Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,439 záznamů.  začátekpředchozí34420 - 34429další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Tiší svědci - vliv zážitku domácího násilí v primární rodině na utváření budoucích partnerských vztahů
Pokorná, Dana ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Marvanová - Vargová, Branislava (oponent)
Tato rigorózní práce vznikla rozšířením diplomové práce s názvem Tiší svědci - domácí násilí očima dětí. Stěžejním úkolem práce je upozornit odbornou i laickou veřejnost na situaci dětí, které zažívají násilí mezi rodiči, a na negativní dopad tohoto jevu na jejich vývoj. V rámci této problematiky se práce zaměřuje na jednotlivé druhy domácího násilí, dále poukazuje na právní otázky dané problematiky a seznamuje čtenáře se zásadními aspekty vývoje lidského jedince. Devastující vliv svědectví domácího násilí se odráží v praktické části práce, která je věnovaná skupinové práci s dětmi. Jednotlivá skupinová sezení a přímé citace dětí, svědků domácího násilí, vypovídají o tom, jak je pro ně situace ohrožující. Negativní dopad svědectví domácího násilí na utváření osobnosti člověka naznačuje rovněž mapující studie, která byla provedena mezi ženami - oběťmi domácího násilí, z nichž polovina byla svědky násilí mezi vlastními rodiči. Základním poznatkem provedené mapující studie je, že děti trpící násilím mezi rodiči považují násilí v rodině za normu a hůře jej rozpoznávají jako něco negativního v případě, že se s ním v dospělosti setkávají ve vlastním vztahu. Tyto závěry vypovídají o skutečnosti, že traumatický zážitek násilí mezi rodiči ovlivňuje utváření partnerských vztahů. Práce může být využita odborníky všech...

Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ryšánková, Alžběta (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.

Argentinské tango: Genderový obraz společnosti
Nováková, Tereza ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Diplomová práce "Argentinské tango: genderový obraz společnosti" pojednává o paralele mezi vývojem genderových vztahů ve společnosti a v tanci. Cílem práce je ověřit hypotézu, že reflexe společenských změn v kulturních fenoménech se v případě argentinského tanga projevuje proměnou tradičních rolí prostřednictvím narušování dosud pevně dané paralely tělo - pohlaví - gender - genderová taneční role - performance genderu. V první části autorka shrnuje sociologické teorie týkající se sociální konstrukce těla a sociokulturního významu a komunikačního potenciálu tance. Propojení těchto východisek performativní teorií genderu umožňuje analyzovat lidské tělo a jeho pohyb jako text v kontextu. Druhá část obsahuje uvedení do historie, vývoje, struktury a etikety argentinského tanga. Jádrem práce je třetí část, analýza genderové struktury tanga a jejích proměn v čase prostřednictvím analýzy konstrukce, performance, narušování a dekonstrukce genderových stereotypů a archetypů v tangu. Autorka poukazuje na zdánlivou hierarchii těchto konceptů a na jejich postmoderní charakteristiky.

Život jako čajový obřad aneb o subkultuře čajařů v ČR
Binková, Kateřina ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Ištvánek, Prokop (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na subkulturu čajařů, na lidi, kteří se intenzivně věnují čaji a čajové kultuře a jejichž životní styl se vyznačuje jistou alternativností ve srovnání s většinovou společností. Práce je založena na empirickém výzkumu, který probíhal v letech 2007 - 2009 a jehož základním zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory sesbírané na různých místech České republiky v rozmezí let 2007 - 2008. Cílem práce bylo zjistit, kdo tito čajaři jsou, co pro ně čaj a čajování znamená a jak se promítá do jejich životů. Zároveň předmětem mého zájmu bylo poznání, jak čajaři vnímají čajovny jakožto základní jednotky přenosu čajové kultury a jakým způsobem se vztahují ke svému okolí. V této práci jsem použila konceptu subkultury, jehož základní charakteristice čajaři vyhovují. Zároveň jsem zde poukázala na to, že oproti klasickým pojetím subkultury se ta čajařská v mnohém liší. Především pak v tom, že v tomto případě se nejedná o subkulturu mladistvých a také nejde o subkulturu, která by se zásadně vymezovala vůči mainstreamové společnosti.

Domestikace kubismu: Kramářův biedermeier
Lahoda, Vojtěch
Teze článku vychází ze způsobu uvažování Vincence Kramáře, který při výkladu kubismu v knize Kubismus z roku 1921 používá charakteristiky, které by se velmi dobře hodily právě na popsání atmosféry biedermeierovského interiéru či intimity. Spojíme-li toto sémantické zaměření Kramářových výpovědí s jeho vlastními, osobními zálibami v 19. století jakožto historika umění, ale také jako sběratele, ale i s jeho zálibami privátními, tj. osobním životem, zjistíme, že zde nalezneme styčné body. Popis kubistických obrazů Picassa jako jakéhosi "domácího umění" souzní s jeho oblibou umění počátku 19. století a zejména s jeho první čtvrtinou. Článek se zabývá biedermeierovskou sémantiku v Kramářových výpovědích, uměleckohistorických zálibách a nakonec i v osobním životě, v jeho preferenci rodiny a sběratelství.

Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen

Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní
HRŮZOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá propojením školního vyučování s muzejními vzdělávacími aktivitami. Zaměřuje se především na možnosti základních škol. Hodnotí, jakým způsobem se může muzeum uplatnit při realizaci vzdělávacích aktivit. Upozorňuje na konkrétní formy vzdělávacích aktivit v muzeu. Podrobně je zaměřena na vymezení jednotlivých výukových metod, které lze upřednostnit v rámci muzejního vyučování. V diplomové práci je vymezena úloha muzejního vzdělávacího programu, který je uplatnitelný v rámci projektového vyučování ve škole. V celé práci je patrná snaha propojit možnosti mimoškolní výuky probíhající v muzeu se školní výukou. Muzejní výuka je chápána jako doplňující a rozšiřující pro školní výuku. Přesto se však neustále zdůrazňuje jedinečnost muzea. Muzeum díky prostředí odlišného od školy může nabídnout nevšední zážitek spojený s výukou.

Macroeconomic factors and stock returns: Evidence from three Central and East European countries
Tung, Christopher ; Novák, Jiří (vedoucí práce) ; Dědek, Oldřich (oponent)
This dissertation deals with the links between stock market returns and foreign exchange rates, industrial production and exports to Germany in three Central and East European countries (the Czech Republic, Hungary and Poland). The main questions addressed are: "Do macroeconomic factors related to foreign exchange rates and industrial production affect stock market returns in the Visegrad-3? And what is the impact of exports to Germany on those stock returns?" This analysis makes use of panel-data and the Arbitrage Pricing Theory (APT) to produce results. Firstly, foreign exchange rates are found to have a negative effect on stock returns. However the divergence in currency returns between the three countries means that the overall effect may be due to some factors that are not accounted for in this analysis. Secondly, there is a positive, but lagged, association between industrial production and stock returns. Thirdly, exports to Germany from the region are also found to have a positive impact on the stock returns of the Visegrad-3. Finally, there is divergence among the three countries with respect to the relationship between the macroeconomic factors and stock returns. Poland and Hungary are seen to exert a significant amount of influence over the region's stock markets.

Analýza penzijní reformy se zavedením vazby mezi počtem dětí a výší důchodu
Bělošický, Alexandr ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Hartlová, Alena (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu netradičního přístupu k reformě průběžně financovaného důchodového systému zavedením vazby mezi počtem dětí a výší důchodu, který bývá označován jako Children PAYG. V analytické části je proveden rozbor uvedeného konceptu obecně a také konkrétních návrhů reformy s jeho aplikací. Pozornost je zde věnována rovněž souvisejícím tématům. Jedním z nich je posouzení vlivu důchodového systému na porodnost. Dále je zkoumána problematika nákladů na výchovu dítěte, které nesou rodiče a celá společnost. Jedním z hlavních výstupů práce je shrnutí pozitivních a negativních vlastností konceptu Children PAYG. Koncept je na základě provedené analýzy považován za aplikovatelný v domácích podmínkách. V závěru práce jsou pak doporučeny dva přístupy k reformě českého důchodového systému, přičemž první vychází z konceptu Children PAYG s omezením role rodinné politiky, druhý přístup je založen na ponechání současného průběžného systému v omezené podobě tzv. rovného důchodu s posílením role rodinné politiky při financování nákladů na výchovu dětí.

Osobní a rodinné finance-vlastní podnikání jako cesta k bohatství
Hromasová, Lucie ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Sladkovský, Otakar (oponent)
Cílem práce bylo zrealizovat podnikatelský záměr, který bude životaschopný a dlouhodobě bude vykazovat zisk. Chtěla jsem dokázat, jak už název napovídá, že vlastní podnikání může vést k bohatství. Chtěla bych zdůraznit slovo "může", jelikož ne každému se poštěstí podnikáním zbohatnout. V mém podnikatelském záměru by se mi to teoreticky "podařilo". Zrealizovala jsem Penzion pro seniory, s.r.o., který by vykazoval zisk jen ve dvou ze tří uváděných variant. První variantu jsem nazvala optimistickou a zároveň jsem ji považovala jako variantu výchozí. Tato varianta by nastala tehdy, kdyby penzion byl obsazený právě ze 100%. Jak je zřejmé, je to téměř ideální představa, ale zároveň tuto představu nechci zatracovat, jelikož při zajištění dostatečné poptávky již v prvopočátku by se tato jaksi zdánlivě "ideální" představa mohla naplnit. Další varianta - realistická, by znamenala zaplnění penzionu z 75%, zisk by byl sice v porovnání s optimistickou variantou 3x menší, ale pořád by se jednalo o částku v řádech sta tisíců korun. Tudíž i tento výsledek je velmi pozitivní. Co se týká třetí varianty - pesimistické, dá se konstatovat pouze to, že bych musela podnikání zanechat. Jelikož dosahuji značné ztráty v prvním a druhém roce podnikání. V dalších letech je z výkazu zisků a ztrát patrné, že již dosahuji zisku, ale to nic neřeší, jelikož cash flow po celou dobu podnikání je v záporných číslech. Z toho plyne, že bych neměla žádné finanční prostředky na provozování penzionu a v první řádě na splácení úvěru. Dovolila bych si tedy tvrdit, že cíl práce, který jsem si zadala, jsem splnila, zároveň jsem poukázala i na další varianty, kdy z jedné z nich by cíl této práce splněn nebyl.