Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,235 záznamů.  začátekpředchozí33226 - 33235  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Kvalita porcelánového zboží a možnosti jejího zlepšování
Velflová, Romana ; Hůlová, Marie (vedoucí práce) ; Chvojan, Petr (oponent)
Práce se věnuje jedné z oblastí oboru managementu jakosti. Seznamuje čtenáře se základními nástroji pro řízení a zlepšování jakosti, které nám pomáhají problém s kvalitou popsat, z pohledu teoretického i praktického -- přímou aplikací v konkrétním podniku. V první části je práce zaměřena na popsání a specifika předmětu výroby konkrétního podniku, popis podniku a teorii nástrojů řízení jakosti. Druhá část práce se zabývá aplikací nástrojů řízení jakosti v praxi.

Webová podpora pořádání konferencí (prezentace, registrace apod.)
Kloud, Daniel ; Berka, Petr (vedoucí práce) ; Svátek, Vojtěch (oponent)
Tato práce se zabývá webovou podporou pořádání konferencí a jejím cílem je v první řadě na základě požadavků formulovaných vedoucím práce vytvoření aplikace, která by podpořila určité procesy spojené s pořádáním konferencí. V první kapitole práce je velmi stručně shrnuta historie World Wide Webu, historie systémů pro podporu pořádání konferencí a možnosti, jak mohou tyto systémy pořadatelům i účastníkům konferencí usnadnit jejich práci. V následujících třech kapitolách je vytvořená aplikace popsána nejprve obecně, následně z hlediska použitých technologií a z hlediska jejího fungování. Uživatelská příručka k vytvořené aplikaci tvoří nejrozsáhlejší část práce. Poslední kapitola má za cíl krátce popsat dva existující systémy pro podporu pořádání konferencí, jeden volně šiřitelný a jeden komerční.

Indikátory kvality ošetřovatelské péče jako součást systémů řízení kvality ve zdravotnickém zařízení
Kárníková, Pavla ; Jurásková, Dana (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Jednou ze složek ovlivňujících hodnocení kvality zdravotní péče pacientem je péče ošetřovatelská. Ta je převážně v rukou zdravotních sester. Touto otázkou se zabývá diplomová práce s názvem "Indikátory kvality ošetřovatelské péče jako součást systémů řízení kvality ve zdravotnickém zařízení", kterou zpracovala Bc. Pavla Kárníková. Cílem diplomové práce bylo pomocí výzkumu zmapovat rozsah sledování kvality ošetřovatelské péče ve zdravotnických zařízeních České republiky. Ověřována byla také znalost národních indikátorů a národních standardů a jejich vliv na celkovou kvalitu ošetřovatelské péče. V první (teoretické) části nejprve pojednávám o historickém vývoji systémů řízení kvality. Následně se zabývám vybranými systémy a jejich aplikací ve zdravotnictví. Stručně charakterizuji a popisuji přínosy jednotlivých typů programů. V další části své práce se zaměřuji na kvalitu ošetřovatelské péče a na metody jejího sledování a vyhodnocování. Podstatnou otázkou je výběr indikátorů a jejich zařazení do procesu sledování kvality. Dále jsou tedy popsány jednotlivé indikátory a základní postupy při jejich monitorování. V rámci diplomové práce byl uskutečněn výzkum ve vybraných nemocnicích. Výzkum se skládal z předvýzkumu a vlastního výzkumu. Dotazník byl předáván sestrám v manažerských pozicích, ale i řadovým sestrám....

Technologie AJAX
Florian, Jan ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato práce se snaží o co nejkomplexnejší popis technologie AJAX. Zabývá se detailním technickým popisem technologie i jejich soucástí. Popisuje klady i zápory vyvstávající z jejího použití a venuje se i nekterým rozšírenejším alternativám (skryté rámy, Flash, Java, ASP.NET, XUL, XAML). Dále se zaobírá nekterými zajímavými JavaScriptovými frameworky, usnadnující vývoj aplikací (Prototype, skript.aculo.us, dojo, qooxdoo, YUI), ci kompatibilitou rozšírenejších prohlížecu (DOM, CSS, ECMAScript). Záver práce je venován jednak bezpecností aplikací na založených na JavaScriptu a dále potom optimalizacím a výkonu. Jsou zde na nejpoužívanejších prohlížecích otestovány ruzná optimalizacní doporucení a široké spektrum prohlížecu jak z Windows tak Linux platformy je podrobeno komplexním výkonnostním testum interpretace JavaScriptového kódu.

Zásada koncentrace v civilním procesu
Onderková, Kristýna ; Kubešová, Silvia (vedoucí práce) ; Frintová, Dita (oponent)
Zásada koncentrace jako jedna ze základních odvětvových zásad civilního procesu spočívá v povinnosti účastníků řízení vykonat určité procesní úkony ve vymezených fázích sporného řízení za účelem rychlého projednání věci a rozhodnutí soudu. Jejím smyslem je zamezit průtahům řízení a poskytnout tak účinnou soudní ochranu subjektivním soukromým právům jeho účastníků. V platné české úpravě hraje tato zásada civilního práva významnou úlohu. Zároveň se však s některými prvky zákonné koncentrace, které se uplatňují v českém právním prostředí, pojí problematické aspekty. Jsou jimi zejména rigidita zákonné koncentrace spojená s absencí možnosti pružné reakce ze strany soudu a zakotvení fiktivního rozsudku pro uznání jako následku procesní pasivity žalovaného. Hlavním cílem, který si autorka této práce vytyčila, je představit jednotlivé prvky koncentrace v české právní úpravě, analyzovat nedostatky, které se k nim vážou, a prostřednictvím srovnání se slovenskou úpravou koncentrace řízení navrhnout možná východiska. V první části práce se autorka pokusila analyzovat jednotlivé prvky koncentrace v současné platné právní úpravě a dát je do historického kontextu. Zvláště se zaměřila na kvalifikovanou výzvu, přípravné jednání, rozsudek pro uznání a zákonnou koncentraci, s nimiž se dle jejího názoru hlavní problémy pojí....

Analýza dopadu nových modelů distribuce SW na principy řízení IS/IT podniku
Polanský, Ondřej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá modelem distribuce aplikační funkcionality formou služeb (SaaS ? Software as a Service), transformací trhu s IT dle tohoto modelu a dopadem těchto změn do sféry řízení podnikové informatiky. Cílem práce je co nejlépe anticipovat dopad transformace IT průmyslu právě do oblasti služeb a na základě výsledků této prognózy odvodit nejvýznamnější změny, kterými projde jak samotná podniková informatika, tak způsob jejího řízení. Popis transformace IT průmyslu je možný na základě identifikace nejzávažnějších současných problémů tohoto průmyslu a popisu těch současných trendů, které k této transformaci směřují. Změny podnikové informatiky a jejího řízení jsou popisovány na základě vývoje od doby vzniku moderních podnikových informačních systémů (tj. počátek 90. let 20. století), s tím, že je kladen důraz na ty nejzávažnější problémy integrace IT do struktury podniku a nejvýznamnější metody, které se na řešení těchto problémů uplatňovaly či uplatňují. Velký důraz je v práci kladen na korporátní důsledky těchto změn, takže každý významný diskutovaný aspekt je zkoumán mimo jiné z pohledu jeho vstřebávání trhem či samotnou organizací, a to především z hlediska porovnávání nákladů a přínosů. Přínos práce spočívá především v analýze dopadů změn trhu s IT na subjekty na trhu působící, tedy jak na nabízející tak na poptávající. Z hlediska strany nabídky jde především o sekce věnující se vzájemným vztahům mezi poskytovateli aplikačních služeb (sdružování do tzv. SaaS platforem) a také nástupu celého modelu (viz např. tabulka 4.2 na str. 41). Z hlediska poptávajících na IT trhu, tedy z hlediska řízení podnikové informatiky, je přidaná hodnota práce především v těch částech, které se věnují možnému navázání SaaS aplikací na model řízení IT služeb, a dále např. integraci SaaS aplikací z hlediska uživatele (část 6.4.6). První tři kapitoly práce se zabývají úvodem do celého konceptu poskytování aplikační funkcionality formou služeb, současnému IT průmyslu a jeho problémům a také pravděpodobnému vývoji celého tohoto nového segmentu. Další kapitoly obsahují nejprve charakteristiku současného řízení podnikové informatiky a také aplikaci výše zjištěných poznatků o SaaS modelu na podnikovou informatiku. Poslední kapitola je orientována praktičtěji a obsahuje zjednodušený popis metody definice IT služeb v podniku a tvorby katalogu služeb.

Mezinárodní dvojí zdanění příjmů fyzických osob
Janků, Antonín ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce na téma Mezinárodní dvojí zdanění příjmů fyzických osob je nabídnout čtenáři dílčí pohled na tuto problematiku a seznámit jej s některými aktuálními otázkami souvisejícími se zdaňováním přeshraničních příjmů a které jsou předmětem odborných diskuzí. Tato práce ve své úvodní části nabízí krátký pohled do českého daňového práva, konkrétně do oblasti zdaňování příjmů fyzických osob s cílem vymezit základní pojmy. Na to navazuje část, která se soustředí na samotný pojem dvojího zdanění, když nastiňuje důvody jeho vzniku. Současně jsou také přiblíženy vnitrostání i mezinárodní opatření, která omezují a vylučují možnost dvojího zdanění příjmů. V rámci toho jsou vymezeny základní metody využívané k tomuto účelu. Následně se diplomová práce věnuje smlouvám o zamezení dvojímu zdanění z hlediska jejich vývoje a interpretačních pravidel. S ohledem na fakt, že značná část všech uzavíraných smluv vychází z textu modelové smlouvy o zamezení dvojího zdanění příjmů a majetku vypracované OECD, tak je posuzována v rámci této části i role modelové smlouvy OECD a jejího komentáře při výkladu a aplikaci smluv o zamezení dvojímu zdanění. V poslední a hlavní části této práce jsou analyzovány jednotlivé druhy příjmů tak, jak jsou kategorizovány v modelové smouvě OECD. Vzhledem k tomu, že v současném...

Analýza spokojenosti zákazníků KomTeSa, spol. s r.o. a návrhy opatření na zvýšení jejího zvýšení
Menšíková, Marie ; Matějka, Pavel (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analyzování spokojenosti zákazníků s produkty a službami a její následnou aplikací na firmu KomTeSa, spol. s r.o. Cílem práce je vysvětlit podstatu, důležitost a význam této oblasti, analyzovat současnou úroveň zákaznické spokojenosti v konkrétní společnosti a formulovat možný způsob řešení, který by mohl pomoci této společnosti odstranit její slabé stránky a následně tak vést i k vyššímu zákaznickému uspokojení

Causa Memetika
Knedla, Dalibor ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Bakalářská práce s názvem Causa Memetika se věnuje okrajovému společensko- vědnímu oboru, memetice. Memetika leží na pomezí antropologie, psychologie a biologie a analogií ke genetickým procesům se pokouší vysvětlit přenos kulturních informací a vývoj kultury s aplikací Darwinových konceptů evoluce. Práce není pouze shrnutím teoretického pozadí memetické teorie. Myšlenka memu je kontroverzní a vyvolává bouřlivé reakce ze strany odborné i laické veřejnosti. V textu nejsou popsány pouze poznatky a východiska memetiky. Kriticky jsou v něm rozebrána problematická místa memetické teorie a spornost její aplikace na různé složky lidské kultury. Část práce shrnuje, jak se memetika ustanovuje na poli vědy a jak k tomu přispěly její jednotlivé publikace. Klíčová slova Memetika, mem, genetika, gen, Darwin, universální darwinismus, Dawkins, kultura, evoluce,

Změny obchodních modelů v souvislosti s aplikacemi mobilního obchodování
Šafka, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Zralý, Martin (oponent)
Práce vznikla jako reakce na masivní rozvoj mobilních technologií, přičemž většina podniků přistupuje k implementaci živelně, bez potřebné analýzy současného prostředí a bez realizace komplexních změn v jejich podnikání tak, aby využily všech výhod mobilního prostředí. Cílem práce je analyzovat možnosti podniků při aplikaci mobilního obchodování do jejich systémů a procesů. Práce ukazuje jak komplexně řešit změny v přístupu podniku, v jeho obchodních modelech, ve vztahu k projektům, procesům i zákazníkům tak, aby podniky maximálně využily potenciálu mobilního podnikání. Zároveň si klade za cíl být návodem pro implementaci mobilních řešení v podniku tak, aby podnik maximalizoval užitek ze zavedení mobilních řešení a zároveň tato řešení vycházela ze současného stavu a z potřeb podniku. Práce se zde soustřeďuje hlavně na změny procesů, metrik, personální politiky a architektury informačních systémů a poukazuje na faktory úspěšnosti mobilních projektů. Cílem práce je zároveň vyplnit mezeru v odborné literatuře, kdy ve většině prací chybí propojení technologického pohledu na obchodního, tedy mobilních technologií se zaměřením na jejich komerční využití v praxi a budoucí rozvoj těchto technologií opět s ohledem na jejich obchodní využití. Mezi další cíle patří vymezení terminologie mobilního podnikání a analýza silných a slabých stránek jednotlivých technologií pro jejich využití. Práce je členěna do tří logických částí, do části definiční, analytické a aplikační. V části definiční se na základě odborné literatury vymezuje předmět řešení a definují základní pojmy oblasti mobilního podnikání. Část závěrů a definic vznikla vlastním odvozením na základě dostupných teoretických zdrojů obchodních modelů, mobilního podnikání, či teorií internetového podnikání z univerzit v ČR, Evropě (zejména v Německu a Švýcarsku) i USA. Analytická část ukazuje současný stav mobilních technologií a zároveň i analýzu možností těchto technologií. Základem a přínosem je zde právě analýza těchto technologí a jejich vztah k jednotlivým obchodním modelům, jsou zde také hodnoceny i jednotlivé modely a jejich připravenost na mobilní obchodování. Součástí aplikační části je vlastní návrh konkrétních změn v podniku u jednotlivých obchodních modelů a to nikoliv pouze změn technologických, ale jejich integrace se změnami procesními, personálními a změnami metrik tak, aby se úspěšně implementovaly všechny výhody mobilního podnikání. Jádrem práce jsou tedy návrhy holistických změn v podniku. Tyto změny vychází z mých návrhů, které byly následně modifikovány pří práci ve fokusních skupinách projektových manažerů mobilních řešení, část (hlavně komplexní řešení změn) vychází z vlastních výzkumů a zkušeností, které byly následně prověřeny implementací v praxi v českých i mezinárodních podnicích. Celá tato doporučení jsou zasazena i do kontextu právního rámce a jsou zde zohledněny i významy pro jednotlivé faktory úspěšnosti imlplementace mobilních řešení u každého z obchodních modelů. Tyto faktory vycházejí z analýzy fokusních skupin a dotazování oborníků z praxe. Práce by tedy měla hlavně sloužit jako metodický podklad pro změnu v jednotlivých obchodních modelech podnikání a zároveň sloužit jako teoretický základ pro oblast mobilního podnikání a to zejména doplněním odborné literatury o chybějící témata.