Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,510 záznamů.  začátekpředchozí37491 - 37500další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.01 vteřin. 

Zmapování materiálního vybavení pro účast v závodech zimního triatlonu v ČR
Neprášek, Pavel ; Kovářová, Lenka (oponent) ; Horčic, Josef (vedoucí práce)
PRIJMENIA JMENO AUTORA: Neprasek Pavel STUDIJNI OBOR: Telesna vychova a sport VEDOUCI PRACE: PeadDr. Josef Horcic Ph.D. Nazev: ZMAPOVANI MATERIALNIHO VYBAVENI PRO UCAST V ZAVODECH ZIMNIHO TRIATLONU V CESKE REPUBLICS Cile prace: Charakterizovat pojem zimni triatlon. Podat triatlonove vefejnosti uceleny a pfehledny popis materialniho vybaveni pro zimni triatlon a poukazat na specifika vystroje pro zimni podminky. Metoda: Pfehledova studie, ktera je zalozena na metode prace s dokumenty- obsahova analyza dokumentu. V nasi praci jsme pfevazne vychazeli z odbome literatury. Pouzity vsak byly i listinne a elektronicke dokumenty zabyvajici se triatlonovou, cyklistickou a lyzafskou tematikou, resp. vybavenim pro tyto sporty. Dale jsme podrobili obsahove analyze vlastni videodokument z Mistrovstvi CR 2009 v zimnim triatlonu, ktere se konalo ve Vimperku. Posledni metodou bylo zucastnene pozorovani, dotazovani a fizeny rozhovor. Vysledky: Charakterizuji zimni triatlon, soucasne vykonnostni zavodniky v CR a materialni vybaveni pouzivane v tomto sportu. Dale pak pfispivaji k rozsifeni povedomi o novem sportovnim odvetvi zvanem zimni triatlon. Klicova slova: Zimni triatlon, charakteristika zavodniku, materialni vybaveni, analyza zavodu.

Analysis of macroeconomic and institutional evolution in New Zealand and the Kingdom of Sweden
Gallo, Peter ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
V této práci je hlavním cílem makroekonomické a institucionální porovnání Nového Zélandu a Švédského království. Tyto dva státy byly nuceny v 80. a na začátku 90. let projít zásadními institucionálními změnami, které byly vynuceny špatnou hospodářskou situací a tím, že jejich veřejné finance byly v dlouhodobě neudržitelném stavu. V první části mé práce se věnuji teorii veřejných financí, teorii působení byrokracie ve veřejném sektoru a institucionální ekonomii. Ve druhé části porovnávám podmínky před reformou, samotné reformní kroky v obou zemích, vývoj po reformně a současný stav jejich ekonomik.

Audioknihy v anglo-amerických zemích a v ČR
Šimáček, Marek ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kalkus, Stanislav (oponent)
Tématem práce je popis média zvaného audiokniha a audioknižního trhu v USA a v České republice. Cílem práce je analýza rozsáhlého amerického a začínajícího českého audioknižního trhu tvořeného jak komerčními, tak nekomerčními subjekty. U jednotlivých vydavatelství je charakterizována jejich nabídka a způsob distribuce, neziskové organizace a projekty jsou definovány svými cíli a svou činností. Pozornost je věnována výhodám a nevýhodám audioknihy ve srovnání s klasickou knihou. V práci je rovněž navržen způsob členění audioknih dle jejich typu a použitého média včetně podrobných charakteristik všech zahrnutých nosičů. Přiblížen je historický vývoj audioknih a také profese načitatele a nároky, které toto povolání na člověka klade. Součástí práce jsou výsledky uskutečněného průzkumu názorů uživatelů audioknih a jejich zachycení v několika přehledných grafech.

Školní knihovny ve Španělsku a ve vybraných zemích Latinské Ameriky: analýza a porovnání se školními knihovnami v ČR
Bjačková, Dana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce analyzuje současný stav školních knihoven ve Španělsku a podává nástin situace i v Latinské Americe. K hlavním cílům patří zejména porovnání se stavem školních knihoven v České republice. Zabývá se trendy v oblasti školních knihoven, legislativou na národní i mezinárodní úrovni a možným způsobem evaluace činnosti práce školních knihoven. Práce obsahuje šest kapitol a přílohu. Stěžejní částí práce jsou kapitoly třetí, čtvrtá a pátá, které detailněji popisují školní knihovny ve Španělsku podle nejnovějších studií z této oblasti, a porovnávají s Českou republikou. V závěru jsou vysvětleny použité zkratky. Přílohu diplomové práce tvoří ukázka projektu jedné školní knihovny ve Španělsku a popis elektronického adresáře španělských školních knihoven.

Srovnání BCPP a LB
Pankratzová, Jana ; Veselá, Jitka (vedoucí práce)
Kapitálové trhy jsou významnou složkou každé tržní ekonomiky. Po přechodu z centrálně plánované na tržní ekonomiku byly v zemích střední a východní Evropy zakládány a obnovovány burzovní trhy. Mezi tyto země patří i dnešní Česká republika a Slovinsko. Cílem této práce je charakterizovat a srovnat Burzu cenných papírů v Praze a Ljubljanskou Borzu dle vybraných kritérií. Mezi srovnávací kritéria patří zejména historie obou trhů, organizační struktura, principy a podmínky členství, způsoby obchodování, tržní segmenty, burzovní indexy a další statistické údaje.

Analýza školného z pohledu vysoké školy a z pohledu studenta
Mikušová, Pavla ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školného, při čemž klíčovým bodem je mnou navržený algoritmus na výpočet výše školného pro veřejné vysoké školy. Ze srovnání výdajů na terciární úroveň vzdělávání v ČR a v zemích OECD vyšla Česká republika nechvalně, a to jak ze strany soukromých výdajů, tak ze strany veřejných výdajů. Česká vláda si je vědoma tohoto hendikepu, a proto připravila reformní dokument zvaný Bílá kniha terciárního vzdělávání. Jeho realizace byla však v důsledku pádu vlády pozastavena. Tento dokument obsahoval zmínku o zavedení školného, avšak přímo tuto problematiku neřešil. Problémy, které lze spatřit ve financování českého terciárního vzdělávání, by mohlo částečně nebo úplně vyřešit zavedení školného na veřejných vysokých školách. Kromě vlastního navrženého algoritmu na výpočet výše školného je součástí práce anketa, jejímž primárním úkolem bylo zjistit, kolik jsou vysokoškoláci ochotni zaplatit za obor, který studují. Z výsledků ankety vyplynulo, že studenty zvolená částka, kterou by byli ochotni zaplatit, se výrazně neliší od částky školného vypočtené dle mnou navrženého algoritmu.

Daňové úlevy u daně z příjmů fyzických osob
Ďurišová, Milena ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je stanovení daňových úlev u §6 daně z příjmů fyzických osob v roce 2009. Práce je členěna do 3 hlavních kapitol. První je teoretická a zabývá se definicí daňových úlev a fungováním systému daňových úlev v zemích OECD. Druhá, rovněž teoretická, obsahuje popis daňových úlev v České republice. Hlavní částí práce je část třetí, analytická, která obsahuje samotné stanovení daňových úlev a u některých úlev také odhadnutí jejich výše.

Finanční analýza Českého rozhlasu
Bernáth, Roman ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
Tématem práce je posoudit možnost aplikovat metody běžně používané finanční analýzy podniku na Český rozhlas, který není zřízen za účelem dosahování zisku, ale jehož posláním ze zákona je plnit služby veřejnosti. K porovnání získaných hodnot jednotlivých ukazatelů byl zvolen Slovenský rozhlas, ale jak se ukázalo, obě instituce jsou v odlišné situaci, která je dána různým vývojem v samostatných státech po rozdělení Československa. Na tento typ institucí lze použít metody finanční analýzy jen částečně, popřípadě po úpravách, a vždy je nutno vzít v úvahu specifické podmínky, ve kterých působí dané instituce. Nelze zapomenout ani na odlišné postupy účtování, které plynou z platných předpisů

Der offene Unterricht mit Hinsicht auf den Lernzirkel in den Deutschstunden auf der Grund - und Mittelschule
Kovačková, Lenka ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce)
Autorka: Lenka Kovačková (NJ - ČJ) Název práce: Otevřená výuka se zaměřením na ,učební kroužek' v hodinách německého jazyka na základní a střední škole Počet stran: 189 Vedoucí práce: PaedDr. Dagmar Švermová Popis práce: Diplomová práce se zabývá otevřeným vyučováním/otevřenou výukou jako jednou z možných alternativních vyučovacích metod. Otevření (se) je zde nahlíženo jako jedna z možností přeměny ,tradiční' školy. Práce zpracovává terminologii otevřené výuky a podmínky pro její zavedení do české školy (i problémy s tím spojené). Zároveň popisuje jednotlivé vyučovací formy v rámci otevřeného vyučování. Dále se podrobněji zaměřuje na popis jedné z otevřených forem výuky - učebního kroužku {Lernzirkel) a předkládá praktické příklady jeho využití v hodinách německého jazyka.

Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006
Pistoriusová, Alice ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název práce: Proměny doporučených pražských cyklotras 2001 - 2006 Recommended Prague's bicycle trails and their changes 2001 -2006 Cíle práce: Zhodnotit změny, které se dějí na cyklotrasách ve vztahu k jejich původnímu popisu po pěti letech. Popis tras vedený k jejich projetí bez použití mapy. Metoda: Pozorování a písemné zaznamenávání změn tras v rámci terénního průzkumu. Analýza současného stavu ve vztahu k původním popisům a stavu tras. Výsledky: Ucelený přehled prověřených cyklotras a jejich aktualizace. Posouzení srozumitelnosti popisu tras vzhledem k možnosti absolvovat tyto trasy bez použití mapy. Klíčová slova: Praha, cyklotrasa, průjezdnost, popis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)