměřuje na vybrané teorie. Druhá část zkoumá především samotnou bankou a analýzu současné komunikační strategie. Poslední výzkumná část se zabývá efektivitou komunikační kampaně a vlivem nové strategie na změny spotřebitelského vnímání a rozhodování. Vedle dat z primárního výzkumu jsou v práci použita ve velké míře sekundární data, jako interní zdroje firmy, data z výzkumu MML-TGI či data od Nielsen Admosphere.

Návrh propagačních materiálů Univerzitního sportovního klubu Fakulta managementu
Vlašínová, Petra ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Cílem práce je návrh souboru propagačních materiálů a strategie jejich využití pro potřeby Univerzitního sportovního klubu Fakulta managementu. Práce předpokládá studium marketingové teorie, analýzu propagačních materiálů sportovních organizací v ČR i v zahraničí a kompletní grafický návrh včetně finanční analýzy.

Inovace a podnikatelský projekt
Pantlík, Tomáš ; Moulis, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce, psané pod tématem: Inovace a podnikatelský projekt, je vytvoření konkrétního podnikatelského projektu na založení fitness studia a jeho zhodnocení z hlediska reálnosti a návratnosti investovaného kapitálu. Nejprve dochází ke zpracování teoretických východisek spojených s problematikou kolem podnikání. Dalším krokem je definování právních forem dostupných pro podnikání v České republice a v poslední řadě dochází k definování struktury podnikatelského projektu. Vlastní práce se zabývá již konstrukcí konkrétního podnikatelského projektu. V první části je podnik definován z hlediska všeobecné charakteristiky. Další část je věnována analýze okolí, která identifikuje vliv vnějšího a vnitřního prostředí na podnik. Dalším krokem je definování podnikatelské příležitosti, kde jsou jednotlivě popsány služby, které chce podnik poskytovat. Po té je nutné stanovit lidské zdroje potřebné pro chod podniku spolu s marketingovou strategií doplněnou o marketingový mix. Na základě toho dochází k vytvoření SWOT analýzy, která identifikuje silné a slabé stránky, stejně tak jako příležitosti a ohrožení mající vliv na podnik. Závěrečnou část pak tvoří finanční plán podniku, který se mimo jiné zabývá i ekonomickým zhodnocením daného projektu a podmínkami realizovatelnosti.

Postupy při plánování strategie QFF Mezipatra
Mladá, Michaela ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Blinka, Roman (oponent)
Cílem diplomové práce je určení silných stránek a budoucích hrozeb, které by mohly ohrozit chod Mezinárodního queer filmového festivalu Mezipatra za pomoci metod strategické analýzy a kvalitativního výzkumu a následně navrhnout směr další činnosti do budoucích let. Teoretická část se zaměřuje na popis struktury festivalu, specifika neziskových organizací a dále charakterizuje vybrané postupy strategické analýzy. V praktické části analyzuji festival díky postupům strategické analýzy a dále využívám neformálních rozhovorů se členy organizačního štábu a vlastní zkušenosti s výkonnou pozicí na festivalu a nastiňuji současný stav činnosti a další směr, kterým by se měl festival ubírat

Aplikace Balanced Scorecard
Jandová, Alena ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje konceptu Balanced Scorecard z pohledu jejího zapojení do strategického řízení podniku. V teoreticko-metodologické části jsou charakterizovány jednotlivé prvky Balanced Scorecard, je uveden její vývoj a způsob využití. Zároveň obsahuje návrh postupu, jak metodu implementovat v praxi. Praktická část se po vzoru postupu navrženého v teoretické části věnuje aplikaci metody Balanced Scorecard v dané organizaci. Proto je na základě PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil, finanční analýzy a SWOT analýzy sestaveno plátno podnikatelského modelu charakterizující konkrétní společnost a její výkonnost. Následně je pro tuto organizaci ujasněna konkrétní strategie. Na základě této strategie je vytvořena Balanced Scorecard, přičemž kauzální vztahy mezi zvolenými cíli zobrazuje strategická mapa. V práci je dále navržen způsob implementace do běžného provozu podniku.

New urbanism – hnutí v USA
Moučka, Jan
New Urbanism (Nový urbanismus) je hnutí navazující na hnutí Urban Design (urbánní navrhování), které je anotováno v rámci tohoto dokumentu. Obě hnutí mají řadu společných dílčích cílů, ale liší se ve způsobu jakým k nim dojít: Již mnoho desítiletí existující hnutí Urban Design působí spíše zvyšováním povědomí a znalostí o kulturních, zejm. estetických aspektech tvorby měst a osídlení. Naproti tomu hnutí New Urbanism bylo vyprovokováno potřebou nové koncepce návrhu změn a zásahů do stavu obcí a osídlení po nepokojích v Newarku v 80tých letech 20. století. New Urbanism chce reformovat mnoho aspektů územního plánování a využití území zástavbou, a v mnoha směrech je úspěšné: Přispěla k tomu spolupráce s agenturami, které pro rozvoj sídel a osídlení v USA vznikly a působí i jinde ve světě, stejně jako vstřebání výsledku některých jiných vlivů, jak ukazuje i diagram souvislostí hnutí New Urbanism, diskutovaný v úvodu této studie. New Urbanism se například nezříká principů proklamovaných hnutím TND (Traditional Neighborhood Design), využívá zpětné vazby z poradenských organizací jako je SmartGrowth nebo Urban Land Institute. Na okraji hnutí New Urbanism se připojují někdy i výstřední subjekty a názory, jak je ve 21. století v každé mediálně zajímavé oblasti časté - ať již to jsou až dogmatická pojetí TND (viz např. v Austinu, kde vyšel předpis jak projektovat TND distrikty, nebo neokonservativní nákresy k TND okrskům). Vznikají terminologické obtíže a nejasnosti (viz např. neostrý termín Mixed-Uses) vyplývající z nevyzrálosti teorií zúčastněných disciplin, zejm. také urbanismu a architektury. Charta hnutí New Urbanism podporuje restrukturaci veřejné politiky i praktik výstavby, tak aby podporovaly následující principy: - obytné okrsky měst a obcí mají být různorodé ve způsobech užívání a v obyvatelstvu, - obce mají být navrhovány pro pěší i pro automobilní dopravu, - velká i menší města mají být fysicky utvářena jasně definovanými a bezbariérovými veřejnými prostory a objekty institucí obce. Urbánní prostory mají být rámovány architekturou a krajinným řešením, které oslavují místní historii, podnebí, ekologii a stavební praxi. Noví urbanisté podporují regionální plánování vytvářející otevřený prostor, architekturu v souladu s kontextem okolí, i vyvážený rozvoj práce a bydlení. Noví urbanisté věří, že jejich strategie může omezit zahlcování dopravy, zvýšit produkci dostupných bytů a opanovat rozptyl zástavby do krajiny. New Urbanism se také zabývá tématy jako je ochrana památek, bezpečnost ulic, zelené stavění, nové využití "brownfield" - opuštěných pozemků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF