Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Minimalizace rizikového chování na kolejní škole
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Žáčková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rizikového chování ve specifickém prostředí kolejní školy. Teoretická část představuje první školu kolejního typu v České republice - Open Gate - the boarding shool. Popisuje ojedinělý systém výchovné a preventivní péče, který byl převzat a částečně přetvořen od britských boarding shool. Praktická část je zaměřena na výsledky z preventivních programů a osobních dotazníků v Open Gate. V závěru je vyhodnocená efektivita vlivu kolejního prostředí na vznik a vývoj rizikového chování student.
Trendy ve vývoji drogových experimentů mládeže v Jihočeském kraji a pohledy na prevenci realizovanou Policií České republiky
BALOUNOVÁ, Jitka
Tématem bakalářské práce jsou "Trendy ve vývoji drogových experimentů mládeže v Jihočeském kraji a pohledy na prevenci realizovanou Policií České republiky". V teoretické části jsou popsány nejdůležitější pojmy týkající se této problematiky, je zde podán pohled do historie, charakteristika jednotlivých drog a pozornost jsem zaměřila taktéž na otázky drogových experimentů, jejich příčiny a četnost v populaci mládeže. Další součástí teoretické části je popis preventivních činností, jejich rozlišení, rozbor politiky a strategie v této oblasti, dále popis činnosti metodika školní prevence a s ním související tvorby minimálního preventivního programu. V první etapě praktické části je cílem porovnání dat vzešlých z dotazníkového šetření s výsledky národního výzkumu, druhá část je zaměřena na analýzu programů, které v rámci své preventivní činnosti v regionu připravuje, nabízí a realizuje Policie České republiky.
Analýza vybraných zdravotních pojišťoven a jejich vzájemná komparace
Gdovinová, Jana ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvořit analýzu vybraných zdravotních pojišťoven a jejich vzájemnou komparaci v rámci zvolených kritérií v letech 2010 - 2014. Dílčím cílem je zjistit, jakou nabídku (výhody) pojištěncům poskytují české zdravotní pojišťovny ve srovnání se slovenskými. V teoretické části diplomové práce je použita odborná literatura věnovaná tématu zdravotního pojištění, zdravotních pojišťoven a věcí s nimi souvisejícími. První část analytické práce je zaměřena na analýzu českých zdravotních pojišťoven. V této části jsou jednotlivé zdravotní pojišťovny analyzovány z hlediska počtu pojištěnců, dostupnosti zdravotních pojišťoven, ročních nákladů na jednoho pojištěnce, počtu pojištěnců připadajících na jednoho zaměstnance zdravotní pojišťovny, průměrných vynaložených nákladů na léky na jednoho pojištěnce, průměrného příjmu z pojistného na jednoho pojištěnce a nabízené rozšířené zdravotní péče. V druhé části analytické práce jsou ze stejných hledisek analyzovány slovenské zdravotní pojišťovny. Poslední část analytické práce je zaměřena na komparativní analýzu šesti vybraných českých a slovenských zdravotních pojišťoven. Dále jsou nasimulovány 2 fiktivní rodiny, které chtějí využít příspěvky od 6 komparovaných zdravotních pojišťoven. Na základě skutečností, které jsou o rodinách uvedené, obě fiktivní rodiny zjistí, jakou finanční výši příspěvků by od jednotlivých zdravotních pojišťoven mohly získat. I přes některé zjištěné rozdíly ve zkoumaných kategoriích lze říci, že české a slovenské zdravotnictví a zdravotní pojišťovny jsou si velmi podobné i po více jak 20ti letech od rozdělení Československa.
Názory žáků střední odborné školy na vybranou oblast rizikového chování
Kacerovská, Alena ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Názory žáků střední odborné školy na vybranou oblast rizikového chování" je zjistit názory žáků vybraných středních odborných škol na užívání tabákových výrobků a v případě zjištěných nedostatků navrhnout vhodné změny v primárním preventivním programu. Teoretická část byla zpracována na základě poznatků získaných z dostupné literatury, zaměřených především na rizikové chování - konkrétně kouření, závislost a prevenci. Praktická část byla zpracována na základy výstupů z kvantitativního a kvalitativního šetření. Kvantitativní šetření bylo realizováno formou dotazníkového šetření, pro kvalitativní šetření byly použity polostrukturované rozhovory s metodiky prevence na 3vybraných středních odborných školách. Na základě takto zjištěných skutečností bylo doporučeno aktivní zapojení žáků do preventivních aktivit v rámci výuky, zvýšení informovanosti o škodlivosti kouření a dále apelovat na dodržování zákazu kouření v budově školy a její bezprostřední blízkosti.
Analýza preventivních programů ve vybraném městě
NOVOTNÁ, Eva
Lidé se během života setkávají s rizikovými faktory, které mohou mít negativní vliv na kvalitu zdraví. Společnost se snaží těmto rizikovým faktorům předcházet preventivním působením prostřednictvím preventivních programů, které mají široké spektrum působnosti. Název diplomové práce je "Analýza preventivních programů ve vybraném městě". Tyto programy byly specifikovány na preventivní programy zaměřené na návykové látky a cílem této práce bylo zjistit, jak participanti vnímají preventivní programy zaměřené na prevenci užívaní návykových látek v Jindřichově Hradci. Během výzkumu došlo ke zjištění, že preventivní programy v jednotlivých školách jsou uskutečňovány prostřednictvím různých organizací s různými lektory, a aby došlo k získání relevantních dat, výzkum byl zaměřen na hodnocení posledního preventivního programu, který byl ve škole proveden. Pro zpracování praktické části byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu, prostřednictvím metody dotazování, která byla realizována technikou dotazníku. Výzkum probíhal v šesti základních školách a pěti středních školách v Jindřichově Hradci, přičemž výzkumný soubor tvořili žáci 8. a 9. tříd základních škol a žáci 3. a 4. ročníků středních škol. Výzkumným nástrojem se stalo dotazníkové šetření, které bylo sestaveno z 12 otázek. Otázky se zaměřily na zjištění, jakou formu preventivního programu respondenti absolvovali, které formě dávají přednost, kým byla prevence provedena, jakou osobu by pro výklad preventivního programu upřednostnili. Dále pomocí sémantického diferenciálu, který je tvořen protikladnými dvojicemi adjektiv na sedmi bodové škále, byly zjišťovány postoje respondentů k obsahu preventivního programu a postoje k osobě, která preventivní program prováděla. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky. 1. Jakou formu preventivních programů zaměřených na návykové látky v Jindřichově Hradci participanti upřednostňují? 2. Jakými pozitivními a negativními aspekty disponují preventivní programy zaměřené na návykové látky v Jindřichově Hradci z pohledu participantů? S ohledem na stanovený cíl a výzkumné otázky diplomové práce byly zvoleny dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: "Participanti ze středních škol více upřednostňují formu interaktivního preventivního programu nežli participanti ze základních škol" byla testována pomocí Chí kvadrát testu. Výsledkem byl zjištěn statisticky významný vztah mezi typem školy a preferencí interaktivního programu. Hypotéza č. 2: "Participanti ze středních škol vnímají preventivní programy negativněji nežli participanti ze základních škol" byla testována pomocí T Testu. Zvlášť byla vyhodnocena oblast dat týkající se hodnocení obsahu preventivního programu a oblast dat týkající se hodnocení osoby, která prováděla preventivní program. Konečným výsledkem obou oblastí byl zjištěn statisticky významný vztah mezi proměnnými. Z výsledků práce vyplynulo, že žáci středních škol upřednostňují formu interaktivního preventivního programu, ale zároveň k preventivním programům mají negativnější vztah. Z podrobného rozebrání výsledů lze usoudit, že tento vztah může vznikat z důvodu, že informace, které žáci absolvováním preventivního programu získali, pro ně byly již známé a více by upřednostnili lektora, který by výklad podával zábavnější formou. Žáci základních škol upřednostňují besedu, jako formu preventivního programu. Oproti žákům ze škol středních mají k preventivním programům pozitivnější vztah. I přesto, že zkoumání efektivity nebylo předmětem výzkumu, žáci základních škol považují preventivní programy za užitečné. Obě skupiny respondentů zároveň preferují jako lektora preventivních programů vyléčeného uživatele návykových látek. Tato práce může být využita jako inspirace pro pedagogické a nepedagogické pracovníky, sociální pracovníky a zároveň pro organizace, které provádí preventivní programy zaměřené na návykové látky.
Problematika realizace primární prevence na středních školách
ZEVLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma Problematika realizace primární prevence na středních školách se zabývá primární prevencí a problematikou rizikového chování žáků. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části bylo zpracováno rizikové chování žáků se zaměřením na primární prevenci a její efektivnost, organizační zajištění primární prevence rizikového chování v České republice. V praktické části byla zkoumána realizace primární prevence v programech středních škol. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na primární prevenci rizikového chování žáků na středních školách. Cílem bylo prozkoumat realizaci preventivní prevence rizikového chování a zkoumat efektivitu preventivních programů na vybraných středních školách Jihočeského kraje. Byl zvolen kvalitativní přístup, metoda získávání dat pomocí rozhovoru se školními metodiky prevence na středních školách. Lze konstatovat, že problematika primární prevence rizikového chování je rozsáhlou a citlivou oblastí, ve které škola zaujímá důležité postavení. Usilovat o to, aby součástí vzdělávacího procesu byly aktivity zdravého životního stylu je náplní primární prevence.
Analýza využívání sociálních sítí žáky středních odborných škol
Živělová, Andrea
Tato bakalářská práce analyzuje využívání sociálních sítí žáky středních odborných škol. V nynější době jsou sociální sítě velkým fenoménem, který ovlivňuje každého člověka. S návštěvou sociálních sítí mohou vyvstat určité hrozby, které jsou v práci podrobněji rozebírány. Teoretická část poukazuje ucelený pohled na rizika, která internet skýtá. Dává také přehled o preventivních projektech, které jsou v České republice nápomocné při řešení problémů spojenými s virtuálním světem. Zpracována byla sekundární data zabývající se tímto tématem. Praktická část nabízí zrealizovaný a vyhodnocený dotazník, který měl za cíl zjistit, zda-li adolescenti navštěvují sociální sítě, za jakým účelem a zda si vůbec uvědomí možná rizika. Data jsou zpracována základními statistickými postupy a vyobrazeny pomoci grafů a tabulek. V závěru jsou shrnuty výsledky práce a navržena možná řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.