Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,445 záznamů.  začátekpředchozí41436 - 41445  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.22 vteřin. 

Návrh nového strategického plánu rozvoje města Pyšely
Nešporová, Josefina ; Silovská, Hana (vedoucí práce) ; Jílek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategickým plánováním a jejím hlavním cílem je vytvořit návrh nového strategického dokumentu pro město Pyšely. Teoretická část se zabývá vývojem a podstatou strategického plánování v regionální politice a nabízí základní definice pojmů s tím souvisejících. Praktická část je již samostatně zpracovaná socioekonomická analýza Pyšel, na ni navazující SWOT analýza a vyhodnocení dotazníkového šetření. Finální část práce nabízí návrh strategie, jejíž součástí je vize, globální cíl a prioritní oblasti. Výsledkem práce je tedy funkční návrh strategického plánu rozvoje pro město Pyšely, který však z důvodu rozsahu práce absentuje část finanční a monitorovací.

Potřebuje Česká republika uhlíkovou daň?
Večeř, Marek ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konceptem uhlíkové daně. Představuje teoretické fungování uhlíkové daně, konkrétní odhady sazeb této daně, možné dopady na ekonomiku a srovnání s potenciálními alternativami. V empirické části je na základě panelových dat zkoumán vliv velikosti sazby uhlíkové daně na množství vypouštěných emisí CO2 ve vybraných státech OECD. Výsledky regresní analýzy dokazují, že každé zvýšení uhlíkové daně o 1$ na tunu CO2, se projeví v poklesu vyprodukovaných emisí v daném státě o 0,57 %. Práce tak ukazuje, že uhlíková daň by mohla být dobře využitelným nástrojem pro snížení množství produkovaných emisí CO2, a tím pádem k omezení dopadu klimatických změn.

Vývoj difuzoru slunečního záření.
Pintr, Pavel
Cílem projektu bylo vyrobit prototypy opticky vyhovujících víček pro senzory osvitu a připravit podklady pro výrobu. Na přesnosti čidla osvitu závisí přesnost teoreticky dosažitelné výroby fotovoltaické elektrárny a tím zjišťování její účinnosti a spolehlivosti. V průběhu projektu jsme se potýkali s nepřízní počasí.plánované 2 týdny na měření vyšly na deštivé období a tuto část projektu bylo třeba prodloužit. 1. V souladu s projektem bylo začato detailní analýzou dříve naměřených dat, které jsme dodali zpracovateli. Byla předpokládána příčina vadného chování. 2. Byly navrženo 6 variant optických difuzorů (modifikace víčka stávající krabičky), byla provedena simulace chování difuzoru a byla předána zpráva s protokoly o simulaci v programu Zemax. Výsledky jsem konzultoval se zpracovatelem a protože nebyl zcela jednoznačný kandidát na výsledný prototyp, rozhodli jsme se vyrobit 2 prototypy optických difuzorů. Výstupem byly CAD návrhy difuzoru ve formátu STEP7.

Vývoj místní samosprávy v obci Starý Plzenec
Potůčková, Štěpánka ; Kubálek, Michal (vedoucí práce) ; Marek, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem místní samosprávy v obci Starý Plzenec, která leží v Plzeňském kraji. První část (Teoretická východiska) zachycuje obecně veřejnou správu se zaměřením na základní územní správní celek, rozebírá komunální volební systém, věnuje pozornost komunálnímu stranickému spektru, fenoménu nezávislosti, popisuje komunální politické koalice a typologii lokálních modelů demokracie. Druhá část (Praktická část) představuje obec Starý Plzenec, vývoj zmíněného města a základní demografické údaje, rozebírá ekonomickou aktivitu v obci, charakter zástavby a rozpočet obce, dále se zabývá komparací výsledků komunálních voleb od roku 1994, současnými politickými aktéry, stylem místní politiky a přiřazuje obec k modelu demokracie.

Lidský kapitál a investování do něj ve zvolené společnosti
Kosa, Kristina ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
V této diplomové práce je zkoumána problematika lidského kapitálu a investování do něj. V současné době pojem lidský kapitál je široce používán. Ze všech podnikových zdrojů se zejména v lidském kapitálu skrývá největší prostor pro zvýšení efektivity fungování moderní společnosti. Lidský kapitál se stává objektem investování zároveň s technickým vybavením, budovami, technologiemi. V teoretické části jsou popsané základní pojmy spojené s lidským kapitálem, základní hlediska na teorii lidského kapitálu. Cílem dané práce je provádění komparace hledisek na teorii lidského kapitálu a prognóz vývoje trhu lidského kapitálu na příkladu České republiky a Ruské federace. V praktické části je provedena analýza chování ruské skupiny společností Master v oblasti investování do lidského kapitálu. Úkolem praktické části je zjistit, pomocí čeho se společností snaží rozvíjet svůj lidský kapitál.

Kurzové riziko a možnosti jeho řízení v zahraničních ekonomických vztazích podniků
Folprecht, Tomáš ; Jelínková, Eva (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Práce analyzuje problém kurzového rizika z pohledu jeho řízení na podnikové úrovni. Snaží se podchytit možné kanály, kterými se kurzové riziko promítá do fungování podniku a kterými ovlivňuje jeho finanční situaci. Zabývá se tím, jak identifikovat ta aktiva nebo pasiva, která vyžadují zajištění a následně nabízí výčet možností, jak vlastní zajištění provést. Pozornost je věnována i správné volbě zajišťovací strategie.

Komunikační strategie města Třebíče
Mrázková, Eliška ; Vochozková, Jacqueline (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Předmětem diplomové práce je zdůraznit význam komunikace a využívání komunikačních nástrojů na úrovni obcí a měst. Teoretická část přibližuje principy komunikace a městského marketingu ve vztahu k veřejnému sektoru. Praktická část práce je věnována zhodnocení komunikační strategie města Třebíče směřující k vybraným cílovým skupinám. Důvodem výběru města Třebíče pro analýzu komunikačních aktivit je široká škála komunikačních nástrojů, které město využívá. V závěru práce jsou navrženy možnosti budoucího využití komunikačních nástrojů ve vybraném městě.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.

Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh
Medoň, Gabriel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních reálných dat z provedených online reklamních kampaní nebo analýzu interních přístupových statistik jednotlivých e-shopů. V závěru jsou prezentovány celkové výstupy analýz a pro každý trh je učiněno shrnutí získaných poznatků a vhodné doporučení pro potenciální efektivní vstup.

Inbound marketing společnosti Nestlé v oblasti kojenecké výživy
Hnízdilová, Lucie ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o inbound marketingu společnosti Nestlé v oblasti kojenecké výživy. Jejím cílem je zjistit, zda je inbound marketing vhodným nástrojem k propagaci kojenecké výživy, jež je silně regulována. Práce je postavena na komplexním rozboru dané oblasti a následné analýze inbound marketingové strategie jedné z dominantních firem na trhu - společnosti Nestlé. Úvodem je pozornost zaměřena na významné milníky ve vývoji náhradní kojenecké výživy a na kauzu, jež způsobila zásadní změny v přístupu k propagaci kojenecké výživy - Nestlé bojkot. Prostor je poté vymezen otázce dohledu a marketingové regulace oblasti kojenecké výživy jak v mezinárodním, tak evropském právu. Závěrečná pasáž teoretické části se zabývá konceptem inbound marketingu. Praktická část je uvedena nastíněním současné situace na globálním a českém trhu kojenecké výživy. Po představení společnosti Nestlé následuje analýza firmou uplatňované inbound marketingové strategie, jež je následně zhodnocena. K tomuto účelu slouží analýza efektivity užívaných nástrojů v závislosti na stanovených strategických cílech.