Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,038 záznamů.  začátekpředchozí37019 - 37028další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.96 vteřin. 

Porovnání vybraných vyučovacích metod v učení o přírodě na 1. stupni ZŠ.
KARDOVÁ, Dana
Práce se zabývá vybranými vyučovacími metodami využitelnými v učení o přírodě. Práce je doplněna o mnohé návody a doporučení pro výuku prvouky a přírodovědy na prvním stupni ZŠ. Obsahuje i přehled učebnic, pomůcek či didaktických her, které mohou být zařazovány do jednotlivých vyučovacích hodin. V závěru jsou jednotlivé výsledky testů, které vedou k porovnání vybraných metod práce, užitých při osvojování poznatků o přírodě, u žáků na prvním stupni. Podle výsledků je zjistitelná i úspěšnost řešení jednotlivých typů otázek v testu.

Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy
Hůlková, Adéla ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...

Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1.stupni základních škol
Beranová, Andrea ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Májová, Ludmila (oponent)
Diplomová práce "Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1 .stupni základních škol" se v teoretické části zabývá obecnými informacemi o specifických poruchách, psychologickým pozadím výuky cizího jazyka jako takového a problematiky výuky cizích jazyků u dětí se specifickými poruchami učení. V této kapitole se zejména zaměřuje na zmapování oblastí problémů a jejich projevů ve výuce. V praktické části je práce zaměřena na zjišťování názorů rodičů, týkajících se domácí přípravy na hodiny cizího jazyka za účelem zmírnění obtíží, které se mohou u dětí projevovat. Dále také se snaží zjistit názory dětí samotných a v neposlední řadě i přístup učitelů k výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami. V přílohách jsou uvedeny některé ukázky vyplněných dotazníků rodičů a dětí, otázky, které byly pokládány učitelům a seznam elektronických zdrojů materiálů pro výuku cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Stimulace k pohybovým aktivitám dětí předškolního věku
Vávrová, Zdeňka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
U děti předškolního věku má pohybová aktivita nezastupitelnou úlohu. Je prokázáno, že včasná stimulace pohybem má významný vliv pro celý život dítěte a vytváří návyky pro správnou pohybovou aktivitu v dospělosti. Zaměřila jsem se na zjištění stimulů pohybové aktivity dětí předškolního věku.Sledovaný soubor tvořilo 135 dětí předškolního věku . Z tohoto souboru bylo 49 dětí žijících a navštěvujících mateřskou školu na vesnici , 39 dětí z malého města a 47 dětí z Prahy. Pro zjištění potřebných dat byl využit dotazník ESPA (Environmental Stimulus for Physical Activity), vytvořený Rensonem a Vanreuselem (1990). Z celkového vyhodnocení bylo zjištěno že, 54,8% dětí se pohybuje v úrovni nižšího průměru a 40,7% dětí se pohybuje v pásmu vyššího průměru v úrovni stimulace k pohybovým aktivitám.

Primární drogová prevence - stav drogové problematiky na základních školách v K.Varech.
Lepík, Filip ; Jedličková, Michaela (vedoucí práce) ; Kirchner, Jiří (oponent)
Název: Primární drogová prevence- stav drogové problematiky na základních školách v Karloyých Varech The primary drug prevention- the drug issue situation at elementary schools in Karloyy Vary Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace v oblasti drogové problematiky, zvláště otázku primární drogové prevence a vyhodnocení dat týkajících se drogové otázky na základních školách v Karlových Varech. Jedním z cílů diplomové práce bylo také vytvořit vhodný, ucelený projekt pro práci preventistů na základních školách. Metoda: Průzkum byl proveden v 8. a 9. ročnících 1Oti základních škol v Karlových Varech v celkovém objemu 794 dotázaných respondentů. Průměrný věk respondentů činill3, 94 roků. Metoda průzkumu byla provedena formou písemné ankety. Dotazovaní jedinci obdrželi sestavenou anketu, jejíž součástí byly přesné instrukce k vyplnění. Anketa byla rozdělena na dvě části. Každá z částí obsahovala sedm otázek. První část označena jako A byla koncipována za účelem zmapování drogové situace u dotázaných respondentů na základních školách v Karlových Varech. Druhá část označena jako B se zaměřovala pouze na prevenci a její vnímání dotázanými respondenty. Výsledky: Z vyhodnocení ankety je patrné, že většina dotázaných respondentů se již setkala s některou omamnou a psychotropní látkou, a že 34%...

IMPLEMENTACE NÁSTROJŮ SLM (SERVICE LEVEL MANAGEMENTU) V KORPORÁTNÍM PROSTŘEDÍ
Chaloupka, Vladimír ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Ciprys, Martin (oponent)
Tato práce si klade za cíl seznámit studenty i profesionály z oblasti IT o čem disciplína Service Management (SM) a proces Service Level Management (SLM) je v prostředí korporátní společnosti. Práce obsahuje příklady různých SLM nástrojů a metod, které jsou skutečně používány (například v manažerském nástroji typu Balanced Scorecard). Zvláštní důraz je kladen na překážky, jež mohou nastat a jak je překonat. Tak jako každá zkušenost toto je pouze jeden z přístupů k SLM, ale pokud přispěje k lepšímu osvícení čtenáře, pak splnila svůj cíl. K dosažení těchto záměrů využívám svých dvou a půl letých zkušeností z práce na projektech ve společnosti DHL a ostatních zdrojů popisujících teoretickou rovinu. První část mé diplomové práce poskytuje teoretickou znalost problematiky, druhá část pak převádí tyto znalosti do podnikové praxe.

Lobbování v EU se zaměřením na oblast 1.pilíře
Setničková, Tereza ; Jakš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pešková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce popisuje současný stav lobbování v Evropské unii. Cílem práce je nalézt a popsat cesty, které zájmové skupiny mohou využít na podporu jejich postoje k problému. První část práce je teoretická a je zaměřena na definici lobbování, jeho legitimitu a úlohu, kterou hraje v rozhodovacím procesu EU. Stručně zmíněna je historie lobbování a zájmových skupin na evropské úrovni, s důrazem na reprezentaci obchodních zájmů. Dále jsou představeny hlavní instituce Evropské unie, protože porozumění jejich rozdílům je klíčové pro posouzení jejich významu pro lobbování. Následně jsou popsány rozdíly v lobbování dle institucí, se souhrnným srovnáním institucí podle teorie přístupu. Druhá část práce ukazuje, jak lobbování může ovlivnit politiku na případové studii týkající se trhu s banány v Evropě. Nejprve je popsána situace na trhu s banány, s důrazem na producenty a dovozce. Poté je uveden vývoj legislativy pro jednotný evropský trh s banány spolu se změnami, které byly učiněny v souladu s rozhodnutími WTO. Následně jsou analyzovány zájmy a lobbistické aktivity subjektů, kterých se spor týkal. Zhodnocení výsledků strategií, které je možno učinit s ohledem na to, že spor není ještě uzavřený, tvoří závěrečnou část práce.

Aplikovatelnost rozhodčí smlouvy na třetí osoby v (mezinárodní) obchodní arbitráži - vybrané otázky ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy
Cienciala, René ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
CIENCIALA, R.: Aplikovatelnost rozhodčí smlouvy na třetí osoby v (mezinárodní) obchodní arbitráži - vybrané otázky ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy; rigorózní práce ABSTRAKT Smyslem předkládané rigorózní práce je posoudit v rámci (mezinárodní) obchodní arbitráže zda vůbec, případně za jakých podmínek mohou být rozhodčí smlouvou vázány třetí osoby coby její nesignatáři (non-signatories), tj. osoby, které danou smlouvu fakticky nepodepsaly. Práce kriticky zkoumá danou problematiku v kontextu vybrané a relevantní judikatury a rozhodčích nálezů i klíčových doktrinálních závěrů, a to vždy ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy. Práce se skládá z devíti hlavních kapitol. Po obecném úvodu (kapitola první) věnuji pozornost základnímu východisku celé problematiky, kterým je princip oddělitelnosti rozhodčí smlouvy od smlouvy hlavní (kapitola druhá), poté již následuje důkladná analýza vybraných teoretických konceptů aplikovatelnosti rozhodčí smlouvy na třetí osoby (kapitola třetí až sedmá). V souvislosti s tím se tak postupně zabývám otázkou právního nástupnictví (sukcese) v kapitole třetí, postavením ručitelů v kapitole čtvrté, oprávněných třetí osob v kapitole páté, tzv. koncernovou teorií (group of companies doctrine) v kapitole šesté a teorií alter ega v...

Analýza financování projektů v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce Česká Republika -- Svobodný stat Sasko v letech 2007 - 2013
Foktová, Nikola ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání problematiky finančního zajištění jednotlivých projektů realizovaných v rámci přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko v letech 2007 až 2013. Teoretická část práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů evropské přeshraniční spolupráce, její historii a jednotlivým euroregionům. Práce se zabývá přeshraniční spoluprací České republiky, historickým vývojem, charakteristikou euroregionů a specifikací programů přeshraniční spolupráce. Část teoretické části se věnuje problematice finančního zajištění projektů z pohledu právní subjektivity zadavatele. Aplikační část diplomové práce zodpovídá několik testovaných hypotéz. Základní výzkumnou metodu reprezentuje dotazníkové šetření. Skupinu respondentů tvoří účastníci vybrané přeshraniční spolupráce. Součástí dotazníkového šetření je subjektivní vyjádření každého odpovídajícího k dosažení komplexnějšího vhledu do studované problematiky. Práce přináší cenný vhled do problematiky z pohledu přímých účastníků. Pracuje s osobní zkušeností příjemců dotací a nabízí tak unikátní analýzu faktorů, které mohou efektivnost přeshraniční spolupráce významně ovlivnit v budoucnu. Z provedené analýzy vyplývá, že občanská sdružení se častěji potýkají s komplikacemi při finančním zajištění a současně jsou vystaveny vyšší nákladové zátěži spojené se zajištěním projektu ve srovnání s kraji a obcemi. Vývoj politiky přeshraniční spolupráce hodnotí účastníci dvou po sobě jdoucích programových obdobích pozitivně. Z průzkumu taktéž vyplývá, že i přes osobní negativní zkušenost s kurzovými rozdíly, si příjemci dotací pojištění proti těmto rizikům nesjednávají.

Analýza možností zvýšení atraktivity absolventů VŠE v Praze na trhu práce
Pospěchová, Michaela ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu možností zvyšování atraktivity absolventů Vysoké školy ekonomické na trhu práce. Mapuje příležitosti pro rozšíření znalostí a kvalifikace nad rámec běžné výuky. Teoretická část mimo jiné obsahuje přehled historického vývoje počtu absolventů VŠ a jejich zaměstnatelnosti u odlišných oborů. Dále se zaměřuje na výklad vybraných teorií řízení pracovní kariéry, tematiku rozvoje kariéry, dovedností pro řízení kariéry, tzv. nové kariéry a nové psychologické smlouvy (vše ve vztahu k absolventům VŠ). Empirická část obsahuje analýzu možných aktivit studenta, které mohou hrát roli při jeho vstupu na trh práce. Je provedeno empirické šetření, zaměřené na očekávání zaměstnavatelů ve vztahu k absolventům a na to, do jaké míry zohledňují při výběru absolventů jejich předchozí aktivity pro získání znalostí a dovedností nad rámec studia. Vyústěním práce jsou praktická doporučení pro studenty/absolventy VŠE, odůvodněná na základě provedené analýzy.