Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,595 záznamů.  začátekpředchozí35586 - 35595  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.06 vteřin. 

Model kuličky na naklánějícím se rameni
Lipus, Jan ; Zbořil, Miroslav (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a realizace modelu soustavy kuličky na tyči. Soustava má být řízena programovatelným automatem a elektronikou s mikroprocesorem. Soustavu bude možné použít jako názornou pomůcku do výuky. Práce popisuje návrh a konstrukci modelu, elektroniky a řídícího člene s vizualizací měřené veličiny.

Výrobní prostory Hylváty - řešení technologické etapy zastřešení
Večeře, Tomáš ; Novotný, Michal (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na stavebně technologické řešení realizace nosné stropní konstrukce a střešního pláště výrobních prostor v Hylvátech. Obsahuje technickou zprávu, technologický předpis, kontrolní a zkušební plán, projekt zařízení staveniště, strojní sestavu, rozpočet, časový plán výstavby a vizualizaci dopravy nadrozměrných vazníků na staveniště.

Zpracování architektonického prvku jako haptické pomůcky pro zrakově postižené
BOUŠKOVÁ, Veronika
Teoreticko-praktická práce se zabývá architektonickým detailem české rané středověké architektury. Teoretická část seznamuje s historií gotického umění a popisuje kamenickou výzdobu staveb vznikajících od třetí čtvrtiny 13. století do jeho konce na českém území. Blíže se zaměřuje na historii města Českých Budějovic a hlavní pozornost věnuje popisu klášterního kostela Obětování Panny Marie. V praktické části je stěžejní tvorba tří konzol jako haptické pomůcky pro zrakově postižené. Vytvořené objekty jsou tvarovou i polychromovanou rekonstrukcí reálných konzol ze severní stěny zmíněného klášterního kostela. Práce je doplněna ostatními materiály, postupem realizace, skicami a fotodokumentací.

Vizuální interpretace díla Karla Čapka R.U.R. (teoreticko-praktická práce)
KRAUSOVÁ, Lucie
Diplomová práce sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část klade za cíl chronologicky zmapovat a formálně analyzovat podobu obálek veškerých dostupných českých vydání díla Karla Čapka R.U.R. od roku 1920 do roku 1989. Zabývá se proměnou podoby Čapkova Robota z vybraných divadelních představení v Čechách i zahraničí, jejich scénickým provedením, a to na základě dobových fotografií, kreseb a kritik. Vzniká tak ucelený přehled tohoto Čapkova díla v českém prostředí ve zmíněném období od data jeho vzniku po divadelní realizace a knižní vydání. Praktická část pak rozšíří řadu ilustrací, které byly realizovány v průběhu desetiletí a budou uvedeny v teoretické části práce. Vznikne tím na jedné straně plynulá návaznost na teoretickou část a zároveň autorská kniha, která je vizuální interpretací tohoto díla Karla Čapka.

Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.

Prvky rituálu v autorském divadle
Silich, Sviatlana ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat prvky rituálů v autorském výtvarném divadle. Vysvětlím výběr tématu, můj vztah k němu a jeho propojení s rituálem. Zanalyzuji dva vlastní realizované projekty, ve kterých se objevuje téma smrti a prvky rituálu. Krátce popíšu, jak jsem na téma pohřbů přišla a jaké byli zdroje inspirace. Jednotlivé kapitoly věnují tvorbě umělců, kteří mne zvlášť inspirovali k vytvoření Styx. Zamyslím se nad souvislostmi mezi vlastní tvorbou a například divadelní teorií Antonina Artauda či jiných umělců (Paradžanov, AKHE, Jodorowsky). V první části vysvětlím výběr tématu a inspirační zdroje, budu se krátce zabývat definicí rituálu a jak s tím souvisí - sleď pod kožichem. Dál je text práce rozdělen do dvou částí - experiment s průvodem a realizace ve fotokomoře V části Čtyři rozplynutí. Průvod krátce popíšu, jak to nedopadlo. V další části je popis hledání prostoru, praktické přípravy, zkoušení a realizaci rituálů ve fotokomoře, výběru jednotlivých složek, a průběh představeni. V závěru se snažím shrnout dosažené zkušenosti a výsledky, a reflektuji, jaké nové možnosti tvorby se mi otevřely. V obrazové příloze jsou fotografie průběhu příprav a výsledných inscenací i analogie s inspiračními zdroji.

JSF framework pro komplexní vizualizaci dat
Linha, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Vitinger, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vývoj JSF frameworku poskytující komponenty pro komplexní datové vizualizace. Její cíl se skládá z realizace API pro tvorbu JSF komponent vykreslujících komplexní grafy založené na JavaScript knihovně C3.js a z následné implementace sady komponent grafů za použití tohoto API. Přínosem této práce je tedy knihovna poskytující nástroj pro tvorbu nových JSF komponent založených na C3.js společně se sadou okamžitě použitelných komponent. Na počátku je provedena rešerše relevantních JSF knihoven, pokračováno je analýzou a návrhem API. Na tomto základě je implementováno API, ve kterém je následně realizována komponentová sada. Součástí práce je uživatelská příručka, referenční příručka API a prezentační web implementovaných komponent.

Vizualizace kvality dat v Business Intelligence
Pohořelý, Radovan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí Business Intelligence a především její části věnované datové kvalitě. Cílem práce je poskytnout přehled o problematice datové kvality a možnostech, jak je možné data zobrazovat, aby měla lepší a poutavější vypovídací hodnotu. Dalším cílem práce bylo navrhnout řešení realizace zobrazení stavu analyzovaného systému, především části věnované kvalitě dat. Výstupy této práce by měly sloužit pro následnou realizaci navrženého řešení do prostředí dané společnosti.

Zešikmená obecná rozdělení
Václavík, Jiří ; Lachout, Petr (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
V předložené práci studujeme rodiny obecných zešikmených rozdělení. Budeme postupně budovat představu o stále obecnějších třídách rozdělení. Nejdůležitější pro nás budou rodiny šikmých normálních rozdělení, eliptických rozdělení a šik- mých eliptických rozdělení. U každé budeme prezentovat základní vlastnosti a uvedeme na obrázcích konkrétní příklady. V závěru pak vygenerujeme realizace a ukážeme si, jak původní rozdělení odhadovat.

Krajina - vizuální hodnota krajiny a její vliv na společnost
Rokosová, Magdaléna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Rokosová, M.: Krajina - vizuální hodnota krajiny a její vliv na společnost[bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 48 s. (obrazová příloha) Bakalářská práce se zabývá vztahem člověka a krajiny, jejich vzájemným ovlivňováním v kontextu dějin. Zaměřuje se na vlivy podněcující změny v tomto vztahu a na výtvarné zobrazování krajiny, jenž z těchto vztahů vychází. Během chronologického mapování dějin lidstva a krajiny dochází práce k několika zdánlivě nesourodým poznatků, avšak následně se zde odhalují jejich logické souvislosti. K tématu přistupuje především z ekologického hlediska. Pozastavuje se nad současným problémem civilizace, jímž je oddalování se od přírody a navrhuje řešení v podobě budování vztahu dětí ke krajině skrze výtvarnou tvorbu. V práci jsou rozepsány konkrétní realizace hodin s touto tématikou vhodně upravené pro běžnou výuku v učebnách městských škol. Vztah a přístup člověka ke krajině je také reflektován autorskou tvorbou ve výtvarné části za použití několika technik a přístupů, jejichž výběr je v textu zdůvodněn.