Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence
Hroudová, Monika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
NÁZEV: Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence AUTOR: Monika Hroudová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ANOTACE: Teoretická část bakalářské práce si klade za cíl za pomoci současné literatury, dosavadních poznatků a výzkumů vymezit základní pojmy související s logopedickou prevencí, popsat řečový vývoj dítěte, charakterizovat nejčastější formy narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku a informovat o způsobech logopedické prevence, zejména primární (jakými způsoby mohou sami rodiče předcházet výskytu řečové vady u svých dětí již od nejútlejšího věku). Kvantitativním způsobem výzkumu, konkrétně formou dotazníku, bude zjišťována informovanost rodičů o možnostech prevence řečových vad, povědomí o řečovém vývoji dětí a spokojenost s dostupností a kvalitou materiálů na toto téma. Průzkum se bude zaměřovat výhradně na rodiče předškolních dětí ve věku 3 - 4 roky.
Hudební činnosti podporující logopedickou prevenci dětí předškolního věku
HOLEJŠOVSKÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci a rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního věku. K výběru tématu "Hudební činnosti podporující logopedickou prevenci dětí předškolního věku" mě motivovala nejen má velká záliba v hudbě a zpěvu, ale i nepřehlédnutelný nárůst logopedických vad. V dnešní uspěchané době nemá hudba a zpěv v životě tak velký prostor, jako dříve. Domácí zpívání už se stává pouhou výjimkou i přesto, že pro správný vývoj řečových schopností dítěte je činností nenahraditelnou. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku řeči předškolních dětí. Popisuji nejvyskytovanější logopedické vady, jejich prevenci i možnosti jejich prevence pomocí hudebních činností. Praktickou část bakalářské práce tvoří metodický sborník s názvem "S písničkou od podzimu do léta" zaměřený na hudební činnosti a logopedickou prevenci, který jsem sestavila a vyzkoušela v praxi. Součástí je reflexe.
Primární logopedická prevence v mateřské škole z pohledu rodičů
ŽATKOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost rodičů o primární logopedické prevenci v mateřské škole. Teoretická část seznamuje s pojmem logopedie, logopedická péče a logopedická prevence. Dále přibližuje způsob získání odborné kvalifikace pro logopedického asistenta ve školství a rozebírá složky primární logopedické prevence. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření a posuzuje informovanost a názory rodičů v oblasti logopedické preventivní činnosti v mateřské škole. Následně jsou navrženy aktivity pro rodinnou logopedickou prevenci.
Logopedická prevence v mateřských školách oblasti Horácka
NOVÁKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob a rozsah realizace logopedické prevence v mateřských školách oblasti Horácka. Teoretická část obsahuje charakteristiku regionu Horácko, definici logopedické prevence a primární logopedické prevence v mateřské škole. Uvádí faktory, které podporují vývoj řeči dítěte, osvětu a depistáž. Vymezuje podmínky pro logopedickou prevenci v běžné mateřské škole a náplň práce logopedické preventistky. Pro výzkumné šetření v praktické části jsou prostřednictvím dotazníků osloveny odděleně učitelky a učitelky-logopedické preventistky. Získané údaje jsou porovnány ve vzahu k různým typům mateřských škol.
Informovanost rodičů a jejich spolupráce v problematice logopedické prevence
MÁSILKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti rodičů a jejich spoluprací s mateřskou školou v oblasti logopedické prevence. Zjišťuje hodnocení mateřské školy rodiči, jejich zájem o získávání informací a ochotu spolupracovat v péči o řeč. Dále se zabývá vývojem řeči, podporou logopedické prevence a předcházením narušení komunikačních schopností. Na základě dotazníkového šetření uvádí praktické návrhy řešení této problematiky.
Prevence poruch výslovnosti u dětí v mateřské škole.
SOLDÁTOVÁ, Jana
Práce se zabývá logopedickou prevencí nesprávné výslovnosti v běžné mateřské škole a rozděluje se do dvou hlavních částí. Teoretická část práce objasňuje termín prevence a úkoly prevence poruch výslovnosti. Dále pojednává o nejčastěji se vyskytující diagnose narušené-komunikační-schopnosti v předškolním věku - dyslálii, o jejích příčinách, projevech i možnostech terapie. Poukazuje se především na vztah této poruchy k rozvoji školních dovedností,-zejména čtení a psaní a na konkrétní možnosti preventivního působení učitelky v běžné mateřské škole v rámci denních činností. Praktická část se zabývá šetřením stavu výslovnosti dětí předškolního věku od roku 1981 až do roku 2012. Zároveň je přidáno srovnání stavu výslovnosti dětí v předškolním věku a následně ve druhém ročníku základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.