Název:
Aplikácia marketingu v neziskovej organizácii "Lékořice"
Překlad názvu:
Marketing aplications in non-profit organization "Lékořice"
Autoři:
Kušniráková, Dana ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Čatloš, Dušan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Neziskový sektor predstavuje tému čoraz viac diskutovanejšiu, najmä ak hovoríme o konzumnej spoločnosti akou je tá dnešná. Organizácie neziskového sektoru a rôzne dobrovoľné združenia sú tu na to, aby pomáhali ľuďom, s ktorými sa osud kruto zahral, a ktorí sú často prehliadaní nielen obyčajnými ľuďmi ale aj štátom. Témou tejto bakalárskej práce je aplikácia marketingu v konkrétnej neziskovej organizácii, resp. jeho zhodnotenie a následný vývoj. Práca pozostáva z troch častí. V prvej časti sa zoberám teoretickými východiskami, teda čo sú to neziskové organizácie, ich klasifikácia, či financovanie a zároveň je tu popísaný marketing v neziskovej organizácii v teoretickej rovine. Druhá časť sa zaoberá už konkrétnou organizáciou, jej históriou vzniku, marketingovým mixom aplikovaným v organizácii, či financovaním. V závere druhej časti som sa snažila popísať prínos danej neziskovej organizácie na jednom nemocničnom oddelení, kde organizácia pôsobí.Neziskový sektor představuje téma stále více diskutovanější , zejména pokud hovoříme o konzumní společnosti jakou je ta dnešní. Organizace neziskového sektoru a různé dobrovolné sdružení jsou zde na to, aby pomáhali lidem, s nimiž se osud krutě zahrál, a kteří jsou často přehlíženi nejen obyčejnými lidmi ale i státem. Tématem této bakalářské práce je aplikace marketingu v konkrétní neziskové organizaci, resp. jeho využití a následný vývoj. Práce pozůstává ze tří částí. V první části se zaobírám teoretickými východisky, tedy co jsou to neziskové organizace, jejich klasifikace, financování a zároveň je zde popsán marketing v neziskové organizaci v teoretické rovině. Druhá část se zabývá již konkrétní organizací, její historií vzniku, marketingovým mixem aplikovaným v organizaci, financováním této organizace. V závěru druhé častí jsem se snažila popsat přínos dané neziskové organizace na jednom nemocničním oddělení, kde organizace působí.The non-profit sector is a topic which is being discussed on an increasing basis, especially when speaking of a consumer society like the present one. Organizations of the non-profit sector and various voluntary associations are here to help the people who met the cruel side of fate and who are often neglected not only by ordinary people but also by the state. The topic of this Bachelor Thesis is the application of marketing in a particular non-profit organization and its use and subsequent development respectively. The Thesis consists of three parts. In the first part, I focus on theoretical background, i.e. what are the non-profit organizations, their classification, funding and the description of marketing in a non-profit organization at the theoretical level. The second part deals with a specific organization, its historical development, marketing mix applied in the organization and financing of this organization. At the end of the second part I tried to bring the benefits of the non-profit organization to a hospital ward, where the organization operates.
Klíčová slova:
dobrovolnictví; marketing; nezisková organizace; marketing; non-profit organization; volunteering
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21915