Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 429 záznamů.  začátekpředchozí409 - 418dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Platební systémy pro mikroplatby
Wirthová, Petra ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na rozbor současných platebních systémů pro mikroplatby. Jedná se o platební systémy fungující přes internet nebo též i přes mobilní telefon. První část práce je zaměřena na vymezení pojmu platební styk, jelikož platební styk je základem pro pochopení platebních systémů. V návaznosti je zde zmíněn zákon o platebním styku a rozebrány změny, které nastaly s vydáním tohoto zákona v roce 2009. Dále je práce zaměřena na princip, rozbor, popis, druhy účtů, výhody a nevýhody mikroplatebních systémů. Zmíněny jsou i platební systémy již zaniklé.
Klíčové aspekty rozhodování firmy o vstupu do e-businessu
Závodská, Lenka ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Práce se zabývá užším pojetím e-businessu, a to oblastí e-commerce se zaměřením na B2C. V teoretické části práce je definován pojem e-commerce dle různého členění. Dále je provedena analýza současného stavu e-commerce. V praktické části jsou kapitoly členěny dle hledisek, které vychází z externího prostředí organizace. Jedná se o aspekty legislativní, technické a ekonomické, psychologické, sociální a kulturní. Tyto aspekty jsou analyzovány a v několika případech je provedeno porovnání situace v České republice se situací ve Spojených státech amerických. Cílem práce bylo ukázat, jaké aspekty v současné době ovlivňují rozvoj e-commerce v České republice. Oblast e-commerce se v současné době dynamicky rozvíjí, počet firem nakupujících nebo prodávajících online každým rokem vzrůstá, celkový objem transakcí se také zvyšuje. Rozvoj e-commerce bude ovlivněn především technologickým pokrokem, existujícím právním rámcem a také sociálními a psychologickými faktory, a to především úrovní znalostí informačních technologií.
Svobodný software a jeho možnosti při výuce na FM VŠE
Kolář, Petr ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi použití svobodného softwaru (a s ním velmi úzce souvisejícího open source) v akademickém prostředí. Nejprve vysvětluje samotný termín a principy. Lehce se dotýká faktoru motivace, který tento specifický model vývoje softwaru provází a dává také přehled o subjektech, které se v něm angažují. Poté se zaměřuje na hlavní právní aspekty, včetně typů licencí. Nechybí ani souhrn kladů a záporů. Hlavní částí je konkrétní nabídka a charakteristika programů rozdělených do skupin dle zaměření. Na konci práce seznamuje s příklady využívání v praxi.
Spotřebitelské smlouvy a možnost odstoupení
Holeček, Václav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaněk, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice spotřebitelských smluv, které jsou relativně novým pojmem v českém právním systému. Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelenou představu o základech problematiky spotřebitelských smluv, jejich právní úpravě a možnostech, jak se v konkrétních případech bránit, především jak od smlouvy odstoupit. Čtenář se dozví, co vlastně spotřebitelské smlouvy jsou, kdo může být účastníkem spotřebitelsko-smluvních vztahů, řekneme si něco o právních institutech, které spotřebiteli v ustanovení o spotřebitelských smlouvách poskytují ochranu, především se zaměříme na situace, za kterých má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k rostoucí oblibě nákupů uskutečněných přes internet, se budu ve své práci věnovat též smlouvám uzavřeným na dálku. Nezmíněny nezůstanou ani smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání. V souvislosti s dovolenými se zmíníme též o smlouvách time-sharingových. V závěru práce se podíváme na nejčastější typy spotřebitelských smluv a to na smlouvu kupní a smlouvu o dílo, a jak a v jakých případech od těchto smluv odstoupit.
Etika v reklamě
Routová, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
V této diplomové práci se zaobírám vztahem reklamy a etiky. Ačkoli si mnozí myslí, že v reklamě je možné vše, není tomu tak. Reklama je regulována jak zákony, tak i mimoprávními orgány, Radou pro reklamu. Ta však může pouze doporučit stažení reklamy. Experti na mediální scénu uvádí, že mediální trh je takový jaký ho chtějí spotřebitelé mít. Neozve-li se tedy ženské hnutí proti reklamě zaměřené proti ženám, pak se dá říci, že reklama je pro daný trh etická. Jak vidno etika je velice křehký pojem a co je etické pro jednoho, druhému již přijde jako nevhodné. Jako příloha je vložen Kodex reklamy.
Účetní, daňové a právní aspekty v neziskovém nestátním sektoru
Hálek, Miroslav ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Právní podmínky vzniku, existence a zániku neziskových organizací. Účetní a daňový pohled na nestátní neziskové organizace a jeho porovnání s obchodními firmami. Diference nestátních neziskových organizací ve finančním a daňovém účetnictví. Elektronický podpis a značka v účetnictví NNO.
Regulace reklamy v komunitárním právu
Novotná, Alžběta ; Pavlok, Jan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Reklama zastává významnou úlohu v životě podniků a je tedy pochopitelné, že mohou vznikat i reklamy, které se budou pro podnik snažit získat určitou výhodu nejrůznějšími způsoby, a to i poškozováním ostatních soutěžitelů či spotřebitelů. Logickou reakcí na to je vznik právní a etické úpravy, která tomuto bude zabraňovat. Regulace reklamy existuje na úrovni národní a v průběhu vývoje evropské integrace byla vytvořena i harmonizující úprava na úrovni Společenství, především ve formě různě zaměřených směrnic, jejichž ustanovení musejí být promítnuta do národní legislativy členských států. Některé směrnice přitom připouštějí zachování či přijetí přísnějších opatření, nejsou-li v rozporu se smlouvou o založení Evropského společenství, zatímco jinde je aplikován tzv. princip maximální harmonizace neumožňující členským státům přísnější úpravu. Tato diplomová práce se věnuje právní regulaci oblasti reklamy v České republice a v Evropské unii, jakož i etické regulaci na úrovni domácí a na úrovni evropské. Jsou zde představeny nejdůležitější veřejnoprávní a soukromoprávní zákony a směrnice Společenství. Samostatná část je zaměřena na samoregulaci v oblasti reklamy. Poslední kapitola pak nastiňuje možnosti ochrany prostřednictvím soudních či jiných orgánů a prostřednictvím samoregulačních organizací proti reklamě, která porušuje zmíněné právní či etické normy.
Oceňování práv na označení
Trošoková, Jana ; Jakl, Ladislav (vedoucí práce) ; Olejárová, Zuzana (oponent)
Diplomová sa zaoberá ceňovaním práv na označenie. Rozoberám v nej jednak práva na oznanie, tak jednotlivé metódy vhodné pre ich ocenenie. Prednostne je zameraná na oceňovanie ochrannej známky ako jednej zložky práv na označenie. Praktická časť obsahuje ocenenie fiktívnej ochrannej známky pomocou metódy licenčnej analógie. Jej výhody a nevýhody spolu s hodnotením ďalším metód obsahuje záver práce.
Ekvita v anglickém právu
Zajícová, Eva ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Poláková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce popisuje vznik a formování ekvity v systému anglického práva, její vzájemné postavení vůči common law, současné použití ekvity a některé její vývojové trendy. Teoretická část této práce je doplněna konkrétními precedenty.
Srovnávací právo z hlediska akcií
Naser, Safwan ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
V současnosti neexistuje pojednání o úpravě akcií s ohledem na odlišnosti anglo-amerického práva a práva českého. Tato práce si klade za cíl toto literarní vakuum napravit a navrhnout možné změny českého práva na základě komparace s právem anglo-americkým

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 429 záznamů.   začátekpředchozí409 - 418dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.