Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,055 záznamů.  začátekpředchozí36046 - 36055  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.38 vteřin. 

Ochrana spotřebitele v EU
Vyleťalová, Tereza ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v Evropské unii při nakupování na internetu. V první části se práce věnuje obecnému vymezení ochrany spotřebitele, je zde popsán vývoj, institucionální zajištění, nástroje a financování ochrany spotřebitele v EU. Následně se práce přesouvá na digitální trh Evropské unie, popisuje překážky bránící růstu online nakupování a strategie, které směřují k vytvoření jednotného digitálního trhu. Druhá část se zaměřuje na ochranu osobních dat, mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, stávající právní předpisy upravující práva spotřebitelů na internetu včetně nových návrhů Evropské komise. Právě nové legislativní návrhy představují stěžejní část této práce a jsou hlavním předmětem zrealizovaného rozhovoru s expertem. Součástí šetření je dále dotazníkový průzkum týkající se zkušeností českých spotřebitelů s řešením sporů a online nakupováním a vybrané rozsudky Soudního dvora Evropské unie, které přispěly k jednotnému výkladu evropského práva v oblasti ochrany spotřebitele.

Vinařství JOHANN W
Schwarzová, Markéta ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Fröhlichová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je nejprve popsat teorii podnikatelského plánu, jak by měl plán vypadat, co by měl obsahovat v jednotlivých bodech. V druhé, praktické části, jsem pak s použitím této teorie vypracovala podnikatelský plán Vinařství JOHANN W. Kromě základního shrnutí podnikatelské příležitosti je součástí práce detailně vypracovaná marketingová a obchodní strategie, analýza trhů a konkurence, finanční plán a také popsaná a zhodnocená rizika projektu. Na závěr je sestaven realizační plán, který by měl ukázat cestu k vytyčeným cílům především v zatím nerozvinuté oblasti turistiky. Podnikatelský plán je primárně určen pro interní využití ve Vinařství JOHANN W a také autora.

Strategická analýza společnosti Adventure World, s.r.o.
Armenov, Roman ; Kubíček, Aleš (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou Adventure World s.r.o. provozující únikové hry v Praze. Cílem práce je navrhnout strategická doporučení pro další vývoj společnosti. Obsahem teoretické části je definování základní terminologie a podrobný popis postupu při formulaci strategie. V praktické části se aplikují analytické nástroje popsané dříve. Při analýze vnějšího makrookolí se používá nástroj PEST analýza. Pro znázornění oborového okolí se používají nástroje analýza 5 konkurenčních sil, mapy strategických skupin. V rámci zkoumání vnitřních podmínek společnosti se identifikují strategické zdroje a schopnosti s použitím nástroje hodnotového řetězce. Pro shrnutí poznatků z analýz je použít nástroj SWOT matice a následně generovány alternativy strategie. V závěru práce autor navrhuje znění mise a aktualizované vize, strategických cílů společnosti a konkretizuje opatření, která tyto cíle schopna společnost naplnit.

Influence of commodity costs on the price of FMCG products
Baituyakova, Danagul ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
The goal of this thesis is to provide a reader with a comprehensive outlook on the cost-pricing process in a real FMCG company. Firstly, the thesis concentrates on the theoretical background of cost methodologies and pricing strategies from a perspective of a private firm. Secondly, the thesis presents a tool, which calculates the reflection of the change in the commodity cost on the shelf price of a good. Thirdly, statistical testing is applied in order to identify if the model could correlate with reality based on historical data. In this part the thesis discusses the limitations of the model and gives more real life examples of how the price is set, besides the commodity influence. Thanks to it, a reader will be able to draw conclusions from the given information and deeper understand the complexity of the FMCG market industry.

Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Zusková, Michaela ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Neziskové organizace jsou nedílnou součástí české ekonomiky a důležitým partnerem vlády. V dnešním ekonomickém prostředí čelí rostoucí konkurenci nejen ze strany dalších podobných institucí, ale rovněž ze strany firem orientovaných na zisk. Pokud chtějí na trhu uspět, jsou nuceni využívat podnikatelských marketingových nástrojů. Cílem následující diplomové práce je analyzovat marketingové strategie nevládní neziskové organizace INEX-SDA, interpretovat výsledky na základě marketingových teorií a navrhnout možná zlepšení, která povedou k vyššímu povědomí veřejnosti o vybrané organizaci.

Koučink jako metoda zvýšení pracovní efektivnosti
Skupinová, Lucie ; Tužová, Julie (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Cílem práce není jen zaměření na koučink samotný, ale celý proces zvyšování kvalit zaměstnance a jeho následné uplatnění v praxi za účelem zvýšení pracovní efektivnosti. Zaměřuje se na nové metody v koučinku, jako je konfrontace mezi zaměstnanci, klade důraz na citlivý přístup k zaměstnanci a používá The Achieve model jako nástavbu pro již uplatňovaný model The Grow. V práci se snažím o změny přístupu manažerů a team leaderu k podřízeným, změny vnímání koučinku samotného a jeho přínosu. Ve své práci jsem použila metody pozorování, rozhovoru a komparace výsledků. V práci zjišťuji, jak je koučink uplatňován napříč pozicemi na největší pobočce v jedné s hlavních bank v ČR a následně aplikuji mnou zvolené metody.

Propast a chrám. Metaforika chaosu a řádu v české poezii sedmdesátých let
Hrdina, Martin
Autor příspěvku se vrací k 70. letům 19. století jako době, kdy se evropská společnost musela vyrovnávat s řadou náročných situací – za příznak duchovní krize byla v té době považována například vzmáhající se vlna sebevražednosti. Předmětem pozornosti jsou při tom spisovatelé a jejich reakce na krizové jevy, neboť prostřednictvím četby měli přímý vliv na vzdělanou část společnosti a mohli tak formovat i přístup ke zvládání krizových jevů. Také česká básnická produkce, reprezentovaná v této studii Jaroslavem Vrchlickým a Irmou Geisslovou, se v situaci sedmdesátých let musela vyrovnat s reflexí světonázorového pesimismu. Autoři se s touto výzvou vypořádávali různými způsoby, přičemž zvolená strategie měla dopady i na přijetí jejich děl publikem a ovlivňovala další průběh jejich literární dráhy.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.

Online marketingová strategie
Laušmanová, Dagmar ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
V diplomové práci jsou popsány základní a nejdůležitější pojmy úzce spojené s marketingovou strategií na internetu. Praktická část obsahuje zpracovanou situační analýzu SWOT, analýzy trhu, konkurence a zákazníka. Na základě zhodnocení prostředí, možností firmy je vytvořena on-line marketingová strategie, která má za cíl zvýšit povědomí o značce dané společnosti, otestovat jednotlivé formy propagace a v případě úspěchu i získat nové zakázky. Dílčím cílem je odstranění slabých stránek společnosti zjištěné pomocí SWOT analýzy. Zároveň může téma diplomové práce najít praktické použití pro čtenáře, kteří hledají aktuální poznatky pro marketing svých společností v daném či podobném podnikatelském oboru.

Vliv oxidačního stresu na aktivitu telomerických elementů u \kur{Drosophila melanogaster}
HEJDOVÁ, Veronika
Exprese transgenu HeTom byla studována za účelem zjištění vlivu chronického oxidačního stresu, vyvolaným parakvatem, na transkripční aktivitu promotoru telomerického elementu HeT-A. Po vystavení nízkých koncentrací parakvatu, jsem zjistila, že se zvyšují hladiny transkriptu telomerického HeT-A, stejně jako HeTom, netelomerický element složený z promotoru elementu HeT-A a genu pro fluorescenční protein Tomato.