Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektromagnetický upínací systém
Haratek, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Cipín, Radoslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce návrh jednoho segmentu elektromagnetického upínacího systému. V teoretické části se seznámíme s principem funkce upínacích systémů s permanentními magnety, elektromagnety a jejich kombinací. Hlavní část práce je zaměřena na výpočet přídržné síly elektromagnetického upínacího systému s kombinací permanentních magnetů a elektromagnetů a ověření návrhu pomocí metody konečných prvků vytvořeném v simulačním prostředí FEMM. Cílem zadání je také praktická konstrukce navrženého systému.
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Microprocessor controlled BLDC motor inverter realization
Mikuška, Martin ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis goes into electronic commutated motors, their inverters and specific parts of the general pulse converter. Next it is described step-down converters, push-pull converters and the principles that are supported by practical exercises. The next part describes the design of the power transistors driver and problems of galvanic separation by optocouplers.
Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě
Bláha, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem odporov-vodivostní sít. Pomocí této sít je modelován transformátor. Na modelu se provedou simulace v programech PSpice a Simscape. Pro vyhodnocení výsledk byly použity hodnoty zjištné pomocí metody konených prvk. Jednoduchý model transformátoru byl nahrazen odporov vodivostní sítí, která je následn rozdlena na elementy. Dle tchto element je zjednodušený model ešen a analyzován.
Možnosti přímého připojení synchronního generátoru s permanentními magnety na síť
Chrobák, Petr ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku přímého připojení synchronních generátorů s permanentními magnety k elektrické síti. Hlavní výhody a nevýhody jsou porovnány s klasickými elektromagneticky buzenými generátory. Dále jsou zmíněny všechny synchronizační podmínky a jejich modifikace v případě přímého připojení PMSG k síti. Část této práce je zaměřena na tlumicí vinutí a na jejich vliv, který mají během přechodných dějů na rázové proudy. Pro konečnou simulaci přímého připojení PMSG k síti je sestaven náhradní matematický model stroje. Závěr práce je věnován právě simulaci chování PMSG a konečné simulaci přímého připojení PMSG k elektrické síti.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.
Konstrukční řešení modelu průtočné říční elektrárny
Novák, Pavel ; Grepl, Robert (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompaktní malé vodní elektrárny, která by spojila vírovou turbínu s unikátním synchronním generátorem a nabídla tak spolehlivé a snadno instalovatelné soustrojí, které by rozšířilo možnosti výroby energie z obnovitelných zdrojů. Největší komplikací je zde použití úzkého lopatkového rotoru oběžného kola přímo jako nosiče permanentních magnetů.
Elektromagnetický tlumič
Mikyska, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku získání elektrické energie z tlumení vibrací automobilu pomocí elektromagnetických tlumičů. Primárním využitím elektromagnetického tlumiče je výroba elektrické energie, kterou lze následně použít pro napájení elektrických spotřebičů v automobilu a pro případné dobíjení akumulátoru. Text práce je rozdělen na šest hlavních kapitol: literární rešerše možných způsobů získání elektrické energie z tlumení vibrací, teoretický a matematický rozbor problematiky, volba konstrukce s výpočetní analýzou tlumiče a výpočet výkonu.
Magneticky levitující vozítko
Jančuš, Rastislav ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca zhrňuje obecné teoretické poznatky v oblasti permanentných magnetov a elektromagnetizmu. Popisuje jednosmerný elektromagnet ako základný stavebný kameň levitujúceho rýchlovlaku. Ďalej sa práca venuje aj základným podvozkom a princípom využívajúcich sa pri levitácii vo vysokorýchlostnej doprave. Druhá praktická časť práce obsahuje návrh konštrukcie levitujúceho vozíku a analýzu získaného matematického modelu elektromagnetu. Práca popisuje postup návrhu riadenia pre bočnú stabilizáciu elektromagnetov a samotnú realizáciu reálneho modelu, vrátane odladenia komunikácie počítača so stavmi snímačov a porovnanie reálneho modelu s modelom simulovaným v programovom prostredí Simulink.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.