Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,967 záznamů.  začátekpředchozí33948 - 33957další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.80 vteřin. 

Manažer současnosti a možnosti jeho potenciálního rozvoje do budoucna
Tolarová, Šárka ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je profil manažera současnosti a možnosti jeho rozvoje. Práce je rozdělena do několika částí, které mají vliv na definování této problematiky. Nejprve je popsána úloha manažera v organizaci a historický vývoj managementu. To kvůli tomu, aby čtenář mohl lépe pochopit prostředí, ve kterém se manažer současnosti nachází. Toto také dále naznačuje směry, kterými se lze vydat při stanovování jeho možností rozvoje v budoucnu. Dalším krokem v této práci je sestavení samotného profilu manažera (ten je rozdělen na profil pracovní, osobní a společenský). Klíčová slova Management, vývoj managementu, manažer, manažerské role, manažerské funkce, manažerské kompetence, manažerské dovednosti, osobní rozvoj, řízení sebe sama, řízení času Annotation: The theme of my bachelor thesis is ,,Profile of a contemporary manager and opportunities of his development". The thesis is divided into several parts, which have an influence on defining this issue. It describes the role of a manager in organization and the historical development of management at first, so the reader could better understand the environment in which the manager is currently located and it also shows ways of how a manager can develop in the future. The next step in the thesis is the assembly of the very profile of a manager (It...

Laboratorní studium polní iontové emise z prachových zrn
Jeřáb, Martin
Název práce: Laboratorní studium polní iontové emise z prachových zrn Autor: Martin Jeřáb Katedra: Katedra fyziky povrchů a plazmatu Vedoucí disertační práce: Prof. RNDr. Jana Šafránková, DrSc., KFPP Abstrakt: Prachové částice jsou běžně přítomné objekty ve vesmíru. Ozna- čují se tak předměty, jejichž velikost se pohybuje od několika atomů až do 100 µm. Ačkoli prach tvoří pouhé 1% celkové hmotnosti naší galaxie, jeho přítomnost značně ovlivňuje mezihvězdné prostředí, ve kterém se vyskytuje. Zejména zajímavá je dynamika prachových částic a s tím spojené procesy nabíjení prachu. Prezentovaná práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zbývá laboratorním studiem polní iontové emise, která byla provedena na zlatých a uhlíkových prachových částicích kulového tvaru. Bylo zjištěno, že při na- bíjení prachových částic na vysoké potenciály, při nichž již dochází k polní emisi iontů, jsou primární ionty z iontového děla zabudovávané pod povrch prachové částice a následně jsou ve formě neutrálního plynu z prachové čás- tice uvolňovány. Toto uvolňování naimplantovaných iontů ovlivňuje polní iontovou emisi po několik hodin. Druhá část práce je věnována návrhu experimentální aparatury, která v bu- doucnu bude sloužit ke studium fotoemisního nabíjení prachu a s tím i spo- jenému studiu "čisté"polní iontové...

Tvorba digitálního modelu terénu pro povodí Jenínského toku a analýza drah soustředěného odtoku vod.
JURÁNEK, Stanislav
Cílem diplomové práce je lokalizace a vyhodnocení drah soustředěného odtoku v digitálním modelu terénu. Digitální model terénu (DMT) je zpracován pro povodí Jenínského toku, na kterém od roku 2004 provádí výzkum Zemědělská fakulta Jihočeské univerzity. Pro vytvoření a porovnání DMT byly použity softwarové programy ERDAS IMAGINE a ArcGIS. Podkladem pro DMT byly digitalizované mapy vrstevnic pro toto povodí. Na vytvořeném DMT byla provedena lokalizace drah soustředěného odtoku a určeny přirozené údolnice. Následně byly modely porovnány se skutečným stavem na povodí a v diskuzi rozebrány možné příčiny odlišností. Výsledkem jsou barevně, i co se rozlišení týká, různé varianty DMT s lokalizovanými drahami soustředěného odtoku tak, aby byly co nejlépe čitelné a nejvěrněji vyjadřovaly skutečný stav povrchu.

Laboratorní studium polní iontové emise z prachových zrn
Jeřáb, Martin ; Šafránková, Jana (vedoucí práce) ; Stöckel, Jan (oponent) ; Nehasil, Václav (oponent)
Název práce: Laboratorní studium polní iontové emise z prachových zrn Autor: Martin Jeřáb Katedra: Katedra fyziky povrchů a plazmatu Vedoucí disertační práce: Prof. RNDr. Jana Šafránková, DrSc., KFPP Abstrakt: Prachové částice jsou běžně přítomné objekty ve vesmíru. Ozna- čují se tak předměty, jejichž velikost se pohybuje od několika atomů až do 100 µm. Ačkoli prach tvoří pouhé 1% celkové hmotnosti naší galaxie, jeho přítomnost značně ovlivňuje mezihvězdné prostředí, ve kterém se vyskytuje. Zejména zajímavá je dynamika prachových částic a s tím spojené procesy nabíjení prachu. Prezentovaná práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zbývá laboratorním studiem polní iontové emise, která byla provedena na zlatých a uhlíkových prachových částicích kulového tvaru. Bylo zjištěno, že při na- bíjení prachových částic na vysoké potenciály, při nichž již dochází k polní emisi iontů, jsou primární ionty z iontového děla zabudovávané pod povrch prachové částice a následně jsou ve formě neutrálního plynu z prachové čás- tice uvolňovány. Toto uvolňování naimplantovaných iontů ovlivňuje polní iontovou emisi po několik hodin. Druhá část práce je věnována návrhu experimentální aparatury, která v bu- doucnu bude sloužit ke studium fotoemisního nabíjení prachu a s tím i spo- jenému studiu "čisté"polní iontové...

Zdravá škola
Plavcová, Štěpánka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
V závěru bych chtěla upozornit na to,že se jedná o výzkumnou sondu,která proběhla u žáků Zdravé školy. Moje práce by mohla být rozšířena o porovnání s kontrolní skupinou"běžná škola",toto však nebylo řešením mé diplomové práce. Nešlo mi o porovnání žáků Zdravé a běžné školy, ale o to analyzovat,jak a za jakých podmínek probíhá vyučování v Zdravé škole.Srovnání s kontrolní skupinou by bylo možné,ale nebylo mým cílem. Začala jsem zdravím ,zdravím budu také končit.Při mém působení na Zdravé škole jsem se přesvědčila o tom,že tento projekt je opravdu živý,že je zde zdraví na prvním místě.Je myšleno zdraví jak tělesné ,tak i duševní.Na škole panovala pohoda domácího prostředí a mezi žáky, pedagogy a ostatními pracovníky panovalo přátelské ovzduší. Projekty,které současný způsob školství školám nabízí je tedy dobré zvážit.Sama jsem se o tom přesvědčila na škole, kde jeden z projektů (Zdravá škola) běží delší čas a dobře se rozvíjí a funguje.

Řeč a svět. Literární a výtvarné dílo Jiřího Koláře
Gemrothová, Adéla ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent)
Literární a výtvarné dílo Jiřího Koláře tvoří jeden integrální celek. Je neseno autorským konceptem, specifickým uměleckým záměrem, který se projevuje jako jednotný v zacházení s různým výrazovými prostředky ve sféře přirozeného jazyka i jazyka vizuálních obrazů. Shodně se v něm uplatňují princip parafráze a variace, zmnožení perspektiv, využívání autentického, převzatého materiálu, citace, aleatorický princip apod. Kolář se orientuje na zřejmou povahu skutečnosti a na to, jak ji zakoušíme v rozumění světu, ve kterém žijeme, a to především prostřednictvím řeči. Toto úsilí motivuje permanentní hledání nejrůznějších tvůrčích metod. Autorský subjekt (mluvčí), tak místo vlastní umělecké reprezentace světa vytváří pluralitní, mnohostranné dílo, které zkoumá možnosti vztahu uměleckého díla a skutečného světa, jeho účasti na něm.

Činnost metodiků prevence na základních školách
Schottová, Iva ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Práce se zabývá činností metodiků prevence jako koordinátorů přípravy a realizace programů prevence sociálně patologických jevů na základních školách. Toto sleduje v rámci regionu Frýdlantsko, části Libereckého kraje, vzhledem k jeho specifickým potřebám. Hlavním cílem práce je zjistit aktuální stav v oblasti prevence sociálně patologických jevů na vybraných základních školách regionu a vzhledem ke zjištěným charakteristikám Frýdlantska doplnit nedostatečně využívané kontakty, materiály a zdroje. Tím je myšleno vytvořit krátký soubor informací pro základní školy regionu zahrnující další, dosud nevyužívané možnosti vzdělávání školních metodiků prevence, možnosti čerpání dotací a grantů pro realizaci konkrétních projektů prevence sociálně patologických jevů na školách, další kontakty, materiály a možnosti spolupráce s odbornými organizacemi zaměřenými na tuto sféru. Teoretickým východiskem pro samotné výzkumné šetření je komplexní charakteristika regionu Frýdlantsko, popisující sociálně - ekonomickou situaci, výskyt kriminality, současné školství atd., které jsou určující pro prostředí, ve kterém školní metodikové prevence pracují. Terénní šetření proběhlo na 5 základních školách na Frýdlantsku s použitím metody dotazníku a rozhovoru s metodiky prevence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Biodiverzita Chile: zahraniční spolupráce na její ochraně
Kuncová, Klára ; Opatrný, Josef (oponent) ; Vágner, Jiří (vedoucí práce)
Péče o zachování biodiverzity je jedním z environmentálních témat dnešní doby. Zvláště v rozvojových zemích, kde je bohatství biologické rozmanitosti největší, je třeba využívat zahraniční spolupráci k rozvíjení konceptu trvale udržitelného rozvoje. Chile se především od 80. let začalo zapojovat do mezinárodních snah péče o biodiverzitu a od let 90. toto úsilí stále sílí. Stalo se signatářem všech hlavních globálních úmluv, spolupracuje se státy regionu a dohody o environmentální spolurpáci podepsalo i v rámci některých smluv o volném obchodu. V naplňování některých závazků plynoucích z podepsaných úmluv však má Chile jisté rezervy. Nedostatky jsou nacházeny zejména v kontrole dodržování platné legislativy. Regionální spolupráce probíhá úspěšně na multilaterální úrovni, v bilaterálních vztazích je však zejména s Peru a Bolívie potřeba nejdříve urovnat dlouhodobé neshody, aby mohla být započata efektivní spolupráce v obastli životního prostředí. Práce nabízí v českém jazyce informace o vývoji a současném stavu chilské biodiverzity. Představuje také dokumenty a projekty multi- a bilaterální zahraniční spolupráce, které mají ambice podílet se na zlepšování stavu biologické rozmanitosti Chile.

Právní postavení Suverénního řádu maltézských rytířů
Závurka, Milan ; Hrdina, Antonín (vedoucí práce) ; Buben, Milan (oponent)
Milan Závurka - bakalářská práce Právní postavení Suverénního řádu Maltézských rytířů Resumé Řád Maltézských rytířů, resp. řád sv. Jana, má zárodky ve starším bratrstvu italských kupců z Amalfi, kteří kolem roku 1040 založili v Jeruzalémě při kostele sv. Jana Křtitele špitál. Špitál sloužil hlavně poutníkům, kteří putovali k božímu hrobu. Oficiálně se toto bratrstvo osamostatnilo roku 1099 a v roce 1113 papež Paschal II. bullou vložil řád pod přímou ochranu Svatého stolce zároveň s právem svobodné volby velmistrů bez vměšování jakýchkoliv světských nebo církevních autorit. Zakladatelem a prvním velmistrem řádu byl bratr Gérard, který zemřel v roce 1120. Po pádu Jeruzaléma řád přesídlil nejprve do Akkonu, později na Kypr a ještě později na Rhodos. Původní špitální zaměření společenství bylo z důvodu ochrany poutníků a jiných osob proti Turkům rozšířeno i na zaměření vojenské. Svůj současný název řád odvozuje od ostrova Malty, na kterém sídlil až do obsazení ostrova Napoleonem v roce 1798.V současné době je sídlo řádu v Římě. Během tohoto dějinného vývoje se vyvíjela suverenita řádu, která byla uznávaná většinou civilizovaného světa, a to bez ohledu na to, zda řád držel nějaká území či nikoliv. V současné době je nadále řád považován za suverénní. Je sice autonomní součástí katolické církve, ale bez ohledu na...

Řeč a svět. Literární a výtvarné dílo Jiřího Koláře
Petruželková, Adéla ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent)
Literární a výtvarné dílo Jiřího Koláře tvoří jeden integrální celek. Je neseno autorským konceptem, specifickým uměleckým záměrem, který se projevuje jako jednotný v zacházení s různým výrazovými prostředky ve sféře přirozeného jazyka i jazyka vizuálních obrazů. Shodně se v něm uplatňují princip parafráze a variace, zmnožení perspektiv, využívání autentického, převzatého materiálu, citace, aleatorický princip apod. Kolář se orientuje na zřejmou povahu skutečnosti a na to, jak ji zakoušíme v rozumění světu, ve kterém žijeme, a to především prostřednictvím řeči. Toto úsilí motivuje permanentní hledání nejrůznějších tvůrčích metod. Autorský subjekt (mluvčí), tak místo vlastní umělecké reprezentace světa vytváří pluralitní, mnohostranné dílo, které zkoumá možnosti vztahu uměleckého díla a skutečného světa, jeho účasti na něm.