Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,473 záznamů.  začátekpředchozí33464 - 33473  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.05 vteřin. 

Obrazová analýza v tribotechnické diagnostice
Machalík, Stanislav ; Stodola,, Jiří (oponent) ; Tillová,, Eva (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Obrazová analýza částic opotřebení je v práci využita ke klasifikaci jejich obrazů do tříd odpovídajících stanoveným typům opotřebení. Dává možnost získat informace nejen o základních parametrech otěrových částic, ale také údaje, které by při klasickém způsobu hodnocení bylo možné získat jen velmi obtížně. Na základě analýzy morfologických či obrazových charakteristik částic lze sledovat průběh opotřebení strojních součástí, a tím zabránit případné havárii motoru, případně stanovit optimální lhůty pro výměnu oleje. Cílem této práce je prozkoumat možnosti využití obrazové analýzy v kombinaci s metodou analytické ferrografie a na základě teoretických poznatků navrhnout nástroj pro automatickou klasifikaci částic. Současné metody analýzy částic opotřebení jsou založeny na vyhodnocení, které nedává přesnou představu o procesech probíhajících mezi třecími povrchy v motorové soustavě. Práce vychází z metody analytické ferrografie, která umožňuje zhodnotit stav sledovaného stroje z hlediska opotřebení. Přínosem klasifikátorů vytvořených v této práci je možnost automatického vyhodnocení výstupů analytické ferrografie; jejich použití odstraňuje zásadní nevýhodu ferrografické analýzy, kterou je její závislost na subjektivním hodnocení expertem provádějícím analýzu. Vytvořené klasifikátory jsou založeny na využití metod strojového učení. Na základě rozsáhlé databáze částic, která byla vytvořena v první fázi práce, byly klasifikátory natrénovány umožňují tak hodnotit ferrograficky separované otěrové částice, které pocházejí z olejů odebraných z mazaných soustav. Následně byly provedeny experimenty, z jejichž výsledků vyplynuly optimální nastavení klasifikátorů.

Databáze nebiometrických a sekundárních biometrických znaků osob
Mlýnková, Barbora ; Říha, Kamil (oponent) ; Dvořák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí sekundárních biometrických a nebiometrických znaků v obraze za využitím identifikace osob. Tyto znaky popisuje a kategorizuje. Dále se zabývá návrhem struktury databáze, ve které pracuje s~maskami a~kategoriemi znaků pro jejich zpracování. Tato práce bude moci být prakticky využita ke strojovému učení.

Webová aplikace pro e-learning
Harajka, Viliam ; Pavelka, Ondřej (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je vypracována na základě zadání firmy Honeywell, která se rozhodla pro rozšíření možnosti výuky cizích jazyků ve své firmě pomocí e-learningu. Zaměstnanci budou mít možnost, kromě klasické účasti na hodinách výuky cizího jazyka, také využívat e-learningový systém, který jim pomůže prohloubit si své vědomosti. E-learning obsahuje různé typy cvičení, ale také domácí úlohy, které jsou odesílány příslušnému lektorovi ke kontrole. E-learning je webová aplikace umístěná na Internetu a přístupná všude tam, kde je přístup k Internetu. Obsahuje administrační rozhraní pro lektory a pro zaměstnance, které je přístupné pouze pomocí přihlašovacího jména a hesla. Systém je vytvořen pomocí technologie HTML, PHP, CSS, JavaScript, databáze MySQL a samozřejmostí v této době je také technologie Ajax.

Detekce objektů v obraze
Vaľko, Tomáš ; Motlíček, Petr (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Detekce objektů v obraze je velmi populární téma už několik let. Značí o tom mnoho prací v této oblasti počítačové vědy. V této práci se věnujeme klasifikaci objektů, konkrétně lidských obličejů, jako jedním z nejzajímavějších objektů na zpracování. Ke klasifikaci používáme neuronové sítě, naučené na databáze obličejů. Zkoumá se vplyv velikosti databáze a předzpracovaní digitálního obrazu na učení neuronové sítě. Práce implementuje jednoduchý detektor a lokalizátor obličejů. Obsahuje shrnutí úspěšných i méně úspěšných výsledků a naznačuje další možný vývoj systému v budoucnu.

Poloautomatické pořízení rozsáhlé databáze lidských obličejů
Michalík, Marek ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metody získávání rozsáhlého počtu snímků lidských obličejů. Takto vzniklá databáze obličejů by měla sloužit jako datová sada pro detekci a rozpoznání lidských tváří pomocí strojového učení s učitelem. Práce se zabývá základními principy strojového učení s učitelem a dostupnými datovými sadami pro toto učení. Součástí práce je návrh technik a implementace algoritmů vhodných pro extrahování potencionálních tváří z videa a zpracování pomocí uživatelského rozhraní pro polo­auto­matickou akceptaci a anotaci nalezených snímků.

Harmonizace melodie
Vlasák, Jaroslav ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá automatickou harmonizací melodie. Implemetovaný systém využívá strojového učení, kdy se principy harmonie učí z databáze MIDI souborů. Vstupem tohoto systému mohou být jednohlasé skladby ve formátu MIDI či v ABC notaci. Výstupem jsou pak zharmonizované MIDI soubory ve stylu protestantského chorálu.

Elektronové strukturní vzorce Tvorba e-learningových studijních materiálů
Nováková, Kristýna ; Pilátová, Ivana (oponent) ; Richtera, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku elektronových strukturních vzorců pomocí e-learningu. Studijní materiál je vytvořen aplikací Macromedia Flash a je určen převážně pro studenty prvního ročníku Fakulty chemické Vysokého učení technického v Brně. Tento materiál je rozdělen do dvou částí. V první části je pomocí několika kapitol stručně vysvětlena problematika tvorby elektronových strukturních vzorců, druhá část je zaměřena na testování znalostí, které si studenti osvojili v části první. Součástí zadání bakalářské práce bylo i vytvoření obsáhlé databáze elektronových strukturních vzorců, která umožní studentům procvičení této stěžejní chemické problematiky. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na e-learning jako moderní výukovou metodu, je zde ve stručnosti pojednáno o programu Macromedia Flash a dále slouží jako návod pro práci se studijním materiálem.

Mapování PMML a BKEF dokumentů v projektu SEWEBAR-CMS
Vojíř, Stanislav ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
V průběhu dataminingového procesu jsou nezbytné fáze porozumnění datům a následná předpříprava datové matice pro samotné dolování. Je nutné zvolit způsob práce (seskupování, řezy) s kontinuálními atributy atp. Tato přípravná fáze by měla být postavena na znalostech získaných od expertů na danou problémovou oblast. V projektu SEWEBAR jsou prostřednictvím speciálního editoru získávány doménové znalosti expertů, které jsou poté ukládány do vlastního formátu BKEF (založeného na XML) do databáze CMS Joomla!. Většina dataminingových nástrojů zároveň umožňuje ukládat výsledky své činnosti (vytvořené modely) do standardizovaného formátu PMML. Pro další zpracování je potřeba konkrétní atributy z PMML souboru na metaatributy v souboru BKEF. Toto mapování je řešeno algoritmy, které předkládají uživateli automaticky vytvářené návrhy namapování jak na úrovni konkrétních (meta)atributů, tak i jejich hodnot. Tento specifický mapovací problém je řešen aplikací vytvořenou v jazyce PHP, která je integrována v podobě komponenty do CMS Joomla!. Pro otestování úspěšnosti automatizace návrhu správných mapování byla zvolena testovací data o kur-zech vyučovaných na pěti amerických univerzitách z Illinois Semantic Integration Archive. Na těchto datech dosahuje automatizovaný proces návrhu vhodného mapování na úrovni (meta)atributů při prvním mapování přesnosti 70% a úplnosti 77%. Pokud však již byla daná data namapována dříve, pak je díky implmenentovanému modulu pro strojové učení na základě předchozích správných namapování dosahována úplnost cca 90-100%.

Analysis of cognitive functions in recombinant inbred strains of rats produced by crossbreeding of SHR and BN Lx. lines
Hatalová, Hana ; Stuchlík, Aleš (vedoucí práce) ; Pravenec, Michal (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá prepojením medzi priestorovou pamäťou, genetikou a metabolickým syndrómom. Priestorová pamäť je veľmi komplexný znak, ovplyvnený množstvom faktorov. Pre tento experiment boli použité rekombinantné inbredné kmene HXB/BXH (n= 30) a ich parentálne línie (n=2) trénované v hipokampálne závislej úlohe nazývanej aktívne alotetické vyhýbanie sa miestu (AAPA). Úlohou potkana bola zapamätať si sektor v rotujúcej kruhovej aréne ktorému sa mali vyhýbať. Ako trest slúžil mierny elektrický šok po vstupu do zakázaného sektoru (4 dni tréningu so zakázaným sektorom smerujúcim na sever, jedno vybavovací (retrieval) sedenie, a tri sedenia zo šokovým sektorom obráteným na juh. Každé sedenie trvalo 20 minút, "retrieval" 10 minút). Kontrolné pokusy na vylúčenie vplyvu motorických a senzorických rozdielov prebehli vo forme testu otvoreného poľa a chodenia po latke. Korelácia z metabolickými fenotypmi boli prevedené pomocou internetovej databáze známych HXB/BXH fenotypov (GeneNetwork.org). Rozdiely v učení medzi skupinami boli signifikantné (jednosmerná ANOVA); avšak korelačná analýza neukázala žiadne zásadné prepojenie medzi metabolickými fenotypmi a pamäťou. Genetická analýza ukázala sugestívny lokus pre vybraný parameter učenia na chromozóme 20 a opakovane pre pohybovú aktivitu na...

Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení při tlumočnickém samostudiu
Navrátilová, Kateřina ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce se zabývá významem sebehodnocení a vrstevnického hodnocení pro tlumočnické samostudium. V první části práce se soustředíme na její teoretická východiska. Nejprve se věnujeme otázce kvality tlumočení, její definici, ale také hodnocení tlumočení ve výuce. Následně představujeme teorii expertnosti, a to jak obecně, tak z hlediska tlumočení, a předkládáme doporučení některých teoretiků, jak teorii expertnosti uplatňovat ve výuce tlumočení. V další kapitole objasňujeme význam některých konceptů z oblasti teorie učení, které se často objevují v tlumočnicko-didaktických pracích. V závěru teoretické části pak představujeme dva typy nástrojů, které lze při tlumočnickém samostudiu využívat, a to nástroje e-learningové a reflektivní deníky. V empirické části práce analyzujeme výsledky dvou provedených výzkumů. Prvním z nich je dotazníkové šetření mezi studenty Ústavu translatologie, jehož cílem bylo zmapovat samostudijní návyky studentů ústavu a také zjistit, zda studenti při samostudiu postupují v souladu s teorií expertnosti. Druhým z nich je studie zaměřená na vrstevnickou zpětnou vazbu, kterou si studenti tlumočení navzájem poskytují, a na uživatelskou přívětivost My Speech Repository, databáze určené studentům tlumočení.