Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dům krátké cesty
Gregorová, Stanislava ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v městské části Brno – Židenice, v blízkosti železniční stanice. Tématem diplomové práce je architektonická studie vybrané části návrhu intenzivní polyfunkční městské struktury, která byla řešena v předdiplomovém projektu. Návrh intenzivně využívá pozemek, přináší vysokou hustotu zastavění a zalidnění, díky nabídce široké škály funkcí na relativně malé ploše souvisí s eliminací dopravy. Návrh vytváří s využitím topografie prostupné území a zástavbu se vztahy k okolí a s kvalitními veřejnými prostranstvími a atraktivním bydlením. Vyzvednutím železniční trati se ruší bariéra a vzniká prostor s parkovou úpravou. Čitelnosti propojení území je dosaženo z východu na západ přímými ulicemi a ze severu na jih pasáží. Zástavba vytváří tři centra, centrum obchodní na severu, centrum kulturní v samém středu území a centrum relaxačně - sportovní na jihu. Základní rastr zástavby má šachovnicový půdorys, který v sobě nese otisk rastru okolní prostorové struktury. Nová zástavba se svými měřítky mění, od parteru velkého měřítka a budov velkých objemů se rozkládá do měřítek a objemů menších. Funkční členění je horizontální. Jsou zde podzemní garáže, parter s obchody a službami, podlaží s administrativou a ateliéry otevřenými do vnitrobloku a ve vyšších podlažích bydlení. Takto tvarovaná struktura nabízí dostatek osvětlení ve vnitroblocích a bytech. Členitost je podpořená materiály, cihly v parteru kontrastují s jednotvárnou omítkou ve vyšších podlažích.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Černá, Tereza ; Sedláček, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Při navrhování jsem vycházela z přístupů jednotlivých dopravních a pěších provozů směřujících na parcelu. Při analýze pěší dostupnosti vyšlo najevo, že k parcele lze dojít téměř ze všech směrů, tudíž orientace terminálu není jednoznačně předurčená. Ve spojitosti s různorodou okolní zástavbou, která při dnešním stavu nenabízí žádnou atraktivní okolní scénu, jsem se rozhodla obrátit orientaci směrem do středu a vytvořit tak dvůr, který bude propojovat jednotlivé dopravní provozy, umožňovat přístup ze všech koutů parcely a zároveň vytvářet centrální prostor pro návštěvníky terminálu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Al-Gibury, Hanin ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v srdci Dvora Králové, poblíž nábřeží řeky Labe. V současnosti je území zastavěno objekty, jenž neplní požadované funkce ve městě. Návrh reaguje na potřeby obyvatel a cestujících ve Dvoře Králové. Kromě samotného terminálu, území nabídne příležitosti pro nová pracovní místa, bydlení, komerce i odpočinek. Vizí návrhu je nejen vytvořit přestupní uzel, ale navrátit městu život a vytvořit nové pracovní příležitosti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Potenciál nádraží v rámci obchodu a cestovního ruchu
MALECHOVÁ, Adéla
Diplomová práce byla především orientovaná na nabídku služeb na nádražích a na potenciál, který nabízí nevyužité či špatně využité prostory nádražní haly. Hlavním cílem bylo najít, vymezit a prozkoumat tento potenciál na vybraném nádraží v rámci rozvoje obchodu a cestovního ruchu na daném místě. Vybraným nádražím se stala Železniční stanice České Budějovice. Práce obsahuje zmapování daného místa, marketingový průzkum prováděný mezi cestujícími ve vlacích společnosti České dráhy nebo také na sociálních sítích prostřednictvím internetového dotazníku. Vedlejším cílem bylo vymezení několika možných návrhů na zlepšení nádražní haly, z nichž byl vybrán jeden hlavní návrh, který byl následně podrobněji charakterizován.
Přednádražní prostor v Moravské Třebové
Kelča, Petr ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplň bakalářské práce je celková reorganizace stávajícího přednádražního prostoru vlakového nádraží v Moravské Třebové. Práce obsahuje úpravu komunikací pro automobilovou dopravu, pěší včetně bezbariérových úprav, zřízení parkovacích stání a přesun autobusové zastávky.
Studie rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku
Vozdová, Klára ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku. Jedná se o dopravní propojení stávajícího autobusového a vlakového nádraží. Součástí studie je rovněž řešení nové parkovací plochy. Na základě dopravního průzkumu je návrh zpracován ve čtyřech variantách, které byly kapacitně posouzeny.
Návrh modernizace železniční stanice Bohuslavice nad Vláří
Štěpán, Jan ; Pur, Kamil (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout modernizaci železniční stanice Bohuslavice nad Vláří. Rekonstrukce zahrnuje úpravu zhlaví a geometrických parametrů koleje pro navýšení rychlosti v hlavní koleji na nejvyšší možnou hodnotu. Součástí je i obnova železničního svršku a návrh konstrukce pražcového podloží, nového odvodnění a nástupišť. Navržený stav zajišťuje bezpečný přístup pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Návrh rekonstrukce žďáreckého zhlaví v žst. Hlinsko v Čechách
Janda, Filip ; Burda, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout rekonstrukci žďáreckého zhlaví v železniční stanici Hlinsko v Čechách. Rekonstrukce zahrnuje nezbytná přípojná pole před a za výhybkami. Součástí práce je obnova železničního spodku a zřízení, jeho odvodnění a návrh technologického postupu prací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.