Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 513 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Určení aerodynamických charakteristik VOP letounu CFD metodou
Šrůtek, Michal ; Pištěcký, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet zatížení ocasních ploch při manévru pomocí CFD programu Fluent V6 a porovnání s výpočtem panelovou metodou v programu AVL.
Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla
Cetkovský, Martin ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeplňováním turbodmychadly se zaměřením na způsoby jejich regulace. Cílem práce je sestrojení CFD simulace pro turbodmychadlo s rozváděcím VNT mechanismem při daných polohách. Simulace vychází z modelu turbodmychadla Garrett od společnosti Honeywell, pro které bylo zrealizováno měření. Ze simulace jsou následně vyhodnoceny momenty působící na statorové lopatky VNT mechanismu turbodmychadla. V závěru jsou zmíněny možnosti pro zpřesnění výsledků.
Numerical analysis of bio-mimetic concept for active flow control on wing surface
Čermák, Jakub ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
In this paper optimization on airfoil equipped with upper-side elastic flap is carried out. The optimization process is done by using of URANS CFD method. In first chapters the history of development of wing with movable flaps is briefly described. The paper continues with description and motivation on choice of computational method. Geometry and mesh generation is briefly explained. Verification and validation of computational method is also presented. The actual case study is focused on airfoil LS(1)-0417mod equipped with 20%, 30% and 40% long rigid flap on various angles of attack. The aerodynamic performance of each case is discussed together with the flow-field analysis. The non-linear structural analysis using FEM software is carried out in order to evaluate elastic flap bending stiffness and deformed shape to fulfil self-adaptive requirements.
Rychloběžná turbína s nepravidelnou lopatkovou mříží
Stareček, Jakub ; Drábková, Sylva (oponent) ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá hydraulickým návrhem axiální turbíny pomocí CFD a FEM analýzy, ze které vychází řada oběžných kol s nepravidelnými lopatkovými mřížemi. Tato nepravidelná (kombinovaná) oběžná kola jsou tvořena lopatkami v různých axiálních polohách v oběžném kole, nebo lopatkami navrženými pro rozdílné průtoky. Rovněž byly použity indiferentní lopatky. Oběžná kola jsou navrhnutá s ohledem na výrobu pomocí plastového 3D tisku metodou FDM a SLS. Výsledné hydraulické parametry jsou experimentálně ověřeny. Důraz je kladen na analýzu budících frekvencí v turbíně a vlastních frekvencí oběžných kol. Byl analyzován vliv na provozní pásma turbín, maximální účinnost, výkonové parametry a kavitační vlastnosti.
Výpočet aerodynamických charakteristik nosiče pro nízkou oběžnou dráhu
Fojtl, Michal ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozborem aerodynamického ohřevu nosné rakety ve vzestupné fázi letu za pomocí CFD simulací. Na základě existujících lehkých nosičů je vybrána trajektorie a navržena geometrie obalu satelitu. Kritické režimy letu jsou identifikovány pomocí 2D výpočtů a v těchto režimech je proveden rozbor pomocí osově symetrického případu. Výsledky simulací jsou porovnány s hodnotami získanými z teoretických a polo-empirických vztahů.
Analýza obtokového kanálu turbodmychadla
Ondrejka, Adam ; Pohorelský,, Luděk (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout metodiku výpočtu výtokového koeficientu obtokového kanálu wastegate turbodmychadla. Metodika se navrhla na základě analýzy chování výtokového koeficientu provedené pomocí CFD simulací parametrického modelu turbínové části turbodmychadla. Podařilo se navrhnout výpočet, který se odlišuje od CFD dat relativně v průměru o 1,4%. Použití nové metodiky umožní zpřesnit návrh obtokového kanálu a pomůže zvolit vhodnější aktuátor pro ovládání ventilu obtokového kanálu.
Karoserie sportovního automobilu
Janda, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukci karoserie jednomístného sportovního automobilu. Taktéž obsahuje aerodynamickou analýzu karoserie a optimalizaci výsledného modelu.
Návrh sacího systému přeplňovaného motoru Formule Student
Kříž, Radim ; Řehák, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou sacího systému přeplňovaného zážehového mo-toru Formule Student. Práce obsahuje stručný popis sacího systému běžného vozidla a sacího systému vozidla Formule student. Součástí práce je konstrukční řešení elektronické škrticí klapky. Typ škrticí klapky byl vybrán na základě rešerše jednotlivých typů, které se v současnosti používají. Dále jsou v práci provedeny simulace proudění vzduchu sacím systémem, výsledky jsou použity v konstrukčních výpočtech.
Hlava zkušebního jednoválcového motoru
Lesák, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčních řešeních spalovacích prostorů a sacích kanálů zážehových spalovacích motorů včetně jejich základních vlastností. Součástí práce je experimentální měření reálného sacího kanálu motoru Mikron III. Dále popisuje tvorbu 3D modelu pro CFD simulace proudění, návrhy optimalizace pro zvýšení plnící účinnosti motoru a zhodnocení výsledků.
CFD simulation of refrigerant flow inside the semihermetic compressor
Tuhovčák, Ján ; Knotek, Stanislav (oponent) ; Katolický, Jaroslav (vedoucí práce)
The CFD simulation of cooling piston compressor Stream, manufactured by Emerson company, is the topic of this diploma thesis. Analysis of moving parts (piston, valves) and refrigerant or physical settings for simulation were based on experimental data provided by Emerson. The goal of the thesis is to test opportunities of Star-CCM+ in simulating the flow inside the compressor. In the end there will be a comparison of experimental data and results from the simulation. The thesis also contains a theoretical background of piston compressors and phenomenon following the operating compressor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 513 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.