Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strukturalistické pojetí divadla Jiřího Veltruského
OTRADOVCOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se bude věnovat estetické teorii Jiřího Veltruského. Pokusí se ukázat jakým způsobem Veltruský rozvíjí myšlenky české strukturalistické školy, představí klíčové pojmy, které Veltruský používá a předvede jakým způsobem tyto pojmy využívá k popisu základních rysů divadelního umění. Soustředit se bude především na Veltruského popis vztahu základních složek divadla a roli textu ve vlastní divadelní inscenaci.
Problematika vizuálního vnímání v díle Reného Magritta
VANDERKOVÁ, Andrea
Tato práce poskytuje podrobnou analýzu tří děl Reného Magritta na myšlenkovém pozadí studií vizuální kultury a sémiotiky. Vzhledem k tomu, že se tyto disciplíny na našem území teprve etablují, je první část práce věnována vytvoření teoretického rámce, pro interpretaci Magrittových děl. Kromě této části, věnované obecně problematice lidského vnímání obrazů, se předložená práce věnuje jednak dynamice vztahu slova a obrazu, která ovlivnila Magrittovo dílo, a jednak samotné interpretaci vybraných děl. Na základě interpretace Magrittových děl se snažím osvětlit způsob, jakým si vytváříme názor na zobrazení a jak hodnotíme okolní svět skrze ně.
Expressive Means of Contemporary Architecture
Kokolia Křížová, Iveta
V posledních letech směřuje architektonický proces navrhování rozličnějšími cestami, něž tomu bylo doposud. Jeho cíl je ale vždy stejný. S nástupem moderních technologií také vznikají nové formy a architektonické prvky. Jak můžeme definovat skutečnosti, které vstupují do navrhování a vytvářejí hranici mezi kvalitní architekturou a stavěním? Jaké znaky by mohly vymezit současné období?
Vizualita sladkosti v marketingové komunikaci
Krementáková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat vizualitu sladkosti jako sociální konstrukt, který má sentimentální význam a je využíván v rámci marketingové komunikace. Předpokládáme, že stanovený fenomén není budován primárně na konotaci sladkosti jako chuťového vjemu, jak můžeme předpokládat, ale na sentimentálním významu. Pro ověření tohoto předpokladu stanovíme podmínky, které musí reprezentace splňovat, aby mohla být označena za vizualitu sladkosti. Zvolený fenomén se přibližuje Barthesově pojetí mýtu jako sekundárnímu sémiotickému systému, proto se této problematice budeme věnovat. Pozadí vzniku vizuality sladkosti nám pomůže pochopit Hackleyho kritický pohled prizmatem sociálního konstruktivismu. Tyto dva přístupy však nejsou v rozměru marketingové komunikace dostačující a celkové pojetí vizuality sladkost zastřešuje až Kressova teorie multimodality. Součástí práce je i řada empirického sémiotického materiálu, na jehož základě demonstrujeme škálu užití vizuality sladkosti od binárních opozic až po plné využití vizuality sladkosti v marketingové komunikaci.
Sémantický web v konfrontaci s Peircovým pojetím sémiotiky
Řeháčková, Dana ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Sémantický web byl vytvořen za účelem konceptualizace dat dostupných na internetu, a to prostřednictvím formalizovaných reprezentací, které jsou určeny ke sdílení a znovupoužití. Vizí sémantického webu je vysoká přesnost a relevance odpovědi na vyhledávaný dotaz. Kontroverznost a víceznačnost pojmu "sémantický web" vede k otázce, do jaké míry v sobě sémantický web skutečně zahrnuje sémantické prvky odehrávající se přímo ve webovém prostředí? Nejedná se pouze o souhrn označení specifické množiny standardů pojící se s datovými jednotkami? Cílem této práce je objasnit fungování sémantického webu, a to komparováním akademických sémiotických přístupů k definici významu vycházejícími z pragmaticismu Ch. S. Peirce, Ch. W. Morrise a pragmatismu H. P. Grice se současnou praxí a teorií sémantického webu jako takového. Práce by měla přispět ke zmapování dané problematiky a ukázat možnosti fungování sémantického webu založeného na sémiotických koncepcích.
Slovo jako obraz
Majerová, Sandra ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojmy slovo a obraz, porovnává je a snaží se zmapovat jejich rozdílnost a vztah. Sleduje slovo a obraz jako komunikační prostředky a jako nositele významů. Porovnává rozdílnost jejich vnímání a čtení. Mapuje různé přístupy ke kombinaci slov a obrazů, a tedy přítomnosti slov (textu) v obrazech, v dějinách umění i současnosti. V didaktické části se zabývám textem v umění z významového hlediska a vytvářím projekt, který má za úkol převést text na obraz - literární jazyk na výtvarný. Výsledkem tvorby žáků jsou inscenované fotografické autoportréty jako jejich osobní výpovědi reagující na téma literární ukázky. V praktické části reflektuji zkoumaný vztah textu a obrazu a hledám k němu vlastní stanovisko. Odkazuji na různé přístupy ke kombinaci textu a obrazu v dějinách umění a aktualizuji je. Snažím se zrealizovat slovo jako obraz, ať už bude významovou harmonií nebo paradoxem.
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.
Věda a praxe u C. S. Peirce
Lošťák, Dalibor ; Karľa, Michal (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
V této práci presentujeme C. S. Peircovo stanovisko ohledně rozdílu mezi vědou a praxí za účelem identifikace role, jíž praxe hraje v jeho náhledu na vesmír. Toto stanovisku je založeno na řadě poznatků o obecné povaze znaků, zkoumání, inferencí a argumentů, jež diskutujeme. Následně rozebíráme Peircovu klasifikaci vědy a poukazujeme na faktory, jež ji zakládají, a na vzájemné vztahy rozličných oblastí vědeckého studia. To nám umožňuje konečně umístit praxi do sféry kvalit a reakcí a ukázat omezení vědeckého zkoumání jistých záležitostí. Tyto naše závěry ilustrujeme řadou příkladů.
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...
Sémiotická analýza filmů Martina Scorseseho se zaměřením na díla Zuřící býk a Vlk z Wallstreet
Daičová, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Sémiotická analýza filmů Martina Scorseseho se zaměřením na díla Zuřící býk a Vlk z Wall Street si klade za cíl vystihnout jedinečné a originální znaky v obou zmiňovaných filmech. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá stěžejní prvky filmové řeči - strukturu, výrazové prostředky ve filmu i kompozici. Práce se dále zaměřuje na vystihnutí režisérových charakteristických filmařských postupů a jak tyto postupy a prvky ovlivňují diváka. Zároveň podrobně zkoumá jednotlivé aspekty režisérových filmů a jejich filmové zpracování v obou dvou filmech. Soustředí se také na popis stěžejních a specifických bodů Scorseseho tvorby a analyzuje je v rámci obou dvou děl. Závěrečná část práce vysvětluje příčinu originálního pojetí autorových filmů a jeho velký úspěch i popularitu nejen mezi filmovými fanoušky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.