Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah hierarchie a úspěšnosti v kognitivních úlohách u holubů
Janská, Iveta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Sedláček, František (oponent)
Diplomová práce obecně porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti (v úloze vyžadující abstrakci vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy na dotykovém monitoru za použití dvou odlišných strategií a v prostorové úloze hledání prostřední misky z řady misek s různými variantami umístění) s hierarchickým postavením samců a samic ve skupině. Specificky diplomová práce porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti. Nejobtížnější úloha vyžaduje určitou míru abstrakce vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy za použití dvou experimentálně navozených strategií: mapové strategie nebo asociace specifické značky s určitou pozicí v prostoru. Úloha je testována na dotykovém monitoru za pomoci operantního podmiňování. Obtížnost v jednotlivých fázích stoupá, poslední fázi úlohy tedy zvládnou jen někteří jedinci. Naopak v jednodušší úloze v reálném prostoru má pták za úkol hledat střed mezi objekty v různých variantách umístění v rámci arény. Obtížnost úlohy se nezvyšuje a mohou ji řešit i jedinci, kteří se nenaučili operantnímu podmiňování v případě předchozí úlohy. Výkon v kognitivních úlohách by mohl být ovlivněn hierarchickým postavením zvířete ve skupině. Postavení holubů v hierarchii bylo testováno opakovaně...
Denmark - Czechoslovakia 1947-1957, The Art and Architecture Beyond Functionalism, Surrealism and Bauhaus
Ištok, Radoslav ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rasmussen, Mikkel Bolt (oponent)
! Diplomová práca je venovaná umeniu a architektúre v Dánsku a Československu v rokoch 1947-1957. Hlavným záujmom bolo sledovať, ako sa medzivojnové hnutia ako funkcionalismus a surrealismus, ako tiež odkaz Bauhausu, vyvinuli po Druhej svetovej vojne. Avšak funkcionalismus a surrealismus je možno vnímať ako viac než len umelecké smery, jedná sa i o dva odlišné prístupy k životu, teda racionálny a romantický. Ten druhý, teda vášnivý prostest proti statu quo, može zvlášť vo svojej revolučnej či utopickej dimenzii slúžiť ako forma angažovanosti nezávislá od zjednodušujúcich polarít Studenej vojny.
Skupina Cobra v kontextu umění 40. a počátku 50. let 20. století
Strasserová, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se zabývá experimentální uměleckou skupinou Cobra, ve které se po druhé světové válce sjednotili umělci tří zemí - Dánska, Belgie a Nizozemí. Toto hnutí trvalo pouhé tři roky, mezi léty 1948 až 1951, začátky skupiny však sahají již do předválečného období, kdy byli její budoucí členové ovlivňováni tehdy převažujícími směry. Stejně tak nelze říci, že by vliv tohoto mezinárodního uskupení rokem 1951 skončil. Cobra v sobě i přes své krátké trvání sjednotila širokou škálu umělců různých zemí, kteří ovlivnili řadu pozdějších umělců i uměleckých hnutí. Práce proto zmiňuje aktivitu členů skupiny ještě před jejím založením, snaží se podrobně popsat působení skupiny Cobra v letech jejího trvání a naznačit její pozdější směřování. Samostatná kapitola je věnována spojení skupiny Cobra s českým uměním. Hlavní inspiraci pro svoji tvorbu čerpali umělci Cobry z uměleckého projevu specifických skupin jako je tvorba dětí, duševně nemocných či umění přírodních národů, a také lidového umění. Zároveň si vytvořili vlastní, svébytný styl založený především na kolektivní práci, spontánní tvorbě a svobodném uměleckém projevu. Jedním z charakteristických znaků skupiny byla její mnohostrannost uměleckého projevu a vztah k jiným uměleckým odvětvím - poezii, hudbě a filmu. Klíčová slova: Cobra, Nizozemí, Dánsko, Belgie,...
Moderní a současné české umění v systémuprimárního vzdělávání
Kalousová, Ivana ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Ústředním tématem práce je moderní a současné české umění, jeho projevy a možnosti využití ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ. Potenciálu současného umění je využito jako hnacího motoru pro rozvoj klíčových kompetencí, průřezových témat i různých oblastí gramotností, které jsou v práci vedle vzdělávacích dokumentů také řešeny. Umělecko historická část práce je rozdělená do několika kapitol, z nichž konkrétní umělce i díla sdružuje vždy ústřední myšlenka, například matematický princip v umění či netradiční techniky. Závěr každé z kapitol je poté věnován konkrétnímu didaktickému využití zmiňovaných principů. Ve všech projektech je kladen důraz především na rozvoj mediální, počítačové, čtenářské a samozřejmě vizuální gramotnosti. Poslední kapitola se soustřeďuje na nabídky galerií a edukačních programů pro školy.
Osobní rovina melancholie
Kubátová, Veronika ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Osobní rovina melancholie. Toto téma již od samého počátku vycházelo z podstaty, že se tato práce bude dotýkat mně osobně a bude vycházet z podstaty mé osobnosti a navazovat na mé předchozí přístupy k malbě, jež se formovaly během předchozích studií. Mým cílem bylo vytvořit abstraktní malby, které svým významem souzní i s materiálovou podstatou a jsou schopny tyto prostředky ukázat v procesu práce.
Abstraktní úlohy u ptáků - prostorový vs neprostorový typ úlohy
Janská, Iveta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Vlček, Kamil (oponent)
Práce porovnává abstraktní úlohy prostorového typu (radiální bludiště a jeho analogy, vnímání geometrie prostoru) s abstraktními úlohami neprostorového typu (tvorba konceptu, kategorizace, transitive inference) u ptáků. Protože každá z úloh má svoji specifickou metodiku, jsou porovnány podle typu metodiky v jednotlivých tématických skupinách, které jsou dále mezi sebou diskutovány. Práce je dále doplněna o teorie srovnávající kognitivní schopnosti ptáků se schopnostmi člověka jako je koncept seberozpoznávání (self-recognition), epizodická paměť (episodic-like memory) a koncept "theory of mind".
Role empatie v recepci filmového díla
Csicsely, Lukáš ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem empatie v recepci filmového díla a odlišením empatie od termínů, které jsou s ní obecně zaměňovány (identifikace a sympatie), v reprezentativním výběru textů psychoanalýzy a filmového kognitivismu, kterým slouží jako pozadí práce Bely Budy "Čo vieme o empatii?". První dvě části se zabývají vymezením Budovy empatie a odlišením empatie od sympatie, identifikace a projekce v kontextu recepce filmového díla s důrazem na psychickou distanci. Další část se zabývá komparací jednotlivých konceptů autorů z oblasti psychoanalýzy (Mulvayová a Metz) a filmového kognitivismu (Carroll, Neill, Grodal, Smith) s ohledem na části předešlé.
Amicorum
Čížková, Michaela ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Helia De Felice, Jennifer (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci vycházím z několika aspektů, které byly typické pro mou předešlou tvorbu. Tyto aspekty se nezávisle na sobě prolínají a tvoří tak nový celek. Opěrnými body týkající se práce jsou Ebru, Zentai, autoportrét, náhoda, abstrakce či estetično. Ebru jako klasickou techniku malby na vodě rozvíjím do nových médií.
Morfologie zbroje
Bařák, Hynek ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem velmi inspirován středověkem, který má velký vliv na moji tvorbu. Je to období, o které se aktivně zajímám, a provází mě prakticky od dětství. V obrazech se objevují hlavně motivy rytířské zbroje, která je zásadní a takový základní kámen mé tvorby. Zbrojí jsem fascinován, pro svou v pozdnějším období středověku technickou dokonalost, zdobnost a majestátnost. Vlastně zbroj už neplnila funkci ochrannou, ale reprezentativní, a můžeme ji brát jako umělecké dílo, sochu. Po technické stránce hodně experimentuji s různými technikami, ve většině případu nikdy nezůstávám u jedné. Pracuji s vrstvami, podkladem, s kresbou i malbou zároveň. Různým vymýváním, vyrýváním se vracím zpět a odkrývám spodní vrstvy, reaguji na ně, následně přemaluji, prostě experimentuji.Je to i taková archeologie zpět do starých vrstev obrazu. Objevovaní, spojení, provázání původních vrstev s novými. Z malířů mě inspirují především Josef Bolf, Vladimír Kokolia, Jaroslav Róna, Giger, Wolfli, Jackson Pollock.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.