Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,116 záznamů.  začátekpředchozí32107 - 32116  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Členská negace a způsob jejího vyjadřování v současné češtině
Veselovská, Kateřina ; Lehečková, Eva (oponent) ; Medová, Lucie (vedoucí práce)
Tato práce je věnována problematice členské negace a způsobům jejího vyjadřování v současné češtině, respektive v datech Českého národního korpusu (SYN2005) a Pražského závislostního korpusu (verze 2.0). Za členskou negaci byla dosud ve většině českých příruček považována taková negace, která neoperuje na predikátu. Autorka na základě analýzy dat a studia české i zahraniční odborné literatury týkající se syntaktické negace definuje nové vymezení členské negace v češtině, navrhuje formalismy pro zaznamenání struktur se členskou negací v systému konstrukční gramatiky a zkoumá možnosti zachycování tohoto jevu v PDT.

Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.

Specifický segment trhu a vliv hospodářské krize na výdaje jeho představitelů
Khachatryan, Emmanuel ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá specifický segment trhu, na kterém jako poptávající vystupují homosexuálové. V první části pojednává o problematice orientace na gay segment trhu - zkoumá potíže, kterým musí čelit podniky, které se rozhodnou gay klientelu oslovit, sleduje vývoj českého gay segmentu trhu v čase a zabývá se možnostmi a příklady propagace orientované na gaye. Ve druhé části pomocí dotazníkového šetření řeší otázku toho, jaký je český gay zákazník, jak se liší od heterosexuálů z hlediska koupěschopné poptávky a jak se svými penězi hospodaří v období krize.

Nemůžu s ním pořád hrát Člověče, nezlob se!
Konopásková, Jana ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Stupková, Vlasta (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou dospívání a zaměstnání mentálně postižených mladých lidí. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o této problematice a představuje metodiku tranzitního programu v neziskové organizaci Rytmus. Jádro předkládané práce tvoří výzkumná část zhodnocující výsledky výzkumného záměru. Ten byl zaměřen na rodiče mentálně postižených dětí. Kladl si za cíl popsat, jak se tito rodiče vyrovnávají s obdobím přechodu jejich dítěte ze školy do dospělého života a jaké jsou jejich nejčastější obavy v tomto období. Dále jsem se snažila zjistit, čím tranzitní program pomohl v tomto období. Celá analytická část je protkána porovnáním dvou skupin respondentů, kteří se od sebe liší tím, že děti jedné skupiny absolvovaly tranzitní program, zatímco děti druhé skupiny program neabsolvovaly. Toto porovnání slouží k tomu, abych zjistila, jakou roli hraje tranzitní program v životě rodičů. Analýzu zkoumané problematiky představuji ve čtyřech tematických celcích: Škola, Přechodové období, Zaměstnání, Role tranzitního programu. Při kvalitativní analýze rozhovorů jsem následovala principy zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR
Höferová, Marta ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o tom, jak je zajištěna prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR a jakou důležitost jí přikládají učitelé na ZŠ v Praze. V praktické části se práce věnuje poznatkům z kriminologie se zvláštním zaměřením na školní šikanu, koncepci Ministerstva práce a sociálních věcí k prevenci kriminality mládeže, její realizaci ve školních předmětech Občanská výchova a Člověk a jeho svět (srovnávací analýzou obsahu učebnic) a v přednáškách s besedou od policie a poskytovatelů programů primární prevence (srovnávací analýzou obsahu programů různých poskytovatelů) a uvádí příklady úspěšných programů prevence kriminality a šikany v zahraničí. V teoretické části se práce soustřeďuje na vyhodnocení kvantitativních dat z výzkumné sondy, jež zjišťovala, jakou míru důležitosti přikládají učitelé vybraných základních škol v Praze prevenci kriminality v rámci učiva a jak hodnotí její zajištění (tj. jaké se jim dostává metodické podpory v případě řešení situací s problémovými žáky). V závěru práce jsou navržena doporučení pro zvýšení efektivity prevence kriminality v rámci učiva na základních školách a návrhy na další výzkumy k této problematice.

Tranzitní program v agenturách podporovaného zaměstnávání pro lidi s mentálním postižením
Fialová, Klára ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomová práce "Tranzitní program v agenturách podporovaného zaměstnávání pro lidi s mentálním postižením" se zabývá problematikou zaměstnávání osob s mentálním postižením na otevřeném trhu práce. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění pojmu podporovaného zaměstnávání a popis jeho procesu. Dále se věnuje problematice mentálního postižení, z hlediska klasifikace, etiologie i vývojové psychologie cílové skupiny tranzitního programu. V této části je samozřejmě popsán i tranzitní program, jeho specifika a průběh. Tato kapitola se mj. věnuje problematice vzdělávání lidí s postižením, jako nedílné součásti přípravy na budoucí povolání. Výzkumná část se věnuje významu a vlivu absolvování tranzitního programu na následný profesní život, na spolupráci s agenturou pro podporované zaměstnávání či další změny v životním stylu. K výzkumu byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru s lidmi s mentálním postižením a s pracovníky agentury podporovaného zaměstnávání.

Aktuální úroveň informovanosti odborné a rodičovské veřejnosti v oblasti školní zralosti a připravenosti
Bromová, Miluše ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a připravenosti. Zjišťuje aktuální úroveň informovanosti pedagogické i široké rodičovské veřejnosti v této oblasti a podává přehled analýzy článků z tisku s touto tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Tranzitní program při Jedličkově ústavu v Praze
Rohlena, Jan ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Herrmann, Antonín (oponent)
V této bakalářské práci se budu věnovat problematice lidí se zdravotním postižením. To je téma samozřejmě velmi široké a ve své celistvosti těžko uchopitelné v rámci takovéto práce. Pokusím se tedy věnovat tématu poměrně užšímu a konkrétnějšímu. Rozhodl jsem se zaměřit svoji pozornost na klienty Jedličkova ústavu v Praze, na to, jak je toto zařízení připravuje na další uplatnění, co jim tato organizace nabízí i na to, jaké mají tito lidé teoretické a praktické šance uspět na trhu práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza nákladní železniční dopravy v Evropě
Jindrová, Veronika ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Zelený, Lubomír (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav nákladní železniční dopravy v Evropě ve smyslu její konkurenceschopnosti na dopravním trhu. Prostředkem této analýzy je identifikace hlavních bariér charakterizující evropskou železniční dopravu v dnešní době a jejich aktuální stav na základě míry technického a legislativního sjednocování napříč zěměmi Evropy. Postavení nákladní železniční dopravy je také zkoumáno na základě dat o přepravovaném zboží po železnici v jednotlivých zemích EU a jeho změnách, a na základě přepravních výkonů v porovnání se silniční dopravou. Pro dosáhnutí reálného obrazu o dané problematice, diplomová práce uvádí zkušenosti společnosti ČD Cargo při přepravách v rámci Evropy, a.s. jakožto nejvýznamnějšího českého železničního dopravce.

Management filmového festivalu a jeho specifika
Gabrielová, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce mapuje oblast filmových festivalů. V první části jsou popsány funkce filmových festivalů a jejich možná kategorizace. Pro lepší orientaci v problematice je část práce věnována všeobecnému a českému historickému kontextu vzniku filmových přehlídek. Soustředí se na zájmové skupiny, které ovlivňují jejich fungování. V druhé části následně analyzuje současnou situaci a zaměřuje se na konkrétní případ Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Analyzuje jeho programové aktivity. Popisuje procesy, které probíhají během organizování filmového festivalu a zkoumá jeho vnitřní a vnější podmínky. Mapuje složení organizačního štábu a shrnuje odpovědnosti jednotlivých pozic.