Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Muzeum moderního umění - Bejrút
Minenko, Sergey ; Kolcunová, Pavlína (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem soutěžní práce je návrh muzea moderního umění v kulturní části města Bejrút. Pozemek pro muzeum moderního umění se nachází v historickém centru v okrese Achrafieh Bejrút naproti Národního muzea. Tato stavba by měla splňovat sociální, společenskou a kulturní odpovědnost. Návrh by měl potvrdit historický význam této lokality a stávajících okolních kulturních institucí, které jsou součástí stabilního urbanismu města.
Galerie moderního umění Brno
Nevřivá, Jana ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Galerie moderního umění se nachází v jihomoravském kraji v městské části Brna, Brno - střed. Na horní část pozemku navazuje park na Kraví hoře s hvězdárnou a planetáriem Brno. Na dolní část navazuje areál VUT Brno na ulici Žižkova a Rybkova. Objekt bude sloužit k výstavní činnosti, pořádání přednášek a občerstvení návštěvníkům zajistí kavárna. Při návrhu objektu mě nejvíce ovlivnil park, nacházející se v blízkosti pozemku. Snažila jsem se ponechat, co nejvíce volné plochy, která by sloužila k odpočinku a relaxaci. Pro svůj návrh jsem zvolila jeden objekt umístěný v horní části parcely, který se skládá ze tří rozdílných hmot. V prostoru první hmoty je umístěna administrativa a přednáškový sál. Druhá hmota uprostřed stavby slouží jako vstupní hala a komunikační prostor. Ve třetí hmotě se nachází výstavní prostory se dvěma nadzemními podlažími a kavárnou. Prosklené stěny objektu umožňují výhledy na okolní krajinu a dominanty Brna.
Galerie moderního umění Brno
Bernátek, Dominik ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Projekt bakalářské práce řeší návrh Galerie moderního umění v městské části Brno – Veveří na Kraví hoře. Stavba je situována na horní části svažitého pozemku. Koncepce Galerie má za cíl vytvořit flexibilně využitelný multifunkční objekt, ve kterém bude vedle sebe možno uskutečnit více výstav. Doplněných kavárnou, knihovnou a dvěma přednáškovými sály. Byl navržen objekt se 2 podzemními podlažími, na které jsou nad terénem postaveny tři skulptury jako jednotlivé bloky, vytvářející poloveřejný / intimní / prostor otevřeného uměleckého fóra či piazzy, sloužícího zároveň jako vstupní předprostor do objektů s možností pořádání výstav v exteriéru. Na pozemku je dále navržen park a 49 parkovacích stání. Z důvodu rozsahu objektu je zpracován pouze jeden z nadzemních bloků včetně přilehlé podzemní části. Je v něm umístěn multifunkční sál, dvoupodlažní foyer s návazností na hlavní výstavní sál a administrativa. V 2S se nachází velkoprostorový depozitář.
Galerie moderního umění Brno
Šnerch, Jiří ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Na základě studie, vytvořené v předmětu AG32, je zpracována následující bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Galerie moderního umění Brno, pro které bylo zadáno místo stavby na Kraví Hoře v Brně, Veveří. V blízkosti řešeného pozemku se nachází park na Kraví hoře, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén na Kraví hoře, zahrádkářské kolonie v sousedství ze severní a východní strany a objekty tenisu a tenisových hal při jižní hranici pozemku. Pozemek je svažitý, což poměrně ovlivnilo návrh. Mou hlavní myšlenkou bylo vytvoření monumentální stavby pro veřejnost, která bude reprezentovat svou funkci a zároveň bude v co možná největším souladu s morfologií terénu. Tomu napomáhá samotné ztvárnění fasády objektu s kolonádou na pomyslném postamentu, tvořeném spodním patrem, veřejný prostor před galerií s parkovou úpravou a snížení severní části objektu se zelenou střechou do úrovně terénu. Galerie má funkci kulturně-vzdělávací, s přidruženou funkcí komerční, kterou zastupuje integrovaná kavárna a pronajímatelné prostory ateliérů. Samotná architektura objektu si pohrává s kombinací racionálního a organického pojetí.
Intuice, imaginace a racionalita ve výtvarném umění
DOLEJŠÍ, Klára
Diplomová práce se zabývá intuicí, imaginací a racionalitou ve spojení světového moderního malířství konce 19. století, až po umění 21. století. Tyto tři pojmy jsou v samém začátku objasněny z pohledu psychologie. Práce dále zpracovává umění světových i českých malířů, v hlubším kontextu prochází jednotlivé umělecké směry a objasňuje, do jaké míry pro ně byly důležité výše zmíněné tři pojmy, a jak moc je v jejich vývoji ovlivnily. Z moderního umění jsou pro didaktickou část vybrány tři výtvarné techniky koláže, frotáže a dekalku, které jsou rozděleny do tří tříd. Didaktický výsledek bude stěžejním pro vznik praktické části, tedy 7 olejomaleb na plátna o velikosti 50 x 70 cm.
Scénografie a konceptuální umění
Hudcová, Jitka ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce sestává ze dvou částí. První část představuje teoretické seznámení s fenoménem instalace jakožto uměleckým žánrem, který představuje průsečík výtvarného umění a divadla. Jednotlivé kapitoly nejsou řazeny chronologicky, ale podle druhu prožitku, který divákovi jmenované instalace zprostředkovávají. Výjimku tvoří kapitola o meziválečné avantgardě, v níž popisuji jakési předchůdce současné instalace. Jednotlivé uvedené příklady jsou vybrány tak, aby dostatečně reprezentovaly různorodost umělecké tvorby. V druhé části se pak věnuji stručné reflexi své vlastní tvůrčí práce.
Dílo Josefa Váchala ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Jana
Předložená diplomová práce se zabývá tvorbou českého malíře a grafika Josefa Váchala a jejím využitím ve výtvarných aktivitách na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je věnována zevrubnému rozboru Váchalova uměleckého vývoje a stručné psychologické analýze jeho osobnosti. Reflektuje také tvorbu jiných umělců, kteří se určitým způsobem přibližují k výtvarnému výrazu Váchalových děl. V závěru sleduje možnosti využití uměleckého díla ve výchově na základní škole. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi vlastního výtvarného projektu s využitím děl Josefa Váchala, který probíhal na malotřídní škole v Borových Ladech.
Motivace k základům dějin moderního výtvarného umění pro předškolní věk v rámci pedagogiky volného času
DOLÁŠOVÁ, Eva
Práce se zabývá moderním uměním a jeho využitím při vytváření výtvarných dílen pro děti předškolního věku. V praktické části práce seznamuje s vybranými směry moderního umění. Dále seznamuje s galerijní pedagogikou a výtvarným výchovným způsobem artefiletikou. Stručně jsou popsány výtvarné techniky, které jsou použity v praktické části. V praktické části jsou popsány jednotlivé výtvarné dílny, které seznamují s vybranými směry moderního umění. Ve výtvarných dílnách je využito poznatků z galerijní pedagogiky a artefiletiky. Děti přes dramatickou motivaci a vlastní výtvarnou aktivitou získaly povědomí o výtvarných směrech moderního umění.
Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
Stecker, David ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
Pedagogické dimenze moderního umění
CHALOUPKOVÁ, Ivana
Celá práce se zabývá vztahem moderního umění a pedagogického procesu. Teore-tická část charakterizuje nejzákladnější směry, hnutí a školy moderního umění a myšlenky samotných malířů. Dále předkládá pedagogické koncepce Bauhausu, Wassily Kandinského, Paula Kleea a Marcela Duchampa. Věnuje se teoriím J. Uždila a H. Reada, kteří se zabývali výchovou uměním a k umění. Zmiňuje i možnosti působení moderního umění v mimoškolní výchově. Cílem praktické části (výtvarné akce) je pokus o neverbální komunikaci prostřed-nictvím abstraktních forem. Inspirací zde bylo dílo W. Kandinského. Jeho peda-gogické teorie byly využity pro rozšíření komunikačního potenciálu účastníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.