Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém výchovného poradenství na základních školách
Vondráčková, Denisa ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.
Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy
Oplová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy AUTOR: Jaroslava Oplová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Práce se zabývá jednotlivými úkony v procesu přijímání dětí do mateřských škol, který vychází především z ustanovení školského zákona a správního řádu. Právní úprava konání správního orgánu obsažená ve správním řádu je racionální, avšak velmi rozsáhlá. Pro dodržení zákonitosti v průběhu celého správního řízení, je nutná znalost dalších souvisejících právních předpisů. Do rozhodovacího procesu významně zasahují kritéria pro přijetí, podle kterých se stanovuje pořadí žadatelů. Po přijetí zákona č. 49/2009 Sb., kterým se měnil zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, došlo k rozporům v právních ustanoveních školského zákona v oblasti rozhodování, týkající se i předškolního vzdělávání, neboť rozhodnutí k přijímání do MŠ bylo vyloučeno z působnosti správního řádu. Nebyla ani splněna očekávání v zapracování pravidel pro přijímání k předškolnímu vzdělávání do školského zákona. Zákonem č. 472/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění...
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice
STOKLASOVÁ, Renata
Tato diplomová práce pojednává o problematice Zajištění bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Oblast bezpečnosti nabírá ve společnosti čím dál více na aktuálnosti. Do roku 2014 byla bezpečnost ve školním prostředí brána jako samozřejmá součást, které není třeba věnovat jakoukoli vyšší pozornost. Události posledních měsíců a let ukazují, že na bezpečnosti je třeba pracovat a věnovat se jí intenzivněji, než tomu bylo doposud. K analýze současného stavu zajištění bezpečnosti žáků základních škol byly v práci použity vstupní informace z dostupné literatury, volně přístupných právních předpisů a internetových zdrojů. Zároveň byla provedena rešerše jednotlivých legislativních dokumentů souvisejících s bezpečností na školách. Bylo zjištěno, jakým způsobem nahlíží instituce na zajišťování bezpečnosti žáků základních škol v běžném provozu. Cílem práce bylo analyzovat bezpečnost vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Na základě vytyčeného cíle byla definována výzkumná otázka, která zní "Je na vybraných základních školách možné realizovat ještě vyšší zabezpečení žáků než je tomu dosud?". Ke zjištění cíle byl, jako metoda výzkumu, zvolen kvalitativní sběr dat a dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili ředitelé jednotlivých základních škol nebo pověření zástupci odpovědní za jednání v oblasti bezpečnosti jednotlivých základních škol. Všechny školy v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice byly požádány o vyplnění dotazníku čítajícího třicet otázek. Dotazník byl rozčleněn na tři oddíly, z nichž první část zjišťovala obecné informace o dané škole. Druhá část se zabývala požární ochranou a bezpečností a ochranou zdraví při práci. V posledním oddílu byly otázky zaměřeny zajištění bezpečnosti na dané škole. Dále byla provedena analýza tematické zprávy České školní inspekce, která reflektovala stav bezpečnosti ve školách v roce 2014. Její výsledek byl následně porovnán s výstupem dotazníkového šetření. Navíc práce popsala a porovnala zkoumanou problematiku ve světě a v České republice. Konkrétně byla zjišťována úroveň zabezpečení na úrovni legislativy směřující k bezpečnosti žáků základních škol v zahraničních státech Spojené království Velké Británie a Severního Irska a Spojené státy americké. Provedením analýz dokumentů a dotazníkového šetření byla zodpovězena předem určená výzkumná otázka. Cíl této diplomové práce byl splněn analyzováním bezpečnosti vybraných základních škol v rámci obce s rozšířenou působností České Budějovice. Problematika zajišťování bezpečnosti žáků na základních školách je dlouhodobě podceňována. Legislativní normy nedávají dostatečnou oporu, finanční podpora pro zajištění bezpečnostních opatření na školách také není uspokojivá. Spolupráce ústředních správních úřadů, zřizovatelů škol a škol samotných by také mohla být na vyšší úrovni. V současné době se česká společnost s touto oblastí učí pracovat a připravuje se na ni formou preventivních opatření. Moderní přístupy pravděpodobně obsáhne nově chystaná Česká technická norma ČSN 73 4400 "Prevence kriminality řízení bezpečnosti při plánování, realizaci a užívání škol a školských zařízení". V diskuzi a v závěru této práce jsou uvedena další užitečná doporučení, která se vztahují ke zkoumané problematice. Pro Českou republiku mohou být inspirující přístupy k zajišťování bezpečnosti dětí na základních školách ze Spojeného království Velké Británie a Severního Irska a Spojených států amerických a to zejména z toho důvodu, že se jedná o státy, které mají s touto oblastí větší zkušenost.
Studie řízení neziskové organizace v resortu školství
Vaňorek, Tomáš ; Mgr.Marek Viskot (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout optimalizaci činností managementu neziskové or-ganizace v resortu školství pro efektivní průběh činností a rozhodování managementu. Teoretické poznatky o této studii jsou porovnány s konkrétně zkoumanou státní organizací – Mateřská škola, Brno, Elišky Krásnohorské 15. S využitím interních materiálů, školského zákona a vyhlášek, knih zabývajících se ekonomikou a managementem organizací, je provedena analýza současné situace hospodaření. Následně jsou formulovány návrhy řešení k optimalizaci činností managementu neziskové organizace.
Problematika účetnictví, financování a daní waldorfských škol v konkrétních podmínkách
Strejcovská, Barbora ; Poutník, Lukáš (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou účetnictví, financování a daní waldorfských základních škol v České republice a stručně objasňuje podstatu a vznik tohoto způsobu vzdělávání. Problematika je názorně popsána na konkrétním příkladu Waldorfské základní školy a mateřské školy Wlaštovka Karlovy Vary o.p.s. Na příkladu této základní školy byla v práci také vyhotovena finanční analýza.
Analýza současného systému předškolní péče v České republice
Řezníčková, Tereza ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současnou situací na trhu předškolní péče v České republice, analýzou legislativní a koncepční stránky věci, komparací předškolních zařízení a řešením nedostatečné kapacity v mateřských školách. Případová studie analyzující nabídku předškolní péče v Jihlavě v komparaci s městskou částí Praha 2 ukazuje, že soukromá zařízení pokrývají v Praze velkou část poptávky a cena školného je v porovnání s Jihlavou až třikrát vyšší. Nedostatečná kapacita v mateřských školách bude převládat ještě několik let. Řešením by mohla být úprava legislativy, snížení počtu odkladů povinné školní docházky, či výstavby modulových školek.
Analýza trhu zařízení určených pro předškolní výchovu dětí
Vitáková, Andrea ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování situace na trhu předškolní výchovy dětí v České republice. Obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hlavně legislativní stránkou věci, obecným vymezením vzdělávací soustavy a poté výčtem a popisem jednotlivých zařízení pro předškolní výchovu dětí. V praktické části se zabývám vývojem počtu dětí a předškolních zařízení, aktuální situací a prognózou na další období. Na závěr jsou zde vypracovány SWOT analýza pro oblast předškolní výchovy a doporučení pro subjekty uvažující o podnikání v této oblasti.
Respektování práv jedinců s mentálním postižením a školní integrace
CZINEGOVÁ, Eva
Postoj společnosti k jedincům se zdravotním postižením a respektování jejich práv a důstojnosti je důležité hodnotící hledisko. Společnost v České republice navazuje na evropské moderní trendy, které zajišťují lidem s postižením účast ve všech aktivitách ve stejné míře jako lidem bez postižení. Jako téma diplomové práce jsem si vybrala z práv dětí respektování práva na vzdělání pro děti s mentálním postižením. Řeším postoje ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogických center pro děti a mládež s mentálním postižením k integraci žáků s mentálním postižením do běžné základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji významným dokumentům, které zajišťují práva jedinců s mentálním postižením. Popisuji nejen mentální postižení a jeho stupně, ale především možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením ve školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i možnosti integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Na teorii navazuji praktickou částí. Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogického centra pro mentálně postižené k integračnímu procesu dětí s mentálním postižením do běžných základních škol a plnění práva na vzdělání dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, technikou byl zvolen anonymní dotazník. Z výsledků vyplývá, že většina ředitelů základních škol v Jihočeském kraji podporuje právo na vzdělání pro žáky s mentálním postižením v podobě integrace mezi intaktní žáky. Všichni dotazovaní, jak ředitelé základních škol, tak pracovníci speciálně pedagogického centra, upřednostňují při vzdělávání individuální schopnosti každého dítěte s mentálním postižením. Při integraci žáka s mentálním postižením do běžné základní školy převyšuje sociálně zdravotní motivace nad motivací ekonomickou. Diplomovou práci lze využít jako přehled současných postojů a názorů ředitelů základních škol i pracovníků speciálně pedagogických center na možnost integrace žáků s mentálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.