Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,323 záznamů.  začátekpředchozí36314 - 36323  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.17 vteřin. 

Analýza dat z průzkumů spokojenosti zákazníků s prostředím NetBeans
Horčic, Michal ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mirilovič, Marián (oponent)
Cílem práce je zpracovávání dotazníku o spokojenosti uživatelů s aplikací NetBeans od firmy Sun Microsystems. Výstupem z dotazníku je informace o (ne)závislosti odpovědí vybraných otázek. Celý proces je zautomatizován a není tedy třeba žádného vnějšího zásahu. K dosažení cíle je použito několika technologií, zejména: - web forms - pro sběr dat od uživatelů - MySQL - databázový systém pro uložení odpovědí z webových formulářů - R - statistický software pro zpracování dat a jejich převod do dále zpracovatelného formátu Práce je rozdělena do čtyř základních kapitol: - Zadání - přesné zadání a vymezení základních předpokladů pro další postup - Teorie - postup výběru statistické metody a technologie pro zpracování - Praxe - postup implementace zvolených technologií, vysvětlení fungování jednotlivých částí - Vyhodnocení - interpretace výsledků a možné využití práce pro plánování software

Neither Old, Nor New: The Southern Belle Archetype in Lillian Hellman's Birdie Hubbard from The Little Foxes and Tennessee Williams's Blanche Dubois from A Streetcar Named Desire
Soukupová, Markéta ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza původu jižanského ideálu ženství a jeho vývoje postupem času. V následujících kapitolách bude ukázáno, jak byl tento archetyp (re)definován, nahrazen či zachován v obdobích před a po Občanské válce a éře Nového Jihu. Z literární teorie se práce především opře o relevantní definice archetypu, které pak bude dokazovat na postavě jižanské krásky. Dále pak bude čerpat zejména z historie, sociologie a kulturních studií. Po úvodní kapitole, která představí americký Jih a jeho obyvatele jako jedinečné kulturní entity, kapitola dva okomentuje a zdůvodní základní metodologii a cíle práce společně s klíčovou terminologií, která se v souvislosti s jižanskou kráskou jeví jako nepostradatelná. Kapitola tři se poté bude zabývat krátkým úvodem k jednotlivým konstruktům jižanských krásek v jejich specifických společensko-historických kontextech, tzn. po Občanské válce (Lištičky Lillian Hellmanové) a v éře Nového Jihu (Tramvaj do Stanice Touha Tennesseeho Williamse). Kapitola čtyři pak přistoupí k samotné analýze postav a jejich prvků, jež byly v jednotlivých hrách buď zachovány, nebo zatraceny, a to jak v rámci zevnějšku, tak chování. Pátá kapitola za použití feministických a genderových teorií nastíní, jak jižanský archetyp krásky posiluje - a zároveň podrývá - patriarchální...

Ověřování standardů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Praze 2006 (Srovnání stavu s rokem 2003)
Vokurka, Michal ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Předložená bakalářská práce přímo navazuje na výzkum diplomové práce H. Solařové, která se tímto tématem zabývala v roce 2003. Výzkum byl zopakován po dvou letech za užití stejné metodologie. Za tuto dobu se počet NZDM zvýšil, výzkum byl tedy proveden jak v "původních" zařízeních zařazených do výzkumu v roce 2003, tak u nově vzniklých NZDM. Byly zachovány stejné cíle - zjistit jak jsou Standardy NZDM v praxi dodržovány, jestli se k nim zařízení hlásí a co si o nich myslí samotní pracovníci. K těmto cílům byl přidán navíc cíl srovnat získaná data s rokem 2003. Samotná práce je členěna na dvě části, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je členěna do 10 kapitol a je zaměřena na podrobný popis problematiky NZDM a témata, která s problematikou NZDM úzce souvisejí. Mezi tato témata bylo zařazeno téma volného času z hlediska jeho naplňování dětmi a mládeží, dále problematika dospívání, která se úzce dotýká cílových skupin NZDM a téma prevence rizikového chování, v němž mají NZDM jasné a nezastupitelné místo. Podrobný popis problematiky NZDM se soustředí na jasné definování a vymezení NZDM jako sociální služby, na definování cílové skupiny na niž jsou NZDM Literatura 60 orientována. Poté jsou popsány cíle NZDM a jejich služby, které mají vést, k jejich realizaci. Důležité jsou kapitoly zabývající...

Proces rozšiřování Evropské unie
Pokorná, Adriana ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Hitzgerová, Vlasta (oponent)
Práci jsem rozdělila na tři části. V první kapitole se zabývám především historickými faktory a prvními třemi rozšířeními. V rámci druhé kapitoly se zabývám především vývojem Společenství v rámci problematiky východního rozšíření. V subkapitolách uvádím přehled smluv o přidružení, posloupnost procesu rozšiřování , specifické znaky východního rozšíření a vstup Bulharska a Rumunska. V třetí kapitole je mým cílem zachytit současný vývoj Společenství a jeho budoucí cíle rozšiřování. V podkapitolách zmiňuji současné rozdělení Evropy a dopady první vlny východního rozšíření, současné postoje Společenství k dalšímu rozšiřování včetně nově připravovaných reforem, možností budoucího členství Turecka a balkánských zemí.

Balanced Scorecard: Teorie a aplikace v českém prostředí
Vítek, Petr ; Revenda, Zbyněk (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Cílem diplomové práce na téma Balanced Scorecard: Teorie a aplikace v českém prostředí je poskytnout věcně a časově strukturovaný popis zavádění metody Balanced Scorecard do praxe, a to na příkladu českých hypotetických společností, které se rozhodly najmout poradce, aby jim s tímto projektem pomohl. Tento model byl zvolen z následujících důvodů: ? při zavádění Balanced Scorecard do praxe české střední a velké společnosti dávají přednost spolupráci s poradcem, která má charakter projektu; ? projektový přístup k zavádění Balanced Scorecard do praxe krok po kroku je názorný; ? umožňuje rychlou orientaci v dokumentu, což ocení čtenář, kterého některé procesní či věcné projektové kroky nezajímají; ? umožňuje přehledné využití příkladů, kterých bylo hojně použito ke zvýšení názornosti a koherence textu. Aby i čtenář, pro kterého je metoda Balanced Scorecard úplně nová, byl schopen pochopit souvislosti v kapitole aplikační, která naplňuje zvolené cíle diplomové práce, je v první kapitole uveden krátký teoretický výklad tématu Balanced Scorecard. Druhým cílem této diplomové práce je popsat praktické propojení hodnotového pohledu na společnost s konceptem Balanced Scorecard. Je ukázáno, jak lze přehledně propojit hodnotovou mapu společnosti se strategickou mapou a integrovat do nich prvky Balanced Scorecard. Největším přínosem tohoto propojení je: ? jeho názornost, která umožňuje na jednom místě názorně zobrazit tyto tři koncepty; ? ujištění, že společnost při volbě strategického zaměření zvážila všechny typické oblasti tvorby hodnoty; ? znázornění vyladění strategických aktivit společnosti (tj. cíle, měřítka, aktivity k naplnění cílů a propojení na procesy jsou ve vzájemném souladu). Téma zavedení Balanced Scorecard do praxe jsem si vybral nejen pro jeho zajímavost a významnost, ale také protože jsem chtěl propojit své omezené praktické zkušenosti s Balanced Scorecard s teorií a metodikou tak, aby vznikl dokument, podle něhož bude čtenář schopen pochopit význam a použití metody Balanced Scorecard jak v teorii tak především pro praxi.

Odpovědnost zaměstnance za škodu
Tran Thi Thuy, Linh ; Soušková, Milena (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou odpovědnosti zaměstnance za škodu se zaměřením na odpovědnost za schodek na svěřených hodnotách, které je zaměstnanec povinen vyúčtovat. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje obecně pojmu odpovědnosti a právní odpovědnosti. Druhá kapitola se zaměří na problematiku odpovědnosti v pracovním právu. Třetí kapitola se již věnuje oblasti odpovědnosti za škodu. Odpovědnost zaměstnance za škodu bude tématem čtvrté kapitoly, kde se především zaměřím na odpovědnost na svěřených hodnotách, které je zaměstnanec povinen vyúčtovat. Na základě soudní judikatury a odborných článků budu zkoumat, do jaké míry je spravedlivé požadovat po zaměstnanci odpovědnost za schodek, a jakým způsobem a za jakých okolností se zaměstnanec zavinění zprostí. K dosažení cíle jsem také provedla analýzu vybraného soudního rozsudku Nejvyššího soudu ČR.

Marketingové aktivity portálu Airbnb
Weinmannová, Jana ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na fenomén ekonomiky sdílení a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti a hrozby přináší firmám, jednotlivcům i celé společnosti. Práce je rozdělena do několika navazujících kapitol, kde teoretická část je věnována analýze marketingového prostředí, marketingové strategii, specifikům marketingového mixu služeb cestovního ruchu a teoretickým poznatkům o ekonomice sdílení. Praktická část se věnuje představení společnosti Airbnb a analýze jejích marketingových aktivit v České republice i v zahraničí. Cílem práce je za pomoci průzkumu trhu odhalit potenciál společnosti Airbnb na českém trhu na straně poptávky i nabídky, určit budoucí cíle společnosti a doporučit, jak těchto cílů dosáhnout.

Analýza mezinárodní marketingové kampaně společnosti Hewlett - Packard a její adaptace na český trh
Smolková, Barbora ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Trešl, Petr (oponent)
Diplomová práce na téma se zabývá rozborem přístupu globálních firem ke své marketingové komunikaci.Ve své práci jsem se snažila postihnout aspekty adaptování globální marketingové kampaně pro podmínky českého trhu a přiblížit procesy, které je nutné pro naplnění cíle realizovat. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nastiňuje teoretická východiska pro organizaci globálních firem, další dvě kapitoly se věnují praxi. Druhá kapitola představuje globální kampaň společnosti HP, její cíle, nástroje a prvky. Třetí kapitola analyzuje uvedení kampaně na českém trhu ? načasování, průběh, celkové provedení. Na závěr hodnotím úspěšnost kampaně a efektivitu přístupu společnosti HP ke globálnímu marketingu.

Významné faktory ovlivňující resocializaci psychicky nemocných
BAUERNÖPLOVÁ, Alexandra
Duševní onemocnění významným způsobem ovlivňuje všechny aspekty života. Péče o duševně nemocné překračuje hranice medicíny a stává se objektem zájmu celospolečenského významu. Tato bakalářská práce se věnuje lidem s psychotickou poruchou.Je zaměřena na jejich subjektivní pohled na sebe samé, mezilidské vztahy a perspektivy jejich života. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy a charakteristiky psychotických poruch. Sociální problematika života člověka s psychotickým onemocněním, otázka sebestigmatizace a vlivu onemocnění na rodinné příslušníky je shrnuta v další kapitole. Další část práce je věnována postavením duševně nemocných ve společnosti, sociálním otázkám spjatým s duševním onemocněním, jejich životní perspektivě a komunikačním problémům, na které psychicky nemocní narážejí. Závěr teoretické části práce se zabývá oblastí komplexní psychiatrické, psychosociální a komunitní péče, včetně reformy psychiatrické péče, jež je v současnosti velmi pozvolna realizována. V praktické části jsou zahrnuty cíle kvalitativního výzkumu, výzkumné otázky a metodika sběru dat. Výzkumný soubor tvořili lidé s psychotickým onemocněním. Informace byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Získaná audio data byla doslovnou transkripcí převedena do písemné podoby a zpracována metodou otevřeného kódování. Následně byla všechna data analyzována a interpretována maximálně komplexně a ve vzájemných souvislostech formou příběhu.

Analýza spokojenosti a motivace pracovníků ve vztahu k užívanému stylu řízení
Bezděková, Andrea ; Hrčková, Eva (vedoucí práce) ; Bendová, Zuzana (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza pracovní spokojenosti a motivace pomocí dotazníkového šetření, blíže je výzkum zaměřen na aspekty interní komunikace a osobnost vedoucího pracovníka - manažera. Na základě výsledků výzkumu a jejich porovnání s realitou jsou navržena opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Tato opatření se týkají zejména komunikace s pracovníky ze strany vedení společnosti, výběru, rozvoje a užívaného stylu řízení u vedoucích pracovníků a kariérního růstu a rozvoje. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol. Úvodní kapitola charakterizuje problematiku, stanovuje cíle práce a pracovní hypotézy, představuje zvolenou metodiku. Další část je věnovaná teorii, objasňuje základní pojmy z oblasti pracovní spokojenosti a motivace, shrnuje nejvýznamnější teoretické přístupy. Po stručné charakteristice podniku následuje samotná analýza dat a jejich následná interpretace. Poslední kapitola zabývá celkovým shrnutím výsledků, ověřením stanovených hypotéz a již zmiňovanými opatřeními ke zlepšení stávající situace.