Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,394 záznamů.  začátekpředchozí36365 - 36374dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.73 vteřin. 

Právo a marketing
Šebek, Marcel ; Gerloch, Aleš (vedoucí práce) ; Beran, Karel (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat právní úpravu oblasti marketingu a reklamy v České republice i v evropském kontextu a stanovit možnosti aplikace marketingových postupů a nástrojů v oblasti právních služeb s následným bližším rozpracováním pro oblast advokacie, coby "nejtržnější" oblasti na tomto poli. Záměrem je rovněž na základě analýzy klasických nástrojů marketingového mixu vytvořit sestavu marketingových instrumentů, vhodných pro vybranou oblast právních služeb. To vše při zohlednění poměrně výrazných specifik právních služeb jako takových. Teoretická část práce je uvozena kapitolou, pojednávající o problematice marketingu obecně. Definování předmětného odvětví a stanovení jeho základních popisných znaků vytváří terminologickou základnu pro další rozvíjení zpracovávané problematiky. Zvláštní pozornost je následně věnována jednotlivým klíčovým marketingovým komponentám. Na prvním místě strategickému marketingovému řízení a jeho hlavním proměnným, které tvoří: poslání podniku, podnikové cíle, podnikové strategie a příležitosti podniku. Rozpracován je i strategický marketingový proces a jeho etapa plánovací, sestávající z marketingové situační analýzy, stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií a sestavování marketingového plánu; etapa realizační, složená z vlastní...

Komparace civilních kapacit stabilizačních a rekonstrukčních misí EU a USA (případ Afghánistánu)
Kratochvílová, Eva ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Ve své diplomové práci "Komparace civilních kapacit stabilizačních a rekonstrukčních misí EU a USA (případ Afghánistánu)" se věnuji problematice civilních kapacit stabilizačních a rekonstrukčních misí, a to na příkladu dvou klíčových aktérů v této oblasti, USA a Evropské unie. Následující práce bude komparací civilních kapacit stabilizačních a rekonstrukčních kapacit EU a USA. Mezi porovnávané aspekty zařadím institucionální zakotvení, funkční principy, financování a dynamiku rozvoje těchto kapacit v čase. Jednou z klíčových částí komparace aplikace těchto principů na konkrétní stabilizační a rekonstrukční mise v Afghánistánu. Práce bude členěna do čtyř kapitol. V první části se budu věnovat vymezení stabilizačních a rekonstrukčních operací a jejich nástroji. Následně zde definuji principy, podle kterých budu hodnotit zapojení civilních stabilizačních a rekonstrukčních kapacit EU a USA v Afghánistánu (jasně definované cíle, dlouhodobost působení, místní populace by měla řídit vlastní rozvoj a priority, posílení místních institucí, rozdělení zdrojů podle místních potřeb, spolupráce s dalšími vládami, dárci, NGO, soukromým sektorem a univerzitami, princip flexibility, pravidlo zodpovědnosti a transparentnosti). Ve druhé kapitole se budu věnovat stabilizačním a rekonstrukčním kapacitám EU, jejich...

Vztah k tělu a péče o něj u osob pracujících v oblasti integrované záchranné služby
Průšová, Martina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název diplomové práce: Vztah k tělu a péče o něj u osob pracujících v oblasti integrované záchranné služby. Cíle práce: Cílem této práce je analýza a prezentace výsledků, které se týkají vztahu k vlastnímu tělu, k fyzické aktivitě, zdraví a sebepojetí u populace zastoupené v integrovaném záchranném systému. Porovnat rozdíly mezi muži a ženami v jednotlivých složkách integrovaného záchranného systému. Metoda: V této diplomové práci byla použita dotazníková metoda. Bylo použito dotazníku, který byl převzat z mezinárodního výzkumu sportu, zdraví a tělesného sebepojetí v zemích střední a východní Evropy (Mrazek, Fialová, Bychovskaja, 1995). Použitý dotazník obsahoval celkem 129 otázek rozdělených do kapitol týkajících se osobních údajů, zdravotního stavu, činností vztahující se k tělu a fyzické aktivitě, vzhledu, vztahu k vlastnímu tělu a sebepojetí. Výsledky: Výsledky ukazují rozdíly v aktivním způsobu života a provozování pohybových aktivit mezi muži a ženami. Výsledky dále poukazují na určité rozdílnosti v péči o tělo, vztahu k vlastnímu tělu a sebepojetí mužů a žen. Klíčová slova: Pohybová aktivita, životní styl, sebepojetí, zdraví, integrovaný záchranný systém.

Úloha Evropské unie při zajišťování mezinárodního míru a bezpečnosti
Pikna, Stanislav ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Hýbnerová, Stanislava (oponent)
Cílem této diplomové práce byla analýza úlohy Evropské unie při zajišťování mezinárodního míru a bezpečnosti. Devadesátá léta 20. století představovala nejasnou a nejednoznačnou dekádu, v níž se OSN, NATO, ZEU nebo EU snažily přizpůsobit podmínkám radikálně proměněného bezpečnostního prostředí po skončení studené války. Skončením bipolárního soupeření přineslo příznivější podmínky pro účinnější fungování Rady bezpečnosti OSN a pro větší úlohu mezinárodních organizací při sdílení odpovědnosti za zachování mezinárodního míru a bezpečnosti. Nedostatek vojenských nástrojů, které by podporovaly politické cíle Evropské unie, přispěl k úsilí rozvíjet vojenskou dimenzi aktivit Evropské unie. Zkušenost s krizí v Kosovu vedla od konce 90. let k zásadním změnám ve vývoji Evropské unie. Ta nabyla bezprecedentní vojenské kapacity, přijala svou bezpečnostní strategii k zakotvení jejich užití a od roku 2003 realizovala několik vojenských misí pod hlavičkou evropské bezpečnostní a obranné politiky. V současnosti se zdá, že lisabonská smlouva je dalším milníkem procesu profilování EU jako vojenského aktéra. Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž každá z nich se zabývá různými aspekty vztahujícími se k problematice mezinárodního míru a bezpečnosti. První kapitola má teoretické zaměření. Jsou v ní...

Interkulturní výchova a vzdělávání v cizojazyčném vyučování
Rosinová, Magdalena ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Dizertační práce Interkulturní výchova a vzdělávání v cizojazyčném vyučování řeší specifika interkulturní výchovy a vzdělávání (IKVV) ve vyučovacím předmětu cizí jazyk. Široce pojatá problematika je členěna do pěti kapitol. První kapitola se zabývá pojetím komunikace s ohledem na cizojazyčné vyučování, zahrnuje specifika interkulturní komunikace a interkulturní komunikační situace. Osvětluje příčiny vzniku kulturního a jazykového šoku a poukazuje na možnosti jejich vyústění v interkulturní konflikt. Kapitola druhá vymezuje cíle interkulturní výchovy a vzdělávání a řeší problematiku získávání interkulturní kompetence jako hlavního cíle cizojazyčného vyučování v intencích interkulturního přístupu. Třetí kapitola ukazuje propojenost globální a interkulturní výchovy, a to v cílech a východiscích. Kapitola čtvrtá popisuje metody interkulturní výchovy a vzdělávání v cizojazyčném vyučování s ohledem na získávání interkulturní kompetence při prohlubování komunikativní jazykové kompetence. Závěrečná část je věnována problematice evaluace interkulturní kompetence. Zmiňuje některá kritéria hodnocení a řeší těžkosti evaluace v jejich jednotlivých rovinách. Praktickým výstupem dizertační práce je příručka interkulturní výchovy a vzdělávání pro učitele anglického jazyka Handbook of Intercultural Education in English...

Plavecké sporty v České republice v letech 1976 - 1990
Pelnář, Martin ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název práce: Plavecké sporty v České republice v letech 1976 - 1990 Cíle práce Cílem této práce bylo shromáždit dostupné informace o vývoji plaveckých sportů a zaměřit se především na vývoj těchto sportů v České republice v období od roku 1976 do roku 1990. Práce je soustředěna na vývoj, organizaci a soutěže v plaveckých sportech v tomto období. Metoda Chronologická metoda je využita v průběhu celé práce, kdy je stručně popisován historický vývoj v jednotlivých plaveckých sportech, především pak na našem území v letech 1976 - 1990. Konečným cílem této metody je zobrazit celek v jeho hlavních rysech tak, aby bylo možno lépe a přehledněji proniknout k jeho poznání, struktuře a vývojovým tendencím. Komparativní metody, která spočívá v porovnání jednotlivých celků, je užito v kapitole č. 6. "Výsledky vzhledem k zahraničí v letech 1976 - 1990". Výsledky Osvětlují kapitolu dějin plaveckých sportů a přináší podrobnější obraz o těchto sportech především v období od roku 1976 - 1990. Klíčová slova: Plavecké sporty, vývoj, plavání, historie.

Problematika diferenciace "tonických" a "fázických" svalů
Kolmanová, Monika ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Říha, Michal (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika diferenciace "tonických" a "fázických" svalů Name of physis: The lssue in Differentiation between "Tonic" and "Phasic" Muscles Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled a zpracovat problematiku diferenciace "tonických" a "fázických" svalů. Druhým cílem pak bylo určit, zda je vybraný sval- m. levator scapulae- převážně "tonickým" či "fázickým" svalem. Metoda řešení: Tato diplomová práce je teoretická studie zpracovaná formou literární rešerše. Základním postupem bylo získání dostatečného množství informací týkajících se tématu a jejich následné zpracování. Zdrojem se největší měrou staly články publikované v odborných periodikách, monografiích a elektronických databázích (nejvíce zdrojů pochází z databáze Národní lékařské knihovny). Práce je rozdělena do několika kapitol, které na sebe logicky navazují a celá problematika je shrnuta v závěrečné diskuzi. Výsledky: Byl vytvořen ucelený přehled týkající se problematiky diferenciace "tonických" a "fázických" svalů. M. levator scapulae byl na základě rešeršního zpracování až na výjimku řazen do skupiny "tonických" svalů. Klíčová slova: "tonický", "fázický" sval, svalové dysbalance, m. levator scapulae Key words: "tonic", "phasic" muscle, muscle imbalance, levator scapulae muscle

Strategie výchovy k partnerství, manželství a rodičovství v gymnaziálním vzdělávání
Jirsáková, Jitka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Machová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá strategiemi výchovy partnerství, manželství a rodičovství na střední škole (gymnáziu) v České republice. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit strategii (program) výuky témat týkajících se partnerství, manželství a rodičovství na střední škole gymnaziálního typu. Pro dosažení tohoto cíle byly stanoveny dílčí cíle, které tak tvoří obsahovou strukturu práce. Práce je členěna do sedmi kapitol, přičemž první čtyři mají terminologicky podložit výzkumnou a aplikační část práce. Vlastním přínosem práce bylo na základě zjištěných skutečností (výsledků výzkumné sondy) vytvořit návod s praktickými náměty, jak se v této problematice orientovat a jak s těmito tématy se studenty gymnázia pracovat formou různých aktivit (besed, přednášek, projektů či volitelného předmětu) v rámci naplňování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na SŠ (podle RVP G), který tato témata zahrnuje.

Strategie výchovy partnerství, manželství a rodičovství v gymnaziálním vzdělávání
Jirsáková, Jitka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá strategiemi výchovy partnerství, manželství a rodičovství na střední škole (gymnáziu) v České republice. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit strategii (program) výuky témat týkajících se partnerství, manželství a rodičovství na střední škole gymnaziálního typu. Pro dosažení tohoto cíle byly stanoveny dílčí cíle, které tak tvoří obsahovou strukturu práce. Práce je členěna do sedmi kapitol, přičemž první čtyři mají terminologicky podložit výzkumnou a aplikační část práce. Vlastním přínosem práce bylo na základě zjištěných skutečností (výsledků výzkumné sondy) vytvořit návod s praktickými náměty, jak se v této problematice orientovat a jak s těmito tématy se studenty gymnázia pracovat formou různých aktivit (besed, přednášek, projektů či volitelného předmětu) v rámci naplňování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na SŠ (podle RVP G), který tato témata zahrnuje.

Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,