Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 379 záznamů.  začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Interakce mezi sestrami a dobrovolníky v nemocnici
LHOTSKÁ, Martina
Dobrovolnictví v pravém slova smyslu se v České republice rozvíjí až po roce 1989. Proniká i do nemocnic, kam dobrovolníci dochází za klienty a pomáhají jim trávit často dlouhé dny hospitalizace. Hlavním cílem ošetřujícího personálu je naplnění všech biologických, psychických, sociálních a spirituálních potřeb klientů a právě dobrovolníci jim jsou v této snaze nemalou měrou nápomocni. Práce byla zaměřena na interakci mezi sestrami a dobrovolníky v nemocnici. Teoretická část se zabývá historií dobrovolnictví, dále pak všemi kroky, jež musí dobrovolník absolvovat, než se octne u lůžka klienta v nemocnici a v neposlední řadě také uspokojováním potřeb klientů. Část praktická je věnována kvantitativnímu výzkumu. Cílem bylo zjistit spokojenost sester s prací dobrovolníků v nemocnici. Druhý cíl byl zaměřen na dobrovolníky. Zajímalo nás, jak jsou dobrovolníci spokojeni s reakcí sester na jejich aktivity v nemocnici. K získávání dat byly sestaveny dotazníky pro sestry i dobrovolníky. Výzkum probíhal v lednu a únoru roku 2008. Byl prováděn na šesti ošetřovacích jednotkách ve čtyřech nemocnicích Jihočeského kraje a kraje Vysočina. Z výzkumu vyplynulo, že sestry jsou převážně s prací dobrovolníků spokojeny. Přesto se našlo několik negativních reakcí, které mohou souviset s neinformovaností sester o dobrovolnících. Výzkum mezi dobrovolníky ukázal, že pociťují od sester za svou činnost uznání. Jistě by se však v této oblasti dalo ještě leccos zlepšovat k všeobecné spokojenosti. Výzkum je doplněn o rozhovor s kontaktní osobou pro dobrovolníky na oddělení v nemocnici, kde výsledky vzájemné spokojenosti dopadly nejlépe. Uvádí možná úskalí, která zavádění programu do nemocnice provází. Radí, jak předejít zbytečným nedorozuměním mezi personálem a dobrovolníky a hlavně jak opravdu dobré dobrovolníky udržet a neodradit od jejich úsilí. Výsledky výzkumu si vyžádala nemocnice v Pelhřimově a Jihlavě. Dále budou poskytnuty všem zájemcům, kteří by chtěli program {\clqq}Dobrovolníci v nemocnici`` uvést ve své nemocnici do praxe a mají zájem o informace ze zařízení, kde již mají s dobrovolníky jistou zkušenost.
Dobrovolnická činnost Diecézní charity v Českých Budějovicích očima klientů
KOŽANTOVÁ, Miroslava
Tématem mé bakalářské práce je Dobrovolnická činnost Diecézní charity v Českých Budějovicích očima klientů. Dobrovolnictví není v lidské společnosti něčím novým. Vždyť v každé kultuře a společnosti pomáhali ti, kteří na tom byli lépe, těm méně šťastným, kteří kvůli nemoci, chudobě či přírodní katastrofě pomoc potřebovali. Cílem práce bylo zjistit, jaké požadavky mají klienti, kteří využívají služeb nabízených Dobrovolnickým centrem při Diecézní charitě České Budějovice, na dobrovolníky, a jak hodnotí jejich činnost. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy dobrovolnictví, dobrovolník, dobrovolnická služba a charita. Dále je popsána činnost Diecézní charity České Budějovice a zejména Dobrovolnického centra při Diecézní charitě České Budějovice včetně jeho vývoje a dobrovolnických programů. Pro realizaci praktické části jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostandardizovaného rozhovoru. První skupinu dotazovaných tvořili koordinátoři dobrovolníků v zařízeních využívající pro své klienty služby většího počtu dobrovolníků. Druhou skupinou byli lidé, kteří se ve svém životě scházejí s dobrovolníkem. Jedná se o lidi s duševním onemocněním či mentálním postižením a seniory. Celkem byli osloveni 4 koordinátoři a 13 klientů ve čtyřech zařízeních. Přestože dobrovolníci docházejí i za jinými klienty, ne všichni byli vzhledem ke svému zdravotnímu stavu či stupni postižení schopni samostatně odpovídat na otázky, nebo se nechtěli výzkumu zúčastnit. Výsledky výzkumu ukázaly, že všichni z dotázaných respondentů kladně hodnotí práci dobrovolníka. Cení si zejména toho, že za nimi dochází někdo, s kým si mohou třeba jen popovídat, někdo, s kým mohou jít na procházku, do divadla, do kina nebo nakupovat, prostě tam, kam chtějí a kam by se bez doprovodu sami nedostali. Oceňují, že dobrovolník přijde mezi ně, něco je naučí, s něčím pomůže. Dobrovolník by podle nich měl být hodný, přátelský, upřímný, laskavý, vstřícný k lidem, povídavý, měl by umět pomoci a snažit se vyhovět přáním klienta. Rovněž koordinátoři dobrovolníků v jednotlivých zařízeních spatřují význam dobrovolnické činnosti nejen pro jejich klienty ale i pro samotná zařízení, ať už se jedná o pomoc při zkvalitnění sociální péče, vyplnění volného času klientů i navázání nových přátelství. Bakalářská práce bude využita Dobrovolnickým centrem při Diecézní charitě České Budějovice, kde může pomoci při výběru dobrovolníků na základě zjištěných nejčastějších požadavků klientů a dále může být využita jako ocenění a poděkování klientů současným dobrovolníkům i jako inspirace pro dobrovolníky budoucí.
Význam výcviku dobrovolníků ve zdravotně sociální sféře
PECHKOVÁ, Šárka
V současné době jsou dobrovolníci zapojováni ve všech sférách lidské činnosti. Nejrozšířenější oblastí, ve které dobrovolníci působí je zdravotně sociální sféra. Dobrovolnická činnost v této oblasti je velmi náročná, a proto je zde nutný profesionální přístup. Jeho součástí je také výcvik dobrovolníků. Výcvik slouží dobrovolníkovi k utvrzení jeho motivací, ujasnění jeho role v dobrovolnickém programu. Výcvikem dobrovolníků se také předchází budoucím nedorozuměním mezi dobrovolníkem, klientem a organizací. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění některých základních pojmů z oblasti dobrovolnictví. Rovněž se pokouší o zmapování různých dobrovolnických programů z hlediska výcviku a o nastínění obecného schématu výcviku. Cílem práce je kvantitativně zhodnotit význam výcviků dobrovolníků pro dobrovolnickou činnost v různých dobrovolnických programech. Pro kvantitativní výzkum byly použity tyto metody sběru dat: řízený rozhovor a dotazník. Do sledovaného souboru byli zařazeni dobrovolníci a koordinátoři dobrovolnických programů. Ze získaných dat vyplynulo, že koordinátoři dobrovolnických programů považují výcvik dobrovolníků za nezbytný k výkonu dobrovolnické činnosti a za největší přínos výcviku pro dobrovolníky považují praktický nácvik potřebných dovedností. Dále se potvrdilo, že výcvik pomáhá dobrovolníkům kvalitně vykonávat dobrovolnickou činnost. Výcvik posiluje motivaci stát se dobrovolníkem a současně snižuje obavy a nejistoty dobrovolníků z dobrovolnické činnosti. Práce bude poskytnuta Národnímu dobrovolnickému centru Hestia v Praze, které ji bude moci využít jako základ pro vytvoření jednotní metodiky výcviku dobrovolníků.
Motivace dobrovolníků
PIŠTĚKOVÁ, Radka
Práce se zabývá motivací dobrovolníků, tedy tím, co vede lidi k tomu, že se věnují dobrovolné činnosti. Stručně nastiňuje vývoj dobrovolnictví od středověku až po současnost. Dále se zbývá charakteristikou dobrovolníka a oblastmi, ve kterých se dobrovolníci uplatňují. Rovněž se věnuje motivaci lidského chování a rozebírá základní zdroje této motivace. Popisuje konkrétní druhy motivace pro dobrovolnou činnost a to jak ty vhodné, tak i nevhodné. V práci je dále zmíněna problematika přípravy dobrovolníka na jeho dobrovolnou činnost.
Vytvoření dobrovolnického programu "Osobní asistence pro aktivizaci lidí po porušení míchy" a jeho aplikace do rehabilitačního centra Paraple
PŠAJDLOVÁ, Veronika
Lidé po úraze nejsou limitováni v žádné běžné společenské aktivitě, jen pro to někdy potřebují pomoc druhé osoby. K tomu jim mohou dopomoci právě dobrovolníci, protože jejich motivace není limitovaná pouze na uspokojení fyzických potřeb postiženého, ale v takové pomoci hledají i něco víc - přátelství a vzájemné sdílení. Cílem vytvoření dobrovolnického programu osobní asistence je poskytovat kvalitní služby osobní asistence pro klienty s porušením míchy v domácím prostředí pro uspokojení jejich potřeb a umožnit jim tak žít plnohodnotný život podle svých představ.
Humanismus a filantropie v ošetřovatelství
ŠEVČÍKOVÁ, Jitka
Diplomová práce pojednává o problematice Humanismu a filantropii v ošetřovatelství. Teoretická část práce byla zaměřena na definování a popisu základní terminologie. Z pohledu historického popisuji vývoj humanismu a filantropie v profesi sester a dále zmiňuji současný stav. Neopomíjím se dotknout etiky a dobrovolnictví. Praktická část diplomové práce je zaměřena na fázi přípravnou, dále fázi terénního sběru dat, kvantitativní rozbor získaných výsledků.Cílem bylo zjistit, zda se sestry podílejí na dobrovolné činnosti v neziskových organizacích. Tento cíl byl dosažen na základě vyvrácení či potvrzení dvou hypotéz, že sestry pracující v nemocnicích se nepodílejí na dobrovolné činnosti v neziskovém sektoru, ale uplatňují principy humanismu a filantropie ve své profesi.
Nasazení aplikace pro týmovou spolupráci v dobrovolnické organizaci
Rechner, Štěpán ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Nasazení aplikace pro týmovou spolupráci v dobrovolnické organizaci je zaměřena především na možnosti implementace informačního systému pro skupinu dobrovolníků. Vychází z potřeb konkrétní komunity dobrovolníků, která se zabývá přípravou dětských táborů. Práce je rozdělena do tří celků. První část je zaměřena na zmapování procesu při organizaci tábora a na principy práce konkrétní dobrovolnické organizace, která je zde stručně popsána. Druhá část je věnována požadavkům na nasazení IS/ICT a možnostem, jak toto nasazení provést. Dále je zde uveden návod a doporučení k vlastnímu nasazení. Závěrečná část práce je věnována popisu procesu implementace a doporučení, jak implementaci IS/ICT v dobrovolnické organizaci prosadit
Marketing aplications in non-profit organization "Lékořice"
Kušniráková, Dana ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Čatloš, Dušan (oponent)
Neziskový sektor představuje téma stále více diskutovanější , zejména pokud hovoříme o konzumní společnosti jakou je ta dnešní. Organizace neziskového sektoru a různé dobrovolné sdružení jsou zde na to, aby pomáhali lidem, s nimiž se osud krutě zahrál, a kteří jsou často přehlíženi nejen obyčejnými lidmi ale i státem. Tématem této bakalářské práce je aplikace marketingu v konkrétní neziskové organizaci, resp. jeho využití a následný vývoj. Práce pozůstává ze tří částí. V první části se zaobírám teoretickými východisky, tedy co jsou to neziskové organizace, jejich klasifikace, financování a zároveň je zde popsán marketing v neziskové organizaci v teoretické rovině. Druhá část se zabývá již konkrétní organizací, její historií vzniku, marketingovým mixem aplikovaným v organizaci, financováním této organizace. V závěru druhé častí jsem se snažila popsat přínos dané neziskové organizace na jednom nemocničním oddělení, kde organizace působí.
PR neziskového projektu
Poláková, Pavla ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Balcarová, Jitka (oponent)
Práce se zabývá oborem Public relations, jeho cíly a nástroji a zaměřuje se na neziskový projekt Pět P. Představuje tento dobrovolnický program v jeho české i zahraniční podobě. V praktické části je proveden výzkum pomocí dotazníkového šetření a jsou zmapovány metody získávání dobrovolníků do programu a navržena možná řešení ke zvýšení efektivity náborových aktivit.
Limity rozvoje studentské organizace Erasmus Student Network
Chládová, Martina ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bort, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá analýzou limit rozvoje studentské organizace Erasmus Student Network (ESN) na národní úrovni České republiky. V teoretické části práce je rozebrána problematika neziskových organizací a specifik souvisejících zejména s dobrovolnictvím, motivací a stimulací členů studentských a mládežnických organizací. Empirická část je poté zaměřena na fungování ESN a analýzu limit spojených především s motivací, spokojeností a vnímáním příslušnosti k mezinárodní síti studentských spolků. V práci je využito nejen studia literárních pramenů, aktuálních internetových zdrojů i interních dokumentů organizace, ale také poznatků získaných během rozhovorů s reprezentanty a vlastní zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 379 záznamů.   začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.