Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkční hodnocení motoriky u pacientů s poškozením mozku před zahájením a po ukončení intenzivní rehabilitace (s cílem dosažení obnovy fyziologických funkcí horní končetiny)
Sládková, Petra ; Švestková, Olga (vedoucí práce) ; Jeřábek, Jaroslav (oponent) ; Kozler, Petr (oponent)
5 Abstrakt Rehabilitace pacientů po poškození mozku je interprofesní, komplexní, intenzivní, dlouhodobý a individuálně zaměřený proces. Častý následek poškození mozku je hemiparéza, která způsobuje i poruchu pohybového vzorce horní končetiny. Schopnost pohybu horní končetiny je zásadní pro soběstačnost jedince, provádění běžných denních činností, a tím i nezávislý život v rodinném prostředí. Speciální rehabilitační terapeutické přístupy by měly zahrnovat nácvik nových činností, včetně mechanismu motorického učení, které způsobí aktivaci plasticity mozku. Dochází k funkční reorganizaci oblasti motorické kůry, aktivaci rezervních neuronů a náhradě poškozených spojů. Jedním z cílů práce bylo prokázat objektivními funkčními metodami možnost ovlivnění pohybového vzorce paretické horní končetiny intenzivní interprofesní rehabilitací i několik let po poškození mozku. Druhým cílem bylo prokázat, že monitoring pohybových funkcí u pacientů po poškození mozku vede ke zlepšení motivace a tím ke zlepšení pohybových funkcí. Studie byla provedena u 55 vybraných pacientů po poškození mozku s centrální hemiparézou, kteří se účastnili 4 týdenního pobytu v rehabilitačním denním stacionáři. Byly sledovány 2 skupiny pacientů, s akcelerometrem (30 pacientů - skupina A) a bez akcelerometru (25 pacientů - skupina B). Parametrem...
Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku
Bartoňová, Eliška ; Oborná, Pavlína (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eliška Bartoňová Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Svozílková Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá využitím technologie HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku. Teoretická část popisuje technologii HandTutor, poškození mozku a následnou ergoterapeutickou intervenci. Technologie HandTutor je prezentována jako aktivní rehabilitační systém horní končetiny obsahující diagnostickou a terapeutickou část. Praktická část obsahuje cíl práce, výzkumné otázky a metodologii výzkumu. Průběh terapií v rámci mého výzkumu s technologií HandTutor je prezentován dvěma kasuistikami osob po poškození mozku. Výsledkem výzkumu je zaznamenání změn v parametrech naměřených technologií HandTutor. Změny jsou doloženy v grafech a obrazové dokumentaci. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky popisující i problémy, které se mohou vyskytnout při používání této technologie. Tato práce slouží k počátečnímu seznámení s technologií HandTutor, specifikuje její využití v ergoterapii osob po poškození mozku a doporučuje hlubší výzkum analýzy diagnostických dat v rámci objektivního hodnocení. Klíčová slova: HandTutor ergoterapie poškození mozku horní končetina objektivní hodnocení
Klinická aplikace Fugl-Meyer hodnocení v ergoterapii
Pivoňková, Zuzana ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Cílem této práce je překlad a vytvoření manuálu Fugl-Meyer hodnocení využitelného u české populace a následné klinické aplikování Fugl-Meyer hodnocení u vybraných pacientů po poškození mozku. Teoretická část je zaměřena na problematiku osob po poškození mozku, na specifika neurorehabilitace a možnosti využití MKF. Dále se zaměřuje na testovací škály a popisuje Fugl-Meyer hodnocení. V poslední části se věnuje interprofesionálnímu týmu a roli ergoterapeuta v něm. Praktická část definuje problém, cíl práce, základní otázku a zabývá se metodologií práce. Dále přináší výsledky výzkumu, věnuje se charakteristice a průběhu hodnocení, pomůckám, časové náročnosti a bodování. V závěru je obsažena odpověď na základní otázku práce, zda je Fugl-Meyer hodnocení aplikovatelné u pacientů po poškození mozku. Klíčová slova: Fugl-Meyer hodnocení poškození mozku funkční hodnocení v ergoterapii ergoterapie neurorehabilitace
Mapování dostupnosti ergoterapie pro osoby po získaném poškození mozku v Praze a Středočeském kraji
Babincová, Hana ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Jak je již z názvu patrné, cílem bakalářské práce je zmapovat dostupnost ergoterapie pro osoby po získaném poškození mozku v Praze a Středočeském kraji. Teoretická část je v první polovině textu zaměřená především na příčiny, incidenci a následky získaného poškození mozku. Druhá polovina se věnuje přímo ergoterapii u této cílové skupiny se zaměřením na metody získávání informací (rozhovor, pozorování, dotazníky) a standardizované testy. Poslední kapitola poukazuje na situaci osob po získaném poškození mozku v České republice. Na jedné straně popisuje její ideální a na druhé straně nejčastější průběh rehabilitace. Součástí bakalářské práce jsou též výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován dotazníkovým šetřením mezi ergoterapeuty pracujícími s osobami po získaném poškození mozku. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit jednotlivé složky dostupnosti - místní, časovou, finanční a kvalitativní. Klíčová slova: poškození mozku, následky poškození mozku, ergoterapie, dostupnost, mapování
Klinická aplikace Funkční míry nezávislosti (verze 5.2) u pacientů po poškození mozku
Hájková, Pavlína ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Angerová, Yvona (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení: Pavlína Hájková Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená Název bakalářské práce: Klinická aplikace Funkční míry nezávislosti (verze 5.2) u pacientů po poškození mozku The clinical application of the Functional Independence Measure (version 5.2) for patients with brain trauma Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá testovou metodou hodnocení Functional Independence Measure (verze 5.2, dále FIM) a její klinickou aplikací u pacientů po poškození mozku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním informacím o příčinách poškození mozku a jeho následcích, metodám a typům hodnocení soběstačnosti. Další kapitoly teoretické části se zabývají historií vzniku FIMU, cílovou populací, pro kterou je určen, účelem, klinickým využitím a psychometrickými parametry tohoto hodnocení. Praktická část je založena na samotné klinické aplikaci FIMU u pacientů po poškození mozku. Hlavním cílem práce je zjistit výhody a nevýhody využití FIMU jako hodnocení funkční soběstačnosti pacientů po poškození mozku. Klíčová slova: Funkční míra nezávislosti, Test funkční soběstačnosti, funkční soběstačnost, soběstačnost, personální běžné denní činnosti, hodnocení soběstačnosti, standardizované testové metody pro hodnocení soběstačnosti, poškození...
Tréning motoriky a rovnováhy pomocí biofeetbacku
Roubková, Leona ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Vondřejcová, Kateřina (oponent)
6 Jméno: Leona Roubková Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Oponent práce: Název bakalářské práce: Trénink rovnováhy a motoriky pomocí biofeedbacku. Využití Synapsys Posturography System a herní konzole Nintendo Wii v terapii pacientů po poškození mozku. ABSTRAKT Hlavním tématem této bakalářské práce je využití moderní herní konzole Nintendo Wii v terapii pacientů po poškození mozku. Práce se zaměřuje převážně na trénink posturální stability pomocí plošiny Wii Fit Balance Board. Výsledky terapie autorka objektivizuje metodou posturografie na novém zařízení Synapsys Posturography System 3.0. Teoretická část popisuje fungování posturální motoriky, její řízení, ontogenezi, ale především její poruchy a nejčastější příčiny těchto poruch. Autorka práce se věnuje zejména mechanizmům poranění a poškození mozku, které má bezprostřední vliv na vnímání polohy a pohybu těla. Samostatnou kapitolou je shrnutí poznatků o cévní mozkové příhodě a jejích důsledcích či osvětlení problematiky využití přístrojové techniky ve fyzioterapii. V praktické části nechybí popis provádění samotné terapie s herní konzolí Nintendo, včetně vstupního a výstupního vyšetření na novém přístroji Synapsys Posturography System. Hlavním úkolem v této části práce je pokus o srozumitelnou a vypovídající interpretaci výsledků z posturografického...
Experimentální model neurorehabilitace u potkanů
Panas, Maria ; Angerová, Yvona (vedoucí práce) ; Matolínová, Vendula (oponent)
Zlepšení kvality života osob po těžkém poškození mozku zajišťuje moderní neurorehabilitace. Důležitou roli současné fyzioterapie je použití novějších poznatků o neuroplasticitě mozku a způsobech její podpory. Teoretická část práce se zabývá fyziologií a patofyziologií centrální nervové soustavy, definicí neuroplasticity, jejími mechanismy a možnostmi využití neuroplasticity v rehabilitaci, principy a formami neurorehabilitace. Současně je podán přehled látek, které mohou neuroplasticitu podpořit. V praktické části práce je popis experimentálního modelu neurorehabilitace u potkanů a jeho výsledky.
Možnosti využití prvků arteterapie u klienta s postižením CNS
ŠMÍDOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá možností využití prvků arteterapie u dospělého muže s organickým psychosyndromem. Cílem bakalářské práce je zjistit účinnost individuální arteterapie na snížení napětí a afektivity u klienta postiženého následkem změn v oblasti emočního prožívání a poruch kognitivních funkcí, spojených se změnou osobnosti včetně změn v oblasti chování a motorických poruch. S tímto cílem souvisí hledání nového smyslu života, rozvoj poznávacích schopností a dovedností a lepší zvládání nepříjemných emočních stavů. Závěrem bylo zjištěno, že metoda individuální arteterapie navodila žádoucí terapeutickou změnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.