Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,780 záznamů.  začátekpředchozí32771 - 32780  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Využití Straight Skeletonu pro rekonstrukci tvaru střechy z dat laserového skenování.
Ečer, Pavel ; Bayer, Tomáš (vedoucí práce) ; Lysák, Jakub (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat doposud užívané metody automatické rekonstrukce střech a na základě této analýzy navrhnout metodický postup, který by k prvotní aproximaci střechy využíval geometrickou strukturu Straight Skeleton. V první části diplomové práce je prozkoumána problematika automatické detekce budov a extrakce střešních rovin z dat laserového skenování. Dále je podrobně popsán Straight Skeleton a je vysvětleno jeho možné využití zejména pro konstrukci valbových a sedlových střech. Jako optimalizační metoda je stanoveno opakované mazání bodů a jejich přesouvání mezi rovinami s využitím principů ortogonální regrese. V druhé části práce byl navržený algoritmus implementován s využitím open source knihovny CGAL a následně testován na rozdílných datových sadách. V závěru práce je konstatována nevhodnost použití algoritmu na složitější typy střech, ale zároveň jsou vyzdviženy vynikající výsledky optimalizace tvaru valbových a sedlových typů střech.

Trestný čin opilství podle § 360 tr. zák.
Vlásenková, Jana ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Závěr Ze statistických přehledů vyplývá, že trestný čin opilství není příliš rozšířený. Přesto se při jeho řešení mohou vyskytnout zajímavé otázky. Obecně je nepříčetnost pachatele považována za důvod k vyloučení jeho trestní odpovědnosti. V některých případech to ale neplatí. Společnost vnímá situace, kdy je pachatel nepříčetný bez svého přičinění, a situace, kdy se do stavu nepříčetnosti přivede například užíváním návykových látek, jako rozdílné. Je možné konstatovat, že užívání návykových látek je vnímáno jako činnost nepřijatelná. Proto se jeví rozlišení zaviněného a nezaviněného stavu nepříčetnosti jako oprávněné. Na závěr je tak třeba znovu upozornit na rozlišení nepříčetnosti způsobené návykovými látkami ve smyslu § 130 trestního zákona od nepříčetnosti zapříčiněné duševní nemocí. Abychom mohli tyto dvě situace rozlišit, musíme konstatovat, že přivedení se do stavu nepříčetnosti (ať již intoxikací nebo dlouhodobým zneužíváním těchto látek) je společensky nepřijatelné, naproti tomu, osoby trpící, nutno podotknout, že nezaviněnou duševní poruchou, zpravidla společnost pro jejich stav neodsuzuje. Vzniká tak otázka, jak vyřešit otázku střetu principu odpovědnosti za zavinění a rozdílu mezi obecnou a zaviněnou nepříčetností. K tomu se navíc přidává skutečnost, že byť ve stavu nepříčetnosti, porušil...

Regulace reklamy na léčiva - informovanost spotřebitele
Rojko, Ivan ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Minárik, Pavol (oponent)
Práce se zabírá lékovou politikou, objasňuje základní používané termíny v této a oblasti a poukazuje na problémy státní regulace v oblasti zdravotnictví. Upozorňuje na přetrvávající potíže s financováním a poskytováním zdravotnických služeb a mapuje situaci týkající se regulace reklamy na léčiva v České republice. V práci je věnovaná stať taky komparacím systému zdravotnictví ve Spojených státech, EU a ČR. Poukazuje na výhody liberálních tendencí v oblasti zdravotnictví ve Spojených státech. Dále popisuje vztah lékaře a pacienta, kde se s důrazem na rozdílné množství informací, kterými tyto dva subjekty disponují, snaží objasnit a vysvětlit problém asymetrické informovanosti, hledáním účinných mechanismů. Práce upozorňuje na silné vládní intervence ve farmaceutickém průmyslu, na restrikci reklamy v této oblasti a dále popisuje vládní tlumení tržních principů, které jsou proti efektivnímu fungování celého systému. Konfrontuje na jedné straně názory liberálních ekonomů, že výhradně svobodný trh je schopen zabezpečit zboží a služby při nižších nákladech a na straně druhé názory vládních představitelů, že pouze regulační opatření mohou růst nákladů zastavit.

Od kramářské písničky k Osvobozenému divadlu (společenský vývoj v jednom literárním žánru)
Vašková, Drahomíra ; Randák, Jan (oponent) ; Kvaček, Robert (vedoucí práce)
Naši předkové v dávných staletích vnímali slovesné umění jinak než my dnes. Jak uvádí Emanuel Frynta, poezie totiž nebyla záležitostí literární, ale orální. Kramářská píseň byla vždy považována za jedinečnou - chvílí prezentace i jedinečností své produkce. Byla znovu a znovu předváděna, zpěvák nepovažoval přednášené dílo za nedotknutelné, konečné. Ani autor to určitě nevyžadoval, spolupráci považoval za přirozenou. Chápal své dílo jako něco víc než osobní projev. Text byl pouhý počátkem všeho. Kramářská písnička se zrodila jako druh letákové literatury na přelomu 15.116. století. Byla tradována ústně nebo písemně. Měla veřejný charakter. Často bývá odrazem lidového myšlení, často se však také stává ideologickým nástrojem, který se svou formální stránkou pouze lidu pokouší přiblížit. Obecně jsou druhem publicistiky. Kramářské písně byly dokumentem všeho, co člověka obklopovalo: politických událostí, hospodářských novot, mordů a lidských neštěstí. Samozřejmě byly ale spíš dokladem způsobu vnímání daných skutečností, samotný fakt historický šel často stranou. Nebyl uměleckým výkvětem, mnohdy byla píseň zajímavější svým skladebním nápadem, vypointováním, jazykovou hříčkou. Rozhodně však nejsou důkazem jazykového úpadku, jak bývá často podsouváno. Především byly svědectvím živého lidového jazyka. Mnohý jazykový...

Mbira - hudební tradice zimbabwshého etnika Shona
Šolcová, Magdalena ; Matoušek, Vlastislav (vedoucí práce) ; Slavický, Milan (oponent)
V tradicni hudbe pro mbiru dzaVadzimu, ktera se provadi pri nabozensk)1ch ritualech mapira, lze vysledovat obecne principy hudby platne na vetsine uzemi subsaharske Afriky. lednim z jejich priznacnych rysu je tzv. "interlocking," ktery vznika napr. komplementarnim dopliiovanim partu kushaura a kutsinhira, kombinaci patternu chlestidel hosho s vytleskavanymi rytmy makwa nebo propletanfm melodii hranych stridave na vsechny rejstriky mbiry. Vyslednou polyfonii a polyrytmii charakterizuje bohatost a barevnost zvuku. Stejne jako u dalSich bantusk)1ch kmenu panuje u Shonu esteticka preference huste se prekryvajicich struktur a hojneho zapojeni drncivych a chlestivych elementu. Dusledkem simultanniho vrstveni patternu dualnich a ternarnich vznika znacna rytmicka komplexita. Hudebni systemy subsaharske Afriky vesmes stavejf sve hudebnf formy na zaklade ostinatnich cyklickych patternu, ktere pri svem opakovani podlehaji rozmanitemu varirovanL Z vysoke miry uplatiiovani principu variace a improvizace vyplyva i jedna ze zakladnich vlastnosti africke hudby: pri katde hudebnf produkci vznika unikMni hudebni dilo. A nejinakje tomu i u hudby shonske. Provozovanf hudby je interaktivnim procesem, do nehoz se podle konkretnich zvyklosti daneho kmene zapojuje cela shromazdena spolecnost. S eim se ovsem u jinych hudebnich...

Mbira - hudební tradice zimbabwshého etnika Shona
Šolcová, Magdalena ; Matoušek, Vlastislav (vedoucí práce) ; Slavický, Milan (oponent)
V tradicni hudbe pro mbiru dzaVadzimu, ktera se provadi pri nabozensk)1ch ritualech mapira, lze vysledovat obecne principy hudby platne na vetsine uzemi subsaharske Afriky. lednim z jejich priznacnych rysu je tzv. "interlocking," ktery vznika napr. komplementarnim dopliiovanim partu kushaura a kutsinhira, kombinaci patternu chlestidel hosho s vytleskavanymi rytmy makwa nebo propletanfm melodii hranych stridave na vsechny rejstriky mbiry. Vyslednou polyfonii a polyrytmii charakterizuje bohatost a barevnost zvuku. Stejne jako u dalSich bantusk)1ch kmenu panuje u Shonu esteticka preference huste se prekryvajicich struktur a hojneho zapojeni drncivych a chlestivych elementu. Dusledkem simultanniho vrstveni patternu dualnich a ternarnich vznika znacna rytmicka komplexita. Hudebni systemy subsaharske Afriky vesmes stavejf sve hudebnf formy na zaklade ostinatnich cyklickych patternu, ktere pri svem opakovani podlehaji rozmanitemu varirovanL Z vysoke miry uplatiiovani principu variace a improvizace vyplyva i jedna ze zakladnich vlastnosti africke hudby: pri katde hudebnf produkci vznika unikMni hudebni dilo. A nejinakje tomu i u hudby shonske. Provozovanf hudby je interaktivnim procesem, do nehoz se podle konkretnich zvyklosti daneho kmene zapojuje cela shromazdena spolecnost. S eim se ovsem u jinych hudebnich...

Bodový systém a statistika nehodovosti v silniční dopravě ČR
Matějková, Jitka ; Arltová, Markéta (vedoucí práce) ; Růžková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce podává přehled o principu fungování bodového systému hodnocení řidičů (bodový systém) a statistice nehodovosti v silniční dopravě České republiky. Princip fungování bodového systému je doplněn grafickým rozborem vývoje bodovaných řidičů a přehledem evropských zemí s podobnými systémy. Práce obsahuje také výsledky provedeného šetření u veřejnosti na téma "bodový systém". Na závěr této diplomové práce je provedena analýza časových řad základních ukazatelů nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky doplněná analýzou vlivu zavedení bodového systému na nehodovost a její následky na životech.

Typologie krajiny České republiky
Romportl, Dušan ; Lipský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolejka, Jaromír (oponent) ; Hrnčiarová, Tatiana (oponent)
15 klasifikace, je volba trénovacích objektů. Pro každou z uvažovaných tříd bylo zvoleno vždy 5 objektů, které nejvhodněji postihují spektrum podmínek dílčích typů. Jejich výběr byl však rovněž zatížen osobou zpracovatele. Ověření a porovnání výsledků objektově orientované analýzy s výstupy tradičních pixelových metod ukázalo rozdíly ve způsobu klasifikace obou typů metod. V případě objektově orientované analýzy jsou hodnoceny spektrální informace za celý objekt. V rámci vysoce heterogenních objektů mohou být tyto informace zprůměrovány a objekt je tak zařazen jako netypický zástupce do určité třídy. Pixelové metody klasifikace naproti tomu hodnotí kvalitu jednotlivých polí rastru, případné heterogenní objekty jsou tak touto metodou rozděleny do více tříd. Pomocí výsledků řízené klasifikace byla až na několik výjimek potvrzena správnost objektově orientované klasifikace. 4.1. TEORETICKÉ OTÁZKY Závažnou otázkou zpracování komplexních typologií současné krajiny je samotný smysl a důvod takového konání. Pedroli et al. (2006) upozorňuje na všeobecnou poptávku po přesných, vysoce podrobných a zároveň srozumitelných prostorových informacích o stavu a vývoji krajiny, jejích složek a funkcí. Groom et al. (2006) a Jongman et al. (2006) na konkrétních příkladech uvádí možnosti využívání stále kvalitnějších...

Aplikace web 2.0
Krutský, Matyáš ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá jedním z trendů Web 2.0 - hybridními webovými aplikacemi, tzv. mashupy. Ve stručnosti se snaží popsat fungování takových aplikací a rozdělit je na různé typy. V první části čtenáře zasvěcuje do pojmu Web 2.0, který dal vzniknout mashup aplikacím. Představuje základní pojmy a uvádí čtenáře do pojmu mashup. Druhá část se věnuje ekonomickým aspektům tvorby mashup aplikací z pohledu tvůrců různých typů mashup aplikací a tvůrců API rozhraní. Cílem je uvést přehled možností profitu z mixování webových služeb. Třetí část popisuje různé typy rozhraní přes které mohou webové aplikace komunikovat. Stručně popisuje REST, XML-RPC, SOAP, Javascriptové API a screen scraping. Cílem této kapitoly je stručně popsat daná rozhraní a dát čtenáři základní přehled k podrobnějšímu studiu. V další části je představena ukázková aplikace spojující službu rajče.net pro sdílení fotografií na internetu s komunitní sítí Facebook. Předposlední část je věnována přehledu automatických nástrojů pro tvorbu datových mashupů Openkapow Robots, Yahoo! Pipes a službě Dapper. Stručně mapuje možnosti jejich použití. Poslední části je stručný přehled situace ohledně mashupů v České republice.

Využití frameworku NGOSS při zavádění SOA v prostředí telekomunikačního operátora
Jezl, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Nikodým, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou servisně orientované architektury a služeb, které tvoří její základní stavební prvky. Jejím cílem je vymezení způsobu, jakým lze navrhovat jednotlivé podnikové aktivity jako služby, které jsou založeny na podobném principu a disponují stejnými charakteristikami jako služby, které jsou navrhovány na technologické úrovni SOA. Práce je rozdělena do pěti částí. Smyslem prvních čtyřech je vytvoření určitého teoretického základu, který je následně využit pro účely prakticky orientovaného příkladu, který se zabývá identifikací služeb. První část je věnována vysvětlení podstaty a významu enterprise architektury. Na ní navazuje další část, která ze zabývá architektonickými frameworky a jejímž smyslem je popsání charakteristik frameworku NGOSS (New Generation Operations Systems and Software), který je určen pro poskytovatele telekomunikačních služeb. Nástroje tohoto frameworku, kterými jsou datový model eTOM (enhanced Telecom Operations Map) a datový model SID (Shared Information/Data Model) jsou využívány v již zmiňované závěrečné části. Předposlední část práce je věnována teoretickému pojednání o servisně orientované architektuře a službách. Kapitola obsahuje popis procesu zavádění servisně orientované architektury a dále uvádí charakteristiky, kterými by měli služby disponovat. Závěr práce je věnován názornému příkladu, jak přistupovat k identifikaci služeb. V rámci závěrečné části je jednak navrhován postup, jak služby identifikovat na základě podnikových procesů a jednak jsou zde demonstrovány a hodnoceny možnosti využití obou zmiňovaných nástrojů frameworku NGOSS v rámci tohoto postupu