Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nemocnice
Vlachová, Sandra ; Písaříková, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Má bakalářská práce nese název Nemocnice. Jedná se o mé vzpomínky z deníkového záznamu, které jsem si v době hospitalizace důkladně zaznamenávala a které jsou poté následně přeneseny na plátno. Jde o myšlenky bolesti, jež se odehrávaly v nemocnici a já tímto textem prezentuji deníkový záznam, z nějž především vychází má malba a poté také technické zaznamenání. Tím nejzazším bodem, který se v této práci pro mne odehrává, je následné trauma. Vypořádání se s jizvami, přijetí sama sebe. Od začátku studia, jsem se věnovala motivům architektury, čisté a jasné barevnosti s jemnými liniemi a geometrickými tvary. Práce byla velmi precizní a jemná. Nyní přicházím s tématem nemocnice, které můj zájem o architekturu spojuje s osobními tématy. Pobytem v ní, traumatem, bolestí. Přičemž se mi vybavuje kniha Umlčené tělo (Murphy 2001), která má neskutečný příběh autorova života před a po jeho nemoci a byla mi tak velkou inspirací.
Mžitky
Schrijversová, Tereza ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Fišerová, Lucia (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se autorka zaměří na práci s fotografií rodinného archivu, který užívá v rámci umělecké praxe. Tento archiv zobrazuje autorčinu minulost. Autorka ve své práci bude subjektivně reflektovat možnosti vnímání obrazových vzpomínek, jakožto dvou samostatných, efemérních realit, u kterých nedokážeme potvrdit ani vyvrátit jejich skutečnost. Zároveň se chce vyhnout případné patetičnosti, ke které práce s archivem svádí, i proto bude využívat více médií, než jen samostatnou fotografii. Artificiální prostor, který vytvoří, by měl sloužit k subjektivní kontemplaci nad obrazovým médiem jehož afinita mezi realitou a jistým zvnitřněním popírá výlučnost jen jedné reality. Akcentuje zde jakési zanechání stopy, jejíž vrstevnatost odkazuje k psychologickému vývoji osobnosti v jejích inherentních rysech. Cílem práce bude multimediální instalace využívající nejen estetiky původních kinofilmů. Otevírá se zde tedy možnost práce se samotným filmovým materiálem, jakožto nositelem obrazové informace, tak i jeho digitální kopií. Následné spojení těchto médií, bude přibližovat diváka do intimního nitra samotné autorky. Práce bude realizována v galerijním prostředí, rovněž však může být zasazena do prostředí méně formálního.
Pokoje
Zdvořáček, Tomáš ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
V rámci své diplomové práce se zabývám tématem paměti a jejího „oživení“. Zaměřuji se na vzpomínky týkající se konkrétních míst, kde jsem žil, která jsem navštívil a která zanechala v mé mysli silný dojem. Tato místa se snažím pomocí moderních 3D technologií rekonstruovat a převést do virtuální reality tak, aby bylo možné je opět „navštívit“. Vytvořil jsem způsob, jak pro nás důležitá místa „zhmotnit“ ve virtuální realitě, procházet jimi a prožít tak vzpomínku s takovými místy spojenou ještě jednou. Vzpomínka je navíc sdílená – umožní se na konkrétní místo podívat i těm, kdo tam nebyl. Věřím, že tento přístup přináší nový způsob, jak zachovat a sdílet vzpomínky.
Rozhlasový portrét (ne)obyčejného člověka Marie Burešové
Kroa, Martina ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Hlavní částí této praktické bakalářské práce je rozhlasový portrét. V té praktické části je zpracován život (ne)obyčejného člověka Marie Burešové do rozhlasového dokumentu o délce 45 minut. Osmdesátiletou pamětnici narozenou do česko-německé rodiny zásadně ovlivnila kolektivizace zemědělství v 50. letech minulého století a život jí determinovalo rozhodnutí převzít rodinné hospodářství, které učinila v osmnácti letech věku. V dokumentu se střídají výpovědi respondentky se vstupy autorky nebo otázkami a poznámkami vyřčenými během nahrávání. Postup práce při sbírání nejen zvukového materiálu by se dal přirovnat k nahrávání života pamětníka. Společné povídání, tedy vzpomínky a názory Marie Burešové, autorka zaznamenala v západočeské vesnici Buková, kde Marie Burešová prožila celý svůj život. Teoretická část se věnuje ukotvení jednotlivých žurnalistických a dokumentárních i specificky rozhlasových žánrů, ale i metod. Přináší srovnání portrétu a medailonu, dále přístupy různých novinářů k vedení rozhovoru jakožto nejen základní metody žurnalistické práce. Především se zaměřuje na portrétní rozhovor vzhledem k charakteru praktické části, ale také přináší pořady a projekty, které zaznamenávají vzpomínky pamětníků. Dále přibližuje způsob práce (přípravu, sběr zvukových nahrávek a postprodukci) a motivaci k...
Theme of Memories in Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go and Julian Barnes' The Sense of an Ending
Šrámková, Eva ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Cílem této bakalářské práce je rozebrat způsob, jakým je ve dvou románech současné britské literatury, Neopouštěj mě (2005) od Kazua Ishigura a Vědomí konce (2011) od Juliana Barnese, prezentováno téma vzpomínek. Práce se zabývá nespolehlivým vypravěčstvím těchto románů a zkoumá, jakým způsobem je téma vzpomínek včleněno do zápletek. Teoretická část se soustředí na vzpomínky z pohledu psychologie, povahu vzpomínek, problematiku nespolehlivého vypravěče a dílo autorů. V praktické části je proveden rozbor vybraných děl.
Friedl Dicker - Brandeisová - didaktické odkazy
Kučerová, Petra ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Základní údaje: Kučerová, Petra: FRIEDL DICKER-BRANDEISOVÁ - DIDAKTICKÉ ODKAZY (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Obsah: Teoretická část se zabývá pozůstalostí Friedl Dicker-Brandeisové v souvislostech jednotlivých životních etap. Sledován je umělecký vývoj Brandeisové, principy Bauhausu a didaktika Johannese Ittena. Na základě dochovaných pozůstalostí a historických pramenů je specifikována a doložena podstata metodiky aplikované v Terezíně. Sledovány jsou obsahové souvislosti se současnou didaktikou výtvarné výchovy a možné inspirativní metody. Didaktická část se věnuje otázce současných výchovných a sociálních zařízení, v nichž byla realizována pedagogická praxe a vznikaly v nich fotografie pro výtvarnou část diplomové práce. Klíčová slova: Friedl Dicker - Brandeisová, Johannes Itten, přípravný kurz, Terezín, vzpomínky, volná tvorba, studie, diktát
Věčné jinošství Jiřího Karáska ze Lvovic
Kolařík, Karel ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Lishaugen, Roar (oponent) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Cílem disertační práce je přiblížit život a dílo Jiřího Karáska ze Lvovic prostřednictvím rozboru jeho životního stylu, tj. způsobu, jakým organizoval svůj život, estetizoval jej a individualizoval. Karásek se dlouhodobě snažil formovat svou existenci - v souladu s inspirativními pojetími soudobých i předcházejících myslitelů a umělců (mj. Oscar Wilde, Walter Pater, Maurice Maeterlinck) - jako umělecké dílo. Zdůrazňoval jeho integritu a orientaci ke kráse. Ve shodě se svým estetickým zaměřením (a uměleckým dílem) podmiňoval krásu smutkem a bolestí a snažil se i v obrazu svého života zdůraznit melancholickou krásu, jednotu v nejednotě. Za tím účelem pak akcentoval především rozkladné, krizové prvky a navozoval dojem neúspěšného, sebezničujícího úsilí dosáhnout vysokého životního ideálu, což odpovídalo jeho tragickému pojetí umělce, obětujícího se vlastnímu dílu. Karáskovu životnímu stylu se přibližuji prostřednictvím pojmů jinocha a (věčného) jinošství, jichž Karásek ve svém díle využil jako symbolů bolestně krásné krizové existence. Jinocha v souladu s jeho romantickým a symbolistním výkladem charakterizuji jako postavu vymezující se vůči skutečnosti (dobovým pravdám, zvykům, pravidlům), osamocenou, jedinečnou a snažící se utvořit nový svět - jen ze sebe sama, z vlastní imaginace a touhy. Věčné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.