|
Comparison of Digital Libraries Abroad and in the Czech Republic
Volfová, Jana ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Švecová, Jarmila (referee)
Hlavní část bakalářské práce ?Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR? je rozdělena na tři kapitoly ? teorie digitálních knihoven, digitální knihovny v zahraničí a digitální knihovny v ČR. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti digitálních knihoven, funkcionalita digitálních knihoven, standardy a problematika autorského práva. Druhá část popisuje deset zahraničních prosperujících knihoven a ze srovnání jejich jednotlivých charakteristik jsou vyvozeny aktuální trendy v tomto oboru. Ve třetí části je zhodnocena situace v ČR a jsou popsány existující projekty. Podrobně je popsána digitální knihovna Dilleo. V závěru této kapitoly se nachází porovnání zahraničních iniciativ a trendů s českou knihovnou Dilleo a doporučení pro její další rozvoj.
|
|
The analysis of vocational training in the company XY, a.s.
Lejdarová, Kateřina ; Jarošová, Eva (advisor) ; Kašparová, Eva (referee)
Diplomová práce se v první části zaměřuje na teoretické vymezení systému podnikového vzdělávání. Popisuje jednotlivé fáze vzdělávacího procesu, zabývá se oblastmi vzdělávání, motivací zaměstnanců ke vzdělávání, hodnotí faktory, které ovlivňují efektivní vzdělávání a zmiňuje trendy v oblasti podnikového vzdělávání. V praktické části se zaměřuje na analýzu systému vzdělávání ve vybrané mezinárodní společnosti. Analyzuje systém vzdělávání jak z pohledu organizace, tak z pohledu zaměstnanců. Tato analýza slouží pro poskytnutí zpětné vazby o efektivnosti vzdělávání. V závěru jsou formulována doporučení pro vyšší efektivnost jednotlivých fází, navrhnuto řešení problematických otázek souvisejících se vzděláváním a vyzdviženy pozitivně vnímané oblasti vzdělávání a zároveň shrnuty doporučení a náměty do budoucna.
|
|
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Novák, Jan (referee)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.
|
|
Usage of information and communication technologies in the process of education
Rusko, Miroslav ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Jankó, Gabriel (referee)
Táto diplomová práca ponúka čitateľovi ucelený pohľad do sveta vzdávania s využívaním najmodernejších technológií a moderných komunikačných zariadení. Vysvetľuje využiteľnosť dištančného vzdelávania v modernej dobe a poukazuje na jeho výhody a nevýhody. Popisuje jednotlivé systémy pre riadenie výuky (takzvané LMS) a jednotlivo ich rozoberá v analýze. Nezabúda ani na preskúmanie situácie v oblasti LMS v Českej Republike. Nakoniec predkladá kompletnú analýzu stávajúceho LMS systému spoločnosti Telefónica O2 Czech Repubic.
|
|
E-learning in Česká pojišťovna a.s.
Prokšová, Eva Bc. ; Švecová, Lenka (advisor) ; Weigel, Karel (referee)
Práce je věnována postavení e-learningu v České pojišťovně a.s. Teoretická část analyzuje e-learning z hlediska nasazení při vzdělávání zaměstnanců, jeho výhody, nevýhody a naznačuje způsoby kalkulace ekonomické efektivnosti. Praktická část popisuje použití e-learningu v České pojišťovně a.s. a navrhuje metodiku výpočtu ekonomické efektivnosti e-learningu se započtením finančních i nefinančních hledisek. V záveru jsou uvedeny ohlasy pracovníků ČP na používaní e-learningu v praxi.
|
|
Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Kašparová, Alena (referee)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.
|
|
E-learning solutions in MOODLE
Zakál, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Plecháč, Jan (referee)
Práce pojednává o e-learningovém řešení postaveném na klíč se zaměřením na výuku cizích jazyků. V úvodních pasážích je ve stručnosti probrána problematika e-learningu se zaměřením na popis klíčových standardů (SCORM) a používaných nástrojů (LMS). Dále je do detailů rozebrán opensourcový LMS MOODLE. Následující kapitoly se zabývají tvorbou výukového obsahu. Tato část práce je postavena na popisu systému, který se využívá v praxi ve společnosti LANGMaster. Závěrečné kapitoly pak na případové studii demonstrují, jak lze celé řešení na klíč postavit. Vše je předvedeno na hypotetické poptávce podniku po řešení na klíč.
|
|
Systém virtuálního vzdělávání univerzity - analýza a návrh
Vožda, Petr ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Šubrta, Václav (referee)
Práce analyzuje a navrhuje systém virtuálního vzdělávání univerzity z konceptuálního hlediska. Tento systém je navržen jako portál virtuálního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována procesům, objektům, uživatelskému rozhraní, komunikaci a také znalostem uvnitř navrhovaného systému. Jsou diskutována specifika různých typů vzdělávacích portálů. Důraz je kladen na flexibilitu a rozšiřitelnost systému.
|
|
Vzdělávání pracovníků ve veřejné správě v ČR
Hájek, Tomáš ; Postránecký, Josef (advisor) ; Pohanková, Anna (referee)
Diplomová práce analyzuje vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, jeho legislativní úpravu a její naplňování v praxi ve vybraných územních samosprávných celcích. Vychází z legislativní úpravy této oblasti, a to ze zákona o úřednících územních samosprávných celků a z vyhlášky 512/2002 sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků a z vyhlášky 511/2002 Sb., o uznávání rovnocennosti vzdělání úředníků územních samosprávných celků. Vedle analýzy zákona a jeho uplatňování v praxi se autor v diplomové práci zabývá jednotlivými formami vzdělávání, které se ve veřejné správě používají.
|
|
Možnosti využití e-learningu v (obchodní) firmě
Brunnerová, Barbora ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee)
Práce popisuje co je to e-learning, jeho výhody, nevýhody, vývojové trendy, podrobněji se věnuje simulaci, virtuální třídě, tvorbě e-learningového kurzu, měření efektivnosti e-learningu a jeho využití ve školách. V závěru práce je uveden příklad konkrétního využití e-learningu v jedné firmě.
|