Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou
Burian, Josef ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou. Cílem bylo nalezení nestabilních tvarů kola, analýza vlivu parametrů na nestabilní tvary a výpočet vibrací na povrchu kola pro výpočtové modelování vyzařování hluku do okolí.
Potenciál města Zlína z hlediska cyklodopravy
Mizerová, Daniela
Práce se zabývá možnostmi kola jako dopravního prostředku ve specifickém prostředí města Zlín, které se nachází v údolí. Páteřní cyklostezka vede po břehu řeky Dřevnice a navazuje na ni městská trasa. Obě zajišťují dvě základní funkce -- dopravní a rekreační. Uživatel zvažuje flexibilitu a bezpečnost při výběru kola jako dopravního prostředku, což znamená, že systém musí být ucelený a vedený prostorem, kde nedochází ke kolizím s jinými druhy dopravy. Kolu musí být zajištěna bezpečnost v místě jeho uložení, což ve Zlíně je možné v bezpečnostních stojanech. Rekreační potenciál systému je možné zvýšit napojením na cyklostezku vedoucí podél Baťova kanálu a propojením s turisticky zajímavými cíli v okolí města. Dobrá informovanost nejen o turistických cílech, ale i přehled celé sítě cyklostezek a cyklotras, je zajištěna díky Cyklo Zlín a zvyšuje zájem lidí o problematiku cyklodopravy.
LED osvětlení jízdního kola
Čmelík, Matouš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
V semestrální práci navrhuji osvětlení jízdního kola pomocí LED diod, které jsou napájené z alternátoru. Navrhuji osvětlení s akumulátorem, který se při jízdě dobíjí a při zastavení umožňuje nepřerušené osvětlení kola. Celý koncept je navržen, tak aby výsledná cena byla co nejnižší. Celé zapojení navrhuji, aby šlo vložit do stávajícího osvětlení kola Eska či Favorit a nevzbuzovalo pozornost. Použití měničů zaručuje vysokou efektivitu celého konceptu. Použití LED diod zaručuje vysokou svítivost oproti standardnímu řešení s žárovkami.
Konstrukce experimentálního zařízení pro studium pískování kolejových vozidel
Galas, Radovan ; Hruška, Marek (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a realizací experimentálního zařízení pro studium tribologických aspektů kontaktu kola a kolejnice. V práci se čtenář nejdříve seznámí se základními pojmy jako je adheze, skluz, trakční křivka aj. Následně jsou v práci popsána zařízení, která jsou ve světě využívána pro studium kontaktu kola a kolejnice. Poté následuje vlastní řešení autora. Výsledkem je dvoudiskové zařízení v měřítku 1:3. Zařízení umožňuje stanovení trakčních křivek pro různé okolní podmínky (přítomnost vody, písku a oleje v kontaktu pro různé teploty) a pro různé provozní parametry (kontaktní tlak a rychlost). Součástí práce jsou ověřovací experimenty a kompletní výkresová dokumentace zařízení.
Návrh reduktoru zážehového šestiválcového leteckého motoru
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem reduktoru pro šestiválcový letecký motor. Jsou zde zpracovány jednotlivé součásti reduktoru a následně jako sestava s klikovým hřídelem je řešeno torzní kmitání kompletní sestavy a stanoveny životnosti jednotlivých částí.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Analýza možností aktivního tlumení pro dopravní prostředky
Svoboda, Jakub ; Houška, Pavel (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se dotýká problematiky aktivního a poloaktivního tlumení a možností jeho uplatnění v kontextu dopravních prostředků. Počátek dokumentu je věnován pojednání o aktuálním stavu, významných aplikacích a patentech na tomto poli. Jelikož je každé z dílčích použití poměrně specifické, další část postihuje pouze vybranou oblast, a to tlumící jednotku jízdního kola. V duchu této volby byla provedena reálná měření i simulace s cílem ověřit použitelnost takových zařízení v praxi.
Převodovka mobilní elektrocentrály
Kolka, Roman ; Hubáček,, Tomáš (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Vypracovaný projekt předkládá komplexní návrh převodovky přenosné mobilní elektrocentrály určené k provádění předletové přípravy vrtulníků. Vlastní řešená převodovka je navržena v souladu se zadanými hodnotami, které vychází z požadovaných elektrických parametrů elektrocentrály jako celku a dále s ohledem na parametry hnacího turbínového motoru. V úvodní části projetu je s ohledem na zadané parametry a konstrukční dispozice proveden návrh kinematického schématu soukolí, ze kterého následně vychází celá koncepce a výsledná podoba převodovky. V dalších etapách projektu je provedena optimalizace ozubení, návrh uložení kol převodovky a návrh olejového systému. Realizační část projektu spočívá v komplexním konstrukčním návrhu převodovky, který je proveden v 3D prostředí Pro/Engineer. V závěru projektu je stručně zhodnocen celý konstrukční návrh a dále jsou přiblíženy úvodní provozní zkušenosti s vyrobenou a zkoušenou převodovkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.