Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typy jazykových cvičení a jejich využití ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince
Kubeková, Michaela ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Tématem této práce jsou cvičení obsažená v učebnicích českého jazyka pro cizince a četnost využití jejich jednotlivých typů v konkrétních učebnicích. První část práce se věnuje teoretickému ukotvení tématu do obecnějšího systému pedagogických pojetí učebnic a cvičení, včetně různých možností třídění cvičení. Kde je to žádoucí, jsou přidána také konkrétnější lingvodidaktická hlediska. Druhá část pak obsahuje těžiště celé práce, jímž je frekvenční analýza stanovených typů cvičení v sedmi učebnicích češtiny jako cizího jazyka, přičemž hlavním kritériem analýzy je vhodnost daných cvičení pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Tato druhá část práce tedy detailně popisuje zvolenou metodu analýzy učebnic (včetně metody výběru konkrétního materiálu ke zkoumání) a jsou zde uvedeny výsledky analýzy. V závěrečné části práce jsou pak jednotlivé učebnice porovnány mezi sebou a jsou zde formulovány doporučení pro učitele, kteří s danými učebnicemi pracují.
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Andrejsek, Jan ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve společné části maturitní zkoušky. Zkouška je v ústřední části práce podrobně představena a jsou v ní prezentovány výsledky žáků a některá další statistická data. Součástí práce jsou rovněž ukázky testových úloh a vybraných žákovských prací. Další část práce se věnuje zkouškám z češtiny jako cizího jazyka určeným cizincům a relevantní zkoušky popisuje. V závěru práce se autor snaží přiblížit, jak probíhá testování jazykových dovedností neslyšících žáků při ukončování středního vzdělávání v zahraničí.
Classroom Instructions in Teaching English
Ševčíková, Linda ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce Instrukce ve výuce anglického jazyka si klade za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje seznam učebnicových instrukcí a seznam instrukcí použitých v hodinách. Teoretická část popisuje důležitý vztah zadávání instrukcí a specifické situace ve třídě, jakožto i závislosti pokynů na reakcích studentů. Navazující část pojednává o užití výše zmíněných principů v praxi; sestává z instrukcí shromážděných z třetího vydání řady učebnic New Headway a z instrukcí zaznamenaných během náslechových hodin na různých typech škol se studenty ve věku od 7 do 18 let. Cílem praktické části je kromě ilustrace užití teoretických zásad v praxi srovnání instrukcí z učebnic a instrukcí z hodin. Seznam zaznamenaných instrukcí slouží také jako vzorek jazyka používaného v hodinách angličtiny na několika českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jazykové dovednosti v předškolním věku a jejich rozvíjení
Kožichová, Marcela ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Jazyková výchova prolíná všemi činnostmi v mateřské škole. V teoretické části své diplomové práce se věnuji rozvíjení jazykových dovedností předškolních dětí. Vývoji řeči a jazyka u předškolních dětí, jak v rodině, tak v mateřské škole. Správnému rozvoji řeči ve všech jazykových rovinách. Zabývám se zpracováním jazykové výchovy v současném kurikulu předškolní výchovy, jazykovými kompetencemi, které by mělo předškolní dítě zvládnout před odchodem do základní školy. Objasňuji terminologii jazykové výchovy a rozvoje předčtenářských dovedností jako její součásti, dále zdůvodňuji důležitost této výchovy před tím, než se dítě učí číst. Kladu důraz na seznamování dětí s knihou, na správný mluvní vzor učitelky v mateřské škole. V závěru své práce se zabývám poruchami řeči a poruchou učení dyslexií.V praktické části své diplomové práce ukazuji vytvořený projekt rozvoje jazykové výchovy, který prolíná činnostmi řízenými i volnými v mateřské škole. V projektu chci ukázat, jak jsem prakticky rozvíjela jazykové a předčtenářské dovednosti u dětí před odchodem do základní školy.
Využití prvků uměleckých výchov ve vyučování němčině jako cizímu jazyku (se zaměřením na dramapedagogiku a práci s obrazovou knihou "Královna barev" od Jutty Bauerové)
Moravčíková, Eva ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Název: Využití prvků uměleckých výchov ve vyučování němčině jako cizímu jazyku (se zaměřením na dramapedagogiku a práci s obrazovou knihou "Královna barev" od Jutty Bauerové) Abstrakt: Tématem předkládané diplomové práce je integrace estetických prvků do hodiny německého jazyka, které pomáhají zlepšovat jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů a rovněž rozvíjejí jejich osobnost. Předmětem mé práce je sepětí jazyka s uměním - dílčí umělecké výchovy, dramatická, hudební, literární a částečně i výtvarná výchova a jejich aplikace ve vyučovací hodině. Práce vychází z teorie dramapedagogiky a rozboru autentického cizojazyčného literárního textu, konkrétně žánru obrazové knihy. Náměty v praktické části jsou čerpány z uměleckých zdrojů, zkoumané metody a jejich konkrétní formy byly ověřeny ve zkušebních vyučovacích hodinách. Klíčová slova: Estetický prvek, dramapedagogika, hudební výchova, obrazový materiál, literární text, projektové vyučování, jazykové prostředky, řečové dovednosti
Životní styl, jazykové znalosti a potřeby ukrajinských a vietnamských migrantů v ČR
Leontiyeva, Yana ; Ezzeddine, P. ; Plačková, A.
Zpráva je výsledkem výzkumného projektu realizovaného na zakázku Národního ústavu pro vzdělávání. Hlavním cílem projektu je zmapování životního stylu a potřeb migrantů v ČR s ohledem na jejich jazykové znalosti a potřeby. Cílovou skupinou projektu jsou občané Ukrajiny a Vietnamu pobývající v ČR. Projekt se zaměřil na první generaci migrantů a migrantek, kteří žijí v ČR poměrně krátce a mají zájem o složení pobytové jazykové zkoušky úrovně A1, nebo tuto zkoušku absolvovali v nedávné době.
Příprava středoškolských studentů na vysokou školu v oblasti přírodovědného vzdělávání
DOLEŽELOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku přírodovědného vzdělávání na gymnáziích. Teoretická část popisuje možnosti zvolení vhodné metody výuky, nadstandardní studium žáků jako jsou střední odborná činnost a předmětové soutěže olympiády, dále je zde rozebrána jazyková vybavenost studentů gymnázií. V praktické části je popsána provedená průzkumná sonda zaměřená na zjištění informovanosti studentů gymnázií o střední odborné činnosti a olympiádách a názorů student na důležitost tohoto studia při přijímacích zkouškách na vysokou školu. V poslední sekci teoretické části jsou definovány požadavky vybraných vysokých škol na uchazeče o studium.
Požadavky a potřeby praxe na jazykové znalosti a dovednosti absolventů Fakulty managementu VŠE v Praze
Doláková, Veronika ; Jaegerová, Václava (vedoucí práce) ; Starka, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na jazykové znalosti a dovednosti absolventů Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Hlavním cílem je dokázat důležitost a význam znalosti cizích jazyků pro výkon manažerského povolání a zhodnotit připravenost absolventů pro praxi.
Angličtina pro cestovní ruch
JELÍNKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na oblast ESP, tedy English for Specific Purposes (angličtina pro specifické účely), konkrétně na angličtinu pro potřeby cestovního ruchu. Dalším specifikem je zaměření se na jednoho konkrétního studenta, jde tedy o přípravu individuálního kurzu. Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb studenta, vytvářením sylabu kurzu a přípravou učebního materiálu. Po prostudování teoretické literatury jsou analyzovány potřeby konkrétního studenta zejména z hlediska jazykových potřeb, řečových dovedností a interkulturní kompetence. Analýza je prováděna pomocí řízeného rozhovoru a syntetizována v případové studii. Na základě výsledků analýzy je navržen jednosemestrální sylabus pro tento kurz. V souladu se sylabem je vytvořen konkrétní plán hodin obsahující téma, cíl, řečové dovednosti, jazykové prostředky a připravený učební materiál.
Využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ
KOVÁŘOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ. V teoretické části se zaměřím na popis interaktivní tabule, rozvoj a popis jednotlivých řečových dovedností (poslech, mluvení, čtení, psaní) a jazykových prostředků (gramatika, výslovnost). V praktické části se budu věnovat přípravě několika hodin. Z pozorování, jak dané hodiny proběhly, z rozhovoru s učiteli a z dotazníkového šetření mezi žáky stanovím závěr, pro výuku kterých konkrétních jazykových prostředků a řečových dovedností je dobré interaktivní tabuli využívat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.