Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,336 záznamů.  začátekpředchozí41307 - 41316dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.28 vteřin. 

Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol: didaktická analýza textů
Polanecký, Jaroslav ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Švec, Vladimír (oponent) ; Lysáček, Petr (oponent)
Disertační práce Učebnice dějin výtvarné kultury pro výtvarné a uměleckořemeslné obory středních odborných škol (Didaktická analýza textů) se zaměřuje na problematiku didaktických textů určených pro umělecko-historickou oblast odborného vzdělávání, která je v současnosti realizována ve vyučovacím předmětu dějiny výtvarné kultury (DVK). Střední umělecké vzdělávání má na území České republiky dlouhou tradici a vyučovací předmět dějiny výtvarné kultury je důležitým odborným teoretickým vyučovacím předmětem, jehož cílem je poskytnout žákům ucelenou orientaci v oblasti vývoje společnosti a výtvarné kultury od jejího vzniku až po současnost a rovněž poskytnout teoretické zázemí pro jejich aktivní působení v oblasti výtvarné tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problémy současných začínajících učitelů na 1. stupni základní školy
Vinčálková, Alena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V životě každého člověka se vyskytne mnoho cest, kterými se může dát. Každý z nás si vybírá svou cestu, pro sebe nejschůdnější, podle svého naturelu a v kontextu nastávajících životních situací, a také podle toho, jací lidé nás obklopují. Všichni máme rodiče, příbuzné, přátele, kamarády, známé, spolužáky, spolupracovníky, idoly, vzory, učitele... Tito lidé nás zároveň nějakým způsobem ovlivňují. Setkávání snimi nás mění, ale určitě mění i ty druhé. Ovlivňujeme se tedy navzájem. Každý člověk je naprosto neopakovatelná osobnost, ke které nikde na světě neexistuje identický duplikát. Na svých cestách tedy můžeme potkat mnoho lidí a máme tu jedinečnou možnost se od sebe navzájem mnohému naučit. Jak už jsem se zmínila, setkání s lidmi nás mění. Někteří nás promění nepatrně, v podstatě velmi málo. Existují ale lidé, jež nás mění poměrně ve velké míře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Jazykové problémy romských žáků na základních školách.
Částková, Jana ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Pišlová, Simona (oponent)
V teoretické části jsem se zaměřila na historii Romů, na romský jazyk a jeho vliv na češtinu u romských žáků a na vzdělávání Romů v České republice. V praktické části jsem se soustředila na samotný výzkum současné úrovně jazykových znalostí češtiny romských žáků, -především na vyhodnocování vypracovaných testů. Vybrané vypracované úkoly jsou uvedeny v přílohách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Volný čas žáků na 1.stupni základní školy
Koudelková, Dana ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Petrová, Alexandra (oponent)
Zadání tématu Volný čas žáků I. stupně základní školy rozumím jako odkazu k volnému času dětí mladšího školního věku, který mohou trávit po povinném vyučování ve škole nejen v rámci rodinného prostředí, ale samozřejmě i ve spolupráci se školou, mimoškolskými institucemi aj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výuka syntaxe na měšťanských školách v první polovině 20. století
Novotná, Alena ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Tato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozvíjení čtenářské gramotnosti v mateřské škole
Jansová, Ludmila ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce)
Současná populace málo čte, zájem o knihy klesá, knihkupectví i knihovny si stěžují na snižující se počty zákazníků a návštěvníků, neustále více dětí má problémy při výuce čtení - to nejsou jen nepodložená tvrzení. Výzkumy probíhají v mnoha zemích po celém světě a ukazují, že tomu tak skutečně je. Protože jsem sama od dětství náruživou čtenářkou a na knihu jsem si dokázala najít čas vždy, pokusila jsem se zjistit, proč se tak děje a zároveň chci jako učitelka mateřské školy ukázat, jak je možné už v předškolním věku děti ke čtení a čtenářství vést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití knihovny v různých typech mateřských škol
Mikšová, Radana ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce)
Pro svou diplomovou práci jsem si vybrala téma "Využití dětské knihovny v různých typech mateřských škol". Pokusila jsem se zmapovat reálný stav dětských knihoven v mateřských školách a jejich využití dnešními dětmi. V současné době mají děti к dispozici nepřeberné množství hraček, umí již v předškolním věku využívat audiovizuální techniku a jejich pozornost je přetěžována množstvím podnětů z okolního světa. Zajímalo mě, jestli už i děti v tomto věku jsou natolik zasaženy civilizačními vlivy, že by se nedokázaly potěšit z krásných momentů strávených s knihou, a zda zvládnou v dnešním přetechnizovaném světě využít knihu nejen к získání zajímavých nových informací, ale současně i к příjemným citovým prožitkům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Klima školní třídy
Tymyková, Dagmar ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část se vztahuje k objasnění některých metod, strategií a pojmů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Její součástí je zaměření se na osobnost žáka, jeho sociální role, které vznikají v rámci školy a třídy, školní prostředí, klima školní třídy a faktory, které vývoj školního klimatu ovlivňují. Výzkumná část je zaměřena na sledování vývoje sociálních vztahů v dané sociální skupině, sociálních vztahů mezi jednotlivými žáky, jejich sociální role a pozice a vnímání sociálního klimatu třídy. Výzkum je šetřen v rozmezí dvou let - třetí a čtvrtá třída základní školy. Klíčová slova: Osobnost žáka Sociální role Sociální pozice Sociální skupina Školní třída Klima školní třídy < Školní prostředí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

K možnostem predikce připravenosti předškolních dětí na výuku ve čtení a psaní
Havlisová, Helena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Kocurová, Marie (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku časné diagnostiky předpokladů ke čtení a psaní u dětí v předškolním věku. Zvolené téma je zpracováno zejména v kontextu prevence raných učebních obtíží . Teoretická část práce reflektuje některé základní aspekty a činitele ovlivňujíc! čteni a psáni , rozebírá významné okolnosti brzdicí nebo naopak facilitujíci jejich rozvoj , diskutuje především otázky předpokladů ke čtení a psaní a možnosti jejich poznávání . V empirické části práce jsou kvantitativně i kvalitativně analyzovány výsledky výzkumu zaměřeného na ověřováni vlastnosti standardizované screeningové zkoušky Testu rizika Poruch čteni a psaní pro rané školáky v populaci předškolních dětí ve věku 5,5 - 6,0 let a tím i ověřování možnosti jeho Využitelnosti pro diagnostiku připravenosti ke čteni a psáni u Předškolních dětí . Závěry výzkumu vyznívají ve prospěch využitelnosti tohoto nástroje po navržených úpravách , je konstatován jeho přínos i v pedagogické praxi . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Role školní inspekce a vnitřního hodnocení školy v procesu rozvoje školy
Rozkovcová, Andrea ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Pol, Milan (oponent) ; Polechová, Pavla (oponent)
Hlavním tématem disertační práce je vyvažování vnějšího a vnitřního hodnocení ve školách. Možnost nebo dokonce nutnost postupného přechodu akcentace vnějšího hodnocení k důrazu na vnitřní hodnocení školy je dána již tím, že škola tak dostane šanci stále se zlepšovat na základě svých vlastních zkušeností. Bude se moci zlepšovat kontinuálně a nebude muset čekat na výsledky vnější inspekce. Škola bude moci rychleji reagovat na změny všeho druhu (ve vědě, společnosti, legislativě). Škola chce být lepší a pedagogičtí odborníci jí k tomu dávají prostor - zhodnoťte se a přijměte opatření ke svému zlepšení. V souvislosti s tímto výrazným a žádoucím posunem škol k sebehodnocení je poměrně přirozené, že se také bude postupně měnit role české školní inspekce. Jakým způsobem, to se ukáže buď v přirozeném běhu praxe nebo se lze zamýšlet nad urychlením změn. To by se mělo dít a také se tak děje pomocí zvažování různých alternativ a jejich případném vyzkoušení v praxi (projekty Kvalita I a Pilot 111). Když se nový přístup ukáže jako výhodný, lze jej použít obecně. Pokud nikoli, můžeme se vyhnout tomu, abychom jisté přístupy použili cele a pak zjistili, že nejsou přínosné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)