Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,227 záznamů.  začátekpředchozí3218 - 3227  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Specifika ošetřovatelské péče u dětí s poruchou růstu
PLCHOVÁ, Aneta
Růst je proces, při kterém se zvětšuje tělesná výška, hmotnost a mění se tělesná proporcionalita. Významnými růstovými faktory jsou již podmínky pro vývoj plodu v děloze, v postnatálním životě ovlivňují růst dědičnost, pohlaví, výživa, zdraví dítěte, sociální prostředí, citová vyrovnanost dítěte a zejména hormonální funkce. Růstovými poruchami se myslí růstové selhání, ale také nadměrný vzrůst. Obojí jsou za určitých podmínek fyziologické varianty růstu, ale často jsou prvním příznakem vážné zdravotní komplikace. Tělesný růst se hodnotí antropometrickými znaky, kterými jsou tělesná hmotnost, tělesná délka a od dvou let věku dítěte tělesná výška. Lze hodnotit i obvodové znaky, tedy různé tělesné obvody, nejvyužívanějším je obvod hlavy, který se měří u dětí do osmnácti měsíců. Při hodnocení se využívá také hodnot body mass indexu a hmotnostně výškového poměru. Sestra zhodnotí přesnou aktuální výšku a hmotnost, případně obvod hlavy dítěte a hodnoty zaznamená v příslušném percentilovém grafu. V grafu musí být zapsaná všechna předchozí měření, aby bylo možné zjistit vývoj růstu a růstovou rychlost. Sestra by kromě měření, vážení a zaznamenávání hodnot měla být obezřetná a upozornit lékaře, pokud se jí zdá růst dítěte nerovnoměrný. Pokud je u dítěte zjištěn dle percentilových grafů menší či větší vzrůst, postupuje se zhodnocením anamnestických údajů, psychického stavu, pubertálního vývoje a vzhledu dítěte. Poté sestra dle ordinace lékaře odebere krev a moč. Dítě je praktickým lékařem pro děti a dorost většinou odesláno k endokrinologovi, který dále ordinuje zhodnocení kostního věku a speciální endokrinologické funkční testy, kdy sestra odebírá krev během provádění stimulačních testů. Sestra má tedy nezbytnou roli při hodnocení růstu, ale i při terapii, kdy dětem s indikací k léčbě růstovým hormonem tento hormon injekčně aplikuje, posléze edukuje rodiče i dítě, jak si injekce aplikovat. Během celého procesu hodnocení i terapie sestra dítě pozoruje a řeší u něj ošetřovatelské diagnózy, z nichž nejdůležitější jsou riziko disproporčního růstu a opožděný růst a vývoj. Bakalářská práce s názvem Specifika ošetřovatelské péče u dětí s poruchou růstu je teoretická práce zpracovaná metodou obsahové analýzy českých i zahraničních informačních zdrojů. Nezbytností bylo prostudovat mnoho odborných knih, tištěných i elektronických časopisů a internetových stránek odborných společností. Většina z těchto odborných zdrojů se věnuje poruchám růstu z medicínského pohledu, úloha sestry je v této problematice výrazně v pozadí. To byl důvod k vytvoření teoretické bakalářské práce, která nejprve podrobně shrne teoretické poznatky o růstu a jeho poruchách, bez těchto informací by nebyla práce kompletní. Poté je práce zaměřena na intervence sestry při diagnostice a terapii. Byla vynaložena usilovná snaha, aby bylo prostudováno co nejvíce odborných zdrojů, aby byl vytvořen aktuální přehled rozdělení poruch růstu, diagnostiky, současných indikací k léčbě a samotné léčby, a zejména aby bylo nalezeno co nejvíce informací o sesterských intervencích při hodnocení růstu a ošetřovatelské péči o děti s poruchou růstu.

Prevence karcinomu děložního čípku u dívek
WABNEGGEROVÁ, Zlata
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence rakoviny děložního čípku u dívek. Karcinom děložního čípku je závažné onemocnění, které postihuje ženy v každém věku. Příčinou vysoké úmrtnosti je především malá podpora primárně preventivních opatření a pozdní záchyt prvních příznaků nádorových onemocnění. Nejdostupnější ochranou před onemocněním zhoubnými nádory jsou pro ženy pravidelné gynekologické prohlídky. Právě nádor děložního čípku patří mezi jediný gynekologický nádor, jehož vzniku lze předejít pravidelnými gynekologickými prohlídkami. V současné době není pochybnost o etiologickém vztahu mezi karcinomem děložního čípku a lidskými papillomaviry (dále jen HPV). Infekce lidskými papillomaviry je dnes pokládána za etiologický faktor celé řady zhoubných nádorů anogenitální oblasti, zejména děložního hrdla, ale i pochvy a vulvy, anu a penisu a dalších kožních a slizničních karcinomů v jiných lokalizací. V poslední době došlo v této oblasti ke zlomovému okamžiku. Tím je nástup očkování proti HPV viru. Novinkou roku 2006 byla možnost vakcinace proti některým typům HPV. První registrovanou kvadrivalentní vakcínou proti nádorovému onemocnění se stala vakcína Silgard. Vakcína Silgard je určena k prevenci infekce HPV typu 6, 11, 16 a 18. Je určena pro ženy a dívky od 9-25 let. Rok po zavedení kvadrivalentní vakcíny byla na trh přivedena bivalentní vakcína proti HPV typu 16 a 18 Cervarix. Vakcína Cervarix je určena k prevenci pro dívky a ženy ve věku 10-26 let. Očkování je vhodné i pro starší, sexuálně aktivní ženy, protože ani ve vyšším věku se stále nemusely setkat s těmito nejrizikovějšími typy, navíc očkování chrání proti opakovné infekci. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická popisuje současný stav onemocnění děložního čípku. V práci jsou rovněž popsány rizikové faktory, onemocnění děložního hrdla, podrobněji projevy HPV infekce. Součástí teoretické části je rovněž screening, klasifikace a diagnostika. Zejména popis kolposkopie, cytologie, biopsie, HPV test a LBC (liquid based cytology). V kapitole léčení jsou zmíněny ablační a destrukční metody. Důležitou roli v prevenci onemocnění má samozřejmě porodní asistentka. Pomocí edukačního procesu a komunikace může sestra působit na informovanost a zodpovědné chování ženy a tím podporovat prevenci onemocnění. Praktická část obsahuje cíl, dílčí cíle, metodiku a výsledky výzkumu. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou vědomosti dívek týkající se prevence karcinomu děložního čípku. Dílčí cíle zkoumaly, jaké mají dívky informace o možnosti prevence, zda znají zásady prevence v rámci gynekologických prohlídek, zda cena vakcíny ovlivňuje volbu jedné z metod prevence a zda znají rizikové faktory vzniku karcinomu děložního čípku. Průzkum byl proveden technikou kvantitativního šetření pomocí nestandardizovaného dotazníku. Skupinu respondentů tvořily dívky ve věku 15-18 let z Plzeňského kraje. Celkem se šetření zúčastnilo 103 dívek (100 %). 52 % dívek studuje školu se zdrav.zaměřením, 45 % dívek bez zdrav. zaměření, zbylé 3 % dívek pracují (celkem 100 %). Rovných 60 % dívek ví, že jedním z rizikových faktorů je promiskuita. 45 % dívek ví, že se jedná o onemocnění způsobené HPV, 47 % respondentek ví, že onemocnění se přenáší pohlavním stykem a 46 % dokonce, že přenašeči mohou být muži. Z celkového počtu 103 dívek, 46 % dívek je očkováno proti karcinomu děložního čípku, 81 % ví, že nejlepší období pro očkování je před začátkem pohlavního života. Poměrně nízká je informovanost o onemocnění od gynekologů, škol i rodiny. Obsah této práce je určen nejen pro dívky, ale i ženy, které by se chtěly dozvědět více o této problematice. Mohly by zde najít mnoho prospěšných informací. Mohla by být určena nejen pro prevenci karcinomu, ale i pro skupinu žen a dívek, které se s témto onemocněním již setkaly.

Dodržování BOZP u studentů oboru Všeobecná sestra při ošetřovatelských postupech
KUŘÍMSKÁ, Yvette
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci je široký obor, který je součástí státní politiky. Cílem BOZP je vytvářet systémy pravidel, které chrání studenty na odborné praxi, zaměstnance a zaměstnavatele . Má snahu o omezení všech negativních hledisek, které souvisejí s výkonem praxe nebo povolání. Dodržování zásad BOZP je nezbytnou součástí všech zdravotnických pracovníků při výkonu jejich povolání. Pro studenty oboru Všeobecná sestra to platí také a to při výkonu praktické výuky, čili praxe. Studenti jsou seznámeni s problematikou BOZP již v prvním ročníku v předmětu ošetřovatelské postupy. Před nástupem na praxi by studenti měly být schopni řídit se zásadami BOZP a měly by chápat závažnosti, které jsou spojené s nedodržováním BOZP. Cílem této bakalářské práce je zmapovat, jak studenti oboru Všeobecná sestra dodržují zásady BOZP a zjistit znalosti studentů v oblasti BOZP. Empirická část práce byla zpracována formou kvantitativního šetření. Metoda sběru dat byl dotazník, který byl určen studentům oboru Všeobecná sestra z druhého a třetího ročníku. Výsledky dotazníku byly zpracovány do grafů . Výsledky výzkumného šetření sice potvrdily, že studenti dodržují zásady BOZP, avšak v oblasti osobní hygieny byli značně nezodpovědní. V souvislosti se znalostmi BOZP jsou studenti informováni a jejich znalosti jsou velmi dobré. Na základě výsledků byl vytvořen letáček, který může být použit jako studijní či informační materiál pro studenty zdravotnických oborů.

Analýza názorů seniorů k samoléčení analgetiky se zaměřením na ibuprofen
Růžková, Barbora ; Doseděl, Martin (vedoucí práce) ; Tilšer, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra : Klinická Farmacie Kandidát: Mgr. Barbora Růžková Konzultant: PharmDr. Petra Matoulková, Ph.D. Název rigorózní práce : Analýza názorů seniorů k samoléčení analgetiky se zaměřením na ibuprofen Úvod: Vývoj ibuprofenu je jedním z nejúspěšnějších pokroků ve vývoji farmaceutického průmyslu. Objevili jej farmakolog Dr. Stewart Adams a chemik John Nicolson. Za více než čtyřicetiletou historii je popularita ibuprofenu, a to jak mezi odbornou, tak i laickou veřejností, stále velmi vysoká. Cíl: Provést rešerši prací, které se týkají samoléčení analgetiky zejména ibuprofenem. Dotazníkovým průzkumem zjistit znalosti a zkušenosti seniorů o samoléčení analgetiky. Zmapovat jejich preference a zdroje informací. Metodika: Byla provedena observační průřezová studie v Libereckém a Středočeském kraji. V prvním kroku byly dotazníkové archy otestovány v předvýzkumu. V druhém kroku jsem navštívila domovy pro seniory a aplikovala standardizovaný rozhovor s dotazníkovým archem se seniory staršími 60 let. Výzkum probíhal anonymně v období květen - srpen. Výsledky: Odborník na samoléčení bolesti a užívání analgetik byl podle seniorů lékař, významnou roli uplatnila zdravotní sestra, lékárník byl významově odsunut. Celkem 64,3 % respondentů trpělo...

Hormonální léčba u žen, předsudky a informovanost
BUDÍNOVÁ, Eva
Hormonální léčba je nezbytnou součástí léčby moderní ženy. Setkává se však s odmítáním a negativními postoji žen z důvodu neinformovanosti a předsudků. Nedostatek informací, nebo informace získané od laických zdrojů způsobují pověry a negativní postoje se pak obtížně vyvrací. Ke sběru dat byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního šetření. Kvantitativní výzkum probíhal pomocí anonymních dotazníků v gynekologické ordinaci Mudr. Koubkové v Táboře. Zjišťovány byly identifikační údaje a obecná informovanost o hormonální terapii. Bylo rozdáno 110 dotazníků, z toho 95 bylo do výzkumu zařazeno. Kvalitativní šetření proběhlo formou rozhovoru se sestrami z gynekologických ambulancí v Táboře. V bakalářské práci byl zjišťován stav informovanosti a důvody odmítání hormonální léčby, což bylo také stanoveno v cílech práce (bylo jich pět), které se výsledky výzkumného šetření splnily. Stanoveno bylo pět hypotéz. První, druhá a třetí hypotéza měla potvrdit, že ženy mají negativní názory na hormonální léčbu, zaujímají negativní postoj k léčbě, a přistupují k hormonální léčbě negativně na základě předsudků. Tyto hypotézy byly potvrzeny. Negativní postoje žen a odmítání pramení z nedostatku informací, nebo z informací, které získají od nesprávných zdrojů. Předsudky souvisí s nepřesnými informacemi, které ženy získají od laického okolí. Čtvrtá a pátá hypotéza měla potvrdit, že ženy s vyšším vzděláním přistupují k hormonální léčbě pozitivněji, než ženy se základním vzděláním a výše vzdělání má vliv na přístup k hormonální léčbě, a že ženy s nižším věkem jsou k hormonální léčbě přístupnější, než ženy středního a vyššího věku. Tyto hypotézy potvrzeny nebyly. Byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. První a druhá, se ptaly na problémy žen užívajících hormonální terapii. Třetí a čtvrtá, jakým způsobem se podílí sestra na podávání informací o hormonální terapii v ordinaci praktického gynekologa a jak je možné tento deficit informací doplnit. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny. Z šetření vyplynulo, že ženy se s dotazy obracejí na lékaře, ale také na přátele a hledají informace na internetu, či jinde. Vliv na rozhodování se o hormonální léčbě mají na ženu partneři, sdělovací prostředky, přátelé, a jiní. Ženy potvrdily nedostatek informací a zájem získat informace o hormonální léčbě. Pověry a negativní názory žen pramení z nedostatku informací. Hormonální léčba je nezbytnou součástí moderní zdravé ženy, a proto je třeba poskytnout ženám dostatek informací, aby se zabránilo vlivu pověr a informací od laických zdrojů. Výsledky práce budou použity k seznámení zdravotníků s problematikou neinformovanosti a vlivu pověr a k následnému zlepšení podávání informací ženám {--} klientkám.

Role sestry v péči o adolescenty s nadváhou či obezitou
SOROKANETS, Viktorie
Tato diplomová práce je zaměřená na roli dětské sestry v péči o adolescenty s nadváhou či obezitou. Dětská sestra hraje klíčovou úlohu v podpoře zdraví dětí a dospívajících v primární péči. Sestra je v mnoha případech prvním člověkem, kterému se rodina nebo dítě svěří se svými starostmi a obavami týkajícími se zdraví. Dětská sestra je osobou, jejíž profesní zaměření je určováno potřebami děti, je odborníkem, který by měl využít každou příležitost ke konzultaci o zdravém životním stylu dítěte a rodičů, je podstatným a nenahraditelným členem týmu, jenž o dítě či dospívajícího pečuje (Sikorová, 2012). Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část je zaměřená na obezitu jako takovou, je zde popsaná patogeneze, komplikace a následky, dále prevence a léčba. V další kapitole jsme se zaměřili na úlohu sestry v ordinaci dětského lékaře a popsali jsme v ní roli sestry při vyšetření adolescenta s obezitou či nadváhou, informovanost sestry a adolescenta v oblasti dětské obezity, zásady komunikace sestry s obézním adolescentem a jeho edukace. V závěru teoretické části jsou zmíněny psychosociální dopady obezity na adolescenta, jako je sociální izolace, diskriminace a riziko vzniku poruchy přijímání potravy. Druhou polovinu práce tvoří empirická část, která byla prováděná dvěma způsoby výzkumu. První část výzkumu byla realizovaná kvantitativní formou šetření, v rámci kterého byly pomocí elektronických dotazníků osloveny dětské sestry v ordinacích praktických dětských lékařů. Otázky v dotazníku byly zaměřeny na vzdělání sester v oblasti dětské obezity, edukaci adolescentů, spolupráci s rodinou a jinými odborníky. Výzkumný soubor tedy tvořily dětské sestry, které vykonávají svou profesi v celé České republice. V druhé části výzkumného šetření byla použita metoda dotazování, a to technikou rozhovoru. Jednalo se o polostrukturovaný rozhovor s obézními adolescenty. Každý rozhovor obsahoval 24 otázek a trval v průměru 20 - 25 minut. Rozhovory s adolescenty byly zaměřeny na znalost pojmu Body Mass Index, na zdravotní a psychické následky, na jejich osobní život, vztahy s vrstevníky, partnerské vztahy i možnosti využití služeb výživového poradce. Oslovili jsme 15 respondentů ve věku od 16 do 20 let, všichni byli z Jihočeského kraje. U nezletilých adolescentů museli s výzkumem souhlasit rodiče. Dotazník byl přístupný online a jeho vyplnění nezabralo příliš času, přesto z přibližně 400 rozeslaných, se vrátilo pouze 154 plně vyplněných. Návratnost dotazníků tedy činila přibližně 40 %. Na začátku jsme si stanovili dva cíle. Účelem prvního cíle bylo zmapovat roli sestry v přístupu k obézním adolescentům. Z výsledků vyplynulo, že dětské sestry se snaží v oblasti dětské obezity vzdělávat, zajímají se o problematiku dětské obezity, dále se snaží adolescenty trpící nadváhou edukovat o správné životosprávě. Dále také usilují o spolupráci s rodinou dítěte a i s dalšími odborníky, jakými jsou endokrinolog, kardiolog, výživový poradce atd. Druhým cílem práce bylo zjistit, jak obézní adolescenti vnímají vlastní osobu. Názory byly samozřejmě různé, někteří jedinci si nadváhu (obezitu) nepřipouštěli, jiní v sobě spatřovali "tlouštíky", "valící se koule", "ošklivé a zbytečné, kterým nic nesluší". Někteří trpí depresemi, jiní se to snaží neřešit. Pro naplnění účelu kvantitativního šetření jsme si stanovili celkem tři hypotézy. H1: Sestra edukuje adolescenty v oblasti zdravé výživy. Hypotézu jsme statisticky potvrdili, protože z výzkumu vyplynulo, že sestry opravdu adolescenty edukují o správné životosprávě. H2: Sestra se neustále vzdělává v oblasti problematiky obezity. Výsledky ukázaly, že sestry se účastní vzdělávacích seminářů s danou problematikou a že se i dále vzdělávají. I tuto hypotézu jsme potvrdili. H3: Sestra spolupracuje s rodinou obézních adolescentů. Také v tomto případě se stanovená hypotéza potvrdila.

Pohled zdravotníků na současné vzdělávání sester
Mrázková, Iva ; Nerudová, Irena (vedoucí práce) ; Marečková, Jana (oponent) ; Kyasová, Miroslava (oponent)
Autor: Iva Mrázková, DiS. Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Pohled zdravotníků na současné vzdělávání sester Vedoucí práce: PhDr. Irena Nerudová Počet stran: 69 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: vzdělávání sester, profese sestry, vztah sestra-lékař Bakalářská práce se zabývá problematikou dnešního sesterského povolání ve vztahu k novým formám vzdělávání sester. Zahrnuje pohled do minulosti a nastiňuje možnosti dnešního vzdělávání. Poukazuje jak na formy kvalifikačního studia, tak na celoživotní vzdělávání. Zmiňuje registraci sester a ukotvení změn vzdělávání sester v legislativě České republiky. Podstatu práce tvoří část empirická, kdy bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření, které mělo za úkol zjistit názory vybraných zdravotníků na probíhající změny ve vzdělávání sester. Vzorek respondentů tvořili lékaři a sestry ze čtyř zdravotnických zařízení: Fakultní nemocnice Motol, Asociace samaritánů v Kralupech nad Vltavou, Nemocnice Hořovice a Nemocnice Jablonec nad Nisou pracující na různých odděleních. Dále byly porovnány názory dvou profesí, lékařů a sester na uvedené změny a s tím související vývoj vztahu sestra-lékař.

Kompetence sester v intenzivní péči v České republice a ve Velké Británii
Baletková, Lenka ; Hocková, Jana (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se věnuje srovnáním kompetencí sester pracujících na odděleních intenzivní péče v České republice a ve Velké Británii. Teoretická část dává ucelený pohled na kompetence stanovené právními normami, vzdělávání a získávání kvalifikace pro výkon profese sestry v obou zemích. Jsou zde popsány rozdíly v přístupu obou států na regulaci zdravotních sester a jejich kompetencí. Krátce se také dotýkám finančního ohodnocení a prestiže povolání zdravotní sestry z pohledu veřejného mínění. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na analýzu průzkumu výše zmíněné problematiky. K získání dat jsem zvolila metodu výzkumu pomocí anonymních strukturovaných dotazníků. Pro každou zemi zvlášť v jejich vlastním jazyce. Snahou praktické části je porovnat odlišnosti v profese sestry v intenzivní medicíně v Čechách a ve Velké Británii. Zjistit rozpor či soulad mezi znalostmi kompetencí a praktickým výkonem práce sestry a odhalit důvody případného překračování sesterských kompetencí. Klíčová slova: Kompetence, sestra, ARO, JIP, intenzivní péče, kvalifikace, právní odpovědnost

Historický vývoj ošetřovatelské profese ve Svitavách
Blaževská, Martina ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Vachková, Eva (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
144 Anotace Autor: Martina Blaževská Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Historický vývoj ošetřovatelské profese ve Svitavách Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 210 Počet příloh: 33 Rok obhajoby: 2011 Klíčová slova: historie, vývoj ošetřovatelství, sestra, špitál, nemocnice, Svitavy Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem svitavského špitálu a ošetřovatelské profese od jejich počátků do současnosti. Je zaměřena na rozdíly v možnostech vzdělávání a poskytování ošetřovatelské péče v minulém století a nyní. Orientuje se na rozvoj jednotlivých oddělení od prvních poválečných let roku 1945 až do dnešních dní. Současně zde najdeme významné osobnosti z řad hlavních sester svitavské nemocnice a učitelského sboru SZŠ Svitavy, které se zasloužily o rozvoj ošetřovatelské profese ve Svitavách. Centrum práce představuje kvalitativní výzkumné šetření prováděné formou polostrukturovaného rozhovoru. Zkoumaným vzorkem jsou všeobecné sestry různého funkčního zařazení, odlišného věku, které pracovaly, nebo v současnosti pracují ve svitavské nemocnici.

Zdravotní sestra v Československu
Rádlová, Zuzana ; Kiczková, Zuzana (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Tato práce se věnuje životnímu příběhu ženy - zdravotní sestry. Povolání zdravotní sestry je zde také klíčovým tématem a cílem práce je potom zachytit význam tohoto povolání pro tuto konkrétní ženu. Co jí vedlo k volbě právě tohoto povolání, jak zde vnímala své postavení a jak mohla sladit soukromý život a své zaměstnání. Důležitým aspektem práce je potom doba a místo ve které se tento životní příběh odvíjí, a sice v systému socialistického zdravotnictví. V práci tedy také nahlížím, jak v tomto systému fungovaly genderové normy a stereotypy a zdali a do jaké míry je mohla tato žena v dané době vnímat a reflektovat. Metoda, kterou jsem pro svou práci zvolila, je orální historie. Pracuji s narativním rozhovorem, tedy vyprávěním, které následně třídím, analyzuji a interpretuji. Metoda orální historie, která svým zaměřením na prožité a následně vyprávěné životní zkušenosti jednotlivce, tak nejlépe ladí s mými záměry, totiž poskytnout konkrétní ženě možnost v předání své životní zkušenosti. Za jedinečný, neopakovatelný a nejdůležitější moment ve své práci potom považuji vlastní objev narátorky, paní Květuše Musilové, díky které je nám umožněno nahlédnout do světa subjektivních vjemů a strategií, které tato žena v dané sociální realitě, rámované konkrétním povoláním a dobou, prožívala. Co znamenal její přístup z...