Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,077 záznamů.  začátekpředchozí40068 - 40077  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.26 vteřin. 

Regulace profesionálních služeb - případ soudních tlumočníků
Havlínová, Nikola ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pracovními licencemi v oblasti překladů a tlumočení -- soudními tlumočníky. Soudní tlumočnictví je službou, která je využívána soukromými i státními subjekty při potřebě soudního tlumočení či překladu. Toto tlumočení či překlad je vyhotoveno soudními tlumočníky, které jmenuje stát. Podmínky pro jmenování soudním tlumočníkem jsou dány zákonem. Zjednodušeně je garantováno, že překlad či tlumočení vyhotovený státem jmenovaným soudním tlumočníkem odpovídá původnímu originálnímu textu. Překlad či tlumočení je opatřeno razítkem soudního tlumočníka, které je pak možno použít pro jednání s úřady apod. V této práci se zaobírám legislativním rámcem soudního tlumočení, ekonomickým zdůvodnění pracovních licencí a praktických zkušeností překladatelských agentur, jež využívají služeb soudních tlumočníků. Oslovila jsem celkově 44 překladatelských agentur formou dotazníků a díky tomuto jsem mohla reálně zhodnotit jejich zkušenosti. Mimo těchto agentur jsem oslovila i všechny Krajské soudy, které mají zákonnou pravomoc jmenovat soudní tlumočníky, abych zjistila i jejich přístup k výkladu zákona. V závěru shrnuji veškeré zjištěné teoretické i praktické zkušenosti a přínos své práce.

Tranzitní program při Jedličkově ústavu v Praze
Rohlena, Jan ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Herrmann, Antonín (oponent)
V této bakalářské práci se budu věnovat problematice lidí se zdravotním postižením. To je téma samozřejmě velmi široké a ve své celistvosti těžko uchopitelné v rámci takovéto práce. Pokusím se tedy věnovat tématu poměrně užšímu a konkrétnějšímu. Rozhodl jsem se zaměřit svoji pozornost na klienty Jedličkova ústavu v Praze, na to, jak je toto zařízení připravuje na další uplatnění, co jim tato organizace nabízí i na to, jaké mají tito lidé teoretické a praktické šance uspět na trhu práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Anna Regina Husová (1857-1945)
Tůmová, Marie ; Sochorová, Ludmila (oponent) ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se opírá o souhrn vědomostí, nabytých v průběhu několikaletého univerzitního studia, spolu se zkušenostmi z praxe. Výběr tématu podléhal jistým omezením, která vyplývají z kombinované formy studia, osobních schopností a svoji roli zde sehrály i socio-ekonomické faktory. Přesto jsem se snažila vybrat především téma dosud nezpracované, zajímavé, dostupné, užitečné a takové, které by umožňovalo propojení metodologických přístupů a využití nabytých vědomostí. Rozhodla jsem se zpracovat život a dílo Anny Reginy Husové (1857 - 1945), zajímavé ženy, která je na Písecku považována za národopisnou pracovnici. Pro výzkum jsem zvolila postup, který v sobě kombinoval prvky indukce a dedukce

Výuka náboženství na ZŠ a SŠ. Postoj veřejnosti k tomuto problému.
Ondrejková, Kateřina ; Strašíková, Blanka (oponent) ; Liguš, Ján (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji náboženské výuce a výchově v průběhu dějin, zabývám se osobností učitele náboženství (předpoklady a hlavní požadavky na osobnost učitele náboženství) a v neposlední řadě také postavením náboženství, církevních škol a církví v současném právním řádu České republiky. V praktické části jsem se zaměřila na konkrétní názory tří zkoumaných skupin - rodičů, žáků a pedagogů jedné pražské základní školy. Na jejich postoje k náboženství obecně, postoje ke křesťanství a jiným náboženstvím. Zjišťovala jsem jejich názor na možnost výuky náboženství na školách. Pokusila jsem se zjistit, jaké vidí dnešní rodiče důvody pro a proti výuce náboženství.

Stimulace k pohybovým aktivitám dětí předškolního věku
Vávrová, Zdeňka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
U děti předškolního věku má pohybová aktivita nezastupitelnou úlohu. Je prokázáno, že včasná stimulace pohybem má významný vliv pro celý život dítěte a vytváří návyky pro správnou pohybovou aktivitu v dospělosti. Zaměřila jsem se na zjištění stimulů pohybové aktivity dětí předškolního věku.Sledovaný soubor tvořilo 135 dětí předškolního věku . Z tohoto souboru bylo 49 dětí žijících a navštěvujících mateřskou školu na vesnici , 39 dětí z malého města a 47 dětí z Prahy. Pro zjištění potřebných dat byl využit dotazník ESPA (Environmental Stimulus for Physical Activity), vytvořený Rensonem a Vanreuselem (1990). Z celkového vyhodnocení bylo zjištěno že, 54,8% dětí se pohybuje v úrovni nižšího průměru a 40,7% dětí se pohybuje v pásmu vyššího průměru v úrovni stimulace k pohybovým aktivitám.

Koncept znečištění kegare v Japonsku na přelomu 16. a 17. století
Mornsteinová, Lucie ; Labus, David (vedoucí práce) ; Sýkora, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat vznik a vývoj okrajových společenských tříd spojovaných s konceptem rituální nečistoty kegare v Japonsku na přelomu 16. a 17. století. Mezi hlavní otázky, které si práce klade, patří, jakým směrem směřoval od konce japonského středověku vývoj těchto okrajových skupin, zda došlo pod vlivem sjednotitelů Japonska k narušení tohoto vývoje, a pokud ano, jakým směrem se poté vydal, případně zda byly snahy o zmrazení společenského systému motivovány i snahou o omezení přístupu ke strategickým surovinám, či zda byly jen vedlejším výsledkem dílčích vyhlášek a omezení. Při hledání odpovědí na tyto otázky jsem použila dva přístupy. V první řadě jsem diachronně popsala vývoj okrajových skupin a konceptu kegare od nejstarších dob, a poté jsem na tyto poznatky aplikovala analytickou teorii grid and group Mary Douglasové, čímž bylo prokázáno, že vývoj okrajových skupin byl v případě skupiny koželuhů eta během analyzovaného časového úseku výrazně urychlen, zatímco v případě skupin "nelidí" hinin vedl spíše ke stagnaci a regresi. Tato práce umožňuje vhled do tohoto často přehlíženého aspektu japonských dějin a její výsledky snad do jisté míry vrhají světlo na příčiny diskriminace potomků skupin burakumin, která v Japonsku pokračuje dodnes.

Rekvalifikace jako efektivní nástroj politiky zaměstnanosti (studie jejich dopadu a praktického využití pro klienty v rámci konkrétního vzdělávacího projektu na snižování nezaměstnanosti)
Mlynárová, Katarína ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Tollarová, Blanka (oponent)
Téma práce je analýza rekvalifikace jako efektivního nástroje v boji proti nezaměstnanosti. Rekvalifikace je jedním z nejpoužívanějších nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Ve své práci zkoumám efektivitu rekvalifikace a dlouhodobý přínos pro rekvalifikované osoby. Výzkum provádím na vybraném vzorku bývalých klientů vzdělávacího projektu, který se uskutečnil v letech 2006-2008. Na základě osobních rozhovorů s účastníky projektu a dotazníků jsem vyvodila závěry ohledně dlouhodobého přínosu rekvalifikačních kurzů a formulovala doporučení, pro zefektivnění poskytovaných školení. Klíčová slova: nezaměstnanost, trh práce, politika zaměstnanosti, rekvalifikace, vzdělávání dospělých

Možnosti poloautomatického vytváření formulářů
Švengrová, Klára ; Krejčová, Iva (vedoucí práce) ; Vlnas, Pavel (oponent)
Cílem této práce je čtenáři nabídnout náhled na možnosti nabízené editory, které slouží k tvorbě formulářů. Jsou mu vysvětleny pojmy týkající se daného tématu rozšířeny o analýzu dat získaných z šetření. Jsou zde analyzovány a následně zhodnoceny a porovnány jak webové editory, tak počítačové programu sloužící k tvorbě dotazníků. Každý editor uvedený v této práci jsem osobně vyzkoušela a prošla všechny jeho nabízené možnosti. Výsledkem je ucelená práce, která je schopna nabídnout čtenáři přehled o tématu týkajícím se metod tvorby poloautomatických formulářů.

Persian Storytelling & European Storytelling
Mohammadi Kangarani, Azadeh ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
The main goal of this thesis is to describe and define my journey from acting and having no experience in directing to not only directing plays which was the main purpose of my study at DAMU but also to find my inner voice and personal approaches as a theater director. I describe my learning process and realizations to use the theatrical techniques and ways of communication with deferent elements in any theatre production. In the introduction I explain about my background. This thesis has five chapters including chronological survey on my approaches to each individual production I have worked on since my first day at DAMU till today. And at the end there is a conclusion to what I experienced as a theatre director so far.

Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.