Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,339 záznamů.  začátekpředchozí3330 - 3339  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Analýza proudění z vyústky osobního vozu s využitím termoanemometrické sondy
Šeda, Libor ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní poznatky o možnosti měření rychlosti proudění vzduchu a následně představena testovací trať pro automobilové vyústky, měřený objekt a uspořádání trati s různými komponenty. Metodou měření rychlostního pole je žárová anemometrie, a jsou proměřeny rychlostní profily v potrubí jako vstupy CFD simulace a 4 případy proudění. Jsou popsána kritéria hodnocení kvality vyústek a jejich vyhodnocení pro dané případy. Nadstavba práce je CFD simulace a porovnání výsledků mezi experimentem a simulací. V závěru jsou vyhodnoceny nejistoty měření a určení průtoku tratí, řešené problémy a také návrhy pro další práci a vylepšení. Vizualizační a vyhodnocovací program vytvořený v prostředí MATLAB umožňuje jednoduché zobrazení dat získaných metodou CTA, které poslouží k dalšímu posuzování kvality ofukovačů.

Léčivé rostliny z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) a jejich využití v mezipředmětovém vztahu biologie - chemie
Musilová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá léčivými rostlinami z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae). Klade důraz na mezipředmětové vztahy s chemií a využití teorie v praktickém životě. V rámci teoretické části práce je sestaven přehled vybraných druhů čeledi s cílem upozornit především na jejich obsahové látky, specifické účinky a široké využití. Obsahem je dále využití významných charakteristických rysů čeledi ve vyučování a návrhy zařazení tématiky čeledi hluchvakovitých (Lamiaceae) do výuky na 2. stupni základních škol a gymnáziích. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který měl zjistit, jak učitelé středních škol ve výuce pracují s tématem čeleď hluchavkovitých (Lamiaceae). Výsledkem praktické části práce je 6 praktických činností, které učitelé mohou využít ve výuce, především na středních školách. Dále učební materiál - 4 prezentace v powerpointu a 6 pracovních listů, které navazují na laboratorní a praktická cvičení. Výsledkem diplomové práce jsou informace o čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) zkompletované do uceleného textu a náměty pro didaktické využití ve výuce.

Studie výrobního procesu vybrané technologie
Rosecká, Eva ; Čech, Jan (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na sledování vybraných zakázek ve firmě, která se zabývá převážně kusovou výrobou odlitků. Cílem je na základě sledování průběhu předvýrobní a výrobní fáze analyzovat úzká místa výrobního procesu. Toto je provedeno pomocí informačního systému používaného ve firmě a denního sledování výroby vybraných zakázek. Zjištěné časové údaje jsou rozčleněny na časy potřebné na výrobu a na časy ztrátové. Plánované a skutečné časy výroby od přijetí zakázky po expedici hotového odlitku jsou zaneseny do Ganttova diagramu. V závěru práce je provedeno vyhodnocení ztrátových časů ve výrobě a jsou uvedeny návrhy na zefektivnění výroby.

Počítačová podpora projektování datových rozvodů - projektová laboratoř
Benešová, Lucie ; Mlýnek, Petr (oponent) ; Mišurec, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhy datových rozvodů. V teoretické části je popsána základní topologie sítí LAN, na které je tato práce zaměřena, a její součásti (HUB, switch). Dále jsou stručně zmíněny typy přenosových cest používaných v datových rozvodech, což byly zpočátku koaxiální kabely, nahrazené kroucenou dvoulinkou a v blízké budoucnosti optickými vlákny. Kroucená dvoulinka využívá tzv. strukturované kabeláže, jež má určité zásady v navrhování, které dokáží zaručit kvalitu sítě až na 15 let. Popisuje kategorie kabelů, s dnes nejpoužívanějšími kategoriemi 5e a 6. V další kapitole je vysvětleno zakončování kabelů a konektorů a vysvětleny principy patch panelů a propojovacích kabelů. V následující části jsou více rozebrány optické sítě neboť jsou to sítě budoucnosti. Jsou zde uvedeny typy optických kabelů, standardy sítí, minimální poloměr ohybu vláken a novinky ve formě WDM či mikrotrubiček. Předložená práce sleduje normy ČSN zabývající se návrhy datových rozvodů, je z nich vytvořen výběr toho nejdůležitějšího pro tuto diplomovou práci. Normy stanovují například způsob ukládání kabelů, rozmístění rozvodných sítí v budově a podobně. V praktické části je zaměřeno na programy pro návrh datových sítí a jejich porovnání. Z nich je vybrán program AutoCAD Electrical 2011, jako reprezentant nejvhodnější pro účely studentských návrhů v dostupné cenové relaci. Tento návrhový program je prostudován hlavně z hlediska jeho vizuálního prostředí a základních pravidel chování. Jsou zde popsány jednotlivé panely výběru a správnost nastavení prvotních parametrů pro účel vybraného návrhu. V poslední části je navrhnuta výuková hodina, ve které bude studenty podle získaných informací vytvořen návrh datového rozvodu v budově.

Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku
Hegenová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Klíčová slova: komunikace, komunikační kompetence, ontogeneze řeči, ovlivňující faktory, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, rodina, učitelka, mateřská škola, stimulační program ANOTACE Diplomová práce sleduje možnost rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku. Zajímá se o aspekty komunikační schopnosti a charakterizuje ontogenezi řeči i etapy jazykového vývoje. Zmiňuje narušenou komunikační schopnost, možnosti jejího rozvoje a faktory, které ji mohou ovlivnit. Navazuje na jazykovou výchovu v předškolním vzdělávání z historického i současného pohledu. Praktická část sleduje využití slovních druhů při popisu situačního obrázku u dětí ve věku 3-6(7) let. Za pomoci stimulačního programu zjišťuje stav souvislého vyjadřování dětí ve věku 5- 6(7) let a zvažuje možnost jeho vlivu. V závěru práce jsou zmíněny návrhy na změny, které by mohly pomoci při rozvíjení komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku.

Konstrukce brzdového systému formule Student
Štylárek, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout brzdový systém pro vůz třídy Formula Student – Dragon 3, vyvíjeného studenty při fakultě strojního inženýrství VUT. Práce se zabývá problematikou výběru vhodných brzdových komponent a návrhem hydraulického systému optimalizovaného na brzdovou stabilitu vozu na tratích soutěže Formule Student. Součástí práce je i návrh vlastních brzdových kotoučů a jim náležejícím součástí. Tyto návrhy jsou dále pevnostně analyzovány. Na závěr je analyzována jízdní zkouška vozu Dragon 3, na němž byl navržený brzdový systém osazen.

Evakuace velké nemocnice
ŽÁČEK, Radovan
Podle zákona 328/2001 Sb. se evakuace musí mimo jiné naplánovat pro řešení mimo-řádných událostí, které vyžadují vyhlášení třetího nebo zvláštního stupně poplachu. K jejímu úspěšnému provedení musí být vypracován evakuační plán jako součást plánů krizové připra-venosti a předložená práce by se mohla stát předlohou pro zpracování evakuačních plánů pro případ ohrožení ve Fakultní nemocnici v Motole. FN v Motole je jednou z největších nemocnic ve střední Evropě. Disponuje téměř 2500 lůžky, z toho 350 lůžek je s intenzivní péčí. Tvoří ji rozsáhlý areál, jehož srdcem jsou dva propojené monobloky, jeden pro dětské pacienty a druhý pro dospělé. Další budovy po-skytují nemocnici technicko hospodářské zázemí nebo jsou v nich některá speciální oddělení. Zkoumaný soubor tvoří všechny ohrožené osoby, přítomné v areálu v okamžiku vy-hlášení evakuace. To znamená hospitalizovaní pacienti, ambulantní pacienti, zaměstnanci, studenti a pedagogové 2. Lékařské fakulty UK a civilní osoby. Cílem práce bylo vytvořit modelové návrhy pro evakuační plány pro vybraná oddělení i větší části, včetně celého komplexu nemocnice. Rovněž potvrzení či vyvrácení hypotézy, že evakuaci velké nemocnice (částečnou i úplnou) lze provést do 12 hodin. Metodikou bylo podrobné shromáždění dat o každém oddělení a lůžkové stanici (umístění, počet lůžek, množství personálu v různých denních dobách a další). Dále podrobná prohlídka celého areálu s důrazem na nalezení možných evakuačních cest uvnitř budov i mi-mo ně, průchodnost chodeb, schodišť, kapacitu výtahů a další důležité informace z hlediska evakuace. Výsledkem je vytvoření deseti modelových návrhů evakuace pro různé části i celky nemocnice: 1. Evakuace jednoho oddělení dětského monobloku, 2. Evakuace jednoho křídla dětského monobloku, 3. Úplná evakuace dětského monobloku, 4. Evakuace jednoho oddělení dospělého monobloku, 5. Evakuace jednoho podlaží v jednom komunikačním uzlu dospělého monobloku, 6. Evakuace celého jednoho komunikačního uzlu dospělého monobloku, 7. Úplná evakuace dospělého monobloku, 8. Evakuace ostatních provozů v nemocnici, 9. Evakuace jiného pavilonu, 10. Úplná evakuace celé nemocnice. Závěrem vyplynulo z výsledků, že nelze mít jeden univerzální evakuační plán, který by postihoval všechny možnosti, ale spíše několik plánů pro konkrétnější typ ohrožení a veli-kost ohrožené části. Hypotéze se potvrdila pro případy 1.2.3.4.5.6.8. a 9. a nepotvrdila se pro případy 7. a 10. Evakuaci celého dospělého monobloku a evakuaci celé nemocnice tedy nelze provést do 12 hodin od vyhlášení.

Repertoár demonstrací, experimentů a praktických cvičení s problematikou vodních bezobratlých v práci učitele na základní škole a nižším gymnáziu
MATOUŠKOVÁ, Jitka
Diplomová práce analyzuje, do jaké míry jsou praktická cvičení a experimenty s problematikou vodních bezobratlých živočichů začleněna do výuky přírodopisu, resp. biologie na základních školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. Předkládá návrhy laboratorních a terénních praktických cvičení s uvedenou tématikou, vedených s využitím badatelsky orientovaného výučování (Inquiry-based science education). Proveditelnost návrhů praktických cvičení s využitím badatelsky orientovaného výučování ověřuje a výsledky ověření rovněž uvádí.

Projektová metoda v hodinách občanské výchovy
ČÍHALOVÁ, Dana
Magisterská diplomová práce se zabývá projektovou metodou v hodinách občanské výchovy. Cílem práce bylo nalézt místo této metody ve výuce občanské výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem se zaměřila na teoretická východiska projektové metody, její historický vývoj a současné pojetí, přičemž jsem se pokusila nastínit i postavení občanské výchovy na základní škole. Ve druhé části práce se zabývám již možnostmi, jak lze uspořádat učivo občanské výchovy podle projektové metody. V této části jsou tedy uvedeny návrhy vlastních projektů a vlastní realizace jednoho vybraného projektu.

Analýza personální práce ve společnosti W.A.G. minerální paliva, a.s.
Zlámalová, Lucie ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mádlo, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou personální práce ve střední firmě. Cílem práce je provést analýzu vybraných personálních činností na základě informací o jednotlivých personálních činnostech v dané firmě a na základě výzkumu. V teoretické části jsou uvedeny specifika středních podniků a jsou zde popsány základní personální činnosti.V praktické části je představena konkrétní firma a způsoby, jak v ní jsou jednotlivé personální činnosti prováděny a návrhy na možná zlepšení.