Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizace metod prevence na ZŠ
Blažková, Zuzana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o vývoji infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizaci metod prevence na ZŠ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá údaji z odborné literatury a zdrojů v oblasti vzniku infekce HIV, způsoby přenosu viru HIV, vývojem onemocnění AIDS, vyšetřovacími metodami, možnostmi léčby a prevencí. Praktická část je založena na výzkumném šetření, které bylo realizované formou rozhovorů s experty zabývajícími se primární prevencí v oblasti sexuálně přenosných infekcí konkrétně HIV / AIDS. Cílem práce je zjistit, zda existuje dostatečné množství primárně preventivních programů, jakým způsobem jsou prezentovány žákům. Výsledek výzkumného šetření naznačuje, že edukace na ZŠ není taková, jaká by mohla být. V závěru práce jsou vyvozena doporučení pro optimalizaci edukace v praxi. KLÍČOVÁSLOVA Projekt podpory zdraví, prevence, přenos HIV, infekce HIV, onemocnění AIDS, WHO, sexuální výchova
Realizace výchovy ke zdraví na vybrané základní škole
Caudr, Martin ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit postoje žáků druhého stupně vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a zjistit, jak se výuka výchovy ke zdraví promítla do života žáků druhého stupně vybrané školy, a nakolik ovlivnila jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je zdraví, zdravý životní styl, zdravotní gramotnost. Podrobněji popisuje v rámci RVP vzdělávací oblast Člověk a zdraví. Praktická část zjišťuje postoje žáků vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. V této části budou zpracovány dva dotazníky, které jsou určeny dětem z vybrané základní školy. Zaměřené jsou především na postoje k vyučovanému předmětu Výchova ke zdraví a na postoje ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků výzkumného šetření, analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a zdraví a teoretických poznatků bude v práci uvedeno doporučení pro pedagogickou praxi na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova ke zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, pohybové aktivity, škola
Postoje žáků staršího školního věku k pohybové aktivitě jako východisko pro tvorbu programu výchovy ke zdraví na základní škole
Poklopová, Zuzana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Postoje žáků staršího školního věku k pohybové aktivitě jako východisko pro tvorbu programu výchovy ke zdraví na základní škole Autor: Bc. Zuzana Pexová Katedra: katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postoji žáků staršího školního věku se zaměřením na pohybovou aktivitu. Cílem práce je na základě výsledků teoretické analýzy a vlastního výzkumného šetření vytvořit specifický výukový program uplatnitelný ve výchově ke zdraví. Teoretická část se zabývá životním stylem, pohybovou aktivitou, starším školním věkem. Vlastní praktická část je rozdělena na dvě části. V první je zkoumán školní vzdělávací program vybrané školy z hlediska integrace vzdělávací oblasti Člověk a zdraví do školního kurikula výchovy ke zdraví, v druhé jsou předloženy výsledky výzkumného šetření a vytvořen návrh specifického programu podpory zdraví, ve kterém je výchova ke zdraví integrována do tělesné výchovy. Klíčová slova: životní styl, zdravý životní styl, pohybová aktivita, sport, výchova ke zdraví
Implementace podpory zdraví do ŠVP v návaznosti na současnou edukační realitu základních škol
Zlatníková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu třiceti školních vzdělávacích programů náhodně vybraných základních škol Středočeského kraje v souvislosti s implementací podpory zdraví do školních vzdělávacích programů. Mapuje realizaci vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví do učebních plánů škol a řazení tematických okruhů učiva v jednotlivých ročnících. Zabývá se také konkrétními poznatky učitelů a analýzou zpracování tematického okruhu sociálně patologických jevů.
Pojetí výchovy ke zdraví v mateřské škole
Gondeková, Michaela ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Pojetí výchovy ke zdraví v mateřské škole Diplomová práce se zabývá pojetím zdravého životního stylu u dětí předškolního věku a realizací výchovy ke zdraví v mateřských školách. Náplní teoretické části této práce je vymezení pojmu "zdraví" a jednotlivých determinantů zdraví, jako je zdravý životní styl, životní prostředí a zdravotní stav. Dále se práce zabývá jednotlivými složkami výchovy ke zdraví v mateřské škole, pohybu dětí, výživě v MŠ, vnitřní pohodě a celkovému prostředí mateřské školy v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Předmětem výzkumné části diplomové práce je zpracování a vyhodnocení dvoustupňového dotazníku, který je předložen učitelkám mateřských škol.
Didaktické formy ve výchově ke zdraví
Bečková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Didaktické formy ve výchově ke zdraví" je členěna na dvě části. Část teoretickou a praktickou. První část - teoretická se věnuje základní terminologii a pojmenování forem a metod výuky. Práce se krátce dotýká i historie výchovy ke zdraví. Druhá část je výzkum zaměřený konkrétně na to, jaké formy a metody výuky využívají ve vyučovacích hodinách učitelé, jak konkrétně je předmět vyučován z hlediska časové dotace na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě je zaměřen na bližší charakteristiku učitelů vyučujících tento předmět a jejich dosažené vzdělání a délku praxe. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktické formy, výchova ke zdraví, organizační formy, výukové metody
Výuka bezpečnostních témat jako součást výchovy ke zdraví
Janochová, Růžena ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou bezpečnostních témat jako součást výchovy ke zdraví. Teoretická část nejprve vymezuje pojmy problematiky. Následně, na základě literární rešerše, popisuje výuku ochrany člověka za mimořádných událostí a běžných rizik na našich školách od historie po současnost a poté pojednává o začlenění dané tematiky do současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Práce přináší také sestavený přehled dostupných materiálů, které obsahují metodickou podporu pro přípravy vlastních vyučovacích hodin. V neposlední řadě práce na základě dat šetření České školní inspekce a její tematické zprávy "Vzdělávání v bezpečnostních tématech" představuje analýzu současné situace v ČR. Cílem praktické části této práce bylo provedení kvantitativního výzkumu, který zjišťoval hodnocení kurzu "Proškolení před pedagogickými praxemi" jeho absolventy v akademickém roce 2019/2020. Kurzem, před nástupem na praxe ve školách, prošli v daném roce studenti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že studenti kurz hodnotí jednoznačně jako přínosný. Jako tři nejdůležitější moduly kurzu zvolili respondenti Běžná rizika na školách (úrazy), Požární bezpečnost a Bezpečnost v dopravě. Jako nejobtížnější se studentům jevily moduly Legislativa ve...
Vyučovací metody ve výchově ke zdraví
Nová, Libuše ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout čtenáři pohled do vzdělávacího oboru výchova ke zdraví. Teoretická část práce vymezuje kurikulum a oborovou didaktiku. Znalost těchto dokumentů má vliv na přípravu efektivního vyučovacího procesu. Praktická část práce navrhuje přípravu pětihodinového výukového bloku s využitím tradičních i aktivizačních výukových metod. Výukový blok je zaměřený na téma poskytování první pomoci. Samotná realizace proběhla na základní škole Kořenského na Praze 5 v červnu 2021. Po každé realizované výukové metodě je předložena reflexe a návrh možných zlepšení. Zpětná vazba od žáků byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Žáci hodnotili jednotlivé vyučovací metody z hlediska efektivity, náročnosti a zajímavosti pomocí škálování 1-5. Vyhodnocení dotazníkového šetření se účastnilo 37 žáků ze dvou šestých tříd. Jejich odpovědi byly zobrazeny v grafech. Výsledky ukazují, že žáci preferují výuku s aktivizačními prvky. Mezi nejzajímavější aktivity žáci označili nácvik v obvazování a soutěž Riskuj. Výzkum ukázal, že existuje vazba mezi efektivitou a atraktivitou metod. Výstupem diplomové práce je předložení návrhu příprav jednotlivých vyučovacích hodin a jejich ověření v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.